بازدید 10792
۱

ادعای تازه آمریکا علیه تبعه‌های ایران

دادستان‌های آمریکا 2 تبعه ایرانی را به اتهام تلاش برای خرید تانکر نفت برای ایران بازداشت کرده‌اند.
کد خبر: ۹۷۵۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 02 May 2020

به گزارش تابناک، روزنامه واشنگتن پست آمریکا به نقل از مقامات وزارت خزانه‌داری این کشور از متهم شدن دو تبعه ایرانی به جرم تلاش برای خرید یک تانکر نفت لیبریایی و همچنین توقیف 12 میلیون دلار که برای خرید این تانکر ادعایی در نظر گرفته شده بود خبر داده است.

واشنگتن پست نوشت، دادستانهای آمریکایی ادعا می‌کنند که این افراد بخشی از طرحی بوده‌اند که پول‌ها را از طریق آمریکا برای خرید نفتکش برای ایران کانالیزه می‌کرده‌اند.

براساس این گزارش، دادستان‌های فدرال در واشنگتن به امیر دیانت، 55 ساله، که مدعی هستند خریدار تانکر بوده، اتهام صادرات و نقض تحریمها را وارد کرده‌اند. آنها همچنین مدعی هستند وی به طور طولانی مدت در حال همکاری با مقامات ایران بوده است. دادستانها همچنین مدعی هستند فردی به نام کامران علی لاجمیری، 42 ساله، همدست وی بوده است.

این دادستانها شکایتی برای دریافت پول مورد نظر که برای خرید تانکر 900 فوتی Nautic، که اکنون به «گلف اسکای» تغییر نام داده است، تنظیم کرده‌اند. این نفتکش در حال حاضر در خلیج عمان توقیف شده است.

همزمان دفتر کنترل داراییهای وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریمهایی را علیه دیانت، که مدعی هستند به اسم «عامر عبدالعزیز جعفر المتاج» معروف است، به اتهام قاچاق سلاح و نقض تحریمها اعمال کرده است.

طی ماههای اخیر ایالات متحده به دلیل ناکامی در اعمال فشار حداکثری علیه ایران و همچنین نزدیک شدن به زمان پایان تحریمهای تسلیحاتی ایران در حال تلاش برای تنگتر کردن حلقه فشار و طرح اتهامات و ادعاهای واهی علیه ایران است.

روز جمعه گذشته خزانه‌داری آمریکا تحریمهای جدیدی را علیه ایران اعمال کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، شرکت خدمات معدنی «طیف» در عمان و همچنین امیر دیانت را همانطور که در بالا گفته شد در لیست تحریم‌های جدید قرار داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
مذاکره با سازش تمام می شود لاکن دعوا با جنگ و ویرانی.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان