بازدید 6702

رژیم صهیونیستی در آستانه انتخابات چهارم؟

مخالفان در کنست تحت هدایت حزب «یش عتید» برای ممانعت از تشکیل کابینه فراگیر، 9 هزار اصلاحیه به لایحه تشکیل دولت ارائه کردند تا به این ترتیب رژیم صهیونیستی در آستانه انتخابات چهارم قرار بگیرد.
کد خبر: ۹۷۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹ 03 May 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، مخالفان در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) روز یکشنبه تحت هدایت حزب «یش عتید»، بیش از ۹ هزار اصلاحیه را در ارتباط با لایحه تشکیل دولت ارائه کردند تا مانع تشکیل ائتلاف «بنیامین نتانیاهو» و «بنی گانتز» تا مهلت پنجشنبه شب شوند.

پایگاه خبری صهیونیستی «جروزالم پست» گزارش داد بیش از نیمی از اصلاحیه‌ها از سوی «میکی لوی» عضو حزب یش عتید ارائه شد. جلسات طولانی برای بحث درباره این اصلاحیه‌ها در کنست برگزار خواهد شد، زیرا نماینده هر جناح کنست این حق را دارد که درباره هر کدام از این اصلاحیه‌ها قبل از آن که به رای گذاشته شوند، صحبت کند.

اگر لایحه تا نیمه شب پنجشنبه تصویب نشود، حزب «آبی و سفید» به ریاست گانتز گفته که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیررژیم صهیونیستی را برای تشکیل دولت معرفی نخواهد کرد. در صورتی که این اتفاق بیفتد اسرائیل باید چهارمین انتخابات عمومی در مدت کمی بیش از یکسال را در ماه اوت برگزار کند.

شامگاه شنبه، یک روز قبل از اعلام رأی دیوان عالی رژیم صهیونیستی درباره سرنوشت نخست‌وزیری نتانیاهو، هزاران نفر از ساکنان تل‌آویو در اعتراض به توافق او و گانتز، رئیس کنست برای تشکیل کابینه به خیابان‌ها آمدند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، خیابان‌های تل‌آویو و میدان رابین شاهد حضور هزاران نفر از معترضان آنهم در شرایط شیوع گسترده ویروس «کووید-۱۹» در فلسطین اشغالی بود.

به نوشته این پایگاه خبری، تظاهرات‌کنندگان به این معترض بودند که توافق نتانیاهو با گانتز، که هم ریاست حزب آبی‌وسفید و هم پارلمان رژیم صهیونیستی را برعهده دارد، به او اجازه می‌دهد علی‌رغم برگزاری روند محاکمه در جریان پرونده‌های فساد دولتی، در سمت نخست‌وزیری باقی بماند.

معترضان با در دست گرفتن پلاکاردهایی با تصاویر ضد نتانیاهو و گانتز، شعار می‌دادند: «ما به کابینه فساد نه می‌گوییم».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار