بازدید 7081

بیش از ۱۰۰ زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند

سجادی گفت: ۱۰۴ زندانی جرائم غیرعمد با کمک خیرین استان سیستان و بلوچستان از ابتدای سال ۹۸ تا پایان اسفند ماه از زندان‌ آزاد شدند.
کد خبر: ۹۷۳۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲ 22 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری میزان، سید عبدالحسین سجادی مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰۴ زندانی جرائم غیرعمد با کمک خیران این استان از ابتدای سال ۹۸ تا پایان اسفند ماه از زندان‌های استان آزاد شدند.

سجادی افزود: در این مدت ۲۷ نفر از زندانیان محکومیت‌های مالی، ۶۸ زندانی مهریه، ۷ زندانی ناتوان در تامین دیه ناشی از سوانح رانندگی و حوادث کار و ۲ زندانی نفقه آزاد شدند.

وی با بیان اینکه میزان بدهی این افراد ۱۳۷ میلیارد و ۷۶۶ میلیون ریال بود اضافه کرد: ۸ میلیارد و ۸۱۳ میلیون ریال از این میزان بدهی توسط شرکت‌های بیمه تامین و پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین از محل صندوق تامین خسارت‌های بدنی مبلغ ۱۵ میلیارد و ۳۱۵ میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد این استان تامین و پرداخت شده است.

وی ادامه داد: شاکیان یکی از بزرگترین حامیان ستاد دیه هستند به گونه‌ای که با تلاش ستاد دیه حدود مبلغ ۸۵ میلیارد و ۳۱۱ میلیون ریال توسط شاکیان پرونده بخشیده شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: میزان آورده این مددجویان ۴ میلیارد و ۲۲۹ میلیون ریال بوده همچنین مبلغ ۱ میلیارد و ۴۵۷ میلیون ریال تسهیلات بانکی توسط بانک‌های عامل به مددجویان واجد شرایط پرداخت گردیده است.

سجادی افزود: ۱۸ میلیارد و ۳۷ میلیون ریال از بدهی این زندانیان توسط مراجع قضایی تقسیط و با اعسار آن‌ها موافق شد و میزان کمک‌های پرداختی برای ۱۰۴ نفر ۴ میلیارد و ۶۰۱ میلیون ریال بود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه بیان کرد: ۹۸۱ زندانی جرایم غیر عمد در هشت سال گذشته با ۲۰۹ میلیارد ریال آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال در سال ۱۳۹۸ مردم شریف استان سیستان و بلوچستان در گلریزان‌های سطح استان، برای آزادی زندانیان کمک کردند.

سید عبدالحسین سجادی افزود: تعداد ۴۲ مددجو جرائم غیرعمد هم اینک با بدهی ۴۱ میلیارد ریال به علت ناتوانی در پرداخت بدهی در زندان‌های استان به سر می‌برند که برای آزادی آن‌ها نیازمند کمک خیرین استان هستیم تا در این کار خداپسندانه شریک باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار