بازدید 50452
هزار و نهصد و نود وششمین بسته ویژه خبری «تابناک»

پیش بینی آخوندی از بیکاری سه میلیون نفری برای کرونا / پاسخ تند یک نماینده به میرسلیم؛ دیگران نمی‌فهمند و تنها عاقل شمایید! / نامه سرگشاده مطهری به رئیسی درباره محمود صادقی

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند ظریف خطاب به آمریکا: شکست خوردید، به رؤیاپردازی خاتمه دهید / ۲۵ نفر از کارمندان بانک مرکزی تحت تعقیب قرار گرفتند / فوت ۵۲۵ نفر بر اثر مصرف الکل تقلبی در کشور / اظهارات جنجالی اردشیر زاهدی در گفت‌وگو با «بی بی سی» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۷۴۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰ 27 April 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
شهردار منطقه یک تبریز دستگیر شد
 
این دستگیری که ظاهرا در ادامه پرونده دستگیری صادق نجفی شهردار سابق تبریز، به اتهام مسائل مالی و اقتصادی است، زوایای جدیدی را از تخلفات شهردار سابق تبریز تعدادی از شورای شهر گذشته و شورای چهارم باز خواهد کرد. / تسنیم

ظریف خطاب به آمریکا: شکست خوردید، به رؤیاپردازی خاتمه دهید

ظریف در توئیتر نوشت: دو سال پیش، پامپئو و رئیسش اعلام کردند، مشارکت آمریکا در برجام را متوقف می‌کنند، با این امید که فشار حداکثری آن‌ها ایران را به زانو درخواهد آورد. بعد از شکست تحقیرآمیز این سیاست، او (پامپئو) می‌خواهد دوباره به مشارکت در برجام بازگردد. به رؤیاپردازی خاتمه دهید، ملت ایران همیشه خود برای سرنوشتش تصمیم می‌گیرد.

۲۵ تن از کارمندان بانک مرکزی تحت تعقیب قرار گرفتند

دادستان تهران گفت: درخصوص تخلفات ارزی علاوه بر دریافت کنندگان متخلف ارزی حدود ۲۵ نفر از کارکنان بانک مرکزی تا سطح مدیرکل و تعدادی از افراد متخلف در بانک‌های عامل تحت تعقیب قرار گرفته‌اند. کارگروهی متشکل از دیوان محاسبات و بانک مرکزی و گمرک و وزارت صمت و ضابطین زیرنظر بازپرس ویژه پرونده جهت رسیدگی کارشناسانه به ابعاد مختلف گزارش دیوان محاسبات تشکیل شده است. / فارس

پیش بینی آخوندی از بیکاری ۳ میلیون

عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی گفت: برآورد می‌شود بحران کرونا به بیکاری ۳ میلیون شاغل موجود و تعطیلی هزاران کارگاه و بنگاه کوچک و متوسط بینجامد که ممکن است برای مدت‌ها نتوانند فعال شوند. بسته یکصد هزارمیلیاردی دولت و جدول توزیع آن هیچ تناسبی با میزان عمق فاجعه ندارد. مشخصا پیشنهاد من انتشار معادل ریالی دستِ‌کم ۲۰ میلیارد دلار اوراق مشارکت به پشتوانه‌ی دارایی‌ها صندوق توسعه ملی است. نکته مورد تاکید من این است که اگر این صندوق امروز به داد مردم ایران نرسد، پس کی می‌خواهد مؤثر عمل کند؟ چه توسعه‌ای مؤثرتر از حفظ کلیّت همبستگی اجتماعی و اقتصاد ملی ایران وجود دارد؟ چه طرح و پروژه‌ای وجود دارد که از نجات اقتصاد ایران از وضعیت وجود مهم‌تر باشد؟ /جماران

فوت ۵۲۵ تن بر اثر مصرف الکل تقلبی در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت: متاسفانه از اول اسفند تا صبح امروز، ۵۰۱۱ نفر در کشور به دلیل مصرف الکل تقلبی دچار مسمومیت شدند و ۵۲۵ نفر از این مسمومین که به مراکز درمانی مراجعه کرده اند، جان خود را از دست داده اند. هم اکنون ۲۲۹ نفر از این مسمومیت در بخش‌های عادی و ۴۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه ICU بستری هستند، اما سه هزار و ۴۵۱ نفر ترخیص شده اند. تعداد ۹۵ نفر از مسمومین، نابینا و کم بینا شده و ۴۰۵ نفر نیز نیازمند خدمات دیالیز شده اند. /صدا و سیما

اگر قالیباف اشکال داشت، باید همان موقع اعلام می‌شد

توکلی، نماینده ادوار مجلس گفت: بنده مخالف فساد و سوءاستفاده هستم و این‌ها را بنا به دلایل سیاسی نمی‌گویم، در واگذاری‌های شهرداری جرم و تخلف صورت گرفته است. وقتی یک نفر می‌خواهد نماینده مجلس شود، شورای نگهبان صلاحیت آن فرد را بررسی می‌کند؛ بر همین اساس، من نتایج بررسی‌هایی که انجام دادم، در قالب یک نامه به شورای نگهبان ارسال کردم، اما شورا سبک و سنگین، نمی‌کند. روزی که فهمیدند قالیباف اشکال دارد باتوجه به اینکه پُست کمی هم نداشت و شهرداری نهاد کوچکی نیست، باید همان موقع اعلام می‌کردند نه حالا که یک ماه دیگر می‌خواهند در مورد ریاست او رأی بگیرند. این گونه اقدامات سیاسی کاری و تخریبی است که نتیجه‌ای هم ندارد. /برنا

ارزان‌ترین بنزین دنیا گران‌ترین شد

بنزین در ونزوئلا در پی بحران کمبود سوخت از ارزان‌ترین بنزین جهان چرخش ۱۸۰ درجه‌ای داد و بالاترین نرخ را در جهان پیدا کرد. جهش قیمت بنزین در ونزوئلا در حالی روی داده که قیمت بنزین در نقاط دیگر جهان به دلیل کاهش تقاضا در بحبوحه شیوع ویروس کرونا به شدت کاهش پیدا کرده است. طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، در آمریکا قیمت میانگین هر لیتر بنزین در هفته منتهی به ۲۰ آوریل، ۴۸ سنت بود. /ایسنا

چه جریانی موافق باز شدن مساجد است؟

شرق نوشت: در حالی‌ که رئیس حوزه‌های علمیه اخیرا منکر فشار حوزه علمیه برای بازشدن اماکن مذهبی شده و گفته بود در این زمینه تابع سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم، به نظر می‌رسد جریان‌هایی به دنبال بازشدن این اماکن هستند. کیهان در ستون خوانندگان خودش چنین درخواستی را مطرح کرده بود و دیروز هم نوشت: با رسیدن ماه مبارک رمضان بازگشایی مساجد و حرم‌ها و بقاع متبرکه کشور البته با رعایت کامل اصول بهداشتی و اجرای دستورالعمل‌های موجود به یک خواسته مهم و مورد انتظار مردم کشورمان تبدیل شده است. علم الهدی، امام‌جمعه مشهد هم خواستار بازگشایی مساجد و اماکن متبرکه شده است.

جنگ ۱۱ نفره برای تصاحب کرسی لاریجانی

اعتماد نوشت: هنوز ۱۱ کرسی مجلس یازدهم صاحبی ندارد و تا ۲۱ شهریورماه که موعد برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم باشد، این ۱۱ کرسی کماکان بی‌سرنشین خواهندماند. محمدباقر قالیباف، سیدمصطفی میرسلیم، علیرضا زاکانی، مرتضی آقاتهرانی، علی نیکزاد، سیدشمس‌الدین حسینی، فریدون عباسی، عبدالرضا مصری، حمیدرضا حاجی‌بابایی، الیاس نادران و مسعود پزشکیان، آن ۱۱ گزینه‌ای هستند که این روز‌ها در محافل سیاسی-رسانه‌ای از آن‌ها به عنوان گزینه‌های احتمالی ریاست مجلس آینده صحبت شده است

طعنه عضو فراکسیون امید به جنجال آفرینی اروپایی‌ها

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پرتاب ⁧ماهواره نور⁩ نقض قطعنامه ۲۲۳۱ ⁧ شورای امنیت⁩ نیست. علی قربانی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «پرتاب ⁧ ماهواره نور⁩ نقض قطعنامه ۲۲۳۱ ⁧ شورای امنیت⁩ نیست، ⁧ اروپایی⁩‌ها بی‌خود جنجال آفرینی نکنند، به جای هیاهو به تعهدات ⁧ برجامی⁩ خود برگردند. بنده این افتخار بزرگ را به همه ملت رشید ⁧ ایران⁩ بویژه بچه‌های غیرتمند ⁧ سپاه⁩ تبریک می‌گویم.»

پاسخ تند یک نماینده به میرسلیم؛ دیگران نمی‌فهمند و تنها عاقل شمائید

محبی‌نیا خطاب به میرسلیم نوشت: «‏آقای محترم کی حرمت ‎اکثریت را حفظ کرده‌اید که الان توقع رعایت حقوق متقابل را دارید.»جهانبخش محبی نیا نماینده مردم میاندواب و شاهین دژ در واکنش به انتقاد توئیتری میرسلیم از اصلاح‌طلبان با مخاطب قرار دادن او در صفحه توئیترش نوشت: ‏آقای محترم کی حرمت ‎اکثریت را حفظ کرده‌اید که الان توقع رعایت حقوق متقابل را دارید. هنوز هم نگاهتان الیگارشی یا حداقل نگاه آریستوکراسیک است. واقعا دلیل تحقیر انتخابات را نمی‌دانید یا اینکه طبق معمول دیگران نمی‌فهمند و تنها عاقل، شمایید! الله اعلم میرسلیم پیش از این نوشته بود: «راه صحیح زندگی سیاسی برای اقلیت، پس از شکست فاحش در انتخابات مجلس یازدهم، در تحلیل‌های غلط انداز و تخریب شخصیت‌های اکثریت و ادعای اختلاف و رقابت بین آن‌ها و تحقیر انتخاباتی که خود به دلیل ناکارآمدی سرمنشأ نتایج آن بوده‌اند، نیست. توصیه می‌کنم با استفاده از فرصت ماه رمضان، وقت خود را صرف تفکر درباره ریشه ضعف‌های جبهه سیاسی خود کنند.»
 
نامه سرگشاده مطهری به رئیسی درباره محمود صادقی

علی مطهری نماینده‌ی مردن تهران در مجلس در نامه‌ای سرگشاده به ابراهیم رئیسی رییس قوه قضاییه نسبت به حکم محکومیت محمود صادقی دیگر نماینده‌ی تهران در مجلس واکنش نشان داد و با توضیحاتی نوشت: مستدعی است نسبت به اعمال تخفیف مؤثر در احکام صادره در دادگاه تجدیدنظر دستور اقدام مقتضی صادر فرمایید. متن کامل نامه‌ی مطهری که نسخه‌ای از آن در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته است در پی می‌آید.

جناب حجت‌الاسلام آقای رئیسی دامت برکاته
رئیس محترم قوه قضائیه
با اهداء سلام، در خصوص حکم بدوی محکومیت آقای دکتر محمود صادقی نماینده محترم مجلس، به عرض می‌رساند بخش اعظم محکومیت ایشان طبق رأی دادگاه، تحت عنوان توهین به رئیس سابق قوه قضائیه (۷ ماه حبس تعزیری) و تحت عنوان تمرد در برابر عوامل امنیت دادستانی تهران در مقام اجرای حکم جلب (۱۴ ماه حبس تعزیری) است. قاعدتاً در صدور احکام قضایی باید به ریشه و عوامل جانبی ارتکاب جرم نیز توجه شود. این اتهامات از آنجا نشأت گرفت که آقای صادقی سؤالی را در خصوص وجاهت شرعی و قانونی حساب‌های قوه قضائیه و نیز نحوه هزینه‌کرد آن‌ها مطرح و سخنانی بعضاً نیشدار ایراد کرد. این امر موجب عکس‌العمل رئیس وقت قوه قضائیه شد و پاسخ تندی داد و شکایت معاون وقت دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز به مجلس رسید.
در شب ۲۸ صفر، یعنی شب یک روز تعطیل، مأموران دادستانی برای بازداشت آقای صادقی به درب منزل ایشان رفتند و البته ایشان از همراهی آنان امتناع کرد با این استدلال که ابتدا باید هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مستقر در مجلس نظر بدهد، اگر کار من خارج از حیطه وظایف نمایندگی بود و جرم تشخیص داده شده، آنگاه قوه قضائیه می‌تواند اقدام کند.
در واقع صدور و اجرای حکم جلب ایشان یک اشتباه بوده که این امر ظاهراً توسط دادگاه نیز پذیرفته شده است؛ بنابراین ۱۴ ماه حبس تعزیری تحت عنوان «تمرد در برابر عوامل امنیت دادستانی تهران» به نظر عادلانه به نظر نمی‌رسد. اتفاقاً در همان زمانی که مأموران پشت درب منزل آقای صادقی بودند ایشان با من به عنوان نایب رئیس مجلس تماس گرفت و مشورت خواست. من گفتم کارشان غیرقانونی است، چون هنوز هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نظر نداده است.
بعد از این قضیه، رفتار آقای صادقی که خود را مظلوم و مجلس را مورد هتک حرمت می‌دانست به تندی گرایید و در سخنرانی خود در دانشگاه شیراز در پاسخ به سخنان تند رئیس سابق قوه قضائیه تعبیر «مزخرفات» را به کار برد و همین، توهین تلقی و اکنون موجب ۷ ماه حبس تعزیری شده است.
علی‌هذا با توجه به سیر و ریشه قضیه و نیز اظهارنظر جناب آقای صادق لاریجانی که گفته‌اند من شخصاً شکایتی ندارم، مستدعی است نسبت به اعمال تخفیف مؤثر در احکام صادره در دادگاه تجدیدنظر دستور اقدام مقتضی صادر فرمایید. قبلاً از حسن توجه آن مقام محترم سپاسگزارم.
 
اظهارات جنجالی اردشیر زاهدی در گفتگو با "بی بی سی"
 
اردشیر زاهدی داماد سابق محمدرضا پهلوی در اظهاراتی جنجالی در گفتگو با بی بی سی فارسی ضمن دفاع از عملکرد جمهوری اسلامی با اشاره به ولخرجی‌های حکومت پهلوی برای خرید هواپیما و ... تاکید کرد اکنون ایران خودش هواپیما و زیردریایی می‌سازد و جوانان برای کشورشان تصمیم می‌گیرند. اردشیر زاهدی، وزیر امورخارجه دوران پهلوی در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی صحبت‌هایی انجام داد؛ هرچند مجری این شبکه چند بار سعی کرد حرف‌های خودش را در دهان وی بگذارد، در این کار موفق نبود و در نهایت به استفاده از تیتر زیر اکتفا کرد.

بخش‌هایی از صحبت‌های داماد شاه پهلوی که زمانی سفیر ایران در انگلستان و آمریکا بود را می‌خوانید.
* در پاسخ به این سوال که: مخالفت شما با تحریم، نتیجه‌ای جز تقویت جمهوری اسلامی ندارد و نوعی حمایت از جمهوری اسلامی تلقی می‌شود آیا شما از جمهوری اسلامی حمایت می‌کنید گفت: راجع به دولت و جمهوری اسلامی هیچ وقت صحبت نکردم و نمی‌کنم، در این موضوع عقیده‌ام بوده و هست درحالی که ما در اینجا [خارج]خوش می‌گذرانیم و خوب می‌خوریم، دلم با ایرانی‌هایی است که در ایران شرایط اقتصادی مساعد و حتی دارو ندارند. آن‌ها را برادران و خواهران خودم می‌خوانم.
* دیپلمات‌های ایران الحق و الانصاف ۵ سال زحمت کشیدند و توافقنامه‌ای را امضا کردند، اما رئیس جمهور آمریکا [ترامپ]آمد گفت، چون رئیس‌جمهور قبلی [اوباما]که امضا کرده سیاه پوست من آن را قبول ندارم؛ این چیز‌ها در دنیای امروز قابل قبول نیست.
* ایرانی‌هایی که در خارج می‌گویند بروید آنجا بمب بیاندازید، به نظرم آن‌ها دیگر ایرانی نیستند و شرافتشان را فروختند و از خارج پول بگیرند.
* من به قدرت ارتش ایران که برای مملکت خودش قسم خورده افتخار می‌کنم، به همین دلیل با یک ژنرالش بد بودند آن برخلاف قوانین بین‌المللی چه کردند؟ بعد به سایرین می‌گویند شما تروریست هستید تروریست کسانی هستند که برخلاف قوانین ترور می‌کنند و بعد می‌گویند افتخار می‌کنیم که ترور کردیم.
* درپاسخ به این سوال که آیا حمایت شما از آقای سلیمانی به این معنا نیست که شما به سمت حمایت جمهوری اسلامی کشیده شده اید؟ بگذارید هرکسی هرچیزی دلش می‌خواهد بگوید این سربازان و افسران و به بالا [فرماندهان]به قرآن و مملکتشان قسم خوردند و برای مملکتشان مقابل اسرائیل جنگیدند و از مملکتشان دفاع کردند.
* من به او [ قاسم سلیمانی]افتخار می‌کردم، افتخار می‌کنم و افتخار خواهم کرد، کسی که جان خودش را در راه مملکتش فدا کرد نه کسانی که خودشان را به پول فروخته‌اند.
* ۶۰ میلیون از جمعیت امروز ایرانی سواد دارند و ۴۰ میلیون آن‌ها مدرسه و دانشگاه رفته و یا دکتر و مهندس هستند ۲۰ میلیون از این جمعیت خانم‌ها هستند و این سرمایه‌ای است که بسیاری از کشور‌ها آن را ندارند. من به منابع انسانی ایران افتخار می‌کنم.
* آینده ایران در اختیار کسانی است که اراده دارند و می‌توانند خودشان دولت را بیاورند و ببرند و ما در خارج چنین حقی را نداریم.
* غلط می‌کنند کسانی که تغییر حکومت در ایران را عامل پیشرفت می‌دانند.
* آمریکا و شرکایش مانند اسرائیل و سعودی در برابر ایران به زانو درآمدند. آن‌ها خلاف قانون سازمان ملل که خودشان در آن حضور دارند و در آنجا رای دادند عمل می‌کنند.
* اگر می‌خواهید علیه مردم ایران زور بگوید، من طرفدار هرکسی [ جمهوری اسلامی]می‌خواهید بگویید هستم.
* دولت ایران امروز مال مردم ایران است. آن جوانان هستند که برای خودشان تصمیم می‌گیرند. ما کسانی که از ایران رفتیم پول هم برای خودمان برداشتیم و آوردیم حق نداریم بگوییم لنگش کن! این خلاف شرف است.
* ایران بیدی نیست که با این باد‌ها بلرزد.
* ما چندین میلیارد پول برای خرید طیاره (هواپیما) و ... دادیم، اما امروز ایران خودش هواپیما و زیردریایی می‌سازد، من به آن‌ها افتخار می‌کنم.
* وزیر خارجه آمریکا غلط می‌کند که از خلیج ع. ر. ب.‌ی به جای خلیج فارس استفاده می‌کند، کجا خوانده؟ او بچه بوده.
* من صریح بگویم آینده ایران برای جوانان ایران است. من به این جوان‌ها سر تعظیم فرود می‌آورم، من به آن‌ها حسادت نمی‌کنم چرا که بیشتر از من می‌فهمند و مناسبات زندگی امروزی را هم رعایت می‌کنند حتی در مساجد ما هم امروزه کامپیوتر است.
* من نمی‌خواهم کسی از خارج برای ما تصمیم بگیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۶۵
ای درود به شرفت زاهدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
زاهدی دلش برای ایران نسوخته . بلکه دلایل سیاسی زیادی دارد و باید بررسی شود که منظورش چیست که در خود امریکا زندگی میکند و چنین سخنرانی میکند . فکر کنم اتاق فکر ترامپ ایشان را چند مدتی برای نفوذ در حوزه سیاسی و داخلی ایران و مسافرت به ایران نیاز دارد
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
باید سوال شود که چه کاسه ای زیر نیم کاسه است که شاهی ها انقلابی شده اند؟؟!
مجيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
ناشناس اول اگه امريكا بخواد نفوذي داشته باشه يه آدم تابلو و به قول خودش پيرمرد زوار در رفته نميفرسته ايران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
حرف حق از دهان هر کسی گفته بشه ارزشمند هستدم آقای زاهدی گرم
آلزایمر سیاسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
متاسفانه دو حزب اصلاحات و اصولگرایان نمیخوان و نمیزارند که رقیب خارج نشین وارد رقابت انتخاباتی بشه .
بیشترین دلیلش هم اینه که این دو حزب انقلاب رو به اسم خودشون زدند و خارج نشینانی که در جریان انقلاب زندان رفتند ، شکنجه شدند و . . . چون طرفدار بازرگان ، بنی صدر و مصدق بودند ضد انقلاب و دین هستند بنابراین حق بازگشت به وطن رو ندارند!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
فقط غیرایرانی خائن میتونه منفی بده !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
آقای مطهری از آقای زاهدی یاد بگیر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
علت منفی ها بخاطر این هست که چون دلایل سیاسی دارد . چون حرف سیاسی زده و چون کاربران‌نطر دیگری دهرند . یعنی چون سخن سیاسی هست صداقت وجود نداره . شما هر روز از تلویزیون ایران و رادیو سخنرانی از محبت . مهربانی و کرامت انسان و عزتمندی شهروندان و ابروی مومن و شرافت سخن‌گفته میشود اما واقعا عمل میشود ؟ باور ندارم چون حرف سیاسی هست . مصرف سیاسی دارد .
ناشناست
| Netherlands |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
ناسیونالیسم در پیتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
هم سن آقای جنتی هستن
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
آدمی که یه ذره شرف وجدان داشته باشه اینجوری است و نمیتواندشرفش را زیر پا بگذارد و حقایق را نادیده بگیرد ! در مقابل نمک نشناسهای داریم که چه در خارج و چه در داخل ذره ای انساتیت و شرف ندارند و حاضرند مملکتشان را برای دو زار پول بفروشند و جلوی دشمن خوش رقصی کنند ! ین آدم هر چند دیر اما بالاخره امروز دارد واقعیات کشورش را بیان میکند چیزی که جیره خورای بی وجود هستند که بقول ایشان حاضرند مملکتشان مثل افغانسان و سوریه شود و هر روز بمبابران شود تا یه لقمه نان سعدی آمریکائی کوفت کنند .
ناشناس
| Turkey |
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
ناشناس 21.32 زاهدی سوئیس زندگی میکند نه امریکا.و نظراتش را الان نگفته که اتاق ترامپ او را برای مذاکره نیاز داشته باشد بلکه در تمام مصاحبه هایی که از او در این چهل سال بر جای مانده مواضعش همینطور بوده است و فرد وطن پرستی است.
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
ایشون ساکن امریکا نیستند بلکه در سویس زندگی می کنند
شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
متاسفم برای جیره خوار های مقیم آلبانی و سعودی که مشغول تخریب و ناسزا گوئی به کسی هستن که دیگه تمام سرد و گرم روزگار رو کشیده و ثروت کافی هم برای زندگی اشرافی خودش داره و نیازی به چاپلوسی نداره
ادبیات اقای زاهدی کمی تند است و بی شباهت به ادبیات کیهانی نیست اما این حقیقت محض است که تغییر حکومت باعث پیشرفت یک کشور نمیشود زیرا ابزار پیشرفت یک کشور مردم و جوانان ان هستند که با تغییر حکومتها تغییر نمیکنند.شاید اگر میشد مردم ایران را از ایران اخراج کرد و بجای ان مردم ژاپن یا المان که به سختکوشی شهره هستند به ایران اورد انگاه چنان کشوری، بهمان اندازه المان و ژاپن پیشرفت میکرد.البته حکومتها در پیشرفت یک مملکت کاملا هم بی تاثیر نیستند ولی هر حکومتی برامده از تفکر مردمانش است ، حال ان حکومت دموکراسی باشد یا کمونیستی،شاهنشاهی باشد یا جمهوری، باشد یا چند حزبی، بهر حال انچه که امروز مردم درخواست دارند و هر ستون نظراتی که باز میکنیم میبینیم انستکه حکومت بیشتر از انکه برای خارجیها سرمایه گذاری کند مردم داخل را ببیند و اقتصاد را تقویت کند و برای کارهای زیر بنایی بزرگ و تعامل با دنیا سرمایه گذاری اساسی انجام بدهد، با مفاسد روشن صریح و مقتدرانه برخورد کند و به مردم ایران نشان بدهد که ایرانی برایش مهم است.همین کافیست تا مردم دوباره با صندوق رای اشتی کنند و همه چیز به روال سابق برگردد
پاسخ ها
مجيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
بايد قبول كرد حكومت و جامعه تاثير متقابل بر هم دارند يعني هم جامعه مي تواند حكومت را اصلاح كند و هم حكومت مي تواند جامعه را اصلاح كند پس نياز نيست ملت را اخراج كرد بلكه مي توان اصلاح كرد
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
یعنی دیگه الآن مردم مقصر اصلی هستند و کل نسل باید تغییر کند؟!! یعنی من مدیر نباید مقتضای شرایط، خودم را تقویت کنم؟
تیزبین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
کسانی که از تغییرمشرب سیاسی زاهدی ذوق زده شده اند زیاداحساساتی نشوند .قطعا زاهدی نه گربه عابد نماشده ونه محض رضای خدا از رفتار حکومت ایران جانبداری می کند.کسی که نماد فساد وچپاول وغارت منابع مالی ایران بوده وکسی که سمبل ورانت ژن خوب واستفاده از روابط خانوادگی برای تصاحب مناصب ومشاغل متعدد بوده همین آقای زاهدی است.کسی که به عنوان فرزندعامل کودتای ننگین 28مردادتوانست داماد خانواده پهلوی شود ویک شبه صاحب ثروت هنگفت ومشاغل عالی شود.درکتاب فردوست میزان فساد این فرد وولخرجی هایش در زمان تصدیگری پست سفارت ایران در آمریکا اظهرمن الشمس است ونیاز به تضییع وقت وسیاهه قلم نیست حالا این فرد دایه مهربانترازمادر شده واز مواضع جمهوری اسلامی وشخص سردارسلیمانی دفاع می کند. به نظر راقم سطور فوق آنچه این فرد را واداربه پشت کردن به ولی نعمت خود وخاندان سرسپرده اش کرده می بایست به روابط خانوادگی این فرد با خاندان پهلوی کرد وطرد شدنش از سوی سلطنت طلبان وشخص فرح پهلوی دانست اگر این موارد نبود هنوز وی وفادار پهلوی واز کسانی بود که کماکان برای تغییر رژیم ایران سینه چاک می کرد کمااینکه در بعداز انقلاب ودر زمانی که در ویلای چند میلیونی اش در سواحل پنسیلوانیا وکالیفرنیا لم داده بود ومقدار اندکی از ثروتش را برای براندازی جمهوری اسلامی خرج میکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
و یک چیز دیگر تربیت نسل جدید آسانتر از اصلاح نسل قدیم هست یعنی میشد جوانان مدیر و لایق و سالم تربیت کرد
بنده بعد از چندین ماه تلاش مستمر ومطالعه منابع و مراجع به نتیجه ای رسیدم که چندان خوشایند نیست و بسیاری می خواهند راز مگو باقی بماند.یقیقنا همه شما گوشی هوشمند دارید و دوست ندارید که کسی به شما بگوید موبایل خود را برای همیشه خاموش کنید زیرا زندگی بدون موبایل بسیار سخت خواهد شد.اما بدانید هر گوشی هوشمند به عنوان یک جاسوس زبر دست کار خود را بسیار عالی دارد انجام می دهد.این جاسوس همه عکس ها.فیلم ها تماس ها .پیام ها.چت ها .ایمیل ها.رمزهای کاربری.رمزهای عبور. حساب های بانکی.موجودی آنها.مخارج شما.خریدهای شما مکان ها .افرادی که با آنها در تماس هستید.علایق.نفرت ها و.....تا ریز ترین جزئیات زندگی شما مثلا نوع سیگاری و یا شکلاتی که مصرف می کنیدرا شبانه روز جمع آوری می کند و ارسال می کند.چین به خوبی از این اطلاعات در چند ماه گذشته استفاده کرد وتوانست با استفاده از هوش مصنوعی کرونا را در یک کشور میلیاردی کنترل کند وحتی افراد ی را بدون اینکه خود بدانند کرونا دارند از رختخواب بیرون بکشدو در بیمارستان بستری کند.باید بدانید این جاسوس پیشرفته همان سیستم عاملی است که روی گوشی نصب است و به هیچ وجه شما نمی توانید از دستش خلاص شوید مگر اینکه برای همیشه گوشی خود را خاموش کنید.شاید  شهروندان عادی علی رغم دانستن این موضوع بی خیال آن شوند ولی برای افرادی که مسؤولیتی دارند برای کشور می تواند بسیار خسارت بار و حتی ویرانگر باشد.لذا پیشنهاد می شود همانطور که اینترنت ملی داریم یک سیستم عامل ملی که هیچ شباهتی به انواع خارجی نداشته باشد هم ابداع کنیم و راه این جاسوس شبانه روزی را سد کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
مدتهاست که اطلاع داریم از این موضوع
شما تازه دریافتید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
من ترسی از جاسوسی خارجیا ندارم،من ترسم از داخلی هاست،پس خدا نکنه سیتم عامل ایرانی بیاد.
ناشناس
| Turkey |
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
ناشناس 20.01 من بازنشسته یک سازمان نظامی هستم و حدود 30 سال قبل توسط حفاظت اطلاعات سازمان متبوع خویش در چند جلسه آموزشی با کارکردهای جاسوسی گوشی های هوشمند آشنا شده و مجاز به استفاده از هر نوع گوشی همراه در زمان خدمت و گوشی هوشمند در هر زمان نبودیم.
چون همانطور که شما فرمودید شرکت های سازنده گوشی های همراه چه عادی و چه هوشمند غالیا امریکایی بوده و رسما جاسوس سازمان سیا هستند و داده های طبقه بندی شده افراد را در اختیار آن سازمان میگذارند و اینکه فرمودید تنها راه خلاصی خاموش کردن گوشی های هوشمند است باید خدمتتان عرض کنم انها حتی از گوشی های خاموش شما هم میتوانند استفاده جاسوسی کرده و مکالمات شما را شنود کنند لذا ما مجاز نبودیم تا با تلفن همراه حتی خاموش در جلسات محرمانه شرکت کنیم تا میادا محتوی جلسات شنود گردد.
ما داشتیم کرونا را شکست می دادیم.دانش آموزان در خانه بودند ومعلمان و دبیران هم با استفاده از واتس آپ.تلگرام.آی گپ.روبیکا و...با دانش آموزان در ارتباط بودند وداشتن آموزش می دادند وتکلیف مشخص می کردند و هیچ مشکلی هم نبود یک دفعه یک نابغه پیدا شد و به ذهنش رسید شاد درست کند با 15 میلیون کاربر با نقش های مختلف
وکرونا دوباره برگشت زیرا:
به جای دانش آموزان
والدین برای گرفتن سیم کارت رایگان یا خرید سیمکارت جدید صف بستند.
والدین برای خرید گوشی وتبلت جدید صف بستند.
والدین به علت درست نبودن شاد به مدارس مراجعه کردند.
والدین جهت تعویض گوشی ویاتعمیر گوشی خود به بازار مراجعه کردند.
بچه ها بین پیام رسان های قبلی وشاد سرگردان شدند ومجبور شدند بروند منزل همکلاسی های خود.
ساعت آموزشی از بعدظهرها وشب ها با صبح ها جابجا شد.
وهزار ویک جور دردسر واعصاب خوردی هم برای والدین وهم برای دانش آموز وهم برای معلمان ودبیران درست شد و وزیری که  می گوید شق القمر کرده و شاد یک پدیده نادر در مقیاس جهانی است و هنوز هم بعد از گذشت یک ماه از مطرح شدن شاد بسیاری از مدارس متوسطه اول و دوم نتوانستند عضو آن شوند.
متأسفانه ثروت ثروتمندان به جای اینکه صرف تولید واشتغال شود صرف سفته بازی و قمار بازی در بورس می شود که شامل 500 تا 600 شرکت ورشکسته و بعضا تعطیل شده و می رود که در این روزها خود به مضلی مانند پدیده شاندیز تبدیل شود.اگر نظام سرمایه داری بد است پس این بورس بازی همانند وال استریت هم بد است.نمی شود که شما در باب انتقاد از نظام سرمایه داری حنجره خود را پاره کنی و صدها کتاب وهزاران مقاله در روزنامه منتشر کنی و تظاهرات 96 درصدی امریکای را در وال استزیت در بوق وکرنا کنی حالا در قلب تهران خودت یکی صدهزار مرتبه بدتر از اون را راه بندازی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
فله ای کامنت نگزار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
تو چقدر دغدغه تولید داری . گرچه می دونم دلال ارز و سکه و ... هستی . الان هم برو ماسک و مواد ضدعفونی کننده احتکار کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
تابناک فله ای کامنت ها را چاپ می کنید من هر چه توی این بسته خبری دیدم کسی از سرمایه داری و بورس حرفی نزده بود حال چطور این یکی این جا سبز شده؟
اقای میرسلیم وهمه نمایندگان این دوره حتما باید میزان پایین مشارکت مردم وارای آنهارا در محاسبات سیاسی خود مد نظر قرار دهند .
پاسخ ها
نقد و پرسشگري
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
ايشون خواب زده شده . كدام اكثريت. 20 درصدمشاركت در تهران ميشه اكثريت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
موافقم ،درست است.آقای میرسلیم و هم گروهی
هایش باید فراموش نکند که نماینده اکثریت مردم نیستند ،هر چند که عدم شرکت مردم در انتخابات باعث شد تا آنها اکثریت مجلس را داشته باشند.!!!
اکثریتی با پشتوانه ای اقلیتی !!!
عماد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
کاش آقای میرسلیم می فهمیدند که با رای دادن مردم به مجلس نرفته اند بلکه با رای ندادن مردم ایشان راهی مجلس شده اند.
بادکنک بورس تا کجا باد میشود؟ چرا این چند سال که تحریم نبودیم و کرونا هم نبود و رشد اقتصادی منفی نبود و شرکتها پشت سر هم ورشکست نمیشدن تو بورس نمیشد روزی ۵ درصد سود کرد ولی الان میشه.؟
پاسخ ها
مجيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
رشد بورس بخاطر افزايش شركتها در بورس و جا موندن قيمت سهام شركتها از تورم هست .در بورس هست كه مردم مي توانند پول خود را به ارزش چندسال قبل خرج كنند و با رسيدن قيمت سهام به تورم سود خواهند كرد اگه بادكنك مسكن خودرو طلا و سكه و ارز تركيد باكنك بورس هم مي تركه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
رشد بورس بخاطر افزايش شركتها در بورس و جا موندن قيمت سهام شركتها از تورم هست؟ ببخشید حرف بی ربطیه چون بورس بسیار بیشتر از تورم روشدکرده. فقط امیدوارم وقتی دولت وبعضی از بنیادهای دیگر ! سهامشون رو کامل به مردم فروختند این بورس سقوط آزاد نزنه ! البته حالت دومی هم هست که ریال خیلی بی ارزش تر از امروز بشه همانند اقتصاد ونزولا
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
آبان 1395 دلار 3500 تومان و شاخص بورس 78000
اردیبهشت 1399 دلار 15500 شاخص بورس 810000
خوب همه چیز واضح است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
دولت بعنوان آخرین راه ، برای جبران کسر بودجه شدید خود
دست به قمار خطرناکی زده است
و آن باد کردن حباب بورس با هدف خالی کردن نقدینگی بسیار پر حجم ، در اختیار مردم از بازار است
ولی اینکار قطعا خلاف قانون و بسیار خطرناک است
چون افزایش تورم و گرانی و نارضایتی بیشتر و در نهایت شورش گرسنگان ، را باعث خواهد شد
و از طرفی ، عده زیادی از مردم را که پس اندازهای خود را از بین رفته خواهند دید
را بصورت جدی مالباخته و عصبی و خطرناک و در روبروی مسولین قرار خواهد داد
ایکاش مسولین اجازه میداد
تا دیر تر نشده است
و دستمان خالی تر نشده
وارد مذاکره مستقیم با آمریکا می شدیم

و مشکلات خود را با آمریکا و دنیا و قبل از رسیدن به نقطه بی بازگشت حل کنیم
این راه شاید ظالمانه باشد
ولی متاسفانه بدلیل از دست دادن فرصت های عالی گذشته و مخصوصا از دست دادن حمایت اکثریت مردم ، شاید تنها و کم خطر و کم هزینه ترین راه باشد
اردشیر زاهدی از اول هم تعادل نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
از نزدیک میشناسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
حالا اکر به ایران فحش میداد میشد متعاذل و آدم حسابی و و وطن پرست جناب خودفروخته ؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
ایشان بعنوان یک ایرانی وطن پرست و بسیار با تجربه و شجاعانه نظرش را داده است
و شاید ، باید قبول کرد
که در شرایط خطیر فعلی که در ۴۱ سال گذشته ، نادر بوده است
قطعا و حتما باز کردن چتر ملی گرایی
و بردن اکثریت قاطع مردم زیر آن چتر
شاید بهترین و تنها ترین چاره کار باشد
دولت که اینقدر علاقه به مالیات داره وحتی از سکه های پیشفروشی که اعلام کرده بود معاف از مالیاته مالیات گرفت پس چرا از دلالان بورس که بدون زحمت روزی ۵ درصد سود می کنند مالیات نمی گیرد ؟ (الان دو تا دلال میاد میگن از خرید و فروش ها مالیات میگیرن. اون یک درصد از سود مالیاتی نیست و تقریبا هیچه).
این طرح شهرهای سفید و زرد وقرمز دیگر چه بازی بچگانه ایست ؟؟؟ بلی اگر افراد در بین شهرها در آمد و شد نباشند طرح قابل توجیه است اما با توجه به عادی شدن رفتارهای عمومی مردم ، هر شهر سفیدی میتواند در کوتاه ترین مدت زمان ممکن به شهر زرد ویا قرمز تبدیل شود و روز از نو وبد بختی از نو / یکماه کشور را تعطیل میکردید و از محل دارایی های که بالاصطلاح برای کارهای زیر بنایی کنار گذاشته شده است به مردم کمک میکردین ،
میرسلیم یادش ربته شکست همونی بود که کل مردم ایران بهت نه گفتن هرکس رئیس جمهور بشود اینا تخریب میکردن
این اقای میر سلیم بعد 40سال دوباره پیداش شد اقا پس این جونها کی باید بیان تو میدان چندسال شما باید سر کار باشید شما هر چقدر می دونستید در این 40سال اجرا کردید دیگه بس است ترا خدا.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
جانا سخن از دل ما گفتی
بزودی ترکیدن حباب بورس موجب بحران خواهد شد مثل بحران موسسات مالی. باید از الان مدیران دولتی که موجب این وضعیت خطرناک میشوند تحت نظر باشند و در صورت اتفاق فورا بازداشت و محاکمه شوند تا دیگر هیچ کسی جرات این کار را نکند. فعلا که رییس بورس استعفا داد.
سرزمین جالبی داریم محمود صادقی به شکایت آقای صادق لاریجانی محاکمه و محکوم شده صادق لاریجانی برادر داماد علی مطهری است مطهری به جای اینکه از برادر دامادش بخواهد شکایت خود را از صادقی پس بگیرد به رییسی رییس قوه قضاییه نامه مینویسد که او را آزاد کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
الیگارشی میدونی چیه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
خبر را دقیق بخوان
دادستان وقت شکایت کرده نه رییس پیشین قوه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
البته صادقی را هم به نوعی گناهکار می داند که در مورد اقوام سببی اش افشا گری کرده است.
حکم آقای صادقی به منزله بی عدالتی محض در کشور می باشد ومردم آن را فراموش نخواهند کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
درست مانند عدالت است
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
زرشک بابا زرشک !! این آقا که کسی نیست و با ضدو بند و باند بازی و جناح بازی که 4 سال پیش شاهدش بودیم و لیست کذائی اومد مجلس گنده تر از اون هم در برابر قانون باید زانو بزند !
اگر شما روزی که میرسلیم فرانسوی حرف میزد بودید پی به عظمت این مرد میبردید
قالیباف آدم عجیبیه. در کل مدیر خوبیست. اما اصلا توان رقابت با ضعیف ترین افراد را هم ندارد. الان حتی میرسلیم برای قالیباف شیر شده.
اردشیر زاهدی پول لازمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
اینو نگین چی بگین
فریبرز
| Canada |
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
بابا ۹۲ سالش هست.سناتوری لازمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
اردشیر زاهدی خودش از پولدار های حکومت قبل بوده و خودش هم می گوید ما پولدارها حق اعتراض و دخالت در سرنوشت ملت ایران را نداریم.
شما سال 84 مملکت را میدادید دست قالیباف. بهش میگفتید این تو و این هم مملکت. هر طور میتوانی مدیریت کن. هر چه بادا باد یا خراب میشویم یا آباد. بعد هم قالیباف با شیوه مدیریتی قاطعانه خودش یک چیزی از ایران بیرون می آورد. چیزی که نام شما را در تاریخ ثبت میکرد. . نه اینکه بازی انتخاباتی بیهوده ای راه انداختید نه به درد دنیای مردم خورد نه آخرتشان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
کی بود کی بود من که نبودم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
فکر کن در مجموعه دولت یک نفر مثلا دزدی می کند ان وقت شخص رییس جمهور باید رد صلاحیت بشود از نظر ایشون
البته اقای توکلی قبلا بهتر نظر میداد ولی این مورد سیاسی حرف زده
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
خب شما وقتی که قالیباف ۱۲ سال (یعنی معادل سه دوره ریاست جمهوری) شهردار تهران بود خواب تشریف داشتید تهران را نابود کرد و دهها هزار میلیارد تومان شهرداری تهران بدهکار شد بیشتر بنویسم تابناک سانسور می کند. ایشان از عهده مدیریت درست تهران برنیامدند حالا می خواهد کشور را به سرنوشت تهران مبتلا کند؟البته بقیه هم بهتر از قالیباف نیستند ماشالا هم از هم بدتر هستند
دقیقا کدام جوانان را میگه ؟ منظورش جنتیه!؟
«عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی گفت: برآورد می‌شود...» فقط همین را کم داشتیم که ایشون پیش بینی هم بکند
مسولان . . انقلابیون ..... وعده ها یادتان نرفته که ؟ یکی از هزاران وعده های که قبل و بعد از انقلاب ۵۷ به مردم دادید این بود که مسولان کشور مثل فقرا زندگی کند و یک ریال از بیت المال بدون اذن مردم خرج نشود و هر مسولی در قدرت و ثروت اگر به ثروتی هم رسید فقط یک یک پنجم از ان‌ثروت را استفاده کند و بقیه را به مردم برگرداند و مثل فقیر ترین شهروند که در کپر بشاگرد زندگی میکند ...... آیا هنوز سر وعده ها هستید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
ای کاش منبع و تاریخ این وعده ها را هم ذکر می کردی چون ما چنین چیزی را یادمان نمی آید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
به ۲۳۴۳
شما یا آنزمان نبودی !؟
یا خودت جزو مسولان بودی !؟
یا تعصب کور قضاوت میکنی!؟
و یا مزاح میکنید !!!؟؟؟
بهر حال با یک جستجو در گوگل،
خیلی راحت و سریع به متن سخنرانی ها و اعلامیه ها و بیانیه های
مسولان از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷ را میتوانید پیدا کنید
هم فیلم و هم صدا و هم متن نامه ها و اعلامیه ها موجود است
ظریف به امریکا گفت به برجام‌برگردید چون شکست خوردید و مردم خود در سرنوشت کشور تصمیم میگیرند ......اقای طریف یک سوال داشتم کدام‌مردم ؟ وقتی که میگی مردم رای دهندگان اقلیت جامعه هستند یا اکثریت سرخورده از وعده های پیاپی در طی ۴۱ سال . ؟ کسی میدونه منظور ظریف کدام‌مردم هستند ؟ بنطدم بهترین راه حل این هست که ویگه از طرف مردم مسکلان صحبت نکنند . چه زمانی ‌که رای دادم و چه زمانی که رای ندادم . یک پیام خاموش بود . مردم‌. مردم‌. ملت . ملت ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
منظورش مردمیست که در تشییع سردار شرکت کردند...حال اگر آن سیل خروشان را مردم نمی دانی و خودت را صرفا مردم می دانی که هیچ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
فرمودند مردم همینها هستند که در راهپیماییها شرکت میکنند
ناشناس
| Germany |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
تشیع سردار یک مسئله خاص است،میتوان تصور کرد که اردشیر زاهدی هم دوست داشت در ان شرکت کند ،اگر اجازه می یافت،در ضمن با اینکه جمعیت چشمگیری در آن شرکت کردند ،اکثریت مردم نیستند!؟
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
برو ارشیو انقلاب را بخون تا یادت بیاد البته اگه سنت قد بده
جریان مدحان پشت فشار به بازگشایی مساجد ،و اماکن متبرکه میباشند اما در سایه اقدام میکنند ؟ مشکل ایران تناقضات در قانون اساسی ،و مسئولان است ؟ چرا یک پژوهشی انجام نمیگیرد که سلامت شهرداریها پیش از تشکیل شوراها و بعد از تشکیل شوراها را مشخص کنند ؟ در کجای دنیا اینهمه فساد وجود دارد ،و آب از آب هم تکان نمخورد ؟،،دستگاه قضایی باید به فروش دهها میلیارد دلار ،و چندین میلیون قطعه سکه ،و چند تن شمش طلا را نیز بررسی نماید ،و تکلیف موسسات مالی ،و اعتباری که باعث پرداخت بیش از چهل هزار میلیارد تومان از خزانهٔ کشور گردید را روشن نماید ؟ اینها افراد عادی و غیرخودی نبوده اند ؟،،،اگر مسئولین میخواهد نسل تتلوها را بخشکاند ، باید این مسایل را بررسی و ثروت ملت را بازگرداند ،، همین مساله باعث گردید که دارایی بیش از ۸۰٪ مردم به یکسوم کاهش پیدا نماید و عده ای قلیل و دلال مسلک ثروتهای افسانه ای کسب نمایند ؟ بیش از ۹۰٪ مردم ایران نمیدانند ،میلیارد چند صفر دارد ؟ برای همین وام یک میلیونی کرونا ویروس حدود ۲۳ میلیون خانوار ایرانی متقاضی شده اند آیا این از عمق یک فاجعه خبر نمیدهد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
تتلو چه ربطی داشت به باقی صحبتهایت
مجلس در ایران حکم زینب زیادی را دارد. البته زینب زیادی فحش نیست و عبدالله مستوفی در کتاب خاطراتش داستان آن را آورده. ظاهرا در دوره قاجار هر سال در حضور ناصرالدین شاه تعزیه ای به نام بازار شام برگزار میشده. یک بار زنی از میان جماعت جدا شده و خود را به شتری بدون سوار از تعزیه میرساند و بر آن سوار میشود. تعزیه که تمام میشود بازیگران به حضور شاه میرسند و خود را معرفی میکنند و پولی میگیرند. وقتی نوبت زن میرسد شاه ازش میپرسد تو کی هستی زن همانطور که سوار شتر بوده میخواند
من زینب زیادیم
عروس ملا هادیم
من اومدم پول بسونم
چادر چاقچور بسونم
مردم هم با دیدن زن و شنیدن حرف هایش میخواهند جنجال کنند ولی از ترس شاه چیزی نمیگویند شاه هم بدون آنکه به روی مبارک بیاورد پولی به زن میدهد و مرخصش میکند.
حالا مجلس در ایران همان زینب زیادیست نمایندگان اومدن پول بسونن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
هشتاد میلیون لایک دارد
این نظر شما
آفرین آفرین آفرین
واقعا مثال بسیا؛ سنجیده
به موقع و متناسبی بود
من به جناب اقای ظریف که نمایندگی کشور را در جهان دارد باید بگویم کی از مردم ایران سوال شده است؟
آیا همه پرسی ای در مسایل مهم صورت گرفته است و ما خبر نداریم؟
از طرف مردم ایران شما و امثال شما هستید که تصمیم می‌گیرند!
لطفا به گردن مردم ایران نینداز!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
منظورش شما نبودی
منظورش جمعیتی بود که تشیع سردار آمدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
این حرفای جنابعالی هم بیشتر تندرویه تا دلسوزی برای مردم
ناشناس
| Germany |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
اولا تشیع سردار همه پرسی نبود و تعداد جمعیت گرچه چشمگیر بود اکثریت مردم ایران نبود،و استفاده از چنین راهپیمایی ها و یا تجمع هیچوت همه پرسی و نظر خواهی برای موضوع خاصی نیست بلکه سو استفاده است.
دوما رای مردم را عنوان کردن تندروی نیست،بلکه مصلحت بازی راست روی و یا تندروی میتواند باشد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
اولا جمعیتی بودند که از تمام شهر ها و روستا های یک استان در شهر محل تشییع جمع شده بودند بنابر این نمی توان گفت اکثریت مردم بودند . در ثانی آن تشییع یک پاسخ به ترور توسط امریکا بود و به هیچوجه نشان دهنده حمایت مردم از عملکرد مسولین نبود.
درود بر شرف باقی مانده این مرد !
اِنْ لَمْ یَکُنْ لَکُمْ دینٌ، وَ کُنْتُمْ لا تَخافُونَ الْمَعادَ، فَکُونُوا اَحْراراً فی دُنْیاکُمْ
اگر دین ندارید و از حسابرسی روز قیامتنمی ترسید لااقل در دنیای خود آزاده باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
عجب ازاده ای!؟
در زمان خودش با خارجی ها همکار بود و با رفتنش هم اجازه داشته پول هنگفتی را از مال مردم با خود ببرد!؟
اردشیر زاهدی گفت . ایران امروز زیر دریایی و هواپیمای مسافربری و جنگی میسازد و مردم در رفاه هستند و مشکلات را تحمل میکنند که اسراییل و امریکا دوباره به ایران باز نگردند ..... امریکا علط نیکند که در مورد خلیج عپفارس چنین تعبیری دارد ....سوال . یعنی ادشیر جون زاهدی همین سخنان را در امریکا بوده گفته یا نه در اروپا بوده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
نگفت هواپیما گفت droneکه به معنای پهپاداست. شما دنبال چی میگردی از حرفهای ایشان؟ کی گفت مردم ایران در رفاهند؟
این حداقل انصافی است که یک فرد خارج نشین باید آن را رعایت کند. وقتی در داخل ایران هستیم گمان می کنیم که کشورهای خارج بهشت است. آنها که در خارج از کشور زندگی می کنند نیک می دانند که کشور ما مزایای بسیاری بر این کشورهای پیشرفته دارد. خوشبختانه سهم منابع انسانی و سواد اجتماعی در کشور ما بیش از اکثریت کشورها است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
اینو تازه شنیدم راست میگی ؟ تودر رفاه هستی ؟
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
جای پیشرفت داریم ولی چون چند هندوانه با یک دست برمیداریم نمیشود.برخی با در امد صد میلیارد دلاری با امریکایی خود را مقایسه میکنند
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
من که حاطر نیستم در ایران وطنم زندگی کنم اگر پست ریاست جمهوری هم بم هدیه شود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
21:56
زندگی در ایران لیاقت وفهم می خواهد که تو نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
پرچم آلمان
از یه طرف به ظریف اون طور انتقاد میکنی از این طرف هم اینو میگی مشخصه هنوز سردرگمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
اینا که منفی میدن یا خائن هستن یا ....
ناشناس
| Germany |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
با لیاقت زندگی کن و سر در گم نباش،انشاالله!
*****
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
لیاقت تو زندگی بین همون غربیهای وحشی هست که دستمال توالت و ماسک از هم میدزدن و سر همین چیزا هم دیگه رو لت و پار میکنن !
متین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
اره خدایش رفاهمون از ونزوالا و گینه بی سائو بیشتره ...نه خدایش هنوز از دوتا کشور بهتریم
برای اولین بار میر سلیم درست گفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
میر سلیم ۴۱ سال است
که حرف درست و کار درستی نکرده
اگر کرده ،فقط یکدانه اش را نام ببرد
فقط یکدانه
اصلاح طلبان هیچوقت لیاقت حمایت حداکثری مردم را نداشته اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
به استثناء خاتمی در دولت هفتم و هشتم
که کشور را در بدترین شرایط تحویل گرفت
ودر بهترین و با آبرو ترین شکل تحویل دولت احمدی نژاد داد
و مجلس ششم که نگذاشتند کار کند
الباقی را قبول دارم
مخصوصا عارف و دوستانش
اصولگرایان هر جهار سال تعابیر متفاوتی از اینکه هر شهروند ایرانی چگونه زندگی کند چگونه لباس بپوشد چطور فکر چطور بیندیشد و چطور در مورد مسایل سیاسی خموش باشد . برای اینکه بتوانند مردم را حتی در فکر کنترل کنند هر چهار سال گفتمان‌و ایدولوژی های جدیدی به مجموعه گفتمان ها و ایدولوزیهای قبلی اضافه میکنند در صورتی آن موارد یا فراموش شده یا کلا قابل اجرا نبود . بنابراین این حجم زیاد از ایده و نظر و شعار و نظریه حتی در گروه خود اصولگرایان قابل اجرا نیست . یعنی این‌گفتمان و نطریات را وقتی به قانون هم‌تبدیل میکنند حتی بین‌خودشان باعث مشکلات و کنش میشود . و شهروندان هم چنین‌مناظری را از دور نگاه میکنند و از خود مپپرسند که ..... پس ما کجای سیاست و سیاست گذاری کشور قرار داریم . جایگاه ما ملت کجاست ؟ وقتی خودتان‌میدورگزید و خودتان‌میبرید واقعا ما ملت اکثریت در کجای سیاست گداریها قرار داریم
اگر تمام کشور تعطیل بخش خوراکی خرید نهاده های کشاورزی را تعطیل نکنید کارنجات کنسانتره رب ارد ابمیوه باتمام ظرفیت به کارشون ادامه بدن با بحران غذایی روبه رو نشویم امسال سال جهش تولیدات کشاورزی هست.
برای جمع آوری پول یا همان ایده جلو گیری از رشد نقدینگی ....از نظر علمی راه حل این هست که دولت ها نءدارند که پول در جامعه رشد نکند و انباشه در جیب و گاو صندوق و حساب مردم نشود . حالا این اتفاق افتاد نباید با گران‌کردن پراید و اقلام مصرفی و اصافه کردن مالیات ....گران کردن دلار . راه حل علمی این هست که مردم تشویق شوند در سرمایه گداری شرکت کنند . اینکه پراید را گران کنیم تا فقرا خودرو نخرند و تحلیل این باشد که خودرو را چون گران کردیم فقط ثروتمندان خواهند خرید سوال شما پیدا کنید کدام ثروتمند پراید سوار میشود . علت اصلی گرانی پراید و بالابردن برای رشد صادرات هست و در این فرمول فقرا اسیب بیشتری میبینتد و دوباره فاصله طبقاتی نجومی میشود .
به اونایی که الکل می خورند بگید یه مدت مصرف نکنند
زاهدی دوست داریم ...
زاهدی نشان داد که یک فرد وطندوست و با شرافت و آزاده هست ...
این آقای زاهدی بیاداینجابشه وزیرخارجه...بخداکلی ازمشکلات مملکت حل میشه...میگی نه؟بیارش امتحان کنیم..خخخ
بی ارزش ترین پول جهان : ارزش پول ایران در چه جایگاهی در جهان قرار دارد؟


۱۰. ریل کامبوج (KHR)

۹.گوارانی پاراگوئه (PYG)
پاراگوئه دومین کشور فقیر آمریکای جنوبی است. تورم، فساد، کیفیت پایین آموزش، تعداد بیشماری از افراد فقیر، بیکاری بالا ...از دلایل بی ارزشی پول این کشور است.

۸. کیپ لائوس (LAK)

۷. فرانک گینه (GNF)
نرخ تورم بالا، فقر و گانگسترها، ارز گینه را که یک کشور آفریقایی بوده کم‌ارزش کرده

۶. سام ازبکستان (UZS)

۵. لئون سیرالئون (SLL)
سیرالئون یک کشور بسیار فقیر آفریقایی بوده که جنگ و ویروس ابولا باعث بی‌ارزش شدن پول محلی این کشور شده

۴. روپیه اندونزی (IDR)

۳. دونگ ویتنام (VND)

۲. بولیوار ونزوئلا (VES)
ونزوئلا از نرخ تورم بالایی برخوردار بوده و علت اصلی بی‌ارزش بودن پول کشور همین نرخ تورم است

۱. ریال ایران (IRR)
در نهایت ارزش پول ایران در پایین‌ترین جایگاه در جهان قرار دارد و در لیست بی‌ارزش‌ترین پول‌های جهان رتبه اول را بدست آورده است
زاهدی رو مقایسه کنید با تتلو
یکی نماد شرافت یکی نماد رذالت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
ای بابا چقدر سانسور
جنگ ۱۱ نفره برای تصاحب کرسی لاریجانی ایا این قوم برای خدمت به مردم امدند و یا برای ریاست البته مردم ایران بخوبی میدانند که برای خدمت نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
نام این مجلس
زینب زیادی است
داستانش خیلی جالب است
واقعا بهترین تعبیر است
استاد حیف و میل منابع و نعمت ها هستیم ... بهتر نیست کمی هم به فکر تنظیم خانواده و کنترل جمعیت باشیم آیا کشوری که بیش از نیمی از آن کویر و بیابان است ظرفیت جمعیت 80 میلیونی را دارد ؟
چرا داشتن ماشین و مسکن باید در این مملکت به رویا تبدیل شود آقای ظریف?شکست آمریکا در حالی که مردم در زیر بار مشکلات اقتصادی له شده اند چه ارزشی دارد؟چرا باید ماشین پراید ۱۰۰ملیون باشد و یک متر مسکن ۵۰میلیون؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
آرزوی خانه را به گور خواهیم برد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
بدبختی این است که هیچ چشم اندازی روشنی هم برای اقتصاد دیده نمیشود. یعنی هیچ بعید نیست پراید روزی دویست میلیون یا خانه از ده میلیارد عبور کند.
بعضی از شاه دوستان از حرف های زاهدی ناراحت شده اند و بعضی هم از اینکه او به عنوان یک وطن پرست از ایران دفاع کرده خوشحالند. ای کاش در فکر خود طبقه اقتصادی را جایگزین فرد میکردیم. . در دنیا هزاران شخصیت مهم هستند اما فقط دو طبقه وجود دارد کارگر و سرمایه دار. آیا فکر کردن با دو فاکتور ساده تر است یا هزاران فاکتور.
حالا این مجلس جدید که عاشق خدمت هستند قطعا مشکلات اقتصادی را حل خواهند کرد یعنی حداقل مانند ۴سال اول دولت روحانی تورم را ثابت نگه می دارند و تحریم های ترامپ هم بی اثر هستند کلا مشکل کشور این دولت و مجلس امید هستند که مردم اشتباهی به آنها رای داده اند.برجام هم هیچ تاثیری روی زندگی مردم نداشت کل ۲۹۰نفر مجلس جدید برجام را بی اثر بر معیشت و اقتصاد می دانستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
روحانی از اول تا انتها اصولگرا بود و هست
و مردم بین بد و بدتر انتخاب کردند
اگر هزار بار دیگر هم تکرار شود باز او بهتر از رقیبش بود
و این مجلس یازدهم که دیگر اصلا حرفش را نزنیم بهتر است
چون در تهران که مرکز سیاسی کشور است
حداکثر رای نفر اولش کمتر از نفر ۳۰ مجلس قبلی بوده
و خودتان بخوانید داستان چیست ؟!!!!!!!؟
حقیر بار دیگر نظرسنجی خود را مینویسم امیدوارم مسئولین سایت محترم تابناک هم اجازه انتشار آن را بدهند. چنین نظرسنجی هایی هر چند به شکل محدود میتواند تصویر بهتری از جامعه ارائه کند. بنده این نظرسنجی را برای پی بردن به میزان محبوبیت دو شخصیت شناخته شده مطرح کرده و قصد و نیت خاصی هم ندارم. ضمنا برای اینکه تابناک هم متهم به تبلیغ و این حرف ها نشود اسم شخص مورد نظر دوم را به زبان چینی نوشته ام. لطفا بفرمایید به کدام یک از این دو نفر برای اداره کشور علاقه مند هستید؟
1- محمود احمدی نژاد ( آبی)
-2‎‏ ...(قرمز)‏
مدت ۴کشور لبتان و سوریه برای دفاع از اسراییل و عراق مدت ۱۵ سال و یمن‌مدت ۱۰ سال . افغانستان‌مدت ۳۵ سال ....بودجه های زیادی از ایران بلعیدند . حالا مسوللن گشور در خط ایرانسل و همراه اول پیام‌میدعند که بهم همدلی کنید و ببینید کسی فقر و درمانده نباشد . الان همین‌کشورها که کمک کردید حاضر هستند بمردم ایران‌کمک کنند . ؟ چرا وقتی میخواهید به مررم امریکا کمک کنید اما به مردم ایران‌که میرسید میگویید پول نداریم . ها ؟
سلام.
7 ماه حبس برای بکار بردن کلمه "مزخرف". واقعا عجیب است. البته به نظر بنده مزخرف این است که معاون فردی دزدی و اختلاص کند و شخصی که وی را گمارده بی خبر باشد و توبیخ نشود. گویا قوانین اسلام و فرمایشات امام علی(ع) برای برخی مسئولین فقط روی کاغذ مناسب است. تدریس مباحث اسلامی در کاخ های زیبا بزرگترین دهن کجی به امامی است که در ماهش هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
آفرین
ایرانی ها همیشه دعواهای حیدری نعمتی را دوست داشته اند.
ظاهرا اولین بار شاه عباس صفوی متوجه این راونشناسی اجتماعی شد و دعوای حیدری نعمتی را بین دو فرقه صوفی طرفداران شاه نعمت الله ولی و قطب الدین حیدر تونی به راه انداخت. این فرقه ها در تمام شهرها و روستاهای ایران با دلیل و بی دلیل به جان هم میافتادند.
در زمان خود ما هم دعوای اصلاحی اصولی در این بیست سال حسابی گل کرد. حتما آیندگان حکایت های شیرینی از این دعوای عجیب می خوانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
این روش اداره کشور را نادرشاه از بین برد . چون غیر ایرانیان برای کشور ما ایران خسارت و هزینه های زیادی ببار آورده بودند
این قضیه جوجه های یک روزه واقعا قبلم را به درد اگفتند که قبلا چون اینکار انجام میشد . اگر قبلا اینکار را میکردند کار غیر قانونی و اخلاقی انجام‌میدادند و من دستور پیگیری دادم ...!!!!!!!واقعا .؟ ولی من اصلا ناراحت نشدم . چون با انسانها هم چنین برخورد شده فیلم هاش هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
دو ماه دیگر مردم فقیر
حتی مرغ هم نخواهند داشت
و احتمالا باید با هواپیما
مرغ و در کنار گوسفند
وارد کنند !!!؟
عدالتی که بخواهد منوط به آن مجلس و آن دولت 1400 ....باشد عدالت نیست وعده سر خرمن است.
مردی مثل میرسلیم حتما حرفی برای گفتن دارد بعضی وقت ها فکر میکنم آیا ناپلئون دیگری ظهور کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
مردی مثل میرسلیم حتما حرفی برای گفتن دارد بعضی وقت ها فکر میکنم آیا ناپلئون دیگری ظهور کرده ...... از عوارض مصرف سنتی وصنعتی باهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
دائی جان البته که ظهور کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
مطمئنا همینطور است من در چهره این مرد یک فاتح بزرگ یک قهرمان ملی میبینم
مستعان واقعا ظهور ناتمامی داشت
ای کاش هیچ وقت نمیدیدمش
کاش یا رب اشنایی ها نبود
یا به دنبالش جدایی ها نبود...
همان جريانى كه از اين محل نان مى خورد.
درود به شرفت اردشیر زاهدی که بدون ترس حرف زدی
چه جریانی موافق باز شدن مساجد است؟ معلومه دیگه ... والا مومنین واقعی حفظ جان مردم را واجب میدانند الان این آقائی که مسجد ارک رو افتتاح کرده یعنی نمیفهمد باعث شیوع کرونا میشود چرا میفهمه ولی........................
چقدر زود تلگرام و کنسرت و ورود زنان به ورزشگاه . حجاب اجباری . مردم هیچ‌کاره هستند . باعی و یاغی و زباله و تفاله های داعش فراموش شدند . آیا دوران گدر از سیاست های اشتباه فرا رسیده یا نه سیاسیون آرمانگرا اول مردم را خسته کردند و حالا خود خسته از برنامه های خود شدند . دیگه کسی به وجود اینترنت اعتراض نمیکنه .‌چون به سرعت نور پول از حسابی در ایران به امریکا واریز میشه یا نه عکسی و فیلمی از امریکا به سرعت برق به ایران میرسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
دغدغه های خودت رو به مردم نسبت نده
چطور آقای زاهدی از اونور دنیا از ایران می گوید یکی اینور حرفی بیشتر از دفاع از هم حزبی چیزی نمی گوید?
زاهدی ناسیونالیسم در پیتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
اینو نگی چی بگی
میر سلیم که سواد سیاسی ندارد و اصلا روشنفکر سیاسی هم‌نیست ‌ و کسانیکه به تفکر اقلیت به این جناح رای دادند دنبال مطلبات صنفی خود هستند . فرزند بیکار و نوه دانشجوی بیکار دارند میخواهند در نهادهای تولیدی و صنعتی خصولتی ها و ادرات شاعل کنند . مطالبات اقلیت حتی دعدعه گرانی و لیکاری اکثریت مردم . شادی و رفاه مردم را هم ندارند . تقریبا سواد کافی هم‌ندارند . یعنی از دایره زنان میشود تحلیل گرد که اگخانه ند روز بعد زن دیگری بگیرد با تحلیل و تفسیر مدهبی خاموش میشوند و از دایره مردان هم تفکرشان این هست که هر چی در این دنیا اتفاق میفتد تقدیر هست حتی تعدد زوجات . مردم روشنفکر دنبال مطالبات ارزشی یعنی عدالت و ازادی بیان و عقیده ومصونیت سیاسی ........هستند
ای کاش سیستم انتخاباتی ما دو اربابی نبود
هر وقت اصلاح طلب میخواهد جای خود را به اصولگرا بدهد
یا اصولگرا جای خود را به اصلاح طلب بدهد
واقعا مردم به زحمت میافتند
ارباب جدید همیشه انتظارات بیشتری از ارباب قبلی دارد
داماد شاه باشی وزیر خارجه سابق باشی پسر نخست وزیر باشی جیبت پر از پول باشد در فرنگ باشی و این قدر واقع بین باشی و جرات گفتن هم داشته باشی؟ خیلیه والا!
معلوم میشه تو دم و دستگاه هر کسی کلی ایرانی وطن پرست پیدا میشده. از هر قماشی. این طوری به آینده ایران هم امیدوار شدم.
اولا آقای آخوندی کی از شما اظهار نظر خواست . بعدا طبق نظر شما بیکارها میروند بیمه بیکاری میگیرند . شما در این شرایط بهتر است در ویلای لواسان بمانید تا کرونا سراغتان نیاید .
خیلی خوب شکست خوردند دیگه چرا هر روز آه و ناله می کنید که تحریم ها چنین کرده است و چنان کرده است؟؟؟؟ ظاهرا توییت های قبلی اش را فراموش می کند.
در پرونده 4.8 میلیارد دلاری ، به نظرم باید بالاتر از کارمند بلکه مدیر وقت بانک مرکزی یعنی سیف پاسخگو باشد
آمار بسیار وحشتناک مرگ یر اثر زهر مار کردن الکل تقلبی تو هیر وبیر اظهار نظر زااهدی گم شد واقعا آمار وحشتناکی .نشان جهل ونادانی عقب ماندگی حیرت آور تو دنیا بی نظیره این.
٢١:٣٢
٩٩/٢/٨

اولاً اردشير زاهدي در آمريكا زندگي نمي كند؛ ايشان در مونترو، سوئيس هستند.

دوماً، از كجا ميدوني اردشير زاهدي دلش براي ايران نسوخته يا نسبت به شرايط ايران بي تفاوت است؟ مثلاً چه "منظوري" از اين سخنان مي تواند داشته باشد؟

اگر همين اردشير زاهدي كه با احترام در مورد محمد جواد ظريف و سردار سليماني صحبت كرده چهار دهه پيش از ايران خارج نشده بود، توسط صادق خلخالي طي يك ربع نيم ساعت كشته شده بود.

امروز در اخبار تابناك آمده ٢٥ نفر از كاركنان بانك مركزي و شهردار يكي از مناطق تبريز به دليل فساد بازداشت شده اند. شما تمركز كن روي فساد اقتصادي و اداري و دزدي كه مكرراً و بدون توقف در حال انجام است. شما تمركز كن روي فقر و فحشا و اعتياد كه از سر و كول اين جامعه بالا ميرود. شما تمركز كن روي هزاران مورد كه نابرابري اجتماعي را هر روز تشديد ميكند. نياز نيست نگران اردشير زاهدي تقريباً ١٠٠ ساله باشي.
مسلما آقای میر سلیم بهتر از هر کسی مید ونه که نماینده واقعی مردم تهران نیست کسی که با ده درصد رای دهنده های تهران نماینده شده. نباید آنقدر منم منم بکنه. البته که مردم کلا از همه جناح ها وگروه ها زده شده اند.
خیلی جالبه که تو این مملکت یه مثلا طاغوتی با یه حرف و مصاحبه آدم خوبه میشه و صدا و سیمای میلی از اون به خوبی یاد میکنه و یه آدمی که تو ایران هست با یه حرف یا انتقاد بد و اخ میشه و فوری برچسب ضد این و آن میگیره.بابا مردم میفهمن
آقای اخوندی چگونگی اداره وضعیت موجود مملکت به شما و هیچ کدام از هم فکران شما که در کاخ های میلاردی خودتان قرنطینه شده اید مربوط نیست
شما پاسخ گویی عملکرد خودتان در زمان مسئولیتی که داشته اید باشید
این کشور با مدیریت جهادی و به لطف خدا مسیر خودش را پیدا خواهد کرد
#مسکن اجتماعی
زاهدی از یک خانواده اصیل هست.
اردشیر زاهدی مخلف است ولی گفتارش منصفانه است و ایرانی های خارج نشین را که راضی به تحریم و بمباران ایران است را بی شرافت می داند او سالها خارج از ایران زندگی کرده ولی حاضر نیست کشوری را که در ان به دنیا امده به غربی ها بفروشد ای کاش زیبا کلام ها و محمود صادقی ها به اندازه او منصف بودنند
فکر کنید بی بی سی که ما اینقدر از آن بد می شنویم به راحتی یک مصاحبه ای که به ضرر خود ومنافع صاحبانش هست را در ابعاد جهانی بدون سانسور پخش کرده و فرصت را به دشمن خودش یعنی ایران داده ....
ناشناس 36:23 شما اصلا" معنی وطن بلدی . وطن یعنی جایی که بتوانی زندگی آبرومندانه و بدون دغدغه و.... داشته باشید.
الیگارشی ؟ آریستوکراسیک ؟

نماینده محترم ، به دعوا هاتان کاری ندارم و جانب هیچکس را هم در این بده بستان نمیگیرم . ولی آقای میرسلیم اگر بخواد از این عبارت های آنچنانی بکار ببرد خیلی قویتر و مسلط تر خواهد بود. خودتان و کل جامعه دانشکاهی جدای از دیدگاه های سیاسی به سطح سواد ایشان اعتراف دارید. پس بیایید فارسی صحبت کنیم . قرار نیست مجلس از ناکار امدی به ملا لغطی تبدیل بشه.
بطور ویژه و تست یک مسجد را به علم الهدی اختصاص بدهند که نماز جماعت را با همفکرانش برگزار کنند و اگر بعد از دو و سه هفته کرونا نگرفتند بقیه مساجد را با همان شرایطی که آنها عمل کردند باز کنند
جناب دکتر آ خوندی فرموده اند فلان تعداد در اثر کرونا بیکار می‌شوند باید عرض کنم در زمان وزارت خود ایشان بنده و یکسری دیگه از شرکت رجا اخراج شدیم البته که شرکت مافیایی رجا و گروه مافیایی شستا متعلق به سازمان تامین اجتماعی است ولی مدیران را آهنی هستند ، اخراج چه با کرونا چه بی کرونا با وجود مدیرانناکارامدی چون خود جناب آخوندی آینده محتمل تمامی شرکت‌های دولتی می باشد . تنها راه چلاندن افرادی نظیر ایشان است و برگشت پولها به خزانه ملی است
همه شرکت ها وضعیت خوبی دارند اقای اخوندی هم داستان تعریف میکنه
معمولا آخر عمری خیلی از آدمها خصوصا سیاسیون در دم مرگ و پیری از عملکرد خود در مسولیت و جوانی ابراز پشیمانی میکنند . برای جبران خطاهای خود چون نمیتوانند ابراز ندامت کنند دست به سخن پراکنی میکنند تا افکار عمومی را بسمت خود جلب کنند . در اولخر عمر خیلی مهربان و شکسته میشوند . خیلی حرف میزنند . کم حوصله میشن . دایم از خاطرات خوب حرف نیزنند و از خاطرات و عملکرد بد خود هیچ نمیگویند بلکه با یاد اوری ان در خلوت خود بفکر فرو میروند . دایم میخوان دیده بشن با انها حرف زده بشه .......
سلام اقای علم الهدی وشریعتی وضع موجود خودشان را به مردم نشان دهند تا برای بازکردن مساجدوغیره اقدام شود

با حلوا حلوا گفتن کرونا ازمردم عادی دست بر نمیدارد بعضیا رانمیدانیم
یادمونیتور اپلشون بخیر
سلام اقای علم الهدی وشریعتی وضع موجود خودشان را به مردم نشان دهند تا برای بازکردن مساجدوغیره اقدام شود

با حلوا حلوا گفتن کرونا ازمردم عادی دست بر نمیدارد بعضیا رانمیدانیم
یادمونیتور اپلشون بخیر
اقای مهندس موتورهای درونسوز شما بهتره در زمینه تخصصی خودتان اظهار نظر نمایید هم خیر دنیا و هم خیر اخرتتان در ان است با این نظارت استصوابی صحبت از پیروزی اکثریت بر اقلیت خیلی افتخار ندارد
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار