بازدید 3370

عملکرد بودجه 98 مبهم است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه وضعیت عملکرد بودجه برای نمایندگان مبهم است، گفت: پایان سال گذشته تخصیص دستگاه ها و طرح ها جابجا شده که خلاف قانون است.
کد خبر: ۹۷۲۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹ 15 April 2020

محمد حسینی در گفتگو با فارس، اظهار داشت: طبق مواد ۶۳ و ۶۴ قانون محاسبات عمومی تخصیص اعتبارات عمرانی تا آخر تیرماه هر سال و هزینه های جاری و اختصاصی تا آخر فروردین فرصت وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: در قانون اجازه تعهد و پرداخت را به سازمان برنامه و خزانه داده‌ایم. پول در خزانه باید تا پایان سال به حساب دستگاه‌های اجرایی واریز شود.

وی در مورد چگونگی پرداخت منابع به دستگاه ها نیز عنوان کرد: براساس میزان تخصیص ابلاغی از سوی سازمان برنامه این کار انجام می‌شود و تا چک آن از سوی خزانه کشیده شود چند روزی زمان می‌برد و به همین دلیل گاهی اوقات پرداخت ها (وصول شدن چک خزانه) به سال بعد می کشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه قبل از سال باید تخصیص ها داده شود تا خزانه نسبت به پرداخت آن عمل کند، عنوان کرد: به دلیل آنکه دولت دریافت و پرداختها براساس بودجه ریزی عملیاتی و عملکرد دستگاه ها دقیق نیست تجربه ثابت کرده دستگاه ها یا طرح هایی که امکان جذب منابع را ندارند به همین دلیل تخصیص ها جابه جا می شود.

حسینی با ذکر مثالی یادآور شد: اگر یک پروژه عمرانی کار نکرده باشد و یا شرایط جذب منابع را نداشته باشد از آن کسر، و منابع به پروژه دیگری اختصاص می یابد. البته این موضوع از نظر قانونی تخلف است و انجام این کار توسط خزانه در بودجه مغایرت صریح قانونی دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه ۲۷ روز از سال ۹۹ گذشته و هنوز عملکرد بودجه سال ۹۸ و وضعیت صورت حساب دریافت و پرداخت ها ارائه نشده است، تصریح کرد: معمولاً یک ماه این موضوع زمان می برد و تا پایان ماه بعد آن، صورت عملکرد بودجه ارائه می شود.

این نماینده مجلس در مورد میزان تحقق ۹۸ درصدی بودجه سال ۹۸ نیز عنوان کرد: صحبتهای نوبخت را دیدم و البته از جزئیات عملکرد بودجه اطلاعی نداریم و هنوز جزئیات آن ارائه نشده است.

ما نیز خواهان دریافت جزئیات آن هستیم تا مشخص شود چه میزان نفت صادر شده و سهم درآمدها و واگذاری دارایی‌های مالی چقدر بوده است. وضعیت درآمدها برای نمایندگان هم مبهم است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم