بازدید 7104
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای سعادت آباد

نوسان دوباره شاخص کل بورس با اختلال در هسته معاملات

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (سه شنبه بیست و ششم فروردین ماه 99)، با افزایش 1937 واحدی معادل 0.31 درصد به رقم 626 هزار و 466 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت 45 واحدی به رقم 7 هزار و 997 واحد رسید.
کد خبر: ۹۷۲۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷ 14 April 2020

نوسان دوباره شاخص کل بورس با اختلال در هسته معاملات

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (سه شنبه بیست و ششم فروردین ماه 99)، با افزایش 1937 واحدی معادل 0.31 درصد به رقم 626 هزار و 466 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت 45 واحدی به رقم 7 هزار و 997 واحد رسید.

به گزارش «بورس تابناک»؛ امروز تالار شیشه‌ای سعادت آباد در چهارمین روز کاری هفته، همانند روز قبل شاهد روند صعودی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود. روند نزولی تعدای از نماگرهای بازار در شرایطی رقم خورده است که اختلال در هسته معاملات تاثیر گذار بوده و باعث اعتراض فعالان بازا سرمایه شده است.

حال بر اساس آخرین تحولات بازار، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 516 واحدی معادل 0.31 درصد به رقم 166 هزار و 937 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت 530 واحدی معادل 0.24 درصد، عدد 219 هزار و 149 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 352 واحدی معادل 0.24 درصد به رقم 145 هزار و 747 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 3012 واحد کاهش معادل 0.38 درصد را رقم زد و به سطح 795 هزار و 236 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 1004 واحد کاهش معادل 0.23 درصد به رقم 439 هزار و 306 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 14676 واحد افزایش معادل 1.10 درصد همراه بود و عدد یک میلیون و 345 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

نوسان دوباره شاخص کل بورس با اختلال در هسته معاملات

در معاملات امروز، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنايع پتروشيمي خليج فارس با 2935 واحد، نماد همراه متعلق به شركت ارتباطات سيار ايران با 717 واحد، نماد کگل متعلق به معدني و صنعتي گل گهر با 657 واحد، نماد اخابر متعلق به مخابرات ايران با 538 واحد، نماد کچاد متعلق به معدني‌وصنعتي‌چادرملو با 504 واحد و نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين با426 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مباركه اصفهان با 457 واحد، نماد شبندر متعلق به پالايش نفت بندرعباس با 330 واحد، نماد شتران متعلق به پالايش نفت تهران با 296 واحد، نماد پارس متعلق به پتروشيمي پارس با شپنا متعلق به پالايش نفت اصفهان با 270 واحد و نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با 261 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز 5 میلیارد و 250 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و 122 هزار نوبت معامله و به ارزش 5 هزار و 250 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

در بورس تهران، به نقل از گزارش نبض بورس؛ نمادهای مخابرات ایران(اخابر)/خدمات انفورماتیک(رانفور)/مدیریت سرمایه گذاری امید(وامید)/سرمایه گذاری صنعت نفت(ونفت)/بانک اقتصاد نوین(ونوین)/ پتروشیمی فناوران(شفن)/فولاد کاوه جنوب کیش(کاوه) و سرمایه گذایر ملی ایران(ونیکی) با بیشتذین تقاضا مواجه شدند. 

در مقابل در بورس تهران، معاملات نمادهای سرمایه گذاری کشاورزی کوثر(زکوثر)/لوله‌وماشين‌سازی ايران‌ (فلوله)/لعابیران(شلعاب)/گلتاش‌ (شگل)/پارس سویچ(بسویچ)/ليزينگ‌ايران‌ (وليز) /هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس(فارس) با بیشترین عرضه همراه بود.

رفت و آمدها

نماد معاملاتی شركت دارویی و بهداشتی لقمان(دلقما) با توجه به اطلاعیه منتشر شده در سایت كدال و افشای اطلاعات با اهمیت، لیزینگ خودرو غدیر(ولغدر) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، ارتباطات سیار ایران(همراه)،سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی(وپترو)،مهركام پارس(خمهر) گروه بهمن(خبهمن)، كشاورزی و دامپروری مگسال(زمگسا)، صنایع فاذرآب(فاذر)، فرآورده های نسوز ایران(كفرا)، بانك اقتصاد نوین(ونوین ) با توجه به انتشار اطلاعات حاصل از برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی در تارنمای كدال در خصوص تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام، ایران ارقام(مرقام) و البرز دارو(دالبر) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب و حق تقدم البرز دارو(دالبرح) با توجه به بازگشایی نماد اصلی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس(فارس) با توجه به عدم كشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت بازگشایی شد. بازگشایی شدند.

در مقابل، نماد معاملاتی شركت سرمایه گذاری اعتبار ایران (واعتبار1)، سیمان‌مازندران‌ (سمازن1)، گروه‌ صنعتی‌ بارز (پكرمان1) سیمان‌فارس‌وخوزستان (سفارس1) سرمایه‌ گذاری‌ شاهد (ثشاهد1) رینگ‌سازی‌مشهد (خرینگ1 سیمان‌ شرق‌ (سشرق1) سیمان‌ارومیه‌ (ساروم1)  با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری كنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر، ایران‌ارقام‌ (مرقام1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب،  متوقف شدند.

نماد معاملاتی شركت پارس‌ مینو (غپینو1) با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام، با وقفه همراه شدند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار