بازدید 11386
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت

اختصاص ۳ هزار و ۵۰ میلیارد تومان بودجه به مبارزه با کرونا/ کمک ۴۰ میلیارد تومانی خیرین به وزارت بهداشت/ مقدمات دریافت دو وام جهانی؛ ۵۰ میلیون دلار از بانک جهانی و ۱۳۰ میلیون یورو از بانک توسعه اسلامی/ تفاوت سهام «کرونا یک» و «کرونا دو»

در حال دریافت وام از بانک جهانی به میزان ۵۰ میلیون دلار هستیم که مقدمات آن انجام شده و کار‌های اولیه با دستگاه‌ها در حال انجام است. افزون بر این مقدمه دریافت وامی از بانک توسعه اسلامی به میزان ۱۳۰ میلیون یورو برای خرید تجهیزات در حال انجام است که بخشی از اقداماتی است که برای تجهیز منابع انجام شده.
کد خبر: ۹۷۳۰۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱ 18 April 2020
تابناک اجتماعیمعاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: تا کنون حدود ۴۰ میلیارد تومان از طریق مشارکت‌های مردمی در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته است. کمک‌های خارجی هم داشتیم و ایرانیانی از خارج از کشور کمک‌های غیر نقدی زیادی داشتند.
 
به گزارش «تابناک»، سید کامل تقوی‌نژاد در نشست آنلاین خبری با اصحاب رسانه گفت: در حال دریافت وام از بانک جهانی به میزان ۵۰ میلیون دلار هستیم که مقدمات آن انجام شده و کار‌های اولیه با دستگاه‌ها در حال انجام است. افزون بر این مقدمه دریافت وامی از بانک توسعه اسلامی به میزان ۱۳۰ میلیون یورو برای خرید تجهیزات در حال انجام است که بخشی از اقداماتی است که برای تجهیز منابع انجام شده است.
 
خیرین ۴۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت کمک کرده‌اند/ مقدمات وام ۵۰ میلیون دلاری انجام شده
 
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه تا کنون حدود 2 هزار میلیاد تومان برای خرید دارو و تجهیزات هزینه شده، گفت: داروها و تجهیزات خریداری شده در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار گرفته تا در مراکز درمانی در زیرمجموعه آنها مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر مهم ترین مساله ما بحث خرید تجهیزات داخلی و تاکنون 1200 میلیارد تومان از تجهیزات خریداری شده، خریدهای داخلی بوده است.
 
وی در ادامه با تاکید بر مشارکت 40 میلیارد تومانی مردم در تامین هزینه ها، گفت: سازمان برنامه و بودجه ۳ هزار و ۵۰ میلیارد تومان برای کرونا اختصاص و در اختیار وزارت بهداشت قرار داده است. همچنین برای جلب اعتماد مردم نماد نیکوکاری در بورس اوراق بهادار در قالب سهام "کرونا یک" و "کرونا دو" تعریف شده که نتیجه همراهی بورس و شورای فقهی این نهاد است.
 
تقوی نژاد افزود: تفاوت این دو سهام این است که در "کرونا یک" سهام خریداری می‌شود و در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد و در "کرونا دو" فرد سهام را می‌گیرد و منافع آن در اختیار نظام سلامت قرار می‌گیرد اما سهام به فرد تعلق دارد. درباره هزینه کرد منافع حاصل از فروش این سهام نیز تدابیری اندیشیده شده که گزارش های کامل آن به صورت شفاف به مردم ارائه شود.

وی افزود: همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان هم به عنوان پاداش رئیس جمهوری برای کارکنانی که در صف اول مبارزه با کرونا بودند اختصاص پیدا کرد که قبل از عید به انجام رسید و پرداخت شد. برای افزایش حقوق همکاران در اسفند سال ۹۸ در زمان مبارزه با کرونا افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارکنان غیر هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد و حقوق همکاران تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
 
معاون وزیر بهداشت افزود: برای اولین بار این افزایش برای کارکنان قراردادی و شرکتی هم افزایش پیدا کرد. همیشه افزایش‌ها شامل نیرو‌های رسمی می‌شد این بار همه نیرو‌ها با هر عنوانی در وزارت بهداشت باشند مشمول این افزایش قرار می‌گیرند. مرخصی تشویقی هم برای افرادی که در مبارزه با کرونا بودند در نظر گرفته می‌شود و این خدمات در ارزشیابی همکاران و ارتقا رتبه آن‌ها به عنوان ارشد، خبره و عالی لحاظ می‌شود و متناسب با کیفت کار آن‌ها قرار شد به آن‌ها پاداش پرداخت شود.

وی با تاکید بر اینکه تشویقی ها در پرونده کادر درمان درج می‌شود، گفت: مهمترین مساله‌ای که مطالبه کادر پرستاری بوده و در ملاقات با رهبری نیز در سال گذشته مطرح شد. تفکیک اضافه کار و کارانه ساعتی این همکاران بود که انجام شد البته تبدیل وضعیت نیرو‌های قراردادی هنوز انجام نشده، مکاتبه‌ای با سازمان امور استخدامی هم انجام شده و در حال پیگیری است.
 
اختصاص ۳ هزار و ۵۰ میلیارد تومان بودجه به مبارزه با کرونا/ کمک ۴۰ میلیارد تومانی خیرین به وزارت بهداشت/ مقدمات دریافت دو وام جهانی؛ ۵۰ میلیون دلار از بانک جهانی و ۱۳۰ میلیون یورو از بانک توسعه اسلامی/ تفاوت سهام «کرونا یک» و «کرونا دو»

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: آبان ۹۸ آزمونی برای استخدام برگزار شد و قرار بود ۱۰ هزار نفر استخدام شوند که اعلام نتیجه آن با ایام مبارزه با کرونا مواجه شد. اسفند نتیجه این آزمون اعلام شد. لازم بود افراد قبول شده مراحل جذب و گزینش را طی می‌کردند و چند ماهی باید منتظر می‌ماندند، اما در اسفند ماه به دانشگاه‌های علوم پزشکی اجازه داده شد این افراد بدون طی مراحل گزینش بکارگیری شوند و تعداد زیادی از این افراد در دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال خدمت هستند. البته ممکن است بعد‌ها در شرایط عادی‌تر گزینش شوند.

وی گفت: ۱۰ هزار نفر در اسفند استخدام کردیم. ۴۵۰۰ نفر پرستار بودند. ۲۵۰۰ نفر از مجوز‌های سابق و سه هزار نفر هم از استخدام مراحل قبل اضافه می‌شوند از این سه هزار نفر بیش از دو هزار نفر کادر پرستاری خواهند بود و افرادی که با قرارد‌های ۸۹ روزه آمده اند در مراحل بعدی در اولویت استخدام هستند کسانی که در ایام خطر همکاری می‌کنند برای آن‌ها امتیاز ویژه در نظر می‌گیریم و به عنوان همکاران آینده تعریف می‌شوند.

تقوی نژاد در مورد تشویقی ها‌ی هزار تومانی یا ۱۰ هزار تومانی به پرستاران گفت: شاید بی سلیقگی‌های در برخی تشویقی‌ها بوده باشد؛ قطعا تشویق هزار تومانی و ۲۰ هزار تومانی در شأن پرستاران نیست و حتما رسیدگی می‌شود.

تقوی نژاد اضافه کرد: مجوز تمدید طرح پزشکان و پرستاران به دانشگاه‌های علوم پزشکی تفویض اختیار شد. ۱۹ هزار و ۴۲۶ نفر داوطلبان امدادرسانی نیز در سایت وزارت بهداشت ثبت نام کردند. ۲۰۰ پزشک مشمول طرحی نیز از اپتدای اسفند به دانشگاه‌ها و مناطق محروم اعزام شدند و ۷۲۵ کارشناس پرستاری مشمول قانون طرح نیز به دانشگاه‌ها اعزام شدند. همچنین ۲۷ اسفند ۹۸ بخشنامه جداسازای کارانه و اضافه کار نیز ابلاغ شد. سال گذشته حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان از اعتبارات مورد نیاز به دانشگاه‌ها پرداخت شد که از سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته وصول شد.

معاون وزیر بهداشت افزود: بخش سلامت در سال‌های اخیر در این دولت جزو اولویت‌های تامین اعتبار بوده است به همین علت امروز تخت‌های بیمارستانی آماده زیادی داریم. ۱۴۸۶ پروژه عمرانی با زیربنای ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۳۶ هزار تخت به بهره برداری رسیده است؛ و ۳۰ درصد تخت‌های کشور در این مدت و در این دولت اضافه شده است و تعداد تخت‌های ویژه دو برابر شد. در دولت تدبیر و امید در ۵۸۵ بیمارستان ارتقای هتلینگ قرار گرفته است که ۵۰ درصد بیمارستان‌های دولتی را شامل می‌شود.

تقوی نژاد با تاکید بر اینکه شاید در روز‌های اول شیوع کرونا مقداری کمبود امکانات داشتیم، اما امروز برای حفاظت فردی همکاران هیچ کمبودی در مراکز بهداشتی و درمانی وجود ندارد، گفت:  با نظر وزیر بهداشت حدود ۲۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبار یک میلیارد دلاری صندوق ذخیره که با اجازه مقام معظم رهبری پرداخت شد، در بخش بهداشت در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.۱۹۵۰ میلیارد تومان هم در سال ۹۹ به وزارت بهداشت پرداخت شد و از ۱۱۰۰ میلیارد تومان هم از اعتبار سه هزار و ۵۰ میلیارد تومانی سازمان برنامه در اختیار وزارت بهداشت قرا گرفته است.
 
اختصاص ۳ هزار و ۵۰ میلیارد تومان بودجه به مبارزه با کرونا/ کمک ۴۰ میلیارد تومانی خیرین به وزارت بهداشت/ مقدمات دریافت دو وام جهانی؛ ۵۰ میلیون دلار از بانک جهانی و ۱۳۰ میلیون یورو از بانک توسعه اسلامی/ تفاوت سهام «کرونا یک» و «کرونا دو»

تقوی نژاد گفت: همه امکانات از شرکت‌های داخلی تامین می‌شود و از محل خرید تضمینی هیات امنای ارزی چه برای لباس یکسره، ماسک N95، گان، محافظ صورت، کاور کفش، مانیتور علایم حیاتی، ونتیلاتور، برانکارد ایزوله به صورت خرید تضمیمی از شرکت‌های داخلی خرید می‌شود. خرید خارجی فقط پس از تخصیص وام ۵۰ میلیون دلاری بانک جهانی با هماهنگی سازمان بهداشت جهانی انجام می‌شود. این اعتبار سهم و حق ماست که با توجه به جمعیت ایران و مساله کرونا در اختیار ایران قرار می‌گیرد.

تقوی نژاد در مورد عقب ماندگی حقوق پرستاران و پرسنل وزارت بهداشت گفت: قبلا تا ۲۰ ماه عقب ماندگی کارانه داشتیم و همیشه تفاوت چند ماهه بین پزشکان و غیر پزشکان هست و همیشه پرستاران زودتر به حقوقشان می‌رسند، اما در ابتدای سال ۹۹ سازمان بیمه سلامت معوقات را تا پایان شهریور به دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت کرده است و سازمان تامین اجتماعی نیز ۱۴ هزار میلیارد تومان از معوقات خود را پرداخت کرد.

معاون وزیر بهداشت گفت: با توجه به شرایط بیمارستان‌ها مراجعه مردم به بیمارستان‌های خصوصی کم شده است. جراحی‌های غیر اورژانسی تا حدود زیادی ندارند و درآمد بیمارستان‌ها در اسفند نسبت به بهمن بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است. امیدواریم این شرایط برگردد، زیرا ترس اولیه برای مراجعه مردم به بیمارستان‌ها از بین رفته است. در خصوص تعدیل پرسنل در این بیمارستان ها هم با همراهی معاون درمان پیگیری خواهیم کرد تا در حق همکارانمان اجحاف نشود.

وی افزود: استخدام ۱۰ هزار نفر را امسال با سازمان برنامه و بودجه پیگیری می‌کنیم. مجوز اخذ شده است، اما سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار آن باید همکاری کند. نظر وزیر بهداشت این است که هزار نفر از این افراد پزشک باشند. در بخش‌های بهداشت باید پزشکانی را به کار بگیریم که در شرایط بیماری‌های واگیر بتوانند کمک کنند. اکنون نه تنها در دانشگاه‌های علوم پزشکی بلکه در خود ستاد وزارت بهداشت هم برای تامین نیرو‌های متخصص ضعف و کمبود داریم. نظر وزیر بهداشت این است که افرادی در اداره کل مبارزه با بیماری‌ها هم افرادی جذب شوند.

تقوی نژاد در خصوص آسیب مالی به بیمارستان ها گفت: در اسفند و فروردین درآمد بیمارستان‌ها به شدت کاهش پیدا کرده و ممکن است بحران به وجود بیاید. 40 درصد حقوق پرسنل از درآمد اختصاصی تامین می‌شود اگر این مساله حل نشود. از محل یک میلیارد یوروی صندوق ذخیره ارزی سرفصلی برای جبران درآمد بیمارستان‌ها در نظر گرفته شود تا پرداخت‌های پرسنلی دچار مشکل نشود.

وی در پاسخ به سوالی با تاکید بر اینکه بیمارستان‌ها هنوز ظرفیت دارند، گفت: در سال ۹۹ و سال بعد ۱۵هزار تخت به بیمارستان‌ها اضافه می‌شود و بخش عمده این تخت‌ها آی سی یو خواهد بود و بین ۱۵۰۰ تا ۴ هزار تخت آی سی یو را نیز تجهیز می‌کنیم.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۹
وقتی صندوق توسعه ارزی اینهمه پول توشه، چرا تقاضای وام خارجی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
اونا مال ملت نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
اون پول برا برخیه
برخخخخخی
خوبه تابناک؟
‏از یه طرف میگن در خانه بمانید و بیرون نیاید
بعد بخاطر یه تومن وام پیرزن و پیرمردهای سن بالا رو کشوندن تو صف امور مشترکین تا یه سیم کارت به نام خودشون بگیرن وام بهشون تعلق بگیره.

به ولله مملکت بدون مسئول بمونه بهتر از الانه
امیدوارم این پول ها خرج مردم و مشکلاتشون بشه ولی تجربه نشون داده که اینطور نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
انشالله که تبدیل به کارانه نشود.
یکی میلیاردها دلار اختلاس میکنه و راحت فرار میکنه ، آنطرف ۸۰ میلیون نفر دست نیاز به سمت بانکهای خارجی دراز کرده اند برای ۱۰۰ میلیون دلار !!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
به لطف همین مسئولین خدوم
اگر یک اختلاس کم بشه ده برابر وام درخواستی ایران پول زنده میشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
فرض محال نکنید
بانک جهانی که استکباری بود..مال صهیونیسم بود! چی شد؟؟؟!
اگه یک صدم این پولها هم هزینه مبارزه با ویروس کرونا بشه خشنود خواهیم بود!
در بحث خرید تجهیزات داخلی
خوبه اسامی شرکتها و صاحبانشوم به اطلاع مردم برسه ببینیم دارید با کی قرارداد میبندید زرنگا
پاسخ ها
ایرانی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
همون شرکتی که ایران اینترنشنال گفت دبگه، کیت رو خودشون به خودشون فروختن به دو ونیم برابر قیمت
الان چرا قوه قضاییه کاری نمیکنه؟
این سه هزار میلیارد تومن چقدر آشناست؟! چقدر تکرار میشه؟!! چقدر کاربرد داره؟!!!!
احتمالا این بودجه هم صرف تولید و اختراع دستگاههای تشخیص کرونا از راه نزدیک و دور خواهد شد ...




در هرصورت فکر نکنم این پول به مردم ربطی داشته باشه ...
مقروض کردن کشور هیچ افتخاری ندارد
اي ملت و اي خيرين اگر کمک مي کنيد خدا خيرتون دهد فقط لوازم بهداشتي و تغذيه اي بگيرين به دست کادر درماني برسانيد نقدي کمک نکنيد
سه جوانی که تو بجنورد هنجارشکنی کردن... همش مربوطه به طرح هایی که فمینیسم و ایلوم.یناتی تو دنیا اجرا کرده...
عمدش توی کشورهای خودشونو و خیلی راحت یه زن میتونه به مرد قلا.ده ببنده و چهاردست و پا ببرتش قانون هیچ کاری باهاش نداره و ...
ولی جهان سوم بدلیل مسائل مذهبی و ... جلوشونو میگیره
این رفتار باید جرم محسوب بشه تو کل دنیا تا سرایت نکنه به باقی کشورها ....
احتمالا روزی ۳ تا وام درخواست میشود و در اخر همچنان سرجای اول هستیم.
مواد غذایی و دارویی از تحریم‌ مستثنی و با پولهای نفت در اروپا میشود دارو وارد کرد حتما وام باید گرفت،؟؟؟؟؟؟؟
تمام عوامل دولت دارند گفتار درمانی میکنند
از ۵ میلیارد دلار وام بانک جهانی و ۱.۳ میلیارد دلار لوگزامبورگ رسیدیم به ۵۰ میلیون دلار و ۱۳۰ میلیون یورو و هفته اینده احتمالا به ۵۰۰هزار دلار و ۱ میلیون یورو میرسیم و .....
تصاعدی کاهش می یابد وام ها!!!!!!
کاش مواظب باشند که این پول تبدیل به کارانه نشود. بخصوص برای پزشکان متخصص غیر عفونی که عملا سهم ناچیزی در مهار بیماری دارند.
از یه طرف چرا دولت به مردم کمک نمی کنه در روزهای کرونایی؟
از یه طرف برای چی گدایی وام و برداشتن تحریم دارید؟
از یه طرف چرا قرنطینه، مردم از گرسنگی چیکار کنن؟
از یک طرف چرا آزاد گذاشتین؟ میخواهید مردم بمیرن؟
از یه طرف چرا کمک مالی نمی کنید؟
از یه طرف این چه کمکیه؟...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
مشکل شما اینه که همه چیز رو از یک طرف نگاه م یکنید از اون طرف اگه نگاه می کردید جواب همه سئوالات رو می گرفتید
ایران در لیست سیاه اف ای تی اف است و این وامها به ایران نخواهد رسید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
مرگ بر اف ای تی اف
مقدمه دریافت وامی از بانک توسعه اسلامی به میزان ۱۳۰ میلیون یورو برای خرید تجهیزات در حال انجام است.
لیست کشورهای دریافت کننده وام صندوق حهانی پول را ببینید به هند که هیچ تحریمی نیس ۱ میلیارد اختصاص داده اند و مثلا به کشور مصر ۷ میلیون دلار و افغانستان ۱۰۰ میلیون دلار وام اختصاص داده اند و رقم ۵ میلیارد دلار رقم بسیار زیادی بوده که ایران تقاضا داده بوده
تبریز را در یابید !

فاجعه در راهه !!!

همه جا با برندهای مختلف و با آرم سیب سلامت سبز ، پر از محلولهای ضد عفونی کننده تغلبی . رسما دارای متانول ! فاجعه !

تابناک لطفا بخاطر خدا انتشار دهید و به اون دسته از دولتمردانی که دلسوز هستن اطلاع بدین ! از من گفتن ! فاجعه در راهه
پاسخ ها
مقدم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
دوست عزيز تنها تبريز
یعنی اونقدر بدبخت شدیم که برای 50 میلیون وام التماس می کنید؟
این مبالغ با ارقام کم یعنی وضع کشور خیلی خرابه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
شایدم وضع جیب برخی ها
جالبه 5 ملیارد دلار غیب شده بعد لنگ وام 50 ملیون دلاری هستند که خرج دو روز کشور هم نیست! خدایا خودت کمک کن...
مبلغ وام یک ملیون تومان ۱۰۰۰۰۰۰
مبلغ دریافتی دولت از مردم ۵.۳ درصد
در صورتی که اعلام شده بود ۴ درصد
۱۰۰۰۰۰۰*۴%=۱۰۴۰۰۰۰ یک میلیون و چهل هزار تومان
30*35100=1053000 یک میلیون پنجاه و سه هزار تومان
این یعنی ۵.۳ درصد ازمردم دریافت خواهد شد نه ۴ درصد
ریاضی بانک مرکزی ضعیف است لطفا اطلاع دهید

تابناک پیگیر باش
لطفا در روز روشن دروغ نگویید
مردم الاغ تشریف ندارند
حالا به جای اختلاس هی می گن اختصاص
اختصاص اینقدر میلیارد برای کرونا
بنده خدا می شناسم پول نداره ماسک بگیره
اختصاصی مال اختصاصی ها
اختصاصی که هیچ !!!
کمک های مردمی کجا می رن !!!!!! بگید مردم مستضعف بدانند یا ما بهشون خبر بدیم برن ماسک بگیرند دستمال بگیرند دستکش بگیرند
روزی یک وعده غذا بگیرن بخورن از گرسنگی نمیرن

ماسک و کمک های مردمی را کجا می برید
اختصاص ۳ تریلیون ۵۰ میلیارد به مسئولان اختلاسی ( اختصاصی)

مردم ،تو کوچه های اطراف خانه های خود و در همسایه های اطراف خود در جستجوی نیازمندان با عزت باشید
که فقر و نداری و کرونا داره یکی یکی پرپرشون می کنه
ما کشور بسیار ثروتمندی هستیم و اصلاً نیازی به این وام ها نداریم
یعنی از ۵ میلیارد دلار درخواست ایران فقط ۵۰ میلیون دلار رو تایید کردن؟ یعنی ۱ درصد درخواست؟ این که افتضاحه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار