بازدید 17161
پیمانه اقتصادی

بورس تهران به قله جدید رسید/ جدیدترین خبر از دومین عرضه اولیه سال ۹۹/ رشد اقتصادی بدون نفت اعلام شد/ بیمه بیکاری دوران کرونا برای چه کسانی است؟ / آیا نرخ سود سپرده‌های بانکی کاهش می‌یابد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون مجامع شرکت‌های بورسی سه ماه تعویق افتاد، دلار در صرافی‌های بانکی تکان نخورد، قیمت‌گذاری بهاری در بازار مسکن، مصوبات سران قوا برای حمایت از بنگاه‌ها به وزارت اقتصاد ابلاغ شد و ادامه تعلیق تولید یک خودروساز در اروپا را در بر دارد.
کد خبر: ۹۷۰۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴ 05 April 2020

بورس تهران به قله جدید رسید/ جدیدترین خبر از دومین عرضه اولیه سال ۹۹/ رشد اقتصادی بدون نفت اعلام شد/ بیمه بیکاری دوران کرونا برای چه کسانی است؟ / آیا نرخ سپرده‌های بانکی کاهش می‌یابد؟تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون مجامع شرکت‌های بورسی سه ماه تعویق افتاد، دلار در صرافی‌های بانکی تکان نخورد، قیمت‌گذاری بهاری در بازار مسکن، مصوبات سران قوا برای حمایت از بنگاه‌ها به وزارت اقتصاد ابلاغ شد و ادامه تعلیق تولید یک خودروساز در اروپا را در بر دارد.

بورس تهران به قله جدید رسید

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با افزایش 6477 واحدی معادل 1.14 درصد به رقم 573 هزار و 903 واحد رسید. با این رشد، میزان بازدهی بورس تهران از ابتدای سال تا به امروز یعنی هفت روز فعالیت، به بیش از 10 درصد رسید. همچنین در فرابورس، شاخص کل با رشد 117 واحدی به رقم 7 هزار و 342 واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 1726 واحدی معادل 1.14 درصد به رقم 152 هزار و 957 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 3467 واحدی معادل 1.73 درصد، عدد 204 هزار و 359 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 2306 واحدی معادل 1.73 درصد به رقم 135 هزار و 961 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 11386 واحد افزایش معادل 1.56 درصد را رقم زد و به سطح 743 هزار و 556 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 3957 واحد افزایش معادل 0.99 درصد به رقم 404 هزار و 843 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 16513 واحد افزایش معادل 1.37 درصد همراه بود و عدد یک میلیون و 222 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بورس تهران به قله جدید رسید/ جدیدترین خبر از دومین عرضه اولیه سال ۹۹/ رشد اقتصادی بدون نفت اعلام شد/ بیمه بیکاری دوران کرونا برای چه کسانی است؟ / آیا نرخ سپرده‌های بانکی کاهش می‌یابد؟

جدیدترین خبر از دومین عرضه اولیه سال ۹۹

نبض بورس نوشت: در حالی که پیش بینی ها حکایت از آن داشت که نماد آریا به عنوان اولین عرضه اولیه سال 1399 مطرح می باشد اما این نماد صبا بود که گوی سبقت را برای عرضه اولیه از آریا ربود و اخبار منتشر شده در این زمینه حکایت از آن دارد که نماد صبا در هفته جاری مورخه 20 فروردین ماه 1399 عرضه اولیه خواهد شد. وحید حسن پور مدیرعامل کارگزاری صبا تامین در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: تمام تلاش خود را می کنیم تا طی هفته آتی و بیستم فروردین این شرکت در بازار سرمایه  عرضه شود. بنابراین آریا به عنوان دومین نمادی خواهد بود که در سال جاری عرضه اولیه خواهد شد. پرسش این است که عرضه اولیه آریا چه زمانی است؟ افسانه اروجی معاون بازار شرکت فرابورس روز گذشته مورخه 16 فروردین ماه 1399 طی مصاحبه ای اعلام کرد:  5 درصد از سهام آریا ساسول و یا بیشتر ، چهارشنبه آینده 27 فروردین در فرابورس عرضه و کشف قیمت خواهد شد.

مجامع شرکتهای بورسی سه ماه تعویق افتاد

مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار امروز طی ابلاغیه‌ای خطاب به تمام شرکت های سهامی عام ثبت شده نزد سازمان بورس و حسابدارن معتمد این سازمان اعلام کرد که شورای عالی هماهنگی اقتصادی مهلت برگزاری مجامعی که باید تا ۲۸ اسفند برگزار می‌شدند را تا ۳ ماه تمدید کرده است.

دلار در صرافی های بانکی تکان نخورد

در معاملات امروز بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ 15700 تومان از مردم خریداری می شود و به قیمت 15800 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز شنبه، تغییری ندارد. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها به نرخ 17100 تومان از مردم خریداری می شود و به قیمت 17200 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز قبل، بدون تغییر می باشد.

رشد اقتصادی بدون نفت اعلام شد

مرکز آمار ایران گزارش فصلی اقتصاد ایران در پاییز ١٣٩٨ را منتشر کرد. بر این اساس در فصل پاییز ١٣٩٨ محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال ١٣٩٠ به رقم ١٦٥٤١٩٣ میلیارد ریال بوده که رشد آن نسبت به مدت مشابه سال قبل، ١.٧- درصد بوده است. در این فصل رشد اقتصادی بدون نفت به 0.9 درصد رسیده است. شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی کل کشور (بر مبنای سال ١٣٩٥) رقم ١٨٨.٨ بوده که درصد تغییرات دوازده ماه منتهی به آذرماه ١٣٩٨ نسبت به دوره مشابه قبل (نرخ تورم) ٤٠.٠ درصد بوده است. نرخ بیکاری جمعیت ١٠ ساله و بیشتر، ١٠.٦ درصد بوده است که نسبت به فصل تابستان ١٣٩٨ معادل ٠.٢ درصد افزایش داشته است. در فصل پاییز ١٣٩٨ تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور ٣٤٦٢٩ فقره بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل، ١٥.٦ درصد رشد داشته است. حجم نقدینگی کل کشور در پایان آذرماه ٢٢٦٢٣.١ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به پایان سال ١٣٩٧ رشد ٢٠.٢ درصدی داشته است. در فصل پاییز ١٣٩٨ حجم صادرات غیرنفتی و واردات گمرکی به ترتیب ١١١٨٨ و ١٠٤١٤ میلیون دلار بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل، به ترتیب ٠.٩ درصد و ٧.٦ درصد رشد داشته است.

قیمت‌گذاری بهاری در بازار مسکن

بررسی قیمتی فایل‌های عرضه‌شده در فضای مجازی نشان می‌دهد به علت محدود بودن فایل‌های عرضه‌شده، بخش زیادی از واحدهای مسکونی به قیمت میانگین اسفندماه پیشنهاد شده‌اند. در جدول زیر قیمت پیشنهادی واحدهای مسکونی در سایت‌های مربوط به خرید و فروش مسکن ارائه شده است.

بورس تهران به قله جدید رسید/ جدیدترین خبر از دومین عرضه اولیه سال ۹۹/ رشد اقتصادی بدون نفت اعلام شد/ بیمه بیکاری دوران کرونا برای چه کسانی است؟ / آیا نرخ سپرده‌های بانکی کاهش می‌یابد؟

مصوبات سران قوا برای حمایت از بنگاه‌ها به وزارت اقتصاد ابلاغ شد

مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی در زمینه حمایت از تولید و کسب وکارها به وزارت اقتصاد برای اجرا ابلاغ شد.

در این مصوبات که توسط رئیس جمهور ابلاغ شده آمده است: 

بند (۴) مصوبات چهل و هفتمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ۱۳۹۸.۱۲.۱۳ که به تایید مقام معظم رهبری رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می شود.

به منظور کمک و حمایت از تولید و اشتغال در بنگاه های اقتصادی که به سبب شیوع ویروس کرونا، متضرر می‌شوند، تسهیلات زیر منظور می‌گردد:

در حوزه های اقتصادی اسیب دیده که توسط دولت تعیین می‌گردد، سررسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بنگاهها، مربوط به دوره چهارم سال ۱۳۹۸، تاریخ ۱۳۹۹.۲.۳۱ تعیین می شود.

بیمه بیکاری دوران کرونا برای چه کسانی است؟

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت تعاون درباره شرایط مشمولان دریافت بیمه بیکاری، گفت: «کسانی که مشمول قانون کار باشند و کارفرما سه درصد حق بیمه بیکاری آنها را پرداخت کرده باشد، مشمول دریافت بیمه بیکاری خواهند شد. پس از آنکه کرونا شیوع یافت، سامانه‌ای طراحی کردیم تا کسانی که مشمول بیمه بیکاری می‌شوند، به جای مراجعه حضوری بتوانند به صورت غیرحضوری به سامانه بیمه بیکاری مراجعه و ثبت‌نام کنند. این اداره کل لیست افراد مشمول را در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌دهد و سازمان تأمین اجتماعی نیز بر اساس موارد مصرح در قانون، پرداختی مورد نظر را به حساب آنها واریز می‌کند. لیست اولیه به سازمان تأمین اجتماعی ارائه شده و این سازمان ظرف کمتر از یک ماه پیامک اعلام شماره حساب را به مشمولان، ارسال و واریز به حساب آنها را آغاز خواهد کرد. صرفاً افرادی که مشمول قوانین روابط کار میان کارگر و کارفرما باشند، مشمول بیمه بیکاری می‌شوند و مشاغلی مانند کارگران ساختمانی، قالیبافان و رانندگان که قوانین بیمه‌ای آنها مشمول قوانین خاص است، نمی‌توانند بیمه بیکاری دریافت کنند. اگر متقاضیان مشمول شرایط دریافت بیمه بیکاری نباشند، این وزارتخانه به آنها پیامک «عدم شمول» ارسال خواهد کرد. قرار است بازه زمانی بررسی شرایط و ارسال پیامک «اعلام شماره حساب» به این متقاضیان را به ۱۰ روز کاهش دهیم. افرادی که بیکار می‌شوند یک ماه فرصت دارند به سامانه بیمه بیکاری مراجعه کنند، پس از آن در صورتی که شرایط مذکور را دارا بودند، به هر فرد تا ۸۰ درصد دستمزدی که دریافت می‌کرد، واریزی‌ها انجام خواهد شد. قرار است به کسانی که به دلیل شیوع کرونا بیکار شده‌اند تا پایان اردیبهشت ماه بیمه بیکاری پرداخت شود.

آیا نرخ سود سپرده‌های بانکی کاهش می‌یابد؟

در پی انتشار متن پیشنهادی یکی از بانک های خصوصی در فضای مجازی در خصوص نرخ سپرده های بانکی، روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: بانک مرکزی برنامه ای برای تغییر در نرخ سود سپرده ها ندارد.

این در حالی است که امروز خبرگزاری مهر نوشت: "خبرها از نظام بانکی، حکایت از تصمیم شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود بانکی از اول اردیبهشت ماه پیش رو، دارد. بر اساس اطلاعات دریافتی از مدیران بانکی، در جلساتی که از سوی عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی با مدیران عامل نظام بانکی برگزار شده، موضوع کاهش نرخ سود بانکی مطرح و تا حدود زیادی مورد توافق واقع شده است."

ادامه تعلیق تولید یک خودروساز در اروپا

شرکت خودروسازی فورد موتور تعلیق موقتی تولید خودرو و پیشرانه‌های خود را در کارخانه‌های اروپا تمدید کرده است. این خودروساز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ازسرگیری تولید فورد در اروپا تا حد زیادی وابسته به شرایط شیوع ویروس کرونا طی هفته‌های آتی، محدودیت‌های ملی تولید کشورها و توانایی شبکه عرضه محصولات ما خواهد بود.» فعالیت کارخانه‌های فورد در اروپا، ماه گذشته در مناطقی مانند کلن آلمان، رومانی، والنسیا اسپانیا و بریتانیا به دلیل محدودیت‌های اعمال شده ناشی از شیوع ویروس کرونا متوقف شده است. فورد جزو ده‌ها خودروساز دیگری است که در شرایط کنونی به جنگ با کرونا برخاسته است و برخی از کارخانه‌های خود را به تولید ماسک، محافظ صورت و هواکش برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اختصاص داده تا سهم خود را در مبارزه علیه کرونا پرداخت کند. اکنون خودروسازان دیگری نظیر جنرال‌موتورز، جگوار-لندروور، فیات-کرایسلر، تویوتا، جیلی، ماهیندرا و بسیاری دیگر در حال تولید کالاهای پزشکی موردنیاز برای مبارزه علیه کرونا هستند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۱
چرا سود بانکی کم بشه.. بیشتر کسانی که دارن سود بانکی میگیرن دارن از سودش خرج زندگی و اجاره و بدبختی های زندگی شون میدن چرا!! مگه کار ایجاد کردید مگه چه تغییراتی دادید که میخواهید کمش کنید.. دست مریضاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
بورس هر چه رشد میکند به رشد فقر و فلاکت ملت نمی رسد
بورس (بخون نورچشمی)
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
فقط باید رانت اطلاعاتی داشته باشی
بورس ایران شاخص ورشکستگی و بیماری اقتصاد ایران است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
بورس رونق اقتصاد ایران است اگر این یکی هم نباشد ایران دلش به چه خوش باشد یک تعداد آدم های مریض بیسواد نسبت به بورس حسادت میکنند یا عوامل دشمنان هستند نسبت به بورس سم پاشی میکنند کار دشمنان را انجام میدهند این طور آدمها باید تحت تعقیب باشند
ناشناس
| France |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
یه کشور بگید که اقتصاد ضعیف داشته باشه اما بورسش قوی باشه
متاسفانه مدعیان اقتصادی ایران مانند فعل معکوس عمل میکنند ؟ زمانی که تورم بالا میرود از کاهش سود سپرده ها صحبت میکنند ؟ آیا قصد اینها بهم ریختن نظم اقتصادی نیمه فلج کشور میباشد ؟،،
درشرایطی که کل جهان باکرونا دست وپنجه نرم میکند وهرروزشاهد مرگ انسانهای بیشماری هستیم و سقوط پی درپی بازارهای بورس دنیا همچنان ادامه دارد درایران اما دیگرهیچ چیزجلوداربورس نورچشمی نیست
عدم تاثیری پذیری بورس ایران از محرک هایی که قاعدتا منجربه سقوط میشوند وهمچنین حبابی بودن بورس در تحلیل زیر توسط یک کارشناس خبره بورس به صراحت عنوان شده :
حمید میرمعینی با اشاره به اینکه نوسانات قیمت نفت، شیوع بیماری کرونا در جهان، جریان نقدینگی و نرخ ارز از فاکتورهای موثر بر بازار در شرایط فعلی هستند، ادامه داد: هر کدام از این مولفه ها یک وزنه تاثیر گذار هستند
وی ادامه داد: اتفاقات دو ماه گذشته ثابت کرد جریان نقدینگی حتی به برخی از مولفه ها که در دوران گذشته تاثیر مشهودی بر بازار داشتند، فرصت اثرگذاری نمی دهد و اثرات آنها را خنثی می کند.
میر معینی با بیان اینکه این موضوع به نفع بازار نیست و حتی خطرناک نیز است، افزود: بازار سرمایه در دوران ورود پول های عمومی به سر می برد و علیرغم اینکه برخی نمادهای معدود در بازار وجود دارند که هنوز برای رشد پتانسیل بالقوه دارند لیکن بسیاری از نمادها (شاید حدود ۷۰ درصد) بیش از ارزش ذاتی معامله می‌شوند.
کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه جریان نقدینگی باعث خروج بازار از تحلیل و منطق شده، اظهار کرد: بازار حتی با اخبار منفی با اصلاح قیمتی خاصی مواجه نمی شود
وی با تاکید بر این مطلب که بازار از حالت تحلیل خارج شده و با عوامل منفی، افت پیدا نمی‌کند، ادامه داد: این موضوع خطرناکی بوده و این روند ادامه دار نخواهد بود،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
تواگر برای بورس از خود مطلب مفید داری ارائه بده اگر چیزی بلد نیستی هرروز نوشته های دیگران را بلغور نکن این کار ها برای تو هیچ نفعی ندارد جزء حسرت وحسادت به قلبت آسیب میرساند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
استاد عزیز از دلسوزی شما سپاسگذاریم شما بر چه معیاری میگویید بورس حباب است به قیمت دلار ویا قیمت یک سکه و قیمت یک دستگاه خودرو پراید چقدر است؟ یک نگاهی به آنها بینداز بعد در مورد بورس قضاوت کن قیمت سهم پر بازده ترین شرکت نیم دلار نیست شما سهام شرکتهای دنیا را یک نگاه بیاندازید بعد قضاوت کنید . با این تورم بورس ایران هنوز به قیمت واقعی خود نرسیده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
مطابق نظر پرفسور میر معینی اگر جریان نقدینگی به طرف مسکن و دلالی برود و باعث سفته بازی در نیازهای اولیه مردم
شود خطرناک نمی باشد
الان به عده میان می گن امسال بورس سقوط می کنه و دل ما خنک می شه !
یه مشت دلال دلار و سکه برای سقوط بورس دعا هم می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
فقط بورس سقوط نمیکنه شماهاهم همراهش سکته وسقوط میکنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
بی خیال این افراد. یک سال تمام هست همین حرف و می زنن و ما هم داریم کار خودمون رو می کنیم.بورس تنها مکان داد و ستد اقتصادی است که هر کسی دلش خواست می تواند وارد شود
یک تعداد انسانهای مریض وحسود هستند نیات پلید دشمنان را با مخالفت سرمایه گذاری در بورس بروز میدهند این طیف از آدمها یا عوامل دشمنان هستند ویا ناخواسته خواسته های آنان را اجرا میکنند . از این آدمهای مریض باید سئوال شود اگر در بورس سرمایه گذاری نشود پس باید کجا سرمایه گذاری کنیم که هم چرخه تولید بچرخد وهم میلیونها کارگر کار کنند ونان آورخانواده هایشان باشند . حتما خواسته های مغرضان ومخالفان بورس این است که در شغل های کاذب مانند سکه وارز ودلار خودرو وو... سرمایه گذاری شود تا آنها جیب هایشان را پر کنند واقتصاد کشورا تباهی بکشند وتورم سرسام آور ایجاد ومردم را بیچاره کنند .خوب این شغل های کاذب را به غیر از دشمنان هیچ انسان عاقل نمی پسندد . لذا با این آدم های مریض جاده صاف کنان دشمنان که هرروز در سایت ها بر علیه بزرگترین مرکز سرمایه گذاری یک کشور که میلیونها نفر در آن سرمایه گذاری کردند تا چرخه اقتصاد مملکت بچرخد. مطالب مغرضانه مینویسند وسم پاشی میکنندباید برخورد شود از محاکم قضایی استدعاست این طورآدمها که نیات پلید دشمنان را دنبال میکنند تحت تعقیب ومحاکمه کنند
بورس فقط میره بالا چون هر روز دلار میره بالا و داریی های این شرکت های زیان ده هر روز تو بازار آزاد با نرخ دلار ارزش گذاری میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
باتوجه به نرخ تورم ارزش دارایی شرکتهای بورسی هم بالاتر میره
تمام دنیا سود وام ها رو کم کردن اینا سود سپرده رو کم میکنن....اخه از جون مردم چی میخواید....
بورس هیچ حبابی نداره به نگاه به همون رشد مثبت یک اقتصاد غیر نفتی ایران اونهم تو این شرایط سخت و کمر شکن تحریمی و حوادث مترقبه و غیر مترقبه سال ۹۸ بندازین و بهش نرخ تورم ۴۰ درصدی اعلام شده اعلامی نهادهای ذیربط که قطعا خیلی کمتر از رقم ملموس من و شماست خیلی چیزها منجمله ارزش ذاتی شرکتها دستتون میاد. نخیر دوست عزیز بورس حباب نداره اینا تحلیلهای یک سری دلال سکه و دلاره یا رانت خوارهایی که وقتی یه شبه میلیاردر میشن تو نوسانگیریهای چند ساعته حبابی برای اقلام معاملاتی حضرات وجود نداره ولی یک سال که بورس عقب افتادگی چند ساله و رشد ارزش ذاتی شرکتها رو پر میکنه میشه حباب. داداش شما به فکر دلار دلار و طلاهایی باش که تو گاو صندوق و متکای خونت قایم کردی باش و حرص بورس بازا و سرمایه سرگردان این مردم بدبخت که با خون دل و عرق کارگری در اومده نمیخواد باشی.
برادر ببین قراره سود بانکی کم شه از الان دلال های دلار و سکه دازن واسه جیب این این انسان هایی که واقعا امیدی به جایی واسه این چندر غاز پس اندازشون ندارن کیسه میدوزن، الان بورس حباب داره ولی همین چند وقت پیش که دلارای ملت رو که تو سقف ۱۶ و ۱۷ تومن کرده فروختن بهشون را زیر قیمت بانکی و تا ۱۰ تومن با منت میخریدین و یه عده رو به خاک سیاه نشوندن و اشلا حبابی در کار نبود.
بورس برلثای یک میلیون ودومیلیون تومانی سرمایه خوب است ولی سرمایه های جند میلیاردی راکه نمیتوان واردبورس کرد میتوان؟ شما که دم از بپرس وسوداوری ان میزنی برای یک سرمایه صدمیلیارد ریالی دراین کشور بورس جای مناسبی است ایا باسر سقوط نمیکند؟
اقتصاد پوشالی، رشد اقتصادی منفی، بانک های ورشکسته، بی ارزشی پول ملی، تحریم همه جانبه، کرونا و عدم اشتغال و خسارت آن، بی ارزش شدن نفت، عدم تعامل جهانی با ایران، نبود سرمایه گذار بین‌المللی در پروژه های عمرانی و ...
حال رشد بورس!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
همین بانکهای ورشکسته که میگی میدونی چقدر دارایی و ملک و حتی ارز دارن؟
این خبر کم شدن سودسپرده ها ازسوی بانک کرکزی تکذیب شد
اگر دولت خواهان ثبات اقتصادی و کنترل تورم وثبات در بازارهاست ،بابد به سودهای بانکی سوبسید بدهد تا تورم باعث گسترش نقدینگی به بازارهای ارز ومسکن وسکه نشود واز سپرده های مردم با سود عادلانه همتراز با تورم در تولید بهره ببرد ،با کاهش سود سپرده های مردم در بانکها سپرده‌ها از بانکها خارج ودر بازار سیاه دلالی بکار گرفته میشود .
در صورتیکه با کم شدن سود بانکی سرمایه به سمت تولید برود خوب است ولی با توجه به اقتصاد بیمار ما سرمایه های نهفته در بانکها به سمت دلار و سکه خواهد رفت و باعث فاجعه ای اقتصادی خواهد شد که یکی از عوارض آن تقاضا ی بیشتر برای دلار و سکه و طلا و گرنتر شدن آنها و خالی شدن منابع مالی بانکها و تورم هرچه بیشتر خواهد بود.
آیا درسته که هر دفعه خرید سهم در بورس از 100 هزار تومن ، حداقل خرید، به 500 هزار تومن خرید افزایش پیدا میکنه؟
خروج نقدینگی از سایر بازارها به سمت بورس
نصف مردم دنیاهم از کرونابمیرند از اسمان سنگ هم ببارد جنگ جهانی سوم هم شروع بشود قیمت نفت به بشکه ای ۲ دلارهم برسد تمام بورسهای دنیا هم کن فیکن شوند بازهم بورس نورچشمی به رکوردزنی روزانه ۱۰-۲۰ هزارواحدی خودادامه خواهد داد خخخخ
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها