بازدید 7855

تمایل روسیه به دریافت تجربیات ایران در زمینه مهار کرونا

معاون وزیر بهداشت روسیه تمایل خود را نسبت به دریافت و بهره برداری از تجربیات موفق ایران در مهار کووید ۱۹، ابراز کرد.
کد خبر: ۹۷۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷ 22 April 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، جلسه ویدئوکنفرانس نمایندگان وزرای بهداشت ایران و روسیه صبح امروز با حضور محسن اسدی لاری، مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت به نمایندگی از کشورمان و خانم آلکساندرا درانووا، معاون وزیر بهداشت روسیه، برگزار شد.

در این جلسه طرفین ضمن تبادل آخرین اطلاعات در خصوص اقدامات به عمل آمده توسط دو کشور جهت مقابله با شیوع بیماری ویروس کرونا، اقدامات صورت گرفته جهت پیشگیری از شدت شیوع بیماری ویروس کرونا و موفقیت‌های علمی و بهداشتی دو کشور جهت کنترل بیماری مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این نشست مجازی، محسن اسدی لاری، مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت کشورمان، ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص مدیریت کلان بیماری در کشور به ریاست رییس جمهور، به تشریح ساختار و فعالیت‌های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و کمیته‌های مربوطه در سراسر کشور از جمله، اعمال محدودیت‌های تردد داخل و برون شهری، تعطیلی اماکن عمومی، تهیه دستور العمل‌های بهداشتی مختلف، تقویت زیرساخت‌های انفورماتیک به ویژه راه اندازی سیستم آموزش مجازی برای کلیه سطوح آموزشی، تقویت و راه اندازی شبکه‌های آزمایشگاهی تشخیصی، طرح بسیج ملی کرونا و فاصله گذاری هوشمند، راه اندازی اپلیکیشن و نیز سامانه خود اظهاری و سایر فرایند‌های رصد نمودن وضعیت سلامت مردم، ساماندهی و بهره مندی از ظرفیت نیرو‌های داوطلب مردمی در طرح فاصله گذاری هوشمند و توزیع اقلام و نیز حمایت از افراد آسیب پذیر و یا سالمند، فعالیت‌های موفق در تولید کیت تشخیصی و اقلام حفاظتی، انجام آزمایشات بالینی جهت تولید شش محصول دارویی و پنج روش درمانی دیگر از جمله پلاسما و سلول‌های بنیادی (STC)، اشاره کرد.

همچنین، آلکساندرا درانووا، معاون وزیر بهداشت کشور روسیه که در حال حاضر کشورش در سخت‌ترین شرایط قرارگرفته و این کشور با افزایش آمار و شیب صعودی نمودار شیوع کرونا روبرو است و با توجه به اینکه ایران چند ماه قبل از روسیه، درگیر بیماری شده است، تمایل خود را نسبت به دریافت و بهره برداری از تجربیات موفق ایران در مهار کووید ۱۹، ابراز کرد.

وی در ادامه گفت: از جمله موفقیت‌های ایران در زمینه مهار کرونا، تولید انواع مختلف کیت تشخیصی کووید ۱۹ و ساماندهی به راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه‌های متعدد و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و راه اندازی سامانه آموزش مجازی است.

در ادامه این گفتگو، سایر مدیران از بخش‌های مختلف وزارتخانه از جمله مرکز مدیریت بیماری‌های غیر واگیر، بیماری‌های واگیر و آزمایشگاه جامع سلامت نیز توضیحاتی را در مورد اقدامات موفق در کنترل بیماری ارائه دادند.

در پایان، نماینده وزارت بهداشت روسیه درخواست کرد، با توجه به مذاکرات اخیر روسای جمهور دو کشور، نشست‌های مجازی وزرای بهداشت دو کشور در اسرع وقت برگزار شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل