بازدید 11252
۲

نیوزیلند چگونه در مهار کرونا موفق شد؟

نیوزیلند تنها کشور غربی است که توانسته به شکلی کارآمد با بیماری کرونا مقابله کرده و هزینه‌های مالی و جانی ناشی از آن را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.
کد خبر: ۹۷۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 28 April 2020

به گزارش تابناک به نقل از میزان،  ثبت یک هزار و ۴۷۲ مورد ابتلا به «کرونا» و ۱۹ مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری در «نیوزیلند»، کشوری با جمعیتی حدود ۵ میلیون نفر، این کشور را در رده کشورهایی قرار داده که مرگ و میر در آنها بسیار کم بوده است.

آمار ۹۲۲ هزار و ۸۴۴ نفری بهبودیافتگان و وضعیت پایدار یک میلیون و ۸۷۴ هزار و ۳۲۶ نفری مبتلایان در سراسر جهان در کنار مقابله نیوزیلند با بیماری کرونا و موفقیت استراتژی اتخاذ شده از سوی «ولینگتون»، نشان می‌دهد که مبارزه و مقابله با این بیماری امری غیر قابل دستیابی نیست.

به گزارش پایگاه گاردین، نیوزیلند در حالی توانست به موفقیت قابل ملاحظه در مقابله با شیوع کرونا دست پیدا کند که کشور‌های غربی با وجود داشتن مزایایی مانند دانش گسترده و ابزار‌های مدرن کنترل اپیدمی‎ها، اقدامات ناامیدکننده‌ای را انجام داده اند و بحران شیوع کرونا در این کشورها، سبب اختلال در زندگی و قربانی شدن شهروندان زیادی شده است.

این کشور تنها کشور غربی است که از استراتژی «حذف» برای پایان دادن به چرخه انتقال بیماری کرونا در مرز‌های خود استفاده کرد و توانست شمار مبتلایان به کرونا را کاهش دهد.

این استراتژی از اواسط ماه مارس توسط «ولینگتون»، به اجرا درآمد؛ جداسازی بیماران، ردیابی آنها و قرنطینه از مهم‌ترین اقداماتی بودند که نیوزیلند برای مقابله با کرونا انجام داد؛ این استراتژی در ۲۶ مارس (۷ فروردین) تشدید و قرنطینه کامل در کشور انجام شد.

نیوزیلند با اعمال قرنطینه سختگیرانه در مرزها، انجام گسترده آزمایش کرونا، ردیابی بیماران، اقدامات مضاعف نظارتی بر اصناف موفق شد زنجیره انتقال کرونا را قطع کند؛ این در حالی است که این کشور تاکنون تجربه هیچ بیماری اپیدمیکی را نداشت.

دلیل اصلی انتخاب این استراتژی توسط «جاسیندا آردرن»، نخست وزیر نیوزیلند، گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی در مورد چین بود که نشان می‌داد کرونا بر خلاف آنفلوآنزا با قطع زنجیره انتقال از بین می‌رود؛ ضمن اینکه اتخاذ این رویکرد در کشور‌هایی مانند «سنگاپور»، «کره جنوبی»، «تایوان» و «هنگ کنگ» نتایج نسبتا مطلوبی را به دست داده بود.

کشور‌های غربی در پی مشاهده شکست استراتژی صاف کردن منحنی و فشار زیاد بر کادر درمان و پزشکی، به سمت استراتژی حذف متمایل شدند؛ این رویکرد اگرچه هزینه‌های مالی را در اشکال رکود اقتصادی و تامین هزینه خانواده‌های نیازمند در پی دارد، اما می‌تواند از تلفات جانی جلوگیری کرده و کشور را تا زمان تولید واکسن از بحران حفظ کند.

باید توجه داشت که استراتژی حذف به منظور قطع زنجیره انتقال برای کشور‌هایی مقدور است که بتوانند مرز‌های خود را بسته و منابع قابل توجهی برای انجام حجم بالای آزمایش‌ها و ردیابی بیماران داشته باشند.

استراتژی حذف در قیاس با دو رویکرد دیگر «کاهش» و «جلوگیری» دو مزیت دارد؛ ثبت موارد ابتلا و مرگ کمتر و خروج سریع‌تر از بحران.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
زحمات ایشان شایسته تقدیر هست ولی نیوزیلند اندازه یک استان هم نیست
در کشوری که همسایه چندانی ندارد و در یک گوشه دنیا قرار گرفته انجام محدودیت ها خیلی اسانتر از کشورهای با همسایه زیاد و تردد زیاد است . جمعیت کم هم سبب شده که به راحتی بتوان موارد بیماری را ردگیری و قرنطینه کرد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر