بازدید 11515

جلسه‌کمیسیون‌برنامه‌و‌بودجه‌با‌رئیس‌دیوان‌محاسبات

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: این کمیسیون روز سه‌شنبه جاری با حضور عادل آذر و شجاعی نحوه هزینه‌کرد ارز ۴۲۰۰ تومانی را در سال ۹۷ بررسی می‌کند.
کد خبر: ۹۷۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷ 18 April 2020
به گزارش تابناک به نقل از خانه ملت، محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، از برگزاری نشست مشترک این کمیسیون با عادل آذر رئیس دیوان محاسبات در روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: این نشست به منظور بررسی بیشتر نحوه هزینه‌کرد ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال ۹۷، اسامی اشخاص متخلف، سرنوشت مبالغ بازگردانده نشده به بانک مرکزی و برخورد قاطع با متخلفان برگزار می‌شود.

خدابخشی تاکید کرد: همتی رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده، ارز تخصیص یافته برای واردات کالا در سال ۹۷، پس از تدوین گزارش تفریغ بودجه به کشور بازگشته است، اما براساس بررسی‌های انجام شده، بخش زیادی از این ارز تاکنون مسترد نشده است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس تصریح کرد: از مجموع ۳۱ میلیارد دلار تخصیص داده شده برای واردات کالا‌های مختلف که ۱۴ میلیارد دلار آن برای واردات کالا‌های اساسی بوده، مبالغ قابل توجهی برای واردات کالا‌های غیراساسی و غیرضروری استفاده شد، در واقع واردات کالا‌های غیرضروری در سال ۹۷ حدود ۳.۷ میلیارد دلار بیشتر از سال ۹۶ بوده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد، براین اساس قرار است، رئیس دیوان محاسبات و فیاض شجاعی دادستان دیوان محاسبات در جلسه روز سه‌شنبه این هفته کمیسیون توضیحات بیشتری را درباره چگونگی تخلفات در زمینه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به نمایندگان ارائه کند.

خدابخشی اظهار کرد: گزارش رئیس دیوان محاسبات درباره هیئت ویژه‌ای که در این نهاد نظارتی برای رسیدگی به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی تشکیل شده هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر