بازدید 10516
۲

مصری: تبعیض برای حقوق کارگری رفع شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبعیضی که از نظر بسیاری از کارگران در تعیین دستمزد کارگران و کارمندان وجود دارد، گفت: تبعیض‌ها باید برای جامعه کارگری ریشه کن شود.
کد خبر: ۹۷۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ 22 April 2020

مصری: تبعیض برای حقوق کارگری رفع شود

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود بیان کرد: این حقوق حداقلی کارگران با چنین وضعیتی در تاریخ سابقه نداشته است. تنها دولت و کارفرمایان بر سر میزان این افزایش توافق کردند و نمایندگان کارگری آن را امضا نکردند. اما باز هم این افزایش ابلاغ شد.

وی افزود: مجلس اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی را برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص داد اما یک ریال هم برای بازنشستگان تامین اجتماعی در نظر گرفته نشد. این افراد مشکلاتی دارند و حقوق آنها پایین است.

عبدالرضا مصری در پاسخ به تذکر شفاهی حاجی دلیگانی اظهار کرد: تذکر شما نسبت به موضوع جامعه کارگری وارد است اما قانون تعیین این دستمزد را براساس رای در نظر دارد. اما به هر حال تبعیض ‌ها باید ریشه کن شود. در شرایط کنونی حداقل حقوق برای کارمندان دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین می‌شود اما برای قشر کارگر چه؟ در بودجه سالانه که برای صندوق‌های بازنشستگی اعتبار در نظر گرفته می‌شود گویی تامین اجتماعی از یک کشور دیگر است و یک ریال هم به این صندوق داده نمی‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
سلام مادامیکه اقایان خودشان کارخانه دار و یا بیشترین سهام از کارخانه های کشور را دارا باشند زهی خیال باطل که گشایشی در کار باشد که توی کارگر بی نوا تکه نانی به کف آری و به رنج و محنت بخوری و تا کلمه بسیار زیبای انشا ا... هست مشکلات من و شما حل خواهد شد!!!!!!!
چناب شما که ادعای قانون مداری داری قانون گفته است متناسب و به میزان تورم حقوق ها اضافه شود تورم پنجاه درصد انوقت حقوق پانزده درصد شما یا مغرض هستید یا ما را ... حساب میکنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس