بازدید 9403
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای سعادت آباد

جهش ۹۶ هزار واحدی شاخص کل بورس در پنج روز فعالیت

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه سوم اردیبهشت ماه 99)، با افزایش 15802 واحدی معادل 2.18 درصد به رقم 741 هزار و 938 واحد رسید. با رشد امروز، در مجموع هفته، نماگر 96138 واحد تقویت شد. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد 196 واحدی به رقم 9 هزار و 72 واحد رسید.
کد خبر: ۹۷۳۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵ 22 April 2020

جهش ۹۶ هزار واحدی شاخص کل بورس در پنج روز فعالیت

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه سوم اردیبهشت ماه 99)، با افزایش 15802 واحدی معادل 2.18 درصد به رقم 741 هزار و 938 واحد رسید. با رشد امروز، در مجموع هفته، نماگر 96138 واحد تقویت شد. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد 196 واحدی به رقم 9 هزار و 72 واحد رسید.

به گزارش «بورس تابناک»؛ امروز تالار شیشه‌ای سعادت آباد در پنجمین و آخرین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی همه شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 4209 واحدی معادل 2.18 درصد به رقم 197 هزار و 662 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 5896 واحدی معادل 2.40 درصد، عدد 252 هزار و 56 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 3920 واحدی معادل 2.40 درصد به رقم 167 هزار و 569 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 21721 واحد افزایش معادل 2.36 درصد را رقم زد و به سطح 941 هزار و 854 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 11875 واحد افزایش معادل 2.31 درصد به رقم 524 هزار و 911 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 30638 واحد افزایش معادل 1.98 درصد همراه بود و عدد یک میلیون و 574 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

جهش ۹۶ هزار واحدی شاخص کل بورس در پنج روز فعالیت

در معاملات امروز، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنايع پتروشيمي خليج فارس با 2024 واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامي عام) با 796 واحد، نماد کچاد متعلق به معدني‌وصنعتي‌چادرملو با 740 واحد، نماد وبملت متعلق به بانك ملت با 689 واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمايه‌گذاري‌غدير(هلدينگ‌ با 609 واحد، نماد شستا متعلق به سرمايه گذاري تامين اجتماعي با 545 واحد، نماد وبانک متعلق به سرمايه گذاري گروه توسعه ملي با 541 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی همراه متعلق به شركت ارتباطات سيار ايران با 460 واحد، نماد فخاس متعلق به فولاد خراسان با 289 واحد، نماد شبریز متعلق به پالايش نفت تبريز با 143 واحد، نماد شتران متعلق به پالايش نفت تهران و نماد نوری متعلق به پتروشيمي نوري با 139 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز 6 میلیارد و 89 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و 31 هزار نوبت معامله و به ارزش 7 هزار و 348 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

به نقل از نبض بورس؛ امروز نماد شرکت های سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا)/خدمات انفورماتیک(رانفور)/تامین سرمایه بانک ملت(تملت)/بانک تجارت(وتجارت)/بانک پارسیان(وپارس)/بیمه دانا(دانا)/مخابرات ایران(اخابر) با بیشترین تقاضا مواجه بودند.

در مقابل، معاملات نمادهای شرکت های سرمایه گذاری غدیر(وغدیر)/کویر تایر(پکویر)/سیمان خاش(سخاش)/سرمایه گذاری غدیر(وغدیر)/صندوق سرمایه گذاری بذر اميد آفرين(بذر)/صندوق سرمايه گذاری ارمغان ايرانيان (ارمغان)/گسترش نفت و گاز پارسيان (پارسان) با بیشترین عرضه و سنگین ترین صفوف عرضه همراه بود.

نماد معاملاتی شركت فولاد كاوه جنوب كیش (كاوه1)، كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حكشتی1)، كربن‌ ایران‌ (شكربن1) ایران‌یاساتایرورابر (پاسا1) سرمایه گذاری پردیس (پردیس1) كمك‌فنرایندامین‌ (خكمك1) معدنی‌وصنعتی‌چادرملو (كچاد1) گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان1)خدمات‌انفورماتیك‌ (رانفور1) با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر حق تقدم سهام شركت‌ معدنی‌وصنعتی‌چادرملو (كچادح1) با توجه به توقف نماد اصلی، صنایع‌ لاستیكی‌ سهند (پسهند1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، گروه توسعه ملی (وبانك1) خوراك‌ دام‌ پارس‌ (غدام1) باما (كاما1)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، متوقف شدند.

ابهامات موجود در مورد شركت دشت‌ مرغاب‌ (غدشت1) علی رغم پیگیریهای انجام شده از ناشر برطرف نشده لذا تعلیق نماد حداكثر تا تاریخ 1399/01/18 تداوم می یابد.

همچنین توقف نماد معاملاتی شركت تولیدی‌ كاشی‌ تكسرام‌ (كترام1)، با توجه به عدم رعایت ضوابط افشای اطلاعات با اهمیت حداكثر برای 2 روز كاری ادامه می یابد.

در مقابل،نماد معاملاتی شركت كویر تایر(پكویر)پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی،عمومی فوق العاده مبنی بر افزایش سرمایه،كالسمین(فاسمین)،پتروشیمی شازند(شاراك) با توجه به انتشار اطلاعات حاصل از برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی در تارنمای كدال در خصوص تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام ، سرمایه گذاری شفا دارو(شفا)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، مبین انرژی خلیج فارس(مبین)،صنعتی كیمیدارو(دكیمی)،خوراك دام پارس(غدام)،سرمایه گذاری گروه توسعه ملی(وبانك)،باما(كاما)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب بازگشایی شدند.

همچنین نماد معاملاتی شركت فنرسازی‌خاور (خفنر1) بیمه آسیا (آسیا1) پتروشیمی فناوران (شفن1) سرمایه‌گذاری‌توكافولاد(هلدینگ‌ (وتوكا1)بانك پاسارگاد (وپاسار1) زامیاد (خزامیا1) سرب‌وروی‌ ایران‌ (فسرب1) توسعه‌ معادن‌ روی‌ ایران‌ (كروی1)گسترش‌صنایع‌وخدمات‌كشاورزی‌ (تكشا1) آبسال‌ (لابسا1) عمران‌وتوسعه‌فارس‌ (ثفارس1) سرمایه‌گذاری‌ رنا(هلدینگ‌ (ورنا1) دارویی‌ رازك‌ (درازك1)  سیمان‌ كرمان‌ (سكرما1) حق تقدم سهام شركت نفت‌ پارس‌ (شنفتح1) نفت‌ پارس‌ (شنفت1) با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام، با وقفه همراه شدند.

نماد معاملاتی شركت های مارگارین(غمارگ)،سرمایه گذاری ملی ایران(ونیكی) با توجه به عدم كشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شدند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
قابل توجه شرکت های بورسی و سازمان بورس
الان که نقدینگی به سمت بورس آمده است و مردم با پتانسیل این بازار آشنا شده اند وقت تجدید ارزیابی و افزاش سرمایه است از محل سود انباشته و آورده نقدی است تا بتوان از انتقال نقدیندگی به بخش تولید خود استفاده کنند 

البته برای افزایش سرمایه از طریق آورده نقدی هم باید راهکاری در نظر بگیرید تا اینقدر سخت و زمان بر نباشد و بتوان به صورت آنلاین سریع آورده نقدی را به شرکت منتقل کرد تا در افزایس سرمایه از محل آورده سهامدارن مشارکت خوبی داشته باشند
لطفا بخش پرداخت مطالبات سود سهامداران از طریق سجام را اجباری کنید تا شرکت ها ملزم به پرداخت منظم از طریق سجام باشند
با تشکر
قیمت نفت اگه بشکه ای ۱ دلاربشه
کرونا اگه نصف جمعیت جهان رونابود کنه
تحریمها اگه تاابدادامه داشته باشه
رکود اقتصادی اگه هر روز بدتر بشه
کسب وکارها اگه هر روز کسادتربشه
احتمال رویایی نظامی بین ایران وامریگا اگه هر روزبیشتربشه
بازم همچنان شاهد رکورد زنی روزانه ۱۰-۲۰ هزارواحدی بورس نورچشمی خواهیم بود !!!!
کاهش 500 هزار واحدی هم به زودی نمایان میشه
واقعا این بورس خطرناک شده و این رشدهای بی رویه صورت خوشی نداره.
تا می توانید سهام بخرید
این خیمه شب بازی هم در حال خاتمه یافتن است چند روز قبل ظریفی پیش بینی کرده بود تا آخر سال شاخص به ۸۵۰ هزار و دلار به ۲۰ هزار تومان می رسد بنده خدا نخوانده بود ۱۰ روزه شده ۷۵۰ هزار و لابد ۱۵ روزه میشه همان ۸۵۰ هزاری که می خواستند اخر سال به آن برسد.این قبری که بالاش فاتحه می خوانی مرده ندارد پس اینکه فکر کنی می توانی سهام یک مشت شرکت ورشکسته بدهکار را به قیمت نجومی برسانی زهی خیال باطل
این شرکتها حالا چقدر سود میدن که سهامشون روزی چند درصد میره بالا؟
به بورس اعتماد نکنید.
ساز و کار بورس بسیار عقب مانده است . از هنگ کردن هسته معاملات گرفته تا پرداخت سود شرکتها که به جای اینکه به حساب دارنده کد بورسی واریز شود باید بروی تا بانک
اینقدر که شاخص رشد کرده سهام مردم رشد نکرده. کاش شاخص رو واقعی سازی میکردن تا شاخص سازی تصنعی.
خواجه نصیری نائب رئیس شرکت بورس تهران:
مطالعات صورت گرفته بر روی سهام شرکت‌های حاضر در بورس نشان می‌دهد رشد قیمتی ۷۵ درصد شرکت‌های بورس از نظر تعداد و ۵۵ درصد آنها از نظر ارزش، با عملکرد این شرکت‌ها همخوانی ندارد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی