بازدید 9273
۱

روند بیماری کرونا نگران کننده نیست

معاون کل وزیر بهداشت گفت: روند بیماری کرونا نگران کننده نیست؛ اما باید هوشیار باشیم.
کد خبر: ۹۷۶۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۷ 06 May 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما دکتر ایرج حریرچی در برنامه تیتر امشب ۳ شنبه شب شبکه خبر، با تشکر از شبکه خبر برای اطلاع رسانی درباره بیماری ویروس کرونا افزود: در کشور روند باثباتی درمقایسه با اوج بیماری کرونا داریم.

وی گفت: مرگ و میر و بستری بیماری کرونا ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است، اما در برخی استان‌ها با روند افزایشی مواجه هستیم، اما در کل روند با ثباتی را شاهد هستیم.

دکتر حریرچی افزود: اسفند و فروردین انجام تست مربوط به بیماران بستری و بد حال بود، اما اکنون تست و آزمایش به بیماران کم علامت و افرادی که با بیماران تماس داشته اند هم شامل می‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان رضوی هم گفت: در استان وضع در سه روز گذشته باثبات بوده و میانگین بستری ۷۰ نفر و میزان ترخیص هم به همین نسبت بوده است و ما نسبت به دو سه روز قبل افزایشی نداشته ایم، اما روند نزولی هم نداشته ایم.

دکتر قلیان افزود: صنوف، موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند، اما افرادی هستند که مواردی را رعایت نکرده اند که با این‌ها برخورد جدی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان هم گفت: در استان روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ نفر آزمایش مثبت کرونایی داشته ایم.

حسین فرشیدی افزود: ۶۵ درصد به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شده اند، اما آمار بیماران سرپایی روند افزایشی داشته، اما مریض‌های بد حال روند کاهشی داشته است.

معاون استاندار فارس هم گفت: روند بیماری کرونا در استان کاهشی بوده است و روزانه ۴۵ تا ۵۰ نفر کرونا مثبت بوده اند.

عبدالرضا قاسم پور افزود: در بروز موارد مرگ کرونایی با شیب ملایم، متوسط کشوری هستیم. بالاترین تست در استان فارس به نسبت جمعیت انجام شده و غربالگری مرحه اول به صورت ۱۰۰ درصد انجام شده است.

ارسلان زارع استاندار گیلان هم گفت: شرایط بهتری نسبت به گذشته داریم و تعداد بستری‌ها نسبت به گذشته یک ششم شده است.

وی افزود: کرونا چند روزی است که روند کاهشی داشته است و امیدوارم این روند با رعایت موارد بهداشتی استمرار داشته باشد.

زارع همچنین گفت: وضع تردد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان هم گفت: روند بستری‌های کرونا در استان کمی بیشتر شده و در یکی دو روز گذشته با شیب کمی ملایم روند بیماری کرونا بیشتر شده است.

سید وحید احمدی افزود: عادی سازی برای مردم مشکلاتی را در شهر به وجود آورده است و برخی شهروندان موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خوزستان هم گفت: از اردیبهشت روند بیماری کرونا در استان افزایشی بوده است؛ اما از هفتم اردیبهشت روند ثابتی داشتیم و ره گیری و بیماریابی فعال، روند بیشتری به خود گرفته است.
دکتر فرهاد ابول‌نژادیان افزود: محدودیت‌ها بیشتر از مصوبات ستاد کرونا اعمال نشده است، اما درخواست‌های بیشتری داشتیم.

وی گفت: در اهواز بیماری در مرکز شهر کمتر شده، اما حاشیه شهر بیشتر درگیر بیماری شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: در روز‌های اخیر بیماری کرونا روند ثابتی داشته و از سوم اردیبهشت روند بیماریابی در استان بیشتر شده است و در بیست روز گذشته مریض بد حال نداشته ایم.

دکتر پرویز یزدان پناه افزود: شیوع بیماری در استان پایین بوده و وضع شش شهرستان استان سفید (کم خطر) اعلام شده است.

معاون استاندار کرمانشاه هم گفت: پیک بستری برای بیماری کرونا ۱۳۰ تخت بوده و از چهار روز گذشته روند بیماری کرونا نزولی شده است.

محمدابراهیم الهی تبار افزود: روند غربالگری بیماری بیشتر شده است و روزانه ۳۰ نفر با کرونا مثبت در استان داریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
متاسفانه به دليل بي اعتمادي ملت آمار شماها را قبول ندارند همانند زدن هواپيما-اعلام آمار تورم-انحصار در واردات و مصادره اموال دولتي و کشت و صنعتها و توليديها بنام کاريزماها و يا افراد وابسته به انها و قدرتمندان. آمار کروناتون هم 20 درصد واقعيست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان