بازدید 20390

۱۲۹۴ مبتلای جدید کرونا در ایران تا یکم اردیبهشت/ مرگ ۹۱ تن از بیماران / نرخ مرگ در ایران ۸.۱ درصد/ سبقت رسمی ایران از چین!

از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۱۲۹۴ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، اما برخی هنوز بستری هستند و حال عمومی ۳۳۸۹ تن از ایشان «نامساعد» گزارش شده است.
کد خبر: ۹۷۳۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ 20 April 2020
تابناک اجتماعیپس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ۸۳ هزار و ۵۰۵ تن افزایش یافت.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک و بر اساس آزمایش‌های انجام شده، از ظهر دیروز تا ظهر امروز ابتلای ۱۲۹۴ تن به کووید-۱۹ قطعی شده است.

جهانپور افزود: در ۲۴ ساعت اخیر، ۹۱ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۵۲۰۹ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۵۹۲۷۳ تن بهبود یافته‌اند و البته ۳۳۸۹ تن از بیماران بستری از جمله افراد بدحال (Critical) هستند که امیدواریم با مراقبت‌های کادر درمانی، دعای خیر شما و الطاف حق بهبود پیدا کنند.

جهانپور در ادامه گفت: تا کنون ۳۵۳ هزار و ۱۲ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه مورد تایید وزارت بهداشت کشورمان به انجام رسیده است.

بر اساس آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۸.۱ درصد است که فاصله‌ای محسوس با نرخ مرگ در جهان، یعنی ۲۰.۷ درصد دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران حدود ۹۲ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد.

بر اساس آمار‌های اعلام شده، جایگاه کشورمان از نظر تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان یک پله ارتقا یافت و از چین سبقت گرفتیم! سبقت از کشوری که کانون شیوع ویروس کرونای جدید در جهان بوده و تقریبا دو ماه پیش از کشورمان با این بحران دست به گریبان شده و البته مدتی است که ازسرگیری روال عادی زندگی در آن در دستور کار بخش‌های مختلف قرار دارد.

 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۹
چین شش هفته حقیقت گسترش و مرگبار بودن ویروس کرونا را از دنیا و حتی مردم خودش پنهان کرد و بعد در دی ماه بازرگانان چین احتمالا با هدایت دولت چین تمام بازارهای دنیا و انبارهای کشورهای دنیا را از ماسک و سایر موارد مورد نیاز بیمارستانها تخلیه کردند به صورتیکه تنها در دی ماه چین دو میلیارد ماسک وارد کرده بود. ولی حالا با اصرار به پخش کرونا در دنیا با فشار به کشورها برای نبستن مرزهای خود بر روی مسافران چینی دنیا را الوده این ویروس کرده و حالا همان بازرگانان چینی همان ماسکها و وسایل وارداتی را به 8 برابر قیمت خرید در دی ماه دوباره به همان کشورهای اروپا و امریکا صادر می کنند. ایران فقط دو میلیون ماسک برای کمک به چین داد و حالا سفیر چین پشت سر هم در شبکه امریکایی توییتر پست می گذاره که چه اندازه چین به ایران و کشورهای دنیا ماسک می ده یا می فروشه. ما هم باید به توصیه اقای ظریف بگوییم چین خیلی شوخی شیرینی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
چين با محصولات ديگر خود مي توانست اين كار را بكند نه با يك كالاي كم ارزشي مثل ماسك مضافا اينكه اقتصاد چين كاملا به صادرات وابسته است و در اين مدت شيوع كرونا و مدتها بعد از آن ميزان صادرات اين كشور به شدت افت كرده است.
نعمت
| Italy |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
ملت غیور ایران توجه فرمایید
متاسفانه دقایقی پیش مطلع شدیم دانشمند بزرگ و ارباب و سرورمان جناب دکتر زینال بندری سفلی نژاد دوسیب کله
در اثر ابتلا به بیماری ابولا ریق مرگ را سرکشیدندبصورت دمرو از دنیا رفتند و متاسفانه هم اکنون روح پرفتوحشان لابلای پره های هواکش گیر کرده
که بکمک اورژانس و آتش نشانی تا ساعاتی دیگر روحشان آزاد می گردد.
روحشان قرین لعنت و راهشان بی ره رو بادا بادا مبارک بادا
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
این چینی ها اون قدر کثیف هستند که برای ماندن در قدرت و فروش ؛ حتی به هیچ چیزی رحم نکردند و کوید 19 رو خودشون تو آزمایشگاه تولید کردند ؛
یه 50 سال بعد قطعا خبرش منتشر می شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
در بهمن ماه از فروشگاه معروف اینترنتی ماسک خریدم (10 دونه 50 تومن ) که پس از خرید سفارش را لغو کرد گفت ناموجود شده
اواسط بهمن بود هنوط توی ایران به صورت رسمی اعلام نشده بود
کاملا معلوم بود ماسکها داره جمع میشه
تبریک به اقای همتی و وزرای صنعت و اقتصاد. کیمیا گران هم نمی توانستند تصور چنین سودی را کنند. قیمت محصولات پتروشیمی و لاستیک و محصولات پلاستیکی و بسیار از محصولات فولادی مورد استفاده در صنعت خودرو و... به خاطر کاهش مصرف و ارزان شدن شدید نفت در بازارهای جهانی تا یک چهارم کاهش یافته و لی قیمت خودرو و سهام خودرو سازی و صنایع پتروشیمی و فولاد در ایران و بورس ایران چند برابر افزایش می یابد. این در واقع گنچشک را جای قناری جا زدن هم گذاشته . در واقع گنچشک کاغذی را جای طوطی زدن است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
واقعا تصور می کنید وقتی بانک مرکزی با همکاری شرکتهای ورشکسته خودرو سازی برای جذب نقدینگی ریالی چاپ شده بورس را چند صد در صد رشد می دهند و قیمت سهام به صورت موهوم چند برابر می شود انوقت قیمت خودرو باید بیاید پایین؟! کلیه شرکتهای بورسی مانند فولاد سازی و پتروشیمی و.. همین هستند. همین است که قیمت محصولات پتروشیمی در دنیا به خاطر کرونا یک سوم شده ولی ارزش سهام شرکتهای پتروشیمی ایران داره چند برابر میشه. هزینه همه این نوسان گیری های بانک مرکزی و این شرکتهای دولتی و نیمه دولتی را مردم باید با قیمت بالا تولید و فروش این شرکتهای ورشکسته بدهند. علی برکت الله
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
قیمت سهم در بورس را نسبت عرضه و تقاضا مشخص می کند نه دستور مقامات!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
چه مشکلی با بورس داری خوب یه عده دارن سود میکنن نوش جونشون ایران همینه هر کی به بازار دلالی وارد بشه میتونه سود خوبی ببره همیشه همینطور بوده همین سرمایه شما هم از راه دلالی به دست اومده خون خودت رو برای مادیات اینقدر کثیف نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
متاسفانه از اقتصاد به دور هستيد! اولا در اين دوره ارزاني نفت، صادرات و واردات كشورها به شدت افت كرده و امكان مبادله كالا وجود ندارد ثانيا در صورت امكان مبادله كالا هم ارز مورد نياز براي وارات محصولات مورد نياز كشور به دليل تحريمها وجود ندارد.
قیمت نفت امروز به زیر 15 دلار در بشکه رسید و قیمت نفت برخی مناطق از جمله افریقا و امریکا حتی به زیر ده دلار و 5 دلار رسیده. کل نفتی که کشور در ماه گذشته فروخته 150 هزار بشکه بوده که 50 هزار به سوریه و 100 هزار بابت بدهی های قبلی بابت سرمایه گذاری چینیها به چین بوده که اصولا دلاری دست کشور را نمی گیره. فقط می ماند 500 هزار بشکه در روز فراورده نفتی و مجصولات پتروشیمی که درامد اصلی کشور بوده و به طرقی به کشورهای همسایه و با دور زدن تحریم صادر می شده ولی الان بخاطر کاهش شدید مصرف در دنیا به یک چهارم قیمت دی ماه رسیده. وقتی در دی قیمت محصولات نفتی بالای 70 دلار بود ایران به خاطر تحریم حداقل ده دلار تخفیف می داد و حداقل سه تا 5 دلار بابت هزینه حمل و بیمه بابت هر بشکه به کشور تحمیل می شد. یعنی حداقل 15 دلار. حالا قیمت بنزین در بازارهای عمده فروشی جهاین زیر 12 سنت یعنی 2800 نومن و ارزانتر از بنزین در تهران بابت هر لیتر و بشکه ای حداکثر 17 دلار است. 15 دلار هزینه تخفیف و بیمه و حمل به اضافه سه تا 5 دلار هزینه تولید. خلاصه به قول مسئولین محترم مردم ما معجزه می کنند. چون تمام این هزینه ها در نهایت از جیب مردم خارج می شه و مسئولین خواهند گفت ما مدیریت کردیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
قیمت واقعی نفت حداقل 200 دلاره ولی کشورهای بزرگ اجازه نمیدن قیمت واقعی رو داشته باشه. واین یعنی استعمار نوین. دقت کنید ین کامنت من ربطی به کرونا نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
دوست عزیزی که میگی قیمت نفت 200 دلاره الان امریکا روزانه 15 میلیون بشکه نفت تولید می کنه و براش مهمه که قیمت نفت بالا باشه بزرگترین تولید کننده نفت جهان شده تنها کشوری که نفت ارزان به نفعش هست چین هست
برو بزن تولید کننده های نفت ببین بزرگترین تولید کننده چه کشموری است امریکا صادرات نفتش هم از ما بیشتره
دوران قدیم گذشت حرفای دهه جنگ سرد را تکرار نکنید
من جزو مردمی هستم که از 5 فروردین ماه رفتم سر کار، من جزو مردمی هستم که صبح با مترو میرم و غروب با بی آر تی بر میگردم، من باید هفته دو سه بار خرید کنم، خانواده من از دهم اسفند پاشون رو از خونه بیرون نذاشتن اما من مجبورم بیرون باشم و بین تمام مردمی که مثل من مجبورن. من ساکن ایرانم نه پادوی انگلیسم و نه ساکن آلبانی، و تفکرم ایرانی اسلامیه من هیچ تغییری تو اجتماع نمیبینم اما تو آمار شما میبینم لطفا به من توضیح بدید چطور ممکنه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
عزیز دل برادر.من هم از وسط بهمن تا الان به صورت فشرده دارم شیفت بیمارستان میرم.به خدا خسته شدیم دیگه توانی برامون نمونده از بس بوی وایتکس خوردیم ریه هامون از بین رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
اين استدلال مشابه استلال آقاي احمدي نژاد است كه گفته بود قيمت اجناس را از بقالي سر كوچه ما سوال كنيد.
ناشناس
| Turkey |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
با آمارسازی و مهندسی آمار همه چیز ممکنه، همه چیز!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
ناشناس 1523
کدوم استدلال؟ سوال شده با وجودی که هیچ تغییری تو اجتماع بوجود نیومده چطور آمار کم میشه؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
ناشناس 1457
به تمام پرسنل درمان دست مریزاد میگیم از پزشک و پرستار تا خدمات و حراست و اداری
خسته نباشید و امیدوارم آدمهای نالایق زحمت شما رو بیشتر نکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
همینکه الان زن ها و بچه ها و دانشجویان بیرون نمی روند یعنی تغییر!
همینکه من و شما در محل کار رعایت می کنیم یعنی "تغییر".مگه تغییر چیه؟!
مرد برای مردن آفریده شده است. من هم مانند شما هر روز سر کار می روم.
آقای عددساز باز اومد؟!))
آقای عددساز باز اومد؟!))
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
هر چه بیان بگن، باز به اندازه حضور هوشیارانه و بیدارگرانه شما نیست
اون قدر هوشیارید که دوتا دوتا می نویسید تا فکر نکنن میدون را خالی کردید
اما خداییش این کارتون هم خیلی بی معنا و کسل کننده و لوس شده و هر روز تکرار می کنید
به اربابان بگید دیگه مسخره شده که هر روز بگیم آمار دروغه، مهندسی شده، آمار سازه. من می دونم فردا آمار چیه.مدیریت شده، به به چه کشور پیشرفته در آمار . آمار مسخره. و....!!۱
دو هفته پیش آقای واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفتند که ایران با "الگوی جمهوری اسلامی" با کرونا مقابله می کند. ما نمیدانستیم که این الگو در واقع تجمع درمانی است و، بر خلاف همه جهان، در ایران چقدر هم خوب جواب میده. هر چه تجمعات و مجاورت مردم بیشتر میشه آمار مبتلایان میاد پایین! شاهدش هم ارقام روزانه وزارت بهداشت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
نرخ ابتلا در كشورهايي كه رو به گرما مي روند كاهشي است.
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
کاربر محترم ۱۵:۲۴ - فروکشی اپیدمی کرونا با گرم شدن هوا در سطح یک شایعه یا آرزو است و سازمان بهداشت جهانی و دیگر کارشناسان هم گفته اند که فعلاً اثبات علمی برای این نظریه وجود ندارد. توجه شود که دیگر کشورهایی هم که درگیری شدید با کرونا دارند مانند ایتالیا، اسپانیا و آمریکا هم در نیمکره شمالی قرار دارند و اگر رسیدن فصل بهار اثری در ایران می داشت در آنجا هم نیز مؤثر می بود. در حال حاضر ترکیه که در همسایگی ایران قرار دارد یکی از بالاترین نرخ افزایش مبتلایان را گزارش می دهد و تعداد مبتلایان گزارش شده آن از ایران بیشتر شده (البته این به دلیل این است که تعداد تست هایش تقریباً 2 برابر ایران بوده). همچنین کشورهای نیمکره جنوبی مانند برزیل و پرو نیز درگیری شدید دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
ربطی به گرما نداره
کشوری مثل استرالیا با دمای بسیار بالاتر از بیشتر نقاط ایران درگیر بیماریه
خدا رو شکر داره کم میشه
پاسخ ها
باد کولر ها و پنکه ها یعنی شیوع مجدد کرونا
| United States of America |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
با چه زبانی باید گفت

فعلا این آمارها را رها کنید

قدر مسلم با افزایش دمای هوا برای مدتی آمارها کاهشی خواهد بود

ولی از حدود یک ماه دیگر وسایل سرمایشی مثل کولر و پنکه ها شروع بکار خواهند کرد
و این یعنی شیوع افزایشی دوباره کرونا

و تنها راه جلوگیری از این مشکل
افزایش و استمرار محدودیت ها و سختگیری هاست

تا در زمان رسیدن به شروع فصل گرما ، مقدار ویروس در جامعه به قدری کم شده باشد
که امکان اپیدمی مجدد کرونا بر اثر باد کولرها و پنکه ها وجود نداشته باشد
عبداله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
کسانی که منفی میدهند یعنی مخالف کاهش امار کرونا هستند. یعنی قصدشون مردن ملت هست،بنابراین جز دشمنان ملت است و حقشون اعدام است.
آمار کشته ها نسبت به دیروز 13 نفر بیشتر شده.موج دوم در راه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
خوشحال شدید؟!
وقتی آمارها کم می شود غربگدایان ناراحت می شوند.
وقتی آمارها بالا می رود ، شادی از لحن سخنشان معمولا پیداست.
ما خوبی____________________________________________________م!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
فقط شما خوبي!
افغانساتن خیلی وضعش از ما بهتره و پیشرفته تره. 1000 مبتلا سرجمع و سی کشته!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
به نظر شما تو افغانستان چند نفر می رن بستری می شن یا تست کرونا می دن؟
وقتی به قول خانم دکتر محرز، ایران تست زیادی انجام نمی دهد، دیگر این آمارها برای مردم اهمیتی ندارند.اگر شما هم مثل آمریکا و اروپا تستهای زیادی انجام می دادید شاید آمار شما مهم بود ولی درحال حاضر اعتمادی به شما نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
مراجعه کمه که تست کمه
اگه شما و هرکس دیگه مراجعه کنه ازش تست میگیرن
تازه تستای بیخود هم میگیرن زیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
حداقل از دور و بریای من سه نفر تستشون منفی شده. وقتی حالشون وخیم شد دوباره گرفتن گفتن مثبته. تستاشونم معلوم نیست چیه.
بد نیست نگاهی هم به کیت های مصرف شده داشته باشیم
افغانستان خیلی از ما پیشرفته تر هست. کلا 1000 مبتلا و 30 کشته
این پیروزی بزرگ در عددسازی و بازی با اعداد را به ملت شریف ایران و رئیس جمهور محبوب و مردمی تبریک میگم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
همش مسخره می کنی!
یک زنگ بزن بیمارستانهای شهرستانها ببین چه خبره.
کمتر از یک سوم سابق است
دیشب یه پزشک افشاگری میکرد و میگفت به ما ابلاغ شده که هر کی فوت کرد بگین بخاطر عفونت های ریوی و مشکلات تنفسی هست ... واقعا مایه ننگه که بخاطر برتر نشون دادن خود نسبت به کشورهای اروپایی و فخر فروشی کردن جان مردمو به خطر بندازین ... اقای سعید نمکی مگر شما زن و بچه ندارید چگونه میتوانیددر برابر کشته شدن مردم بی گناه سکوت بکنید و هیچی نگید مگر شما وجدان ندارید ؟ وقتی میگید انار نزولیه مردم فکر میکنن دیگه تمومه خیابونا جا برای سوزن انداختن نداره ... اومدین به بهانه یک میلیون تومن پول مردم رو روانه بازار و خیابون کردید اگر یک نفر انجا کرونا داشته باشد همه را مبتلا میکند مگر شما انسانیت ندارید ؟ خواهش میکنم تابناک شما پیگیر باش اگر رسانه ای مردمی هستی و جون مردم برات ارزش داره ... دوستان مطمئن باشین نرخ مبتلا تو ایران ده ها برابر این امار هست . والسلام
پاسخ ها
ab
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
یعنی اگه هزارتا بزاره روی امارش اونوقت زن و بچه داره؟ اونوقت شما قول میدی کسی نیاد بیرون ؟ اونوقت قول میدی مردم نرن سرکار؟ قول میدی مایحتاج مردم رو فراهم کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
آقای عدنان سلام، و اما چند سوال
اول اینکه شما از کجا متوجه شدید که آن (به قول شما) پزشک افشاگر دارد راست می گوید؟ بذارید سوالم را بهتر عرض کنم. اگر آن پزشک می گفت تعداد واقعی سه برابر آمار رسمی است شما قبول می کردید؟ قطعاً بله. اگر می گفت چهار برابر است چطور؟ اگر می گفت پنج، شش یا هفت برابر است چه؟ می بینید! شما هیچ معیاری برای پذیرش رقم اعلام شده توسط آن احتمالاً پزشک ندارید اما هم آن را راست می پندارید و هم آن را باز نشر می دهید.
سوال دوم: فرض کنید که آمار واقعی در حال کاهش باشد. (میدانم شما این را قبول ندارید ولی فرض محال که محال نیست!) خب بفرمایید الان وزارت بهداشت چکار باید بکند. اگر واقعیت را بگوید که به قول شما مردم میریزن تو خیابونا و دیگه جای سوزن انداختن نیست. اگر دروغ بگوید یا پنهانکاری بکند هم که باز از شما و امثال شما فحش می خورد. پس لطفاً دقیقاً وضعیتی که در این شرایط فرضی، تصمیم میگیرید به مسئولین فحش ندهید را با رسم شکل توضیح دهید.
عزت زیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
همسر همکار بنده،خام دکتریست فوق تخصص
بیماری های عفونی،پرسیدم خانم دکتر این درسته که مرگ بیماران کرونایی را به خاطر آمارسازی،با عناوین بیماری حادتنفسی و...عنوان میکنن،گفتند هیچ پزشک با شرافتی این کار را نمی کند،اگر مریض به علت کرونا از دنیا برود به خاطر بحث های انتقال پیکر،کفن و دفن و غربالگری اطرافیان بیمار،این موضوع حتما در پرونده ی بیمارفوتی،ذکر میشود،اما در این که آمار مبتلایان بیشتر از این است شکی نیست،چون در تعداد کیت ها محدودیت داریم و تعداد کمتری بیمار شناسایی وبه تبع آن بیماران کمتری بستری و به همین میزان،فوتی ها ،کمتر می شود،در ضمن نه خارج نشینم،نه عبری بلدم،نه آلبانیایی هستم،نه توهم توطئه و نه ...دارم،فقط جهت روشن شدن موضوع ،از یک متخصص اهل فن سؤال کردم.دوستدار هموطنان بافرهنگ و شریف وطن عزیزتر از جانم ایران.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
کاری به درستی یا غلط بودن آمارنداریم

ولی جدا خیابانها مملو از جمعیت است ، با این وضعیت قطعا تلفات بسیار بیشتر خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
منم بلدم یه صدا ضبط کنم اسم خودمو بذارم پزشک افشاگر. به دلیل کفن و دفن خاص باید حتما کرونا قید بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
ناشناس 1544
دوست بزرگوار
خودت منصف باش، چه چیزی تغییر کرده؟ چه مانعی، چه عاملی چه دلیل جدیدی بوجود اومده که تعداد مبتلایان و فوت شدگان کاهشی باشه؟
خودتون هم خوب میدونید که همه چیز برای ابتلای بیشتر مهیا شده چطور میشه این تناقض رو قبول کرد و در ضمن حتما بهتر از من میدونید که سرمایه بزرگی به نام اعتماد عمومی نابود شده نابود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
ناشناس 1601
خسته نباشید
پزشکان جامعه شریفی هستن کاملا درسته اما قطعا همه اونها یه جور فکر نمیکنن همونطور که پلیسها مرد قانون هستن اما دادسرای نظامی داریم و اجتماعات دیگه و دادگاههای ویژه ی دیگه تشکیل شده برای رسیدگی به تخلف و جرایم اونها
احتیاط شرط عقل
| United States of America |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
درست که باید در برگه دفن حتما کرونا قید شود

اما طبق گفته های بسیاری افراد در برخی استانهای بظاهر سفید

از چند ماه گذشته و حتی قبل از بهمن ماه تعداد افراد فوتی در اون استانها بیکباره و بدون دلیل مشخص بسیار افزایش یافت که
بسیاری آنها علائم تنفسی داشتند که از هیچکدام هم بعنوان کرونا یاد نشد

این قضیه هم اکنون هم کمابیش ادامه دارد

بنابراین با در نظر نگرفتن فوتی های ناشناس و مبهم و اعلام نکردنشان

نوعی اطمینان کاذب در جامعه رخ میده که نتیجه آن افزایش ابتلا و فوتی هاست

حتما و حتما باید موارد مشکوک هم بدرستی اعلام شوند وگرنه بحران بدتر میشود
اینقدر دروغ شنیدیم که کسی به آمارهای روزانه توجه نمی کنه
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
البته غیر از شما و دوستان همکارتون که هر روز کار تون شده مسخره کردن آمار، نادرست گفتن، ایجاد بی اعتمادی و.....
خسته نباشید با این کارهای هر روزه و تکراری تون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
آقای محمد
دوست عزیز مشکل اعتمادیست که از دست رفته مثل آبی که ریخته
مقصرش هم.... بگذریم
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
پس چرا هر روز قبل از اینکه ما که به آمار اعتماد داریم آمار را بخوانیم شما دیده اید و کامنت "آمارسازی" را هم زیر آن نوشته اید و تابی جون هم برای انتشار تایید کرده!!!
عادی شدن وضعیت فقط با کشف دارو و یا واکسن ویروس کرنا ممکن است تا آن زمان وضعیت با حرف عادی نمیشود بهتر است خود را در شرایط مبتلا شدن به بیماری قرار ندهید
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
آفرین. اینا رو باید یک نفر تو گوش اون رییس دولت هم بگنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
احسنت ،خودمون باید به فکر باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
آفرین

ما با یک ویروس ناشناس و تقریبا اسرار آمیز مواجهیم

راهی نداریم جز احتیاط
در دوران شیوع کرونا در حق خیلی از ادرات جفا شده ولی تعداد زیادی از ادارات مزایای عجیبی به اسم کرونا به پرسنل خود داده اند که لازم است به شدت اصلاح شود مثلا ادراتی در اسفند و فروردین به کارمندان خود که حتی پاره وقت هم حضور داشته اند به اندازه حقوق دریافتی مزیا به همه پرسنلش داده در صورتی که پرسنل خط مقدم درمان نظیر پزشکان و پرستاران مبلغ ناچیزی دریافت کرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
بمییییر
درباره دروغ بزرگ یا به قول انگلیسی ها big lie دو جمله جالب خواندم
اول تا میتوانید دروغ بزرگ بگویید. مردم بهتر باور میکنند. زیرا پیش خود میگویند هیچ آدمی اینقدر نااگاه نیست که اینطور حقیقت را تحریف کند.
دوم دروغ بزرگی بگویید و تحت هر شرایطی بر آن پافشاری کنید. به مرور مردم باور میکنند.
اخرین نظر بزاریم بریم
شامپو رنگی که علی رضا افتخاری پیشنهاد میکند! (شماره خود را وارد کنید)!!!!!! خخخخ
خداحافظ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
صدسال سیاه پیشنهاد نکنئد
کمتر کار به آمار دیگر کشورها داشته باشید. بیاید ببینید روزی 100 خانواده داغدار میشن چه مصیبتیه.
ما هیچ ما نگاه
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
چه بی معنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
فکر کن معنیشو میفهمی
یک شوخی تلخ دیگر، مرگ ما 8 درصد جهانی 21 درصد
تا اين لحظه تعداد مبتلايان كل جهان 2،419،184 نفر هست كه تعداد 165،774 نفر فوت كردن يعني ميانگين فوت كل جهان 6.85% . تعداد مبتلايان ايران به گفته آقايان 83،505 نفر و فوتي 5209 ، يعني در صد فوت در ايران 6.23% هستش.
سوال من اينه كه آقاي سخنگو 20.7% فوتي جهاني و 8.1% فوتي كشوري را چه جوري حساب كردن ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
مخرج کسر نباید مبتلایان باشد بلکه باید مجموع فوت شدگان و بهبودیافتگان باشد. عزیزم دقت کن. در واقع 8 درصد یا 20 درصد از پرونده بسته ها مرده اند. پرونده بسته شده ها هم مجموع فوتی ها و بهبودیافتگان (recovered) هستند
يزدان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
ناشناس 16:36 تشكر
از دو هفته دیگه یه تعداد از مرده های کرونا شروع میکنن به زنده شدن
انشالاه و به فظل الهی و بزودی این ویروس منحوص را شکست خواهیم داد .
از چين پيشي گرفتيم ؟
مگه ميشه چين با يك و خورده اي ميليارد آدم جانور خور آمار ابتلاي كمتري داشته باشه ؟
ببخشيد اگه حرف بدي زدم !
بعضيا دلشون نمي خواد بد چين گفته بشه !
چه عزتي داريم !!!!
خوبه همه جا باز شد بازار باز شد امار همینجوری داره کاهش پیدا میکنه سفر استانی باز شد بازم رو به کاهش اگه با افزایش جمعیت امارتون کیلویی میاد پایین مردمو مسخره کردید بگید از فردا همه چیز عادی که سریعترم امار صفر بشه مثل اینکه 20 میلیون برن سفر تو مترو از سر کول هم برن بالا امار به شدت کاهیشی میشه پس چه کاریه بگید همه چیز ازاد از فردا تا سریعتر کاهش پیدا کنه خودتون رو مسخره کردید نه مردم رو
کاش این آمار واقعیت داشت. خیلی دلم می خواد که باور کنم. ولی عقل چیز دیگری می گویید و به سوابق ارجاع می دهد
کاش این آمار واقعیت داشت. خیلی دلم می خواد که باور کنم. ولی عقل چیز دیگری می گویید و به سوابق ارجاع می دهد
از شمبه سبقت ما از چین کمتر میشود.
میگم یک سوال مگه همه مردم چین همین اشغالارو نمیخورن سگ گربه و... پس باید کل چین میگرفت کاملا مشخصه این تو همون ووهان ساخته شده وگرنه اینا هزار ساله همین اشغالارو میخورن فیلماش تو نت هست باید کل چین میگرفت چین حتی امار تستاشو اعلام نمیکنه یکی تو اون سازمان جهانی نیست یقه چین رو بگیره که چطوری جلوی بیماری گرفتی چندتا تست گرفتی یهوییم اومد هزارتا کشته اشتباه شده از کجا معلوم یک میلیون مبتلام اشتباه نشده باشه
واقعیت اینه تابناک تاریخ مصرف این مردم تموم شده بنابراین مردن اسیر شدن بدبخت شدن گرفتار شدن فقیر شدن هر چی شدن تازه بهتر گور باباشون....
انشاالله كه امارها درست باشند اين ويروس منحوس دست از سر مردم دنيا بردارد به خدا ادمهااي هستند كه ديگر نان شب هم ندارند
نه آمار چین عزیزتان درست است و نه آمار شما.
احتمالا کشورهایی که در ارتباط با مقابله با ویروس کرونا پنهانکاری و سهل نگاری میکنند و دیگر کشورها را گمراه میکنند به لحاظ حقوقی مشکلاتی با سایر کشورها پیدا خواهند کرد
برخی وکلای امریکایی طی یک شکایت تقاضای پرداخت خسارت چند هزار میلیارددلاری از چین کردند
از ملت حیوان ازار چین انتظار دیگه ای نداریم
فقط یه چیز میدونم
اول اینکه وضعیت خیابونا طوریه که موج دوم کرونا از اولیشم مهیب تر میشه و دوم اینکه به خاطر مدیریت هردم بیلی دولت خیلی از بازاریا شدیدا ضرر کردن و الانم دستشون به هیچ جا بند نیست.
وقتی موج دوم بیاد عملا درصد بالایی از مردم دیگه توان خانه نشینی و قرنطینه رو چه از نظر مالی و چه روحی ندارن.
هر روز اینجا اومدم و ناله و فریاد سردادن از دست آمارها و دولت دردی رو دوا نمی کنه تنها راه اینه که سعی کنید همیشه دو هفته عقب تر از تصمیمات ریسکی دولت حرکت کنید اگه تصمیمات غلط باشند دو هفته بعد اثرش رو حتی اگه در آمارها نشون نده در شرایط بیمارستانها نشون خواهد داد .
بانک ها باید تسهیلات اشتغال با کارمزد و سود صفر دهند
و همچنین سود بانکی به سپردها صفر شود
تا هر کس بلد نیست پولش را در بازار و تولید چند برابر کند ضرر کند
و همچنین طلا و سکه را ه حلی پیدا کنند که کسی سمت طلا و سکه نرود
و هر کی شم اقتصادی ندارد ضرر کند
و موسسات ساختمان سازی ایجاد شود
کارمند ها و کارگرها که پول کمی دارند
به جای گذاشتن پول در بانک با سود صفر
پول را به این شرکت های ساخت وساز دهند و سود هنگفتی بکنند
و یا بورس بازار خوبی است در صورتی که اطلاعات بورسی اندک و متوسطی داشته باشی
یا آموزش یکپارچه هشتاد ملیون ایرانی هدفمند
که تعداد مشخص در هر شهر و استان به طور انحصاری
نیاز های مردم را رفع کنند
نه اینکه مثل الان یک نفر تریلیونها پول داره
یک نفر هم شب از گرسنگی می میره
اختلاف طبقاتی باید در ایران صفر شود
اگر این طرح اجرا شود ما در کشور فقیر نخواهیم داشت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی