بازدید 11114
۸

جزییات جلسه تنظیم بازار برای تعیین قیمت خودرو

قائم مقام وزیر صنعت با بیان اینکه مقرر شد قیمت‌گذاری با حداقل افزایش قیمت صورت بگیرد، گفت: ادامه وضعیت فعلی و بلاتکلیفی قیمت خودرو حتما در آینده تولید را می‌تواند دچار مشکل کند.
کد خبر: ۹۷۶۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 04 May 2020


به گزارش تابناک، مدرس خیابانی در گفت‌وگو با میزان درباره سرنوشت قیمت گذاری خودرو در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: رئیس جمهور طی دستوری به ستاد تنظیم بازار ابلاغ کردند تا درباره قیمت گذاری خودرو ورود کنند.

وی با بیان اینکه دو مرجع کارشناسی برای تعیین قیمت خودرو وجود دارد، افزود: سازمان حمایت به عنوان مرجع تخصصی قیمت گذاری ستاد تنظیم بازار است و یکی هم شورای رقابت است که بر اساس قوانین مربوطه و از نظر رقابت تعیین قیمت می‌شود.

قائم مقام وزیر صنعت گفت: چند جلسه مشترک کمیته خودرو با شورای رقابت و سازمان حمایت برگزار شد.

مدرس خیابانی بیان کرد: اختلاف قیمت بازار و کارخانه موجب شده عده‌ای مشغول تجارت با آن شدند و افراد واسطه از این اختلاف قیمت منتفع می‌شوند.

وی تصریح کرد: حدود ۱۵ ماه است که قیمت خودرو تغییر نکرده در حالیکه طی این مدت بسیاری از شاخص‌های هزینه تغییر کرده است و در حال حاضر بسیاری از مواد اولیه تولید خودرو از بورس و به شکل رقابتی تهیه می‌گردد.

قائم مقام وزیر صنعت خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم گیری جلسه امروز شورای رقابت و سازمان حمایت به یک نقطه مشترکی درباره قیمت‌گذاری رسیدند و مقرر شد سازمان حمایت بر مبنای فرمول خود و بر مبنای فشردگی قیمتگذاری حداکثر سود ۵ درصدی و افزایش بهره وری ۷۰ درصدی خودروسازان دیده شود.

مدرس خیابانی با بیان اینکه مقرر شد قیمت‌گذاری با حداقل افزایش قیمت صورت بگیرد، گفت: ادامه وضعیت فعلی و بلاتکلیفی قیمت خودرو حتما در آینده تولید را می‌تواند دچار مشکل کند و ادامه وضعیت فعلی نه به نفع تولید کننده است و نه نفع مصرف کننده.

وی با بیان اینکه در قبال بازنگری قیمت مقرر شد ۶ محور به صورت ماهانه از سوی کمیته خودرو گزارش شود، تصریح کرد: تیراژ خودرو، ارتقا کیفیت، کاهش تعهدات مشتریان، داخلی سازی و حمایت از زنجیره خودرو، پشتیبانی از قطعه سازان و خدمات پس از فروش خودرو محور‌هایی است که باید درباره آن به صورت ماهانه گزارش شود.

قائم مقام وزیر صنعت تاکید کرد: پس از تعیین قیمت خودرو توسط سازمان حمایت به کمیته خودرو ارسال می‌شود و با نظر رییس ستاد تنظیم بازار ابلاغ خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸
خلایق هرچه لایق
فروش خودرو مستقیم و بدون واسطه که وجود ندارند و حتما توسط دلالان تحویل مشتری می شوند.پس بهتر است اصلا در کارخانه قیمت گذاری نشوند
دکتر امیرحسین مزینی، اقتصاددان:
رونق اخیر بورس، حباب گونه است
مگر اتفاقی افتاده که هر روز در بازارسرمایه رشد داریم؟
این رشدها به هیچ وجه با واقعیت‌های اقتصاد ایران همخوانی ندارد
هشدار می‌دهم وضع نگران کننده و غیرطبیعی است
احتمال دارد چیزی شبیه بحران موسسات مالی غیرمجاز رخ دهد
یه کم ببرین بالا، حداقل افزایش = 30%!
كيفيت‌ت‌ت‌ت‌ت‌ت‌ت‌ت‌ت‌!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جوك سال مشخص شد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اگر 15 ماه است که قیمت خودرو تغییری نکرده است باید یادآوری کنم که قیمت خودرو در 15 ماه قبل هم مورد انتقاد مصرف کننده بوده است و گرانتر از حد معمول بوده است.
دوباره نقشه برا جیب مردم شروع شد. سال 98 که قیمت خودرو کارخونه رو دوبرابر کردید . و به بهونه های واهی دوباره امسال هم میخاین قیمت رو ببرین بالا . همه اونایی که خودرو ثبت نام کردن که دللال نیستن اکثرشون مردم عادین که سالها با حقوق اداره کار انتظار خرید خودرو داشتن . در ضمن شوما قرار شد برا جلوگیری از دلال بازی برای هر کد ملی بیشتر از بک خودرو تحویل ندید . پس بازم که دارین دلالی رو عاملی برای افزایش قیمت اعلام میکنید . والله به خدا مردم خسته شدن دیگه.
نمي خرمممممممممممم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار