بازدید 50243
دو هزار و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»

کرونا کمر بازار موبایل را خم کرد / چرا مجلس یازدهم رئیس‌پرور شده است؟ / ادعای عبدی در مورد اعتراف خاتمی / واکنش میرسلیم به کسانی که ریاست وی در مجلس را شوخی می‌دانند

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند مسیح مهاجری: نزدیک ۱۰ نفر، سودای ریاست مجلس در سر دارند / ۹۰ درصد مردم هنوز به کرونا مبتلا نشده‌اند / خاتمی ادعای رهبری اصلاح طلبان را ندارد / طعنه ناصری به عارف و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۷۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷ 02 May 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

تکذیب شایعه شهادت فرمانده نیروی هوافضای سپاه

پایگاه اطلاع‌رسانی سردار حاجی‌زاده خبر داد: سردار حاجی زاده در سلامتی کامل و در حال انجام ماموریت‌های جاری نیروی هوافضای سپاه هستند. رسانه‌های معاند وابسته به استکبار جهانی و ارتجاع منطقه‌ای و دنباله‌های آن‌ها در فضای مجازی طی سناریویی تکراری و نخ‌نما شده برای چندمین بار متوالی نسبت به طرح شایعات و اخبار کذب درباره شهادت فرمانده نیروی هوافضای سپاه اقدام نموده و آرزو‌های باطل خود را در قالب شایعه پراکنی و انتشار اخبار کذب پیگیری می‌کنند. بدون تردید شهادت منتهی الیه آرزو‌های تربیت شدگان مکتب عاشورا و بزرگترین افتخار پاسداران انقلاب اسلامی است و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بهتر است با پرهیز از این دست سرگرمی‌ها و دلخوشی‌های کاذب، بیش از این خود را مورد مضحکه قرار ندهند. /تسنیم

مجلس حاج منصور ارضی تعطیل شد

مجلس مناجات‌خوانی حاج منصور ارضی در مسجد ارک تهران که از پنجشنبه هفته قبل دایر بود، دیشب و با اعلام موسسه قدیم‌الاحسان تعطیل شد. حاج جواد حیدری، مدیرعامل موسسه قدیم‌الاحسان و از نزدیکان حاج منصور ارضی در دردنامه‌ای که به مناسبت روز معلم خطاب به این پیرغلام اهل‌بیت (ع) منتشر شده، تعطیلی مجلس مسجد ارک را با دخالت پلیس اعلام کرده است. مجلس مناجات‌خوانی حاج منصور، امسال تنها جلسه دایر در تهران و شاید در کشور بود که به گفته دست‌اندرکاران موسسه قدیم‌الاحسان، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اعم از تب‌سنجی، ضدعفونی و رعایت فاصله اجتماعی انجام می‌شد. جلسه مناجات‌خوانی حاج منصور ارضی در مسجد ارک، پرجمعیت‌ترین مجالس شبانه در ماه مبارک رمضان است که امسال به دلیل تعطیلی سایر هیأت‌ها و مجالس، هر شب بر تعداد حاضران آن افزوده می‌شد. با وجود تقاضای مداحان، واعظان و شخصیت‌های مذهبی کشور برای بررسی امکان بازگشایی حرم‌ها، مساجد و هیأت‌های مذهبی، وزارت بهداشت تاکنون به خاطر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در پی شیوع کرونا با این امر موافقت نکرده است.

مسیح مهاجری: نزدیک ده نفر، سودای ریاست مجلس در سر دارند

مسیح مهاجری: نباید از آفاتی که در کمین نظام جمهوری است، غفلت کرد. آفت مستی قدرت، آفت فساد مالی، آفت فاصله گرفتن از مردم، آفت جنگ قدرت، آفت تفرقه و آفت غرق شدن در زندگی اشرافی و نادیده گرفتن رنج‌های مردم. این‌ها آفت‌هائی هستند که متأسفانه اکنون مسئولین نظام جمهوری اسلامی را تهدید می‌کنند. همین حالا که ماه ضیافت الهی است اخبار نگران‌کننده‌ای درباره جنگ قدرت بر سر تصاحب کرسی ریاست مجلس یازدهم و سایر کرسی‌های اسم و رسم‌دار آن به گوش می‌رسد. نزدیک ۱۰ نفر، سودای ریاست مجلس در سر دارند، بعضی از آن‌ها در شب‌های ماه رمضان به جای خواندن دعای افتتاح و ابوحمزه، جلسات تقسیم مناصب برگزار می‌کنند و حتی آموزش چگونه به صندلی چسبیدن می‌دهند. اصلاح‌طلب‌ها که خراب کردند، حالا نوبت اصولگراهاست که نشان بدهند در عرصه امانت‌داری ملت چندمرده حلاجند.

انتقاد خاتمی از انگ زدن با عبارت‌های «کاسب تحریم» و «کاسب کرونا»

سید احمد خاتمی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به انس ویژه آیت الله امینی با جوانان اظهار داشت: ایشان تا آخر عمر بیش از ۹۰ ساله خود با جوانان انس داشت و نیاز‌های جوانان را می‌شناخت و سعی در پاسخگویی به نیاز‌های فرهنگی جوانان داشت، آیت الله امینی عنایت خاصی داشت که ولایت را به جوانان معرفی کند و این اهتمام در آثار ایشان مشاهده می‌شود. آیت الله امینی دین خود را به دین ادا کرد و به دیدار خدا رفت. وی در ادامه سخنان خود با اشاره به شرایط امروز کشور و جهان ادامه داد: کرونا مسأله‌ای بین المللی و فرادینی و فرا جناحی است، از مسئولان و همگان درخواست می‌کنم که این مسأله را جناحی نکنند، برخی می‌گویند کاسبان تحریم و کاسبان کرونا! کی می‌خواهید این حرف‌ها کنار بگذارید؟ الان وقت حرف‌هایی است که بوی اختلاف و تفرقه داشته باشد؟ همه به وحدت فکر کنند. حجت الاسلام خاتمی با تأکید بر این که همه باید برای مهار ویروس منحوس کرونا دست به دست هم دهیم، ابراز داشت: ستادی برای مقابله با کرونا تشکیل شده و برنامه ریزی می‌کنند و تأکید بر موارد بهداشتی دارد، رفتار انقلابی بر اساس فرمایش رهبر انقلاب، همراهی با این ستاد است تا بتوانیم هرچه سریعتر این ویروس منحوس را مهار کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه: حوزه‌های لاکچری شاید بخشی از جریانی باشند که از انقلاب فاصله می‌گیرد

حجت الاسلام حاجی صادقی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در سپاه پاسداران و رئیس قرارگاه معنویت و سلامت سپاه پاسداران در برنامه دستخط گفتند که: سال ۲۰۰۳ موسسه رند امریکائیان پژوهشی را انجام دادند که اشتباه کردیم برای تاثیرگذاری بر ایران روی دانشگاه‌ها متمرکز شدیم، در حالی که بخشی از نیرو‌های این نظام در حوزه‌های علمیه تربیت می‌شوند. باید به فکر اصلاح حوزه‌ها و مساجد هم باشیم. اما جریان غالب را موافق نیستم که این نگاه وجود دارد. جریان جوان، جریان امام (ره) و رهبری است. وی همچنین در ادامه این حرف‌ها در پاسخ به این سوال که «آن جریانی که از انقلاب فاصله می‌گیرد می‌توان گفت: این حوزه‌هایی که حوزه‌های لاکچری به آن‌ها گفته می‌شود ناشی از این دیدگاه است؟» گفت: شاید آن‌ها هم بخشی از این باشند، اما تحجر از نظر امام، با سکولاریسم دو لبه یک قیچی هستند، اما خطر بیشتری دارد. شیعه انگلیسی هنرپیشه دشمن است. من با این تعبیر بیان می‌کنم. مخصوصاً کسانی که کار را مدیریت می‌کنند. منظور بچه‌هایی که بازی خوردند نیست. در حوزه ممکن است کسانی باشند که روی اعتقاد اشتباه کنند و تحجر داشته باشند. مثل زمان امیرالمومنین که عده‌ای می‌گفتند ما شیعه تو هستیم، اما شما با مسلمان می‌جنگی و ما اجازه نمی‌دهیم. زمان جنگ هم به امام می‌گفتند.

لایحه منع کودک‌همسری در مراحل پایانی/ ازدواج زیر ۱۳ سال در این لایحه ممنوع است

معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرآنلاین: لایحه منع کودک همسری در کمیسون لوایح مجلس است و تقریبا تصویب شده و در مراحل تکمیلی خود قرار دارد. همکاری بخش‌ها و نهاد‌های دیگر، در این زمینه می‌تواند بسیار به ما کمک کند. در این لایحه مدنظر ما این است که ازدواج زیر ۱۳ سال ممنوع شود. به طور کلی افراد زیر سیزده سال کودک محسوب می‌شوند، به همین دلیل در تلاش هستیم تا آن را ممنوع کنیم، حتی از نظر پزشکی هم این موضوع وجود دارد که باید به کودک اجازه دهیم تا کودکی کند.

۹۰ درصد مردم هنوز به کرونا مبتلا نشده‌اند

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در مقابله با کروناویروس، سلاحی جز رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در دست نداریم. طبق آمار، در آلوده‌ترین شهر‌های کشور در سخت‌ترین شرایط، کمتر از ۱۰ درصد مردم به این عفونت مبتلا شدند، یعنی ۹۰ درصد مردم هنوز به این ویروس مبتلا نشده‌اند. /ایسنا

کرونا کمر بازار موبایل را خم کرد

همه‌گیری ویروس کرونا ضربه سختی به بازار گوشی هوشمند جهان زده است. اطلاعات جدید شرکت‌های تحلیلی نشان می‌دهد صادرات این محصول ۱۳درصد در سه ماهه اول ۲۰۲۰ کاهش یافته است. در حالی که شرکت بین المللی داده‌ها (IDC) اعلام کرده نقل و انتقال گوشی‌های هوشمند ۱۱.۷ درصد کاهش یافته، تحلیلگران می‌گویند این کاهش صادرات بیشتر و برابر با ۱۳ درصد بوده است. مهم نیست کدام یک از این عدد‌ها درست است، واقعیت این است که بازار جهانی گوشی هوشمند به سرعت رو به سقوط است. /تسنیم

اداره تهران روزانه به ۵۰ تا ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

پیروز حناچی، شهردار تهران در دیدار و گفتگو با تعدادی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی با تاکید بر اینکه سال گذشته با تحریم‌های جدید میزان درآمد دولت از نفت، به حداقل رسید و شهرداری تهران هم تحت تاثیر این فضا قرار گرفت، گفت: مدیریت شهری در دوره جدید نمی‌خواهد به هر شکلی درآمدزایی کند و چارچوب‌هایی دارد. به همین دلیل امروز شرایط مالی سختی را تجربه می کنیم. اداره شهرداری تهران حداقل نیاز به اعتبار روزانه بین ۵۰ تا ۸۰ میلیارد تومانی دارد، با این وجود شهرداری در دوران کرونا فعالیت خود را ادامه داد. برای نمونه ناوگان حمل و نقل عمومی با ۸۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کرد، در حالیکه تنها ۱۰ درصد مسافران همیشگی از آن استفاده می‌کردند.

چرا مجلس یازدهم رئیس پرور شده است؟

احمد کریمی اصفهانی، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری به خبرآنلاین گفت: کسی باید رئیس مجلس شود که به رهبری انقلاب نزدیک‌تر است و سوابق مدیریتی قابل قبولی داشته باشد. تعداد زیادی داوطلب ریاست مجلس وجود دارد و به نظر می‌رسد، مجلس یازدهم خیلی رئیس پرور شده است. مجلس یک رئیس لازم دارد نه ۱۰ رئیس! اصولگرایان تفاهم کرده و هیات رئیسه‌ای را انتخاب کنند که بیشترین آرا را داشته باشد. هیات رئیسه مجلس باید از قماش نیرو‌های متخصص باشند و چینش مسئولیت‌ها براساس شایسته سالاری باشد نه جناح گرایی. با توجه به اختلافات موجود بر سر کرسی ریاست مجلس آینده، من دورنمای خوبی برای این انتخابات نمی‌بینم. دوستان اصولگرا نباید غفلت کنند. باید به اجماع برسند و یک رئیس مجلس با آرای بالا انتخاب شود. قبل از تشکیل مجلس، اصولگرا‌ها برای کاندیداتوری دو یا سه نفر تفاهم کنند تا آرا شکسته نشود.

کرونا جان ۵۵ خبرنگار را در سراسر جهان گرفت

از ابتدای همه گیری ویروس کووید-۱۹ تاکنون ۵۵ خبرنگار و روزنامه نگار جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست داده اند. در آستانه سوم می، روز جهانی آزادی بیان، موسسه Press Emblem Campaign گزارش داد از ابتدای ماه مارس تاکنون ۵۵ روزنامه نگار از ۲۳ کشور مختلف دنیا بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. این موسسه تاکید کرد هنوز مشخص نیست که ابتلای آن‌ها به این ویروس مرگبار در هنگام فعالیت‌های خبری بوده یا خیر. این موسسه حامی آزادی مطبوعات هشدار داد بسیاری از خبرنگاران در هنگام پوشش خبری مربوط به ویروس کرونا، خود را در معرض خطر قرار می‌دهند و بسیاری از آن‌ها در همین مسیر به کرونا مبتلا شدند.

خاتمی ادعای رهبری اصلاح طلبان را ندارد

جواد امام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: حزب کارگزاران جریانی است با صدا‌های متفاوت و رفتار‌های تک‌روی؛ اما ضمن احترام به حزب کارگزاران و همه اعضای آن صحبت‌های آقای کرباسچی شفاف نیست و ایشان را نماینده جریان کارگزاران هم نمی‌دانیم، چه برسد به نماینده جبهه اصلاحات که بخواهد نظراتی را برای کل جریان داشته باشد. آقای خاتمی هیچ‌گاه خودش ادعای رهبری جریان اصلاحات را نداشته و همیشه از طرف این جریان به سمت ایشان درخواست‌هایی فرستاده و همواره از موقعیت، شأن و جایگاه او برای کشور و مردم استفاده شده است. /ایلنا

تظاهرات کارگری از بالکن خانه‌ها

به گزارش پایگاه یورو نیوز، در وضعیتی که نیمی از جمعیت کره زمین در قرنطیه به سر می‌برند، شبکه‌های اجتماعی و بالکن خانه‌ها به جایگزینی برای تظاهرات و اعتراض خیابانی به مناسبت روز کارگر بدل شده‌اند. اتحادیه‌های کارگری در فرانسه از مردم خواسته‌اند به برگزاری آنلاین کنفرانس‌ها و کنسرت‌ها اقدام کنند و با انتشار عکس‌های اعتراضی در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی را به این موضوع اختصاص دهند و با صدا در آوردن قابلمه‌ها از روی بالکن‌ها اعتراض خود را به شرایط کار کارگران و نابرابری اقتصادی نشان دهند. /ایسنا

بررسی بازگشت آمریکا به برجام در کمیسیون امنیت مجلس

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سردمداران کاخ سفید اگر ببینند در برجام ماندن یا خروج از آن می‌تواند اهداف شوم آن‌ها را محقق کند و فشار را بر مردم ایران افزایش دهد، حتما اقدام عملی در این زمینه انجام می‌دهند. ایران گزینه‌های زیادی در برابر بازگشت احتمالی آمریکا به برجام برای فعال کردن مکانیزم ماشه دارد. یکی از گزینه‌های ایران در برابر بدعهدی‌های طرف غربی برجام خروج از "ان پی تی" است. /تسنیم

تلاش محافظه‌کاران برای مسدود سازی اینستاگرام

اعتماد نوشت: «۴۰۰ طلبه در نامه‌ای به سیدابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی خواستار برخورد با عاملان ولنگاری فضای مجازی ازجمله محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی شدند.» این خبری است که صبح نهم اردیبهشت ماه در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های نزدیک به اصولگرایان منتشر و با واکنش‌های بسیاری مواجه شد. اصولگرایان در بیشتر مواقع در قامت موافقان فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی ظاهر شده‌اند و از این رو به نظر می‌رسد با توجه به تغییرات ایجاد شده در ساختار قدرت جمهوری اسلامی به ویژه در پارلمان، این تقابل‌ها بر سر بودن یا نبودن اینستاگرام در ماه‌های آتی شدت بیشتری بگیرد.

درخواست مشاور سابق عارف از او

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: به نظر می‌رسد در مقطع فعلی باید اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به بازنگری و اصلاح رفتار‌های گذشته خود بپردازند. محمد صادق جوادی حصار در خصوص جایگاه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در فعالیت‌های این جناح سیاسی اظهار کرد: شورای عالی سیاست‌گذاری یک وسیله است برای تحقق اهدافی، چون انسجام بخشی به مجموعه‌های اصلاح‌طلب، هماهنگی، همراهی و همسویی عملیات انتخاباتی در فصول انتخابات و تدوین راهبرد‌های تشکیلاتی منسجم در جبهه اصلاحات. وی ادامه داد: این وسیله یعنی شورای عالی سیاست‌گذاری در مقاطعی خوب عمل کرده و در مقاطعی متوسط، در مقاطعی هم نتوانسته است در حد انتظار عمل کند. به نظر می‌رسد در مقطع فعلی باید اعضای شورا به بازنگری و اصلاح رفتار‌های گذشته خود بپردازند، شاید هم بتوان به شکلی دیگر و با نام دیگری این مسیر را ادامه داد. عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تصریح کرد: اصلاح طلبان قطعا به یک مجموعه تاثیرگذار، فراگیر و مرجع برای پیشگیری از تزاحم و پراکندگی در تصمیمات جبهه‌ای نیاز دارند تا در انتخابات‌های پیش روی درست تصمیم بگیرند و مناسب عمل کنند. جامعه مخاطب ما نیز در این صورت برای تصمیم‌گیری و همراهی دچار تشتت نخواهد شد. آن‌ها باید بتوانند به راحتی پیام‌های اصلی و هدفمند را از کانون‌های اصلاح‌طلب به ویژه مرکزیت اصلاح‌طلبان دریافت کنند و با آسودگی خاطر راه پیش رو را بپیمایند. جوادی حصار در مورد استعفای موسوی لاری از شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: آقای موسوی استعفا کردند، این اتفاق طبیعی است؛ یک نفر ممکن است بیمار شود، یک نفر ممکن است خسته شود، حتی ممکن است احساس کند فضا، فضای او نیست و بهتر است در فضای جدید افراد دیگری ایفای نقش کنند این امر اشکالی ندارد که هیچ ممکن است منشا تحولات نیکویی هم بشود. آقای موسوی لاری که استعفا کردند، تا کنون هم زحمت کشیدند و هم خوب کار کردند. اگر به خاطر شرایطی که خودشان اشاره کرده‌اند ضعفی هم داشتند دیگران باید بیایند این ضعف‌ها را از بین ببرند.

ادعای عبدی در مورد اعتراف خاتمی

فعال اصلاح طلب شناخته شده در مصاحبه‌ای مدعی می‌شود که نظر او مبنی برنیامدن خاتمی در انتخابات سال ۸۰ بعد‌ها مورد تایید رئیس دولت اصلاحات قرار گرفته بود. عباس عبدی در مصاحبه با روزنامه اعتماد ضمن انتقاد از نبود فضای آزاد گفتگو در میان اصلاح طلبان گفت: در انتخابات سال ۱۳۸۰ من با حضور آقای خاتمی مخالف بودم و نظرم را مفصلاً مطرح کردم، ولی در یک فرآیند گفت‌وگوی آزاد، رأی و نظر اکثریت مبتنی بر مشارکت و حضور بود. بنده هم علیرغم مخالفت نتیجه بحث آزاد با نظر خودم، رای جمع را پذیرفتم و فعال‌ترین عضو ستاد ایشان هم بر حسب حضور در شهرستان‌ها و سخنرانی و نوشتن بودم. البته آقای خاتمی بعدا چند بار اقرار کرد که نظر من درست بوده و بهتر بود که همان کار را انجام می‌داد.

کنایه سنگین کواکبیان به برخی اصولگرایان

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از کسانی که همنوا با آمریکا از تمدید تحریم‌های تسلیحاتی در شورای امنیت استقبال می‌کنند، انتقاد کرد. مصطفی کواکبیان در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «تعجبی ازاقدام شرورانه دولتمردان آمریکا (همچون پمپئو) نیست که با تأکید بر فاجعه‌بار بودن "برجام" جهت تمدید تحریم‌های تسلیحاتی در شورای امنیت یارگیری کنند؛ ‏اما سخنم با برخی اصولگرایان است، شما چرا همنوا با آمریکایی‌ها از تحریم‌ها استقبال می‌کنید؟! البته شما "برجام" را گنجی تکرار ناشدنی برای آمریکا می‌دانید؟!»

پدر داماد احمدی نژاد محبوب‌ترین چهره سیاسی کشور را معرفی کرد!

پدر داماد احمدی نژاد مدعی است احمدی نژاد فعلا محبوب‌ترین چهره سیاسی جمهوری اسلامی است. احمد خورشیدی پدر داماد محمود احمدی‌نژاد درباره سرنوشت سیاسی احمدی‌نژاد می‌گوید: آقای احمدی‌نژاد یک ظرفیت اجتماعی-سیاسی دارد و طبیعی است که مثل سایر شخصیت‌های سیاسی و بلکه بیشتر -چون بر اساس مطالعات میدانی و نظرسنجی‌های مختلف آقای احمدی نژاد فعلا محبوب‌ترین چهره سیاسی جمهوری اسلامی است- طبیعی است که برای آینده خود برنامه ریزی کرده باشد. در مجلس که ورود پیدا نکرد و من بعید می‌دانم که آقای احمدی نژاد برای آینده سیاسی خود و انتخابات ۱۴۰۰ برنامه‌ای نداشته باشد. خورشیدی درباره سکوت احمدی نژاد درباره حوادث آبان و اصابت موشک به هواپیما می‌گوید: این شخصیت گاهی بنابر دلایلی جایی موضع مثبت یا منفی می‌گیرد و جایی معذوراتی دارد یا معادلاتی پیش روی اوست که ممکن است موضع نگیرد و بحث غریبی نیست و برای همه همینطور است. خیلی جا‌ها این موضوع را می‌بینید. به طور مثال مگر آقای خاتمی همه‌جا موضع می‌گیرد؟ یا آقایان دیگر از جناح‌های مختلف؛ لذا آقای احمدی نژاد هم از این قاعده مستثنی نیست. خورشیدی درباره اینکه چقدر احتمال وجود دارد که سکوت آقای احمدی نژاد نسبت به عملکرد روحانی باشد و وقتی در دولت بعد خودشان رئیس جمهور شوند جواب عملکرد روحانی را آن موقع بدهند گفت: شاید اینگونه باشد. اما آقای احمدی نژاد خصوصیات خاص خودش را دارد و گاهی وقت‌ها تقریبا مواضع و کارهایش آینده‌نگرانه است و به مقوله آینده نگری توجه زیادی دارد. ایشان نشان داده خیلی بیشتر از خیلی‌ها آینده نگر است و مثل بعضی این گونه نیست که فقط چندقدم جلوتر را ببیند.

واکنش میرسلیم به کسانی که ریاست وی در مجلس را شوخی می‌دانند

میرسلیم به اظهارات بیادی فعال اصولگرا که ریاست وی را بر مجلس شوخی می داند واکنش نشان داد. میرسلیم منتخب مجلس یازدهم در مورد اظهارات جنجالی حسن بیادی برای ریاست مجلس گفت: تشخیص صلاحیت ریاست مجلس و مسئولیت آن با خود نمایندگان است و اظهارنظر‌های تبلیغاتی برخی افراد و تشکیلات، موضوعیتی ندارد و اگر خدای ناکرده روش‌های انحرافی اتخاذ شود مطمئن باشید بر همگان آشکار خواهد شد. عضو مجمع تشخیص مصلحت همچنین گفت: تعدادی از نمایندگان به من اظهار تمایل کرده‌اند که از حسن ظنشان تشکر می‌کنم و عده‌ای هم به دیگر نامزدها. آنچه مهم است اینکه بدانیم قدرت طلبی در مجلس مذموم، ولی خدمتگزاری صادقانه افتخار است و مطمئن باشید که همه ما در اصلاح وضع مجلس برای رسیدن به شفافیت و مقابله با تباهی‌ها و در نتیجه خدمت صادقانه و مؤثر به مردم اختلاف نظر نداریم؛ هرچند در بیرون مجلس برخی از افراد می‌خواهند وجود نوعی مخاصمه و رقابت تخریبی را القا کنند. اساساً آن قدر کار‌های مهم در پیش روی ما قرار دارد که اگر همگی از صمیم دل دست به دست هم دهیم باز بعید است از پس مشکلات برآییم، مگر به لطف خدا؛ پس جایی برای حذف یکدیگر نمی‌ماند.

طعنه ناصری به عارف

فعال و تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب و از مشاوران رئیس دولت اصلاحات درباره تاثیر عملکرد و مدیریت عارف بر آشفتگی‌های این روز‌های جریان اصلاحات گفت: عملکرد مدیریت سیاسی حتما حرف اول را می‌زند. مثال من همیشه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بوده است. مدیریت این حزب، نظام تحزب را قبول داشت. عبدالله ناصری در بخشی از گفتگوی خود با خبرآنلاین افزود: به عبارت واضح‌تر خیلی از موارد بود که جمع‌بندی حزب با نظر دبیرکل تفاوت عمده‌ای داشت، اما مجبور بود تسلیم اکثریت شود. آقای بهزاد نبوی که بی شک علی الاطلاق مرجعیت سیاسی داشت و دارد محور‌های یک مصاحبه یا نطقش را در سازمان به جمع بندی می‌رساند. ناصری تاکید کرد: اگر ریاست شعسا به یکی از اعضای ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی سپرده می‌شد، مثلا فردی مانند محسن امین زاده، حتما ارزیابی که امروز درباره شورای عالی سیاست‌گذاری وجود داشت، متفاوت بود. همیشه ناکارآمدی با مدیریت نسبت دارد در واقع دو عاملِ «توان مدیریت تشکیلاتی» و «مسنخ بودن اعضا» حرف اصلی را می‌زند. این چهره اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که آیا جریان اصلاحات با این اختلافات در آستانه فروپاشی است، گفت: نه من چنین برداشتی از این وضعیت ندارم و برای این موضوع هم دلیل دارم. چون اولا گفتمان اصلاحات و اندیشه این نوع کنشگری زنده و قابل فهم است و نسخه بی بدیل راه نجات محسوب می‌شود. ثانیا احزاب اصلی که این گفتمان واندیشه را نمایندگی می‌کنند پویا و فعال هستند، اما مسلم است از این پس ائتلاف یا جبهه‌ای را باید شکل داد که به قول حجاریان بین العباسین باشد، چون بی‌اعتمادی مدنی زیاد شده است، جریان‌های سیاسی از این پس نمی‌تواند در ایهام و با کنایه کنشگری کند بلکه باید صریح و شفاف و قابل فهم سخن بگوید.

وی تاکید کرد: اصلاح طلبان باید تا شهریور کاندیدای ریاست جمهوری خود را معرفی کنند.

پیشنهاد فوتبالیِ جعفرزاده

نماینده مردم رشت در مجلس پیشنهاد کرد برای جلوگیری از افت بدنی ورزشکاران و ضرر ‫باشگاه‌ها‬ لیگ برتر فوتبال‬ بدون تماشاگر برگزار شود. غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «ویروس کرونا‬ حداقل تا پایان سال ۹۹ مهمان ماست. ‫لیگ برتر فوتبال را بدون تماشاگر و متمرکز در ‫تهران و پخش مستقیم برگزار کنند. ادامه تعطیلی یا منحل کردن رقابت‌ها عامل افت بدنی ورزشکاران و ‫بازنشستگی زودهنگام آنان و ضرر باشگاه‌ها‬ می‌شود. فدراسیون فوتبال ‫تصمیم کرونایی‬ اتخاذ نماید.»

توصیه عضو فراکسیون امید به نمایندگان مجلس آینده

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد به نماینده‌های مجلس یازدهم توصیه می‌کنم که از سر دادن شعار فاصله گرفته و تقویت بعد نظارتی را فارغ از امیال و اراده‌های شخصی در اولویت قرار دهند. جلال میرزایی در گفتگو با ایسنا با اشاره به اولویت‌های که مجلس دهم در یک ماه باقی مانده باید در دستور کار خود قرار دهد بیان کرد: این روز‌ها در دستور کار مجلس لایحه مالیات بر ارزش افزوده لایحه مناطق آزاد که شورای نگهبان برای بار دوم به آن ایراد گرفته است، طرح اصلاح قانون انتخابات قرار دارد. اما این که تا چه اندازه بررسی این طرح‌ها و لوایح برای کشور راهگشا است باید بررسی شود. به نظر می‌رسد که هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی باید با دولت صبحت کرده و در این مدت باقی مانده طرح‌ها و لوایح حیاتی که می‌تواند به توسعه کشور، حل مسائل و انسجام ملی کمک کند بپردازد.

وی در ادامه اظهار کرد: برای ارزیابی عملکرد مجلس دهم باید سنجید که این مجلس با چه شعار و چه وعده‌ای بر سر کار آمد جریان اصلاحات در ابتدای کار شعار امید، آرامش، رونق اقتصادی و حمایت از سیاست‌های تنش زدایی در روابط خارجی و همچنین حمایت از اهالی فرهنگ و ادب و نهاد‌های مدنی را سر داد و اکثریت مجلس در این حوزه کوتاهی نکردند. نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر، این مجلس بیشترین تعامل را با دولت داشت و در سال ۹۶ وزرای دولت رای اعتماد از مجلس گرفتند و هیچ گاه مجلس به دنبال سنگ اندازی بر سر پای دولت نبود و در مواردی که پای امنیت ملی و منافع ملی به میان آمد مجلس کوتاهی نکرد. به عنوان مثال پس از تحریم سپاه پاسداران از سوی آمریکا مجلس یکدست لباس سپاه بر تن کرد. وی در ادامه تاکید کرد: بررسی برخی از لوایح از قبیل: FATF، برجام و استانی شدن انتخابات مجلس کوتاهی نداشت و هر آن چه در توانش بود انجام داد. عملکرد این دوره از مجلس باید در مقایسه با دوره قبل و دوره بعد سنجدیده شود، آن گاه است که می‌توان نمره‌ای به عملکرد این مجلس داد.

هدیه متفاوت یک شرکت چینی به پزشکان و پرستاران ایران

سفیر ایران در چین از اهدای ده دستگاه صندلی ماساژ از سوی یک شرکت چینی و ارسال آن به وزارت بهداشت به پاس خدمات کادر درمان ایران خبر داد. محمد کشاورززاده در پیامی توییتری نوشت: کادر درمانی ایران در مبارزه با کرونا طی این مدت جانفشانی‌ها کرده است. آوازه فداکاری آن‌ها به اقصی نقاط جهان رسیده و یک شرکت چینی برای تقدیر از پزشکان و پرستاران ایرانی ده دستگاه صندلی ماساژ به سفارت اهدا کرده که با اولین پرواز به تهران ارسال تا توسط وزارت بهداشت در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

علت تأخیر در قرائت گزارش تخلفات تحصیلی حسین فریدون چیست؟

عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از علت تأخیر در قرائت گزارش پرونده تخلفات تحصیلی حسین فریدون در مجلس را اعلام کرد. احمد امیرآبادی عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاد تعدادی از نمایندگان مجلس مبنی بر قرائت نشدن گزارش کمیسیون آموزش درباره تخلفات تحصیلی حسین فریدون در صحن مجلس، گفت: گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره پرونده تحصیلی آقای حسین فریدون به هیات‌رئیسه مجلس واصل شده است. وی ادامه داد: به طور قطع گزارش کمیسیون آموزش درباره پرونده تحصیلی آقای فریدون در مجلس قرائت می‌شود و در دستورکار جلسات علنی نیز قرار دارد. عضو هیات‌رئیسه مجلس در تشریح علت قرائت نشدن گزارش پرونده تحصیلی حسین فریدون در صحن مجلس اظهار داشت: با توجه به اینکه در هفته‌های اخیر مجلس جلسات ویژه‌ای برای موضوع کرونا داشت و همین طور طرح دوفوریتی الحاق تبصره‌ای به قانون انتخابات در دستورکار نمایندگان قرار گرفته، بنابراین فرصتی برای قرائت گزارش پرونده تحصیلی حسین فریدون ایجاد نشده است. امیرآبادی ادامه داد: پس از اتمام بررسی طرح دوفوریتی الحاق یک تبصره به قانون انتخابات، گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره پرونده تحصیلی حسین فریدون قرائت می‌شود و هیچ گونه پنهان‌کاری و یا نیت سوئی در این زمینه وجود ندارد. عضو هیات‌رئیسه مجلس در پایان درباره زمان قرائت گزارش پرونده تحصیلی حسین فریدون در مجلس، خاطرنشان کرد: هنوز نمی‌توتن زمان دقیقی برای آن اعلام کرد، اما به محض اتمام بررسی طرح دوفوریتی الحاق یک تبصره به قانون انتخابات، این گزارش در یکی از جلسات علنی پارلمان قرائت خواهد شد.

تصمیمات مهم اصولگرایان برای مجلس آینده؛ شرط ریاست پارلمان اعلام شد

اصولگرایان برای سازماندهی امور و رقابت‌های پارلمان یازدهم جلساتی با حضور قالیباف، حاجی بابایی، آقا تهرانی، تقوی، نیکزاد، میرتاج الدینی، زاکانی و میرسلیم برگزار کردند. چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته اصولگرایان جهت هماهنگی‌های لازم برای سازماندهی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نشستی را با حضور قالیباف، حاجی بابایی، آقا تهرانی، تقوی، نیکزاد، میرتاج الدینی، زاکانی و میرسلیم برگزار کردند؛ در این جلسه کارآمدی، مقابله با فساد، مردمی بودن و اجرای خواسته‌های رهبری بررسی شد و این جناح سیاسی، ۸ تصمیم زیر را برای تشکیل هیئت رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی پارلمان بعدی اتخاذ کرد:
١- هیچ یک از نامزد‌های هیات رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی، خود را مورد حمایت دستگاه‌های خاص معرفی نکنند.
٢- شورای ائتلاف از هیچ کاندیدایی حمایت نکند.
٣- هیچ یک از نامزد‌های خود را از دیگر نمایندگان، نماینده‌تر نداند و حق خاصی برای خود قائل نشود.
٤- شرط کاندیداتوری برای ریاست مجلس آن باشد که فرد مورد نظر، خود را کاندیدای ریاست جمهوری سال ١٤٠٠ نکند.
٥- نامزد‌های هیئت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های تخصصی در یک رقابت عادلانه و با رأی نمایندگان انتخاب شده و اجازه نخواهند داد کسانی از بیرون مجلس برای آن‌ها تعیین تکلیف کند.
٦- برای نامزد‌های ریاست، نواب، هیات رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شاخص‌های علمی و کاربردی تهیه و تدوین شود.
٧- هیچ نامزدی از قبل خود را رئیس، نواب، هیات رئیسه و رئیس کمیسیون‌های تخصصی معرفی نکند.
٨- برای ریاست، نواب، هیات رئیسه و رؤسای کمیسون‌های تخصصی ابتدا رأی گیری و رقابت در فراکسیون انجام شود.
به نظر می‌رسد رقابت اصلی برای ریاست مجلس میان قالیباف و حاجی بابایی و برای نواب ریاست هم، زاکانی، آقا تهرانی، میرتاج الدینی، نیکزاد و میرسلیم باشد.

ترقی: اصلاح طلبان دچار نوعی سرگیجه سیاسی شده اند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: در شرایط فعلی اصلاح طلبان از یک سو حاضر به پذیرش مسئولیت عملکرد نمایندگان خود در دولت، مجلس و شورای شهر نیستند و از سوی دیگر توان پاسخگویی به بدنه اجتماعی خود به ویژه جوانان را ندارند. حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت وگو با تسنیم، در تحلیل اختلافات اخیر در جریان اصلاحات که پس از شکست این جریان در انتخابات مجلس یازدهم به رسانه‌ها کشیده شده، گفت: طی یک دهه اخیر، نتیجه سیاست ورزی اصلاح طلبان و حضور آن‌ها در عرصه قدرت در بر دارنده دو چالش اساسی برای آن‌ها بوده که چالش اول به بن بست رسیدن تئوری این جریان برای مدیریت کشور و چالش دوم ناکارآمدی در پیاده سازی اهداف و برآورده کردن وعده‌های داده شده به افکار عمومی است.

وی افزود: تئوری اصلی اصلاح طلبان برای مدیریت کشور بر مبنای نادیده گرفتن بدعهدی‌های قبلی آمریکا و غرب و تعامل حداکثری با آن‌ها بود که این تئوری در ماجرای مذاکرات هسته‌ای که به برجام ختم شد، تجلی پیدا کرد. اما با اتفاقات سال‌های اخیر و خروج آمریکا از برجام و همراهی تلویحی کشور‌های اروپایی با این اقدام غیرقانونی آمریکا شکست تئوری تعامل حداکثری با غرب را برای همگان به اثبات رساند.

ترقی خاطرنشان کرد: البته نمونه پیاده سازی چنین تئوری که بر اساس حرکت در مسیر توسعه از طریق نگاه به غرب بود مسبوق به سابقه است. دولت اصلاحات در سال‌های پایانی دهه هفتاد با طرح تئوری گفتگوی تمدن‌ها نهایت تلاش خود را برای تعامل حداکثری با جامعه به اصلاح جهانی بکار بست که این تئوری علی رغم همراهی و همکاری گسترده دولت اصلاحات با غرب عملا با محور شرارت خطاب شدن ایران از سوی رئیس جمهور آمریکا به شکست منتهی شد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با اشاره به کارنامه اصلاح طلبان در نهاد‌های انتخابی خود گفت: در حوزه کارآمدی نیز در سال‌های اخیر به واسطه ورود نمایندگان منتصب به جریان اصلاحات به نهاد‌های انتخابی از جمله دولت و مجلس، فرصت‌های زیادی در اختیار اصلاح طلبان قرار گرفت تا دیدگاه‌های خود در حوزه‌های مختلف حکمرانی از قبیل: اقتصاد، سیاست، فرهنگ را به منظور مرتفع کردن مشکلات کشور به منصه ظهور بگذارند. اما در این حوزه همانطور از اوضاع و احوال فعلی اقتصاد کشور برمی‌آید، این جریان نه توفیقی به دست نیاورده بلکه رشد اقتصادی به زیر صفر رسیده و تحریم‌های آمریکا نیز حتی بیش از سابق در حال فشار به مردم است.

رونمایی از کاندیدای موتلفه برای ریاست مجلس آینده

بادامچیان با اعلام نامزد حزب موتلفه اسلامی برای ریاست مجلس یازدهم تصریح کرد: با ملاک قرار دادن برخی شاخص‌ها که بدان اشاره شد و به درخواست تعدادی از نمایندگان منتخب و نیز مذاکره با دیگر عناصر تاثیرگذار در تشکیل و ترکیب مدیریت مجلس یازدهم، حزب موتلفه اسلامی در جمع بندی به این نتیجه رسیده که گزینه اصلح و ارجح و مبتنی بر شاخص‌هایی که برخی از آن‌ها گفته و تقدیم شد، برای ریاست مجلس یازدهم آقای مهندس سید مصطفی میرسلیم است. وی در پایان گفت: ما معتقدیم پیشینه چهل سال خدمت صادقانه و بی طمع و توقع در حوزه‌های کلان مدیریتی نظام مقدس جمهوری اسلامی از او شخصیتی با تجربه و توانمند ساخته و به عنوان یک رجل سیاسی و یک عنصر ارشد تشکیلاتی می‌تواند به حول و قوه الهی مدیر لایق و شایسته‌ای برای مجلس یازدهم باشد.

داماد سابق شاه جنگ توئیتری به راه انداخت

اظهارات اخیر وزیرخارجه رژیم پهلوی درباره ترامپ، سیاست‌های هسته‌ای و منطقه‌ای ایران و سردار سلیمانی جنجالی را در فضای مجازی به راه انداخته است. اردشیر زاهدی، وزیر خارجه رژیم پهلوی این روز‌ها در صدر اخبار و تحلیل‌های رسانه‌های داخلی و خارجی قرار گرفته است، انتشار یک نامه خطاب به ترامپ در بخش آگهی‌های روزنامه نیویورک تایمز و متعاقب با آن یک گفتگو با بی بی سی فارسی که در خلال آن از سیاست‌های ایران در سوریه دفاع شده بود، به ترامپ حمله کرده و به تجلیل از جایگاه سردار سلیمانی پرداخته بود بهانه‌ای شد تا موافقان و مخالفان نگاه او به وسط میدان بیایند و تا اظهارات جنجالی پیرمرد ۹۱ ساله را محمل نقد و تحلیل‌های سیاسی خود قرار دهند.

خبرگزاری ایرنا در گزارشی اخیرا به بررسی واکنش‌ها در فضای مجازی و مشخصا توئیتر درباره اظهارات وزیر رژیم پهلوی پرداخته است. بررسی‌ها بر روی توئیت‌های با حداقل ۲۰۰ لایک از میان ۴هزار و ۸۷ منتشر شده در روز‌های ۷ و ۸ اردیبهشت نشان می‌دهد، انتقاد از اظهارات اردشیر زاهدی درباره ایران و حمایت از او، دو مضمون اصلی است که در توئیت‌هایی با کلیدواژه اردشیر زاهدی منتشر شده است.۴۱ درصد لایک‌ها به انتقاد از اظهارات اردشیر زاهدی درباره ایران و امریکا و به خصوص تعریف او از قاسم سلیمانی اختصاص داشته است. در این توئیت‌ها که عمدتا توسط مخالفان جمهوری اسلامی منتشر شده بود، کاربران از مواضع اردشیر زاهدی علیه کسانی که از بیگانگان پول می‌گیرند، خشمگین بودند.

کاربری در این راستا نوشته است: آنجایی که #اردشیر_زاهدی گفت: «ما که گذاشتیم، رفتیم، پول هم بردیم ...» باید مجری می‌پرسید «پول بردید؟ منظورتان پول خودتان است یا ملت ایران؟» اگر در پاسخ می‌گفت: «پول خودم» که چه نیازی به بیانش بود. اما اگر می‌گفت: «پول ملت»، مجری باید می‌پرسید «شما با چه رویی از ایران حرف می‌زنید؟»

وعده نمایندگان مجلس آینده به رئیس دستگاه قضا

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: جمعی از منتخبین مجلس یازدهم در دیدار با رئیس دستگاه قضا آمادگی خود برای همکاری با قوه قضاییه در مبارزه با فساد را اعلام کردند. ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس گفت: جمعی از منتخبین مجلس یازدهم با حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس دستگاه قضا دیدار و از اقدامات در قوه قضاییه در مبارزه با فساد تأکید کردند. وی افزود: این تعداد از افراد که ۱۸ نفر از منتخبین مجلس یازدهم و در واقع کارمندان و قضات و به طور کل کارکنان دستگاه قضا بودند که به مجلس یازدهم راه پیدا کردند در این دیدار آمادگی خود برای همکاری مستمر با دستگاه قضا در مبارزه با فساد را اعلام کردند. عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: در این دیدار بنا شد تا این گونه جلسات مابین این منتخبین با رئیس دستگاه قضا به طور مستمر ادامه داشته باشد و موضوعات مورد رسیدگی قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۳۷
پدر داماد احمدی نژاد مدعی است احمدی نژاد فعلا محبوب‌ترین چهره سیاسی جمهوری اسلامی است) داداش مملکت فقط مجلس دورهمی همفکران شما نیست !!! دست از توهمات بردارید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
چرا اجازه نمیدهیید چرخش قدرت در کشور وجود داشته باشه ؟ مگر یکی از صدها قرار و مدار انقلاب این نبود که قدرت و سیاست و ثروت مال مردم هست . چرا اجازه نمیدهید مسئولیت ها دست نخبگان باشد . خسته کننده و کلافه کننده هست اینقدر قیافه . حرف . مطلب و مسایل سیاسی تکراری دیدم و شنیدم . داداش سهم شما از قدرت و ثروت چقدر هست . بردارید و بگدارید چرخش سیاسی و حزبی وجود داشته باشه . بهرحال احمدی نزاد و خاتمی و روحانی و هاشمی نباشند دیگر کشور درست نخواهد شد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
همشون مثل همند اگه احمدی نژاد این طور هست روحانی هم 18 میلیارد دلار رو پیشش بردن و نفهمید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
با وجود نقاط ضعفی که داشت و دارد اما هنوزم محبوبیت زیادی در کل کشور دارد.
تنها مشکلش آقای لاریجانی در مجلس بودند که نمیزاشتند کار بکنه وگرنه چرا جناب لاریجانی در مجلس هر چیزی که جناب روحانی میگفتند حتی اگر به ضرر مردم هم بود ایشون با رای بالا تصویب میکردند؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
از احمدی نژاد ( معجزه هزاره سوم ) مگر آنکه پدر دامادش تعریف کند !!!؟؟؟
والا پیه احمدی نژاد به تن تمام مردم ایران مالیده شده !!!؟؟
و اکثر فلاکت های فعلی اقتصادی کشور از ناحیه اشتباهات متعدد و رنگارنگ ایشان بوده و هست !!؟؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
از احمدی نژاد خبرنگار امریکای مپرسه که در ایران زندانی سیاسی دارید ؟ جواب میده در امریکا چطور . خبرنگار میپرسه در ایران ازادی عقیده و فکر و احزاب وجودداره . سوال میکنه در امریکا چطور . میپرسه در ایران فقیر دارین ..‌‌در امریکا شما فقیر ندارید ؟ بعد از سه سال جلوی امامزاده شهر ری فریاد میزند این چه عدالتی هست ....‌‌‌‌‌
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
آقای احمدی‌نژاد از لیستی یا کسی حمایت نمی‌کنند اما رویکرد تحریمی ندارند فقط می‌گویند به اسم ما کسی وارد مجلس نشود. این هم که لیستی ارایه نمی‌کنند به این دلیل است که معترضند که چرا این تفکر را رد صلاحیت می‌کنند. ما معتقدیم هر ایرانی حق دارد وارد عرصه انتخابات شود؛ چه اصولگرا باشد، چه پایداری باشد، ‌چه اصلاح‌طلب باشد، چه جبهه ملی باشد، چه نهضت آزادی باشد و ... هر ایرانی با هر تفکری زمانی که در ایران است، باید در قانونگذاری نقش داشته ‌باشد پس باید فضا را برای ورود همه افکار باز کرد اما امسال تنها فضا برای اصولگرایان باز شده است.
ناشناس
| Germany |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
چقدر بیچاره شددیم که امیدمان به احمدی نژاد هاست!
منوچهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
مگر ایشان همانی نیست که پسر خود را از خود رانده بود (بدلیل ازدواج با دختر احمدی نژاد ) . حالا چه شده که از محمود خان حمایت میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
در شرایط فعلی اصلاح طلبان حاضر به پذیرش مسئولیت عملکرد نمایندگان خود در دولت، مجلس و شورای شهر نیستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
آقا مسئلتن !
بسلامتی ومیمنت
پژو ۲۰۶ شد ۱۵۰ میلیون
سال ۹۵ من پژو صندوقدار را خریدم ۴۰ میلیون اونم قسطی باپیش پرداخت ۲۰ میلیونی ( نقدش بود ۳۷ میلیون)
تازه این یه ماشین تولید داخله
بایه حساب سرانگشتی ظرف سه یال ونیم قیمت این ماشین ۴ برابر شد
ایا حقوق من کارمند هم ۴ برابر افزایش پیداکرد؟!!!!
کسی هست پاسخگوباشه؟!!!!
راستی چرا فقط بگید چرا مدعی العموم سوال نمیکند اون حوزه لاکچری رئیس قبلی یک قوه با چه پولی ساخته شده عکسش را سرچ کنید قطعا هیچ مومنی چنین وقفی نمیکند
پاسخ ها
کاتوزیان
| Netherlands |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
معلومه دیگه ازهمون حسابهایی که رئیسی به یک دهم تقلیلشان داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
در این مملکت به همه میشه انتقاد کرد غیر از این خونواده
ناشناس
| France |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
خودش خبر نداشته معاونش ساخته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
اکثر حوزه هایی که ساخته شده اند
لاکچری و بیشتر شبیه هتل های ۴ یا ۵ ستاره و کارخانه مدرک سازی ، برای طلاب اکثرا شیک پوش ،عبا شیر قهوه ای و شکلاتی پوش است
ناشناس
| Germany |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
در این مملکت انتقاد کردن مثل جنگ مسلحانه است و اگر اینجا با سانسور و تعییر میتونی ۰یزی بنویسی هم نوبر است!
فامیل نزدیک :اما آقای احمدی نژاد خصوصیات خاص خودش را دارد و گاهی وقت‌ها تقریبا مواضع و کارهایش آینده‌نگرانه است و به مقوله آینده نگری توجه زیادی دارد} اینقدر آینده نگر بود که دهها قطعنامه ضد ایرانی برای اینده گان بیادگار گذاشت انقدر اینده نگر بود که سازمان برنامه ریزی را تعطیل کرد آنقدر اینده نگر بود که 700 میلیارد دلار را فنا کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
و آنقدر آینده نگر بود که می دانست قیمت نفت چه افتی می کند پس دکلش را محو کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
اگه به فنا دادن ثروت ها و سوء مدیریت باشه که احمدی نژاد و روحانی و خاتمی و قالیباف همه مثل هم هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
21:46
خاتمی بادنفت 34 دلاری صندوق ذخیره ارزی پر تحویل محمودخان داد و هیچیک از اعضای دولتش 8تی متهم بفساد نشدند چه رسد به محکوم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
و آنقدر آینده نگر بود که تقریبا تمام معاونانش سر از زندان اوین درآورده اند
و هنوز در آنجا سکونت دارند
و مسولان و تجار مربوط به آن ها
بیشترین رکورد اختلاس های جهانی چند هزار میلیارد تومانی را ثبت کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
و آنفدر آینده نگر که تا هشتاد سال آینده تسهیلات پرداختی بی ظابطه باز نخواهد گشت.
ناشناس
| Germany |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
بشینید و معقول فکر کنید احمدی نزاد با ددر آمد های تاریخی مملکت را با پروپاگاندا و رجز خوهنی به روز سیاه کنونی کشاندند
حسین
| Germany |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
مملکت که توش مثل شما نظر بدن رییس جمهورش بهتر از این نمیشه! 420 میلیارد دلار اولا و دوما یه مقدار زیادی از این پول بلوکه شد که زمان برجام آزاد شد و اقای روحانی براتون باهاش سه تا هواپیما خرید علی برکت الله
ناشناس
| Germany |
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
در پاسخ به اون دوستی که فرمود خاتمی هیچکدوم از اعضای دولتش متهم به فساد نشدن، دوست عزیز از کدوم سیاره اومدی؟ خاتمی اعضای کابینه اش یا فرار کردن یا شدن هزار میلیاردی ها و دو هزار میلیاردی های فعلی مملکت، آقای نعمت زاده زنگنه آخوندی و غیره اینا دست پخت آقای خاتمی هستن فراموش نفرمایین، یه دوست دیگه ای فرمودن رکورد اختلاس، دوست گرامی بزرگترین اختلاس دوره ی احمدی نژاد سه هزار میلیارد تومان بود که اونم آقای خاوری برد که احمدی نژاد نامه برکناریش رو داده بود نماینده های مجلس قبول نکردن، اما تو دولت آقای روحانی 5 میلیارد دلار!!!!! گم شده، چجوری حساب میکنین که اون اختلاس بزرگتر از ایناس؟ 15 هزار میلیارد تومن صندوق ذخیره فرهنگیان و کجا خوردن؟ تو دولت احمدی نژاد؟ 27 میلیارد دلار ارز 4200 تومنی رو کجا دادن؟ تو دولت احمدی نژاد؟
دموکراسی نیم ساعتی نیاز به این همه خبر دارد؟
از بیشتر مردم بپرسید یادشان نمیآید دو ماه قبل چه کرده اند
اصلا در انتخابات شرکت کرده اند یا نه
یه دموکراسی ربع ساعتی که حتی از خیلی کارهای دیگه مدتش کمتره اینقدر مهم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
چنین مجلس جالب توجهی !!!؟
حتما رییسش باید هم مصطفی میر سلیم باشند !!!؟؟؟
والا ، کلا خصوصیات تاریخی و استثنایی آن حیف میگردد !!!!!؟
حتما ایشان را رئیس کنید !!؟؟
چهار سال هم رئیس مجلس باشد
تا کلکسیون تکمیل گردد !!؟؟؟
چه شود ؟؟؟؟؟؟
موتلفه : اصلاح طلبان دچار نوعی سرگیجه سیاسی شده اند) شما هم بودی از عملیات محیرالعقول شورای نگهبان در رد صلاحیت صغیر و کبیر و مستقل و اصلاح طلب دچار سرگیجه میشدی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
اصلاحطلبی واقعی سر گیجه ندارد و میداند که چه را باید اصلاح کند ،آنهاییکه مانع بودند و هستند اکنون در ریاست مجلس بی اختیار با هم مبارزه هم می کنند در گیجی واقعی قرار دارند!
هر بچه ای با دو دقیقه فکر کردن میدونه اصلاح طلبی پارادوکس داره
اینا میگن
اگه اجازه میدادن ما خیلی کارها میکردیم
پارادوکس اصلاح طلبی در همین اگه اجازه میدادن است
منظورشون اینه اگه تمام نهادهای انتخابی و انتصابی رو به ما میدادن
خوب معلومه وقتی تمام نهادهای انتخابی و انتصابی رو به شما میدادن دیگه خبری از جمهوری اسلامی نبود که شما بخواهید کاری انجام بدهید یا ندهید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
اصلاحطلبی این نیسن که این اصلاحطلبان ازش صحبت می کنند و معلوم هم نیست چی را میخوان اصلاح کنند!
اصلاحطلب هونه ککه برنامه اصلاحات تعیین کند که متاسفانه باید محدود و یا به حصر تشریف ببره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
همون که به حصر رفت هم با اینا فرقی نداشت اتفاقا اون از یه جهاتی تند تر و سخت گیرتر از اینا بود ما به یه انسان مدرن نیاز داریم آدم قرن بیست و یکم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
این دو جناح که ۴۰ سال نوبتی اره داده و تیشه گرفته اند
از نطر اکثریت مردم رفوزه شده اند!!؟؟؟
و کلا باید ترک تحصیل کنند !؟
سید احمد خاتمی بعد از مدت دو ماه استراحت سیاسی بخاطر کرونا گفتند که آیت الاه امینی انس و علفتی با جوانان داشت و بسیار با جوانان‌مهربان بود .....دلیلش این بود که در وادی سیاست نبود که جوانان روشنفکر و معترض به سیاست ها را باغی و اسراییلی . یاغی و تفاله داعش نمیخواند . اخلاق سیاسی باعث میشود که مخالفین اندیشه سیاسی را به هر چیزی نسبت دهد . جادبه بود نه دافعه
فروشندگان موبایل در ایران قیمت ها را سه برابر کرده اند نسبت به بهمن ماه
بازاریان ایران همواره از آب گل آلود ماهی های درشتی صید کرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
وقتی طرف کل سرمایش موبایلاشه و میبینه رفیقش تو بورس بدون زحمت و مالیات یک میلیاردشو ظرف فقط یک ماه کرده دو میلیارد اینم میخواد از اون کم نیاره و میاد قیمت موبایلاشو دوبل میکنه.
فرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
روزی رو میبینم که مثل برجام کسری بودجه دولت جبران بشه و کسایی که انقذر جنون وار به سمت بورس میرن مثل مالباختگان موسات مالی بشن. دولت خرش از پل گذشت خیلیراحت همه شاخصارو سقوط میده . بورس ما یجور محل قمار شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
عجب !!!!!!!! دم خروس زد بیرون . اونی که تو بورس سود کرده بدکاری کرده و اونی که قیمت موبایل رو سه برابر کرده که از رفیقش عقب نمونه کار درستی کرده ؟؟؟؟؟؟؟ معلوم شد از کدوم قماشی ..... ناشناس 23:041
اینکه در جمهوری اسلامی پلیس اسلامی مجبور میشودیک مجلس اسلامی را به خاطر نقض مقررات تعطیل کند عجیب نیست؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
چه عجب فقط یکبار طبق خواسته اکثریت و صلاح و سلامت تمام مردم و کشور بستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
پشت پرده تعطیلی مراسم حاج منصور ارضی: فوت خواهر، شوهرخواهر و خواهرزاده ارضی به دلیل کرونا / می‌خواهند تعطيلی را سیاسی كنند
یک فعال رسانه‌ای به پشت پرده تعطیلی مراسمات مناجات حاج منصور واکنش نشان داد و در توییتر نوشت: خواهر، شوهر خواهر و خواهرزاده منصور ارضی به دلیل کرونا فوت کردند. كرونای نزديكانش پنهان شد و میخواهند تعطيلی را سیاسی كنند.
جمعی از نمایندگان آینده مجلس با رییس قوه قضاییه در مورد اقداماتی جهت برخورد با فساد قول مساعدت دادند ! سوال ؟ فساد چی هست ؟ تعریف از فساد چی هست . ؟ راهکار مبارزه با فساد از نظر علمی چیست . ؟ ایا نمایندگان با روش کلاسیک میخواهند با فساد برخورد کنند یا انقلابی ؟ اگر روش انقلابی باشد باید چشم بر روی خودیها ببندی . اینطور نیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
فساد را قوه قضائیه تعریف می کند
اصلاح طلبان به چه چیزهایی مینازند؟
اونا به دو چیز مینازند و تا حدودی حق دارند و باید انصاف داشت
یک جامعه مدنی
دو توسعه سیاسی
اونا میگن اصولگراها قادر به ایجاد جامعه مدنی نبودند و نیستند
و توسعه سیاسی ما رو هم شاه نتونست انجام بده

این دوتا جامعه ای است که ایرانی های امروز کم و بیش تجربه کردند
ولی اصلاحات یه جایی کمیتش میلنگه
اینکه مثلا شاه که توسعه سیاسی رو انجام نداد
توسعه اقتصادی رو انجام داد
ترقی: اصلاح طلبان دچار نوعی سرگیجه سیاسی شده اند_____آقای ترقی به کی میگی اصلاح طلب کی سرگیجه گرفته اصلاح طلبان همان اعقاب مشروطه خواهان هستند شما وحزب شما کمتراز5درصد مردم ایران هستید کی سرگیجه گرفته اونی که درانتخابات تشریفاتی شرکت نکرده یا اونائی که نتیجه باصطلاح انتخابات را بعداز چند روز مهندسی ابلاغ کردند این انتخابات درتاریخ انقلاب تنها انتخاباتی بود که واجد اکثریت شرکت کننده نبود وتقریبا انتخاباتی بین الگعده ای تلقی میشود ومنتخبین جرات اینکه خودرا نماینده مردم بدانند راندارند
پاسخ ها
زینالی
| Netherlands |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
پاسخ دقیقی به این آدم دادی
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
اصلاحطلب واقعی سر گیچه نگرفته هست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
میزان حضور مردم در انتخابات مجلس دهم با حضور همه طرفدران نماینده سابق 58 و در مجلس یازدهم بدون طرفداران نماینده سابق 42 درصد است . خوب اگر
بیندیشیم تمام اون 58 درصد شرکت کنندگان در مجلس دهم طرفدار فقط شما ها بودن پس حداقل آن 42 درصدی که در انتخابات شرکت نکردن را می توان جز مخالفان شما به حساب آورد این از توهم اکثریت مطلق بودن . دوست عزیز اگر این 5 درصدی که شما فرمودید در انتخابات شرکت کرده اند را دولت مطلوب و محبوب جنابعالی که برای آن سینه ها زده اید به دروغ 42 درصد اعلام نموده بهتر است هر چه سریعتر دست از این دولت
بکشید و اعلام کنید که هیچ نسبتی با آن ندارید و به
کار دیگری جز وکیل الدوله بودن مشغول شوید زیرا عاقبت کسی که 5درصد را 42 درصد اعلام می کند زیاد خوب نخواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
به نظرم که فقط وای بر اصلاحات
وقتی تو ازش حمایت می کنی
تابناک میدونی چرا مجلس رییس پرور شده ؟
چون همه می خوان سکان داره کشتی خدمت به این مردم باشن!!!

خدا همه ی ما را عاقبت به خیر کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
این مجلس ،
چه شاهکاری است!!؟
از جمع دوستانی که همه اصولگرا هستند !!!؟؟؟
ولی هنوز داخل صحن نشده اند
یقه و زیر یه خم و گردن هم را گرفته اند
و قصد فیتیله پیچ کردن را هم دارند !!؟؟؟
میرسلیم اگه تو رییس مجلس بشی قول میدی سیب زرد رو دوباره بکنی کیلو 6 7 تومان؟ الان شده 12 هزار و پونصد تومان
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
ایشان تشنه خدمت هستند و با قیمت سیب زمینی و پیاز کاری ندارند!
میرسلیم عقده های جوانی اش را در کهنسالی داره خالی میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
و خاتمی حتی شانس بیرون ریختن عقده هاش در پیری را هم نداره
به جرات میگم فقط میرسلیم حریف قیمت پراید میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
حریف عمه اش هم نمیشه
ع.ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
اتفاقا میرسلیم اطلاعات کامل و کافی در مورد بازار خودرو دارد
نگران کمر بازار مبایل نباشید.
این بندگان خدا ( واردکنندگان عمده ی مبایل که با ارز دولتی مبایل وارد کردن و ... ) به اندازه ی کافی گوش مردم را بریدن
کی کمر سوداگران در بازارهای دیگه میشکنه؟
قیمت نفت اگه بشکه ای ۱ دلاربشه
کرونا اگه نصف جمعیت جهان رونابود کنه
تحریمها اگه تاابدادامه داشته باشه
رکود اقتصادی اگه هر روز بدتر بشه
کسب وکارها اگه هر روز کسادتربشه
احتمال رویایی نظامی بین ایران وامریگا اگه هر روزبیشتربشه
بازم همچنان شاهد رکورد زنی روزانه ۳۰-۲۰ هزارواحدی بورس نورچشمی خواهیم بود !!!!
پاسخ ها
Reza1
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
کمتر کسی دیگه مونده توی دولت و بانک مرکزی که مردم رو تشویق به خرید سهام نکرده باشند برای اینکل کسر بودجه دولت را جبران کنند . کم مونده روحانی بیاد بگه ابن حجم عظیم مردم که دارند سهام میخرند در اصل رای به نظامه
ترقی ....اصلاح طلبان دچار نوعی سرگیجه سیاسی شده اند .! نه داداش این شما هستید که در مقابل رای مردم وقتی شکست میخوردید دچار سرگیجه شدید که تن از خواست ملت ندادید . چطور اصلاحات سیاسی و اقتصادی دمکراسی در تمام دنیا مترقی جواب میدهد ولی وقتی به ایران میرسد بایکوت میشود . نه عمو جان . دلیل اصلی این هست که در دوره قبل رییس جمهور اصلاحات اصلا کاندید نشده بودو روحانی با رایزنی بطرف اصلاح طلبان کوچ کرد . اما مشکل این هست که بسیاری بر این عقیده بودند که اصلاح طلبان یعنی قدرت مردم باید مهار شود اگر مهار نشود مثل کشورهای المان و سوییس و فرلنسه خواهیم شد پس بهتر هست هم در انتخاب کاندید ریاست جمهوری و هم مجلس با نطارت هدایت شده انتخاب شوند . قدرت و ثروت و سیاست دست مردم باشد اشتباه نمیکنند . اصلاحات خواست مردم هست . اگر خواست مردم محقق نشود مردم شرکت نمیکنند .‌مگر اینکه هدف جدب اقلیت جامعه باشد . ایدلوزی اصولگرایی نمیتواند اکثریت جامعه را قانع کند . شرایط فعلی کشور زایده گفتمان خود اصولگرایان هست .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
خوب اومدی
آقای مهاجری،
با نوشته شما یاد ٬٬جنگ احد٬٬ برایم زنده شد که
در کتابی که در زمان ما به آن ٬٬ تعلیمات دینی٬٬
می گفتند، نوشته شده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
همش تو هزاره گذشته داریم زندگی میکنیم و با تفکر هزاره گذشته
بنده تعميركار صوتي تصويري هستم ونمايندگي خدمات پس از فروش چند كارخانه الان 80 درصد قطعات ما هم نيست در بد معظلي گير كرده ايم هرروز بامشتري سر تاخير در تعميرات وگراني قطعات درگيري داريم مشتري دستش به شركت سازنده نمي رسد يقه ما را ميگيرد
شیعه انگلیسی چی هست ؟
پاسخ ها
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
چی نه...کی است
نظیرش. همان فرقه "لیسیه" بقول جناب غرویان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
چی نیست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
همینکه هست
پیشاپیش دقیقا معلومه این مجلس مثل بقیه مجالس هیچ کاری برای ملت انجام نمی ده
هنوز نیومدن به سر و کله هم می زنند برای ریاستش،
در کل مجلس در ایران یعنی ملابنویس و این مجلس هم بیشتر این خصلت رو داره
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
عزیزم بزودی خواهی فهمید که مجلسی که هیچ کاری نکنه بهتر از کار کردن مجلس جدید هست.احتمال ریاست میر سلیم!!!! .بزودی ارزو خواهیم کرد کاش ایران مجلس نداشت
اگر خاتواده ها میترسن بچه کوچیکشونو ببرن واسه واکسن چرا اکیپهای بهداشت نمیان در منازل واکسن بزننشون تا بیمارنشن
پاسخ ها
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
پیشنهاد خوبیست چون آزمایش خون را در منزل هم می گیرند
دقیقا 10% جمعیت ایران میشود 8 ملیون نفر پس در کشور 8 ملیون نفر به کرونا مبتلا شده اند دیگر تکذیب نکنید لطفا آمار دقیق فوتی ها را هم اعلام فرمائید
پاسخ ها
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
برفرض آمار واقعی نیست...آمار واقعی به چه کار شما می آید
راهکار فوق العاده برای برون رفت از بحران دارید که لنگ آمار هستید
آقای مهاجری شما هم به دنبال کاسبی از اختلاف دیگرانید
فردوسی فرمود :

نگه کن که دانای ایران چه گفت / بدانگه که بگشاد راز از نهفت

که دشمن که دانا بود به ز دوست / ابا دشمن و دوست دانش نکوست

براندیشد آنکس که دانا بود / به کاری که بر وی توانا بود

ز چیزی که افتد بران ناتوان / به جستنش رنجه ندارد روان
ما ملت ایران نهایت سپاس وتشکر خودرا از اعضای همیشه درصحنه شورای نگهبان که با حضور حماسی وپرشور خود درجلسات شورای نگهبان نمایندگان مجلس را انتخاب کرده وبدین طریق مشت محکمی بر دهان صهیونیسم واستکبارجهانی زدند اعلام میداریم وامیدواریم همچنان موفق و مویدباشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
جوکه!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
باز هم تبریک به آقای جنتی انشااله برایشان باقی الصالحات باشه
در ایران هر چیزی تبدیل به حاشیه های زرد و جنجالی میشه
واقعا تهران برای ایران چه ارمغانی داشت این شهر چه تحفه ای بود
جز دلال بازی رانتخوری دلالی مسکن و ملک بازی های سیاسی بیهوده فرهنگ نازل و حقیرانه ماتریالیستی جنسیت گرایی همه این چیزها از تهران سرریز شد به بقیه ایران سالمترین بخش های ایران رو اینا آلوده کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
کلا در تهران صد هزار نفر تهرانی اصیل نیستند
و همه مهاجر هایی هستند
که جمع شدند تهران
شعار عدالت اقتصادی و سیاسی و شعار مهربانی و مروت و دوستی و مودت و سخاوت و انسان دوستی و رافت ......اصولگرایان همه این تعاریف زیبا را روی کاغذ بیان میکنند. وقتی به مقام عمل که رسید همه این محاسن خوب را یکجا برای بستگان و خودیها دارند . واقعا خسته نباشید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
خوب امدی
منظور از کشورهای ارتجاعی منطقه که در بسته خبری نوشته شده چیه ؟ مرتجع یعنی چی ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
کسی جواب بده
میر سیلم . قالیباف . صفدر حسینی . شمس الدین حسینی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
منتصبین
چرا تخلفات فریدون جز به جز و با تاخیر یا اصلا بیان نمیشود .؟ جوابش این هست که عدالت قضایی این هست که جز به جز برای تخلفات شهرداری تهران هم باید بیان شود .
حاج منصور ارضی خیلی اشتباه کرده مخالف قانون کشور عمل کرده!
جناب حاج ارضی چرا بیماری کرونای نزدیکانش رو پنهون میکنه،
انتخابات ریاست جمهوری خوبیش اینه که یه عده رو به مردم میشناسونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
بند دوم مربوط به میرسلیم
الإمامُ الباقرُ عليه السلام : شِيعَتُنا ثلاثةُ أصنافٍ : صِنفٌ يَأكُلُونَ الناسَ بنا ، و صِنفٌ كالزُّجاجِ يَنُمُّ .حديث ، و صِنفٌ كالذَّهَبِ الأحمَرِ كُلَّما اُدخِلَ النارَ ازدادَ جَودَةً .حديث
امام باقر عليه السلام : شيعيان ما سه دسته اند : دسته اى به نام ما مردم را مى چاپند، دسته اى مانند آبگينه اند كه [هرچه را درونش هست] نمايان مى سازند، .حديثو دسته اى مانند زر سرخ هستند كه هرچه بيشتر در آتش گداخته شود نابتر مى شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
مرسی
چقدر گاه گاه نیازمند این. تلنگرهاییم
ایران واقعا سرزمین عجایب... البته صدقه سر مسوولان.قبل عید گوشی خریدم 1690000 الان شده 3 میلیون!!روز به روز هم داره گرون تر میشه. کمر بازار خم شده یا کمر ما ایرانی ها؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
فعلا شاخص بورس تعیین کنتده تورم هست تمام کالاها با دلار ۲۳ هزار تومان دارن قیمت گذاری میشن
اقای ترقی در مسابقه ای که اصلاحطلبان و اکثر مردم حضور نداشتند برنده شدید و بیل دست شماست!!!!! یا میسازید یا خرابتر میکنید. از حال و هوای رقابت انتخابات در ایید!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
تا حلا که فقط خراب کردن بلد بودند!
مردم از اصولگرا و اصلاح طلب گذشته اند
الان براشون قیمت پیاز مهم تر است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
زنده باد پیاز!
ما اصلا ریاست مجلس جناب آقای میرسلیم رو شو خی نمیدونیم ...
پاسخ ها
سهراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
تابناک بازم که قیچی دست گرفتی!!.... جمله ی بعدی نظرم کو؟!!
نزدیک ۱۰ نفر، سودای ریاست مجلس در سر دارند.
خب به سلامتی حتما هم برای خدمت به مردم میخوان رئیس مجلس بشن و اصلا و ابدا برای دریافت حقوق های آنچنانی و رانت تشریف نمی برن.خوش به سعادتشان که اینها فقط و فقط برای خدا دارن کار میکنن خوش به سعادتشان.
رییس مجلس قالیباف . نایب رییس اول میرسلیم ..... نتیجه چهار سال فعالیت مجلس . برقع کشیدن صورت زنان . اجباری کردن و تفکیک دانشجویان زن و مرد . تعدد ازدواج. گشت ارشاد . گیر دادن به لباس مردم . ....یادم هست همین تفکر در اوابل انقلاب مردم رای نمیدادند با همین برنامه توانستند در دور بعد پیروز انتخابات شوند یعنی در حقزقت گفتمان اصولگرایی در یکسال بعد از انقلاب هیچ اقبالی نشد .....برای اینکه انها از اول شعار عدالت میدهند اما در میانه راه باز میمانند چون راهکار ندارند . راحترین راه انها این هست که وقتی شعارهای اقتصادی تحقق نیافت به دامن و مانتو و جوراب و ارایش مردان و زنان گیر میدن ....
بدبختی اینه که میرسلیم فرانسوی هم بلده
الان میگه اینا یه نفرشون انگلیسی بلد نیست حرف بزنه
من فرانسه حرف میزنم تو شهر کورها آدم یک چشم پادشاه است
امروز شاخص بورس حدود ۴۰ هزار واحد صعود کرد تا بار دیگر منفی بافان اقتصاد کشور که دلخوش به چرندیات ناجوانمردان بستند در کما بسر بردند ؟؟ بدون شک تنها جای امن سرمایه گذاری بورس هست شاخص حداقل تا ۵ میلیون واحد راه داره ، و به زودی به کهکشان راه شیری خواهد رسید ، در ونزولا حقوق کارگر برای خرید چند عدد تخم مرغ و دو کیلو شیر کفاف نمیکنه ؟؟ من فقط از سرنوشت چنین روزی میترسم؟؟؟
آیا شخصی که فروشگاه لوازم خانگی دارد و چند میلیارد وسیله در مغازه دارد وقتی که میبیند دوستش بدون زحمت در خانه نشسته و سرمایه ای به اندازه او در بورس قرار داده و ظرف یک ماه سرمایه سه میلیاردیش را شش میلیارد کرده است این فکر به ذهنش نمیرسد که قیمت اجناسش را دو برابر کند تا با او یر به یر شود؟ به زودی تورم وحشتناکی از سودهای روزانه 5 درصدی و بدون حساب و کتاب و بدون مالیات بورس در جامعه ایجاد میشود.
پاسخ ها
kh
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
من مانده ام چرا بعضی افراد از شنیدن نام بورس کهیر می‌زنند و به جلز و ولز می‌افتند ؛ خوب شما هم وارد شوید اگر جسارت آنرا دارید چرا اینقد ناسزا
دولت هر سال روشی را برای کسب درآمد تجربه کرده. یکبار پول چاپ میکند که تورمش به طور مساوی در بین کل جمعیت پخش میشود. یک بار دلار را بالا و پایین میکند که موجب افزایش قیمتها و تورم میشود و باز هم در کل جامعه پخش میشود. ولی اکنون آمده و با بالا بردن شاخص بورس و کشاندن مردم به بورس با سودهای روزانه 5 درصدی میخواهد کسری بودجه را جبران کند. این بار عده کمی یک شبه ره صد ساله میروند و افراد فقیری که پولی برای آوردن در بورس ندارند عقب می مانند. نتیجه اش تورم شدید همراه با ایجاد اختلاف طبقاتی فوق سهمگینی است. کاش همان پول را چاپ میکردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
مکانیزم بورس یک ابزار اقتصادی حاثل تلاش جوامع صنعتی غربی هست . یعنی عربی ها وقتی اقتصاد کشورش را با مبانی خصوصی سازی تعریف و پایه گداری کردند این مکانیزم را تعریف کردند . حالا شما حساب کنید وقتی این ابزار و مولفه اقتصادی را قرار هست در کشوری که شعار اقتصاد اسلامی دارد که در ان سود کلان و منفعت ملاک نیست ..... ایا این مجموعه تعاریف با تناقضاتی که با هم دارند برای اقتصاد دولتی کشور با شرکت های شبه دولتی باعث تخریب بیشتر اقتصاد میشوند . چون مبانی اقتصاد دولتی در دنیا اصلا بورس ندارند . بورس بازی مربوط به کشورهای هست که اقتصاد عیر دولتی و باز و تجارت جهانی دارند .
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
بورس و بانک در ایران جواب نداده دلیلش این هست که این دو دستاورد کشورهای عربی هست که اقتصاد و تولید از دولت خارج کردند . دولت بورس و بانک را مدیریت نمیکنه . این نمایش ساختگی دلایل زیادی داره . این نمایش بورس باعث رشد تولید نمیشه چون اکثر شرکت ها مدیرانشان دست دولت و شبه دولت هست . اینکه قیمت خودرو را بالا ببریم و زمین را گران کنیم و دلار را گران کنیم و زمین گران شود که مردم بسمت بورس هدایت شوند ..... نتیجه اش معلوم هست . ترکیدن حباب بورس
بورس کل کشورهای جهان در حال ریزش است ولی بورس ما با وجود کرونا و رشد منفی اقتصادی و ضررده بودن شرکتها و بانکها و ورشکستگی شرکتهایی مثل ارج و اوضاع خراب هپکو و آلومینیوم و غیره هر روز رکورد میزنه و یک سری دلال برای کسب سودهای باد آورده فقط سهام میخرند و فردایش دوبله به نفر بعدی میفروشند. یعنی همان دلار فروشی منتها بدون ترس و بگیر و ببند و خیلی شیک پشت لپتاپ. این دفعه دولت حمایت هم میکنه و حرفی از مالیات هم نمیزنه چون داره کسری بودجشو جبران میکنه این وسط یه عده سود هنگفت میکنن و عده بسیار زیادتری به خاکستر میشنن دقیقا مثل شرکت گلدکویست. باید دلسوزان نظام فکر چاره ای برای این حرکت زشت دولت بیاندیشند.
زودتر مجلس اصولگرا باید وضع مملکت خوب شه راحت شیم
اگه ۱۴۰۰ ریس جمهور اصولگرا هم انتخاب کنند برامون دیگه میریم جز گروه جی ۸
جای تعجب است که شهردار تهران ، از هزینهٔ ۵۰ تا ۸۰ میلیارد تومانی برای نگهداری شهر تهران صحبت میکنند ؟ جمعیت ساکن در تهران ۸ میلیون نفر ، یعنی نفری ۱۰ هزار تومان ؟‌شهر شده زباله دانی ؟، اداره کل خدماتی شهری نبش کوچهٔ‌ محلهٔ‌زندگی من است ، پس وای بحال دیگر محلهٔ ها ،راستی چگونه شد که مدیران ،و مسئولان پولکی شدند ؟،، اگر دوران جنگ تحمیلی هشت ساله اینگونه عمل میشد که فاتحهٔ‌کشور خوانده شده بود ، ؟ پس کجا رفتند آن مردان ،و زنان فداکار ؟ چرا اکنون هر گروه ،و جناح و نهادی فقط بفکر منافع خود هستند ،و فریاد برای مردم هم به آسمان میرود ؟ آیا راستی این حضرات ، دم خروسی که بیرون زده را نمی بینند ؟،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
اونهم که ۸ سال در زمان جنگ سالم و پاک و علمی و مردانه کار کرد
در حصر خانگی، دارد
افسوس میخورد!!! ، که چرا ؟
چرا مثل برخی ، بار خود را نبست و هنوز در راس کار ها بود
و آقازاده هایش
در کانادا میلیارد ها دلار ثروت داشتند !؟
و خودش در لواسان در ویلای چند صد میلیارد تومانی
خاویار و ورقه طلا و همبرگر ۴۰۰ هزار تومنی میخورد !!!!!!؟؟؟؟
ولی برنده واقعی همان او و اقلیتی امثال او هستند
شک نکنید
محبوب قبل ها
با اینکه یک موی گندیده دولت احمدی نژاد به دولت حسن روحانی می ارزد ولی نباید ناکارامدی دولت حسن روحانی سبب شود تا بر ندانم کاری های احمدی نژاد و تاثیرات منفی و وحشتناک عملکرد او بر اقتصاد کشور سرپوش گذاشت .
کاربران‌محترم . اگر دقت کرده باشید بعد از انتخابات روحانی هر هفته سخنان بسیار روشنفکرانه . دمکراتیک و پاستوریزه و زیبا از حقوق شهروندی . ازدیهای سیاسی . حاکمیت رای مردم‌. صحبت میکرد و در سفرهای خارجی از تمدن هزاران ساله ایران و کوروش و کتیبه سخنرانی میکرد . اما به دلایلی مثل تحریم و کرونا و گرانی و دبگه از این حرف ها و سخنرانی های زیبا خبری نیست . چرا ؟ دلیلش این هست که اجرای چنین تعاریفی فقط برای کشوری هست که مردمش از نطر دمکراسی . حقوق بشر . رفاه و تحصیلات و ارامش رسیده باشند . یعنی تا مسئولان کشوری شرایط را برای زیست و زندگی ابرومندانه ایجاد نکند و جامعه از تنش ها عبور نکرده باشد سخنرانی در این‌مبنانی بی فایده هست . تا وقتی مردم دنبال نان بدو میکنند تعریف از رفاه و اسایش معنی ندارد . تا زمانی در سایه تهدید و جنگ مردم زندگی میکنند رفاه ایجاد نمیشود . پس اگر در دیگر ممالک سخنان زیبایی بیان‌میکنند از اول زیر ساخت های اقتصادی و فرهنگی را درست کردند یعنی ترقی پله به پله هست . در ایران مسولان همه تعاریف بالا را قبول ندارند و میگویند گفتمان غربی را به زباله دان باید ریخت ...‌..
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
بیخود شکم خود را صابون نزن رفاه برای ممالکی است که استقلال ندارند و آمریکا برای آنها تعیین تکلیف می کند و استقلال سیاسی و اقتصادی ندارند .مانند کشورهای شرق آسیا و ترکیه و مالزی و ...
گویند. آقای میرسلیم 40 سال خدمت کرده است.
پس باید بازنشست شود.
وضع کشور از خدمت امثال ایشان به این گرفتاریها رسیده است.
اگر قیمت خودرو در ایران مثل ۴سال دوم دولت روحانی هر سال ۲برابر شود در سال ۱۴۰۴قیمت پراید چقد است؟همانطور که میدانیم محمود پراید را ۱۷تومن تحویل روحانی داد و سریع به ۲۴و۳۷و اکنون ۷۵ رسید که قطعا سال آینده ۱۵۰تومان خواهد شد و اگر در دولت بعدی هر سال دوبل شود در پایان اولین سال دولت آینده پراید ۳۰۰میلیون و پایان سال دوم ۶۰۰میلیون و پایان سال سوم ۱میلیارد و ۲۰۰میلیون و پایان سال چهارم قیمت پراید۲میلیار و۴۰۰میلیون تومان خواهد شد.مخصوصا اگر ترامپ هم برنده انتخابات آمریکا باشد هیچ معجزه ای اتفاق نخواهد افتاد. مسکن هم بهمین سرعت رشد خواهد کرد چون دولت ها در ایران هیچ مسئولیتی در قبال ملت ندارند
نا هجده سالگی ازدواج دختران باید ممنوع شود و مثل کشورهای پیشرفته حداقل رابطه شانزده سال تمام باید باشد ! اینجا اذهان منحرف به کودک آزاری و بچه بازی بخاطر فقر و فاصله طبقاتی بعنوان معامله نگاه میکنند و دریغ از اسیبهای روحی و روانی برای دختر بچه هایی که به زور به اینکار وادار میشوند ! و لعنت بر کسانی که با فاصله سنی زیاد این انحراف را انجام میدهند ! این مردان نامرد مریضند !
جمهوری اسلامی همینش کم بود که جناب میرسلیم رییس مجلس اش شود. بابابس است چقدر احساس مسولیت وتکلیف میکنید.
مجلس حاج منصور عرضی را بستند ! حاج منصورهای طولی را میخواهند چه کنند !
از فساد اخلاقی اردشیر زاهدی هم بگید
در مورد تعریف عداه ای از دوستان در مورد جناب میرسلیم , باید بگویم علی رغم حضور 40 ساله وی در نظام که معلوم نیست چه خدمات و تجربیاتی داشته و دارند که حزب موتلفه از آن حمایت میکنند قابل تعجب و تاسف است.اگر توانمندی داشتند شک نکنید در یکی از دولتهای گذشته بغیر از دوران ریاست جمهوری حضرت آیت اله خامنه ای هیچی از وی ندیدیم. پس خواهشا خودش را گول نزند و دوستان دیگری هم بیخود تملق وی را نکنند چرا که به تجربیات این حزب شک میکنیم.

در مورد اظهارات جناب خورشیدی باید بگویم احمدی نژاد را مردم میثبت و منفی اش را میدانند و لازم به تملق وی و حمایت کاذب از طرف دیگران نیست که بخواهند برای آینده بخواهند سفره پهن کنند.

جناب کواکبیان هم در دوران خود چه خدماتی داشتند که حالا یادش افتاده که منتقد اصول گراها باشند.

بنده در راقبطه با گردهمایی 8 نفر لیست ارشد که نام میرسلیم هم در آن بعنوان نواب کاندید شده است باید بگویم تو روخدا درست فکر کنید . این فرد صلاخیت این مسئولیت را ندارند چرا که بعد از 4 سال عدم آشنایی با وضعیت جامعه و با 72 سال سن چه تفکری میخواهند برای مملکت داشته باشند
یکی از این دشمنان بورس توضیح بده که بالا رفتن قیمت سهام و رشدبورس چه تاثیر منفی در اقتصاد و زندگی مردم داره ممنون می شم . رشدقیمت طلا و مسکن و ارز و خودرو مستقیم و غیر مستقیم در افزایش قیمت سایر اقلام ودر نتیجه زندگی مردم تاثیر داره در صورتی که رشد بورس برعکسه یعنی وقتی قیمت ارز و طلا و مسکن و ... بالا میره باعث رشد قیمت سهام می شه . در واقع از اونها تاثیر می گیره وبر اونها تاثیر نمی ذاره . چرا الکی جو می دید ؟ وقتی سواد نداری خوب ساکت باش . هرچقدر مردم سرمایه هاشونو وارد بورس کنند به نفع کشوره و نقدینگی از بازارهای کاذب خارج و به سمت و سوی سرمایه گذاری صحیح و تولید هدایت می شه . این افراد مخالف هم ظاهرا از این قضیه خوششون نمیاد . مثل اینکه تو جاهای نامناسب سرمایه گذاری کردن و سرشون به سنگ خورده و هرروز و هرشب از بورس بد میگن . یکی که نوشته بورس خلاف اسلامه . بابا بس کن این مسخره بازی ها رو .....
وای به این مملکت داری ..که ملتش جدا از دولتش ..دولتش جدا از ملتش ..ملوک الطوایفی
اقای مهاجری این پارامترهایی که شما نام بردید خطر نیست الان مبتلا شدن و دارند باهاش زندگی میکنند نترسید از این خصلت ها کمک کنید این ها کم شود مبتلا شدید همتون فقط سرتون تو برفه برای روز مبادا
بعد سالها از انقلاب رسیدیم به رییس مجلسی اشخاصی چون میرسلیم
عقبگرد عقبگرد عقبگرد
البته قالیباف هم بهتر از او نیست
بیچاره ملت بدبخت ایران
تصمیمات مهم اصولگرایان برای مجلس آینده؛ شرط ریاست پارلمان
یکدفعه بگید قالیباف رئیس مجلس نمیتونه بشه خودتون رو راحت کنید
حاج منصور چهل سال خواند و مردم را به راه راست دعوت کرد . حالا چند ماه این کار را نکند و با جان مردم بازی نکند . اتفاقی نمی افتاد . او هم به صفحات مجازی برود و کارش را دنبال کند . هوادارانش حتما پیگیر هستند
ازدواج زیر ۱۳ سال ممنوع شود...! واقعاً متاسفم...یعنی اونایی که این قانون رو تصویب کردند اجازه ازدواج به دختر 13 ساله شون رو میدن...! آخه یه دختر 13 یا 14 ساله چی از زندگی میدونه...!
مگه اینجا عربستان ...!
کرونا کمر ملت ایرانی با ای مسئولین خم کرد نه کمر موبایل
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار