بازدید 4209
۲

منطقی كردن قیمت خودرو، جهش تولید را محقق می سازد

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی گفت: صنعت خودرو با قیمت گذاری غلط و دستوری زیان ده خواهد ماند و تنها راه خروج از بحران تعیین قیمت در حاشیه بازار است.
کد خبر: ۹۷۴۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 26 April 2020

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از خبرخودرو، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی گفت: صنعت خودرو با قیمت گذاری غلط و دستوری زیان ده خواهد ماند و تنها راه خروج از بحران تعیین قیمت در حاشیه بازار است.

آرش محبی نژاد در گفتگو با خبرخودرو گفت: تداوم این سیاست قیمت گذاری دولتی صنعت خودرو و قطعه سازی را در سال جهش تولید به كما می برد.

وی افزود: افزایش سرسام آور قیمت مواد اولیه در كنار افزایش 30 درصدی هزینه های پرسنلی و نرخ ارز (هر دلار 16 هزار تومان) نفس قطعه سازان را به شمارش انداخته است.

وی تاكید كرد: ما در صنعت قطعه سازی برای تأمین نیازهای خود روی دلار یازده هزار تومان برنامه ریزی كرده بودیم اما اینك این رقم به شانزده هزار تومان افزایش یافته كه این امر بر افزایش قیمت مواد اولیه و قطعات تأثیر بسیاری می گذارد.

محبی نژاد ادامه داد: تأمین مواد اولیه تولید از جمله فولاد، مس، آلومینیم و مواد پتروشیمی كه تولید داخلی است بر اساس قیمت های جهانی در بورس كالا و با قیمت دلاری به قطعه سازان داده می شود كه این امر برگرانی قیمت تمام شده محصول نهایی دامن می زند.

محبی نژاد تصریح كرد: آنچه كه باعث تأسف است این كه قیمت گذاری خودرو به صورت دستوری از سوی دولت صورت می گیرد كه نتیجه آن افزایش زیان های انباشته در خودروسازان بوده است.

وی افزود: این در حالی است كه دولت به جای قیمت گذاری روی محصول نهایی خودرو، نهادهای تولید را هم مشمول قیمت گذاری كند.

دبیر انجمن صنایع همگن گفت: این قیمت گذاری دستوری باعث شده حدود 40 هزار میلیارد تومان سود به جای تولید به جیب دلالان رفته است.

وی هشدار داد اگر فکر اساسی برای قیمت گذاری خودرو نشود بدون شك مشكلات عدیده ای متوجه صنعت خودرو و قطعه سازی كشور خواهد كرد.

محبی نژاد تاكید كرد: باید قیمت گذاری خودرو براساس نرخ نهاده های واقعی شود و یا مواد اولیه با قیمت مناسب در اختیار قطعه سازان قرار گیرد.

محبی نژاد افزود: مشكلات ناشی از كرونا در تأمین مواد اولیه از خارج به خصوص از چین و سایر كشورها نیز پبامدهای منفی بر روی صنعت خودرو و قطعه سازی گذاشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
آقا ما خودرو ملی نخوایم کی رو باید ببینیم؟
در این دو تا کارخونه رو تخته کنید و واردات رو آزاد کنید.
این درد رو باید به کجا ببریم که دو تا کارخونه در حالی که انحصاری و بی رقیبند پراید رو میدن 70 میلیون تازه میگن داریم ضرر می کنیم قیمت ها باید منطقی شه.
قیمت ها آزاد بشه که خودرو ساز خون مصرف کننده رو می‌کنه تو شیشه ، محدودیت فروش بعد از تحویل خودرو از کارخونه بذارید دلالی هم جمع میشه ، اونی که مصرف کننده س که ماشین نمیفروشه واسه خودش نگه میداره ، متاسفانه اراده‌ای برای جمع کردن دلالی خودرو وجود نداره
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی