بازدید 26212
پیمانه اقتصادی

در این شرایط هیچ فرد عاقلی به فکر خرید خودرو نیست/ افزایش چشمگیر شاخص بورس و قیمت دلار/ پوتین: عربستان مقصر سقوط قیمت نفت است/ ترامپ از دویچه‌بانک کمک خواست/ سهمیه بنزین اردیبهشت به چه کسانی تعلق نمی‌گیرد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ادامه جریان ورود نقدینگی به بازار سرمایه در روز‌های آتی، ادامه نوسان قیمت گذاری سکه در کانال ۶ میلیونی، ۵۰ میلیون لیتر بنزین در نوروز سوخته نشد، واکنش نماینده کارگران به ابراز شرمندگی نوبخت بابت عدم‌تعیین دستمزد ۹۹ و دولت به جای منابع ارزی از ریال‌های بازگشتی صندوق توسعه برای مقابله با کرونا استفاده کند را در بر دارد.
کد خبر: ۹۷۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵ 04 April 2020

در این شرایط هیچ فرد عاقلی به فکر خرید خودرو نیست/ افزایش چشمگیر شاخص کل بورس و قیمت دلار / پوتین: عربستان مقصر سقوط قیمت نفت است/ ترامپ از دویچه‌بانک کمک خواست/ سهمیه بنزین اردیبهشت به چه کسانی تعلق نمی‌گیرد؟تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ادامه جریان ورود نقدینگی به بازار سرمایه در روز‌های آتی، ادامه نوسان قیمت گذاری سکه در کانال ۶ میلیونی، ۵۰ میلیون لیتر بنزین در نوروز سوخته نشد، واکنش نماینده کارگران به ابراز شرمندگی نوبخت بابت عدم‌تعیین دستمزد ۹۹ و دولت به جای منابع ارزی از ریال‌های بازگشتی صندوق توسعه برای مقابله با کرونا استفاده کند را در بر دارد.

جهش شاخص کل بورس تهران در ایستگاه سعادت آباد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با افزایش 19995 واحدی معادل 3.65 درصد به رقم 567 هزار و 653 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 204 واحدی به رقم 7 هزار و 225 واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 5328 واحدی معادل 3.65 درصد به رقم 151 هزار و 291 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 5859 واحدی معادل 3 درصد، عدد 201 هزار و 61 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 3898 واحدی معادل 3 درصد به رقم 133 هزار و 767 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 27069 واحد افزایش معادل 3.84 درصد را رقم زد و به سطح 732 هزار و 728 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 14503 واحد افزایش معادل 3.75 درصد به رقم 401 هزار و 22 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 40803 واحد افزایش معادل 3.50 درصد همراه بود و عدد یک میلیون و 206 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

در این شرایط هیچ فرد عاقلی به فکر خرید خودرو نیست/ افزایش چشمگیر شاخص کل بورس و قیمت دلار / پوتین: عربستان مقصر سقوط قیمت نفت است/ ترامپ از دویچه‌بانک کمک خواست/ سهمیه بنزین اردیبهشت به چه کسانی تعلق نمی‌گیرد؟

ادامه جریان ورود نقدینگی به بازار سرمایه در روزهای آتی

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: همچنان انتظار می‌رود درروزهای آتی جریان ورود نقدینگی از سوی حقیقی‌ها به بازار ادامه داشته باشد و گروه‌هایی با محوریت صنایع داخلی باعث رشد بازار خواهند شد. به گفته امیرعلی امیرباقری در نبود بازارهای رقیب مانند بازار ارز و طلا انتظار می‌رود کماکان ورود سرمایه‌های خرد به سمت بازار سرمایه ادامه داشته باشد.

کرکره صرافی های بانکی با افزایش نرخ دلار بالا رفت

بازار ارز پس از تعطیلی دو هفته ای، امروز با افزایش قیمت دلار و یورو اولین فعالیت رسمی در سال جدید را آغاز کرده است. این در حالی است که سال گذشته، در ایام نوروز شاهد فعالیت صرافی های بانکی بودیم، اما امسال هیچگونه برنامه ای برای خدمت رسانی به مردم در ایام نوروز اعلام نشد. بر اساس اعلام نرخ از سوی صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به قیمت 15700 تومان از مردم خریداری می شود و با رشد 900 تومانی نسبت به آخرین روز کاری سال قبل، به نرخ 15800 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها به نرخ 17100 تومان از مردم خریداری می شود و به قیمت 17200 به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به بیست و هشتم اسفندماه سال گذشته، 300 تومان گران تر شده است.

ادامه نوسان قیمت گذاری سکه در کانال 6 میلیونی

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در معاملات امروز به بهای ۶ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز در ساعت ۱۳ امروز ۶ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان فروخته شد. همچنین نیم سکه نیز سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۸۰ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۶۳۹ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز ۲ میلیون و ۷۷۱ هزار تومان به فروش رسید.

۵۰ میلیون لیتر بنزین در نوروز سوخته نشد!

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: میانگین توزیع روزانه بنزین کشور از ابتدای روز جمعه (یکم فروردین‌ماه) تا پایان روز جمعه (۱۵ فروردین‌ماه) ۴۴ میلیون لیتر بوده است که این رقم از کاهش ۵۰ میلیون لیتری مصرف روزانه بنزین کشور در مقایسه با مدت مشابه پارسال حکایت دارد. وی با اشاره به اینکه در دوره مشابه پارسال (یکم تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۹۸) به‌طور میانگین روزانه ۹۴ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد، افزود: خوشبختانه کاهش چشمگیر مصرف بنزین نشان‌دهنده توجه مردم به توصیه‌های عمومی ستاد مقابله با کرونا و کاهش ترددهای درون و برون‌شهری در ایام نوروز امسال بوده است و امید می‌رود این روال در روزهای آینده نیز ادامه یابد.

در این شرایط هیچ فرد عاقلی به فکر خرید خودرو نیست

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودرو پایتخت می‌گوید: بازار خودرو تعطیل بوده و همه نمایشگاه‌ها بسته است و هیچ فعالیت خرید و فروشی انجام نمی‌شود. سعید موتمنی افزود: قیمت خودروها همان قیمت های پیش از عید است و در این شرایط هیچ فرد عاقلی به فکر خرید خودرو، جایگزین کردن خودرو یا تبدیل به احسن کردن آن نیست. به اعتقاد این مقام صنفی، هر قیمتی نیز که این روزها برای خودروها اعلام شود، غلط است، زیرا بازار تعطیل است. وی در گفت‌وگو با ایرنا به طور اجمالی به بازار خودرو در سال گذشته اشاره کرد و گفت: پارسال فقط در اردیبهشت‌ماه جنب و جوشی در بازار خودرو شاهد بودیم که متاثر از قیمت سازی‌ها و افزایش قیمت‌ها بود، اما پس از آن با ورود نهادهای نظارتی تا شهریورماه بازار آرام بود، پس از آن شیب افزایش کند قیمت ها آغاز شد و تا اوایل بهمن به اوج خود رسید و از اواخر بهمن کاهش قیمت ها شروع شد. رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودرو پایتخت یادآور شد: در مجموع سال گذشته بازاری برای خودرو به آن صورت وجود نداشت، فقط برچسب قیمت خودروها عوض می شد و به جز آنهایی که در فضای مجازی خرید و فروش می کردند در عمل خرید و فروشی در نمایشگاه های خودرو شاهد نبودیم. وی تاکید کرد: این مساله سبب آسیب دیدن کسب و کار فعالان بازار به ویژه افرادی که نمایشگاه های خودرو را اجاره کرده بودند، شد.

واکنش نماینده کارگران به ابراز شرمندگی نوبخت بابت عدم‌تعیین دستمزد ۹۹

علی خدایی، نماینده کارگران در شورای‌عالی کار بعد از واکنش نوبخت مبنی بر اینکه برای دیرشدن تعیین دستمزد کارگران احساس شرمندگی کرد در صفحه شخصی خود این مطلب را منتشر کرد:

"به‌نظر می‌رسد ذکر توضیحاتی ضروری است. آقای نوبخت عضو هیئت دولت و عضو هیئت امنای صندوق تأمین اجتماعی است. در ماده 96 قانون تأمین اجتماعی، میزان افزایش مستمری بازنشستگان به هیئت وزیران سپرده شده است و لذا تعیین میزان افزایش حقوق مستمری‌بگیران با دولت است. هرچند دولت نیز طبق عرف مرسوم مطابق مصوبه شورای‌عالی کار اقدام می‌کند. اما آقای نوبخت نمی‌خواهد خودش را درگیر این موضوع کند چرا که خوب می‌داند در ماده 111 قانون به‌صراحت آمده که "مستمری ازکارافتادگی کلی و مستمری بازنشستگی و مجموع مستمری بازماندگان" در هر حال نباید از حداقل مزد کارگر عادی کمتر باشد! آقای نوبخت! لطفاً بخشی از بدهی بیش از 250هزارمیلیاردتومانی دولت به تأمین اجتماعی را بدهید. اتفاقاً این موضوع نیز داخل در اختیار شماست! در تکمیل موارد فوق نباید از نظر دور داشت که ایشان به‌عنوان مؤثرترین عضو تیم اقتصادی دولت از اصلی‌ترین موانع افزایش دستمزد کارگران می‌باشند و در لایحه پیشنهادی بودجه 99 سنگ‌بنای اولیه افزایش 15درصدی را ایشان گذاشتند." /تسنیم

پوتین: عربستان مقصر سقوط قیمت نفت است

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه ضمن انداختن تقصیر ریزش قیمت‌های نفت به گردن عربستان سعودی، اعلام کرد که کشورش برای کاهش چشمگیر تولید نفت به همراه آمریکا و اوپک آماده است. پوتین در کنفرانس ویدیویی با مقامات دولت و تولیدکنندگان نفت روسیه کاهش تولید حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز معادل ۱۰ درصد از تولید جهانی را پیشنهاد کرد. قیمت‌های نفت در پی شکست مذاکرات اوپک پلاس و امتناع روسیه از پذیرش پیشنهاد اوپک برای کاهش بیشتر تولید نفت در ماه گذشته، به پایینترین حد در ۱۸ سال اخیر سقوط کرده بود. قرار است نشست فوق العاده اوپک دوشنبه هفته جاری برگزار شود. به گزارش ایسنا، پوتین گفت: متاسفانه شرکای ما از عربستان سعودی با تمدید پیمان محدودیت عرضه فعلی موافقت نکرده و با خروج از این پیمان، تخفیف‌های چشمگیری را برای نفت خود عرضه کردند. این اقدام در شرایطی که تقاضا به شدت کاهش پیدا کرده بود، تاثیر مضاعفی روی کاهش قیمتهای نفت گذاشت و تاثیر آن روی وضعیت بازار همچنان ادامه دارد. رییس جمهور روسیه همچنین گفت: روسیه آماده همکاری با آمریکا است که بزرگترین تولیدکننده نفت جهان است اما در گروه اوپک پلاس حضور ندارد. پوتین اظهار کرد که مسکو با قیمت نفت ۴۲ دلار در هر بشکه مشکلی ندارد و هر گونه کاهش تولید باید بر اساس سطح تولید سه ماهه اول باشد.

ترامپ از دویچه‌بانک کمک خواست

به گزارش اشپیگل آنلاین، روزنامه واشنگتن پست دریافته است که پسران ترامپ یعنی اریک و دونالد (پسر) که گرداننده شرکت او هستند، از فروش یکی از املاک او در واشنگتن صرفنطر کرده‌اند زیرا بازار خرید و فروش مستغلات کاملا راکد است و هیچ خریداری وجود ندارد. از این گذشته در آمریکا نیز همه چیز به رکود کشیده شده و هتل‌ها، ویلاها و استراحتگاه‌های توریستی متعلق به ترامپ مشتری ندارند. اغلب آنها حداکثر ده درصد ظرفیت‌شان پر است.  شرکت ترامپ در زمینه ساخت، سرمایه‌گذاری، دلالی و مدیریت املاک در سراسر جهان فعال است. این شرکت صاحب و اداره‌کننده صدها هتل، زمین گلف، املاک مسکونی، آسمان‌خراش و کازینو در کشورهای گوناگون است. واشنگتن پست نوشته است که شرکت ترامپ و شرکت‌های زیرمجموعه آن هر هفته ۶۸۰ هزار دلار ضرر می‌کنند. تحمل این ضرر برای ترامپ بسیار دشوار است زیرا به او، به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، قاعدتا سالانه ۴۰۰ هزار دلار تعلق می‌گیرد. البته ترامپ زمانی که به ریاست جمهوری رسید به شکل نمادین اعلام کرد که به یک دلار قناعت می‌کند.

به گزارش دویچه‌وله، اما اکنون وضع تفاوت کرده و حتی نفوذ سیاسی او نمی‌تواند به پسرانش برای نجات سرمایه او کمک کند. در مذاکراتی که برای تعیین یک بسته کمکی به منظور نجات صاحبان سرمایه در آمریکا صورت گرفت، دموکرات‌ها مانع از آن شدند که این کمک‌ها شامل حال شرکت‌ متعلق به سازمان ترامپ نیز بشود. همین باعث شده که شرکت ترامپ به دویچه بانک روی آورد که با رئیس آن دوستی خانوادگی نیز دارد.  ترامپ از دویچه بانک تقاضای وام کرده و اریک ترامپ برای مستدل کردن تقاضایش چنین وارد صحنه شده است: «این روزها همه باید دست به دست هم دهند و باهم همکاری کنند؛ صاحبخانه و مستاجر، صاحبخانه و بانک. تمام جهان در جنگی مشترک علیه اپیدمی کروناست». اشپیگل آنلاین نوشته که این قابل تصور است که دویچه بانک برای دادن وام به سازمان ترامپ تقاضای اعتبار ویژه‌ای (حاشیه امنیتی مالی ویژه) کرده باشد. خود بانک حاضر نشده است به رسانه‌ها در این باره توضیحی دهد. 

سهمیه بنزین اردیبهشت به چه کسانی تعلق نمی‌گیرد؟

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: اگر فردی از ابتدای زمان سهمیه‌بندی از سهمیه‌اش استفاده نکرده باشد، سهمیه اردیبهشت به آن فرد تعلق نمی‌گیرد، چون از ۳۶۰ لیتر عبور می‌کند؛ پس مراقب سهمیه ۳۶۰ لیتر بنزین باشید.

دولت به جای منابع ارزی از ریال های بازگشتی صندوق توسعه برای مقابله با کرونا استفاده کند

حسینعلی حاجی دلیگانی با بیان اینکه، در خصوص تسهیلات تعریف شده برای مقابله با بحران اقتصادی کرونا، تناقضاتی دیده می‌شود، گفت: بر اساس اظهارات رئیس جمهور حدود 100 هزار میلیارد تومان منابع برای مقابله با آثار کرونا لحاظ شده است. بر این اساس مجلس شورای اسلامی در کمیسیونهای تخصصی خود باید موضوع را بررسی کند. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: به محض تشکیل جلسات مجلس این موضوع بررسی خواهد شد چرا که تناقضات مشخصی در این حوزه وجود دارد. وی گفت: لازم است مشخص شود منابع مربوط به حوزه غیر از تسهیلات دقیقا از کدام محل تامین شده است. به هر حال مجلس نیز باید در خصوص نحوه توزیع این منابع نظارت کافی داشته باشد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو تسنیم، گفت: در پیشنهاد دولت موضوع برداشت یک میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی مطرح شده است که این راهکار باید درآخرین مرحله لحاظ شود. در واقع اگر هیچ راهکاری برای کشور وجود نداشت در آن صورت باید سراغ منابع ارزی صندوق توسعه ملی رفت. به گفته دلیگانی، در حال حاضر راهکارهای جایگزینی مثل استفاده از اوراق و همچنین منابع ریالی صندوق توسعه ملی وجود دارد که باید مشخص شود دولت چه برنامه‌ای برای استفاده از این منابع لحاظ کرده است؟ وی افزود، در سنوات اخیر منابع گسترده‌ای از سوی صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات ریالی  توزیع شده است که به هر حال امروز بخش مهمی از این منابع ارزی به صورت ریالی به بانکهای عامل بازگشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۲
نه دیگه زیر سایه شما بفکر خودرو نیستیم فقط ازون قرصها به ما هم بدید زنده بمونیم لطف کردید
با توجه به حجم انبوه پیش خرید و ثبت نام که عمدتا به قصد سود و دلالی خرید شده عملا تعداد مصرف کننده از حجم خودروی عرضه شده بسیار کمتر خواهد بود و قیمت ماشین حداقل 40 درصد افت خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
چقدر حال میکنم با این استرس دلال های ماشین،چی فکر می کردن چی شد؟ماشینهای ۹۸ را باید با یه مدل افت تو سال ۹۹ بفروشن،البته الآن دست به دامان اون دو تا سایت معروف د و ش و بعضی از اساتید دانشگاه میشن که بیایید و بگویید کرونا باعث گرونی بیشتر خودرو شده و اگه امروز نخرید فردا باید گرونتر بخریدو...
نباید مبدأ محاسبه 6 ماه فقط از ابتدای طرح سهمیه بندی باشه اگر کسی در این مدت فقط 6 لیتر از سهمیه اش استفاده کرده باشد پایان اردیبهشت 360 لیترش تکمیل میشود و نباید پایان اردیبهشت برای او بعنوان 6 ماه فرصت محاسبه بشود بلکه از زمانیکه سوختگیری کرده 6 ما او باید محاسبه شود!
ولی اینجور که گفته شده هر وقت 360 لیتر فرد تکمیل بشه دیگه بهش سهمیه تعلق نمیگیره که این کار غلطیه و باید از هر زمان سوخیتگیری فرصت 6 ماهه محاسبه بشود و ربطی به تکمیل 360 لیتر فرد نداشته باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
من هم با این نظر موافقم،‌ مسئولین ما باید توضیح بدهند که این هشدار چه معنایی دارد؟
یعنی اینکه مردمی که تا به حال بنزین ماشینشان را جمع کرده اند حالا برای اینکه سهمیه آخرشان سوخت نرود بروند مسافرت، یا توی شهرشان جولان بدهند؟
بالاخره باید چه کار کنیم؟ در خانه‌هایمان بمانیم یا از ترس سوخت رفتن سهمیه بنزینمان در شهرها دوردور بزنیم؟
یعنی واقعاً دولت نمیتواند در شرایط فعلی، مازاد سهم بنزین شهروندان را خریداری کند تا خود این کار تشویقی برای مردم برای ماندن در خانه باشد؟
با این تصمیم در خصوص سهمیه بنزین مردم را تشویق به مصرف بیهوده و خروج از منزل و خرید و فروش آن می کنید این چه تصمیم غیر منطقی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
بودجه کم اومده...
اي مردم تا ميتوانيد از خانه بيرون نياييد و يا حداقل خودرو بيرون نياوريد تا با کاهش مصرف بنزين کيسه دوزندگان براي جيب ملت از محل منابع انرژي که ملت برايش خون دادند به زانو درايند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
درود بر شما
داشتن خودرو و سایر کالا بهتر از نگهداری ریال (بدهی دولت به مردم) است.
پس منتظر هجوم مردم به پمپ بنزینها باشیم!!!!!!
میخوای خودرو نخرن و هجوم ببرن مترو کرونا بگیرن بمیرن، من میخرم ولی قیمت را خیلی زیاد بالا برده اند و نمیفروشند، رنو کلیوس میخوام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
از ادبیات نگارشتان ،تابلو وار مشخص است که کلاستان نهایت به پراید بدون زه و قالپاق سایپا میخوره،کسی که میتونه رنوکلیوس بخره ،لنگ این دوزار ده شایی پایین و بالاشدن قیمت سوخت و ...نیست.
بنزین عیدانه که ندادند هیچ تازه میخواهند سهمیه بنزین اردیبهشت را هم نفله کنند.
دوره احمدی نژاد کارتهای سوخت سقفش ۱۰۰۰۰۰ لیتری بود منتهی الان ۳۶۰ لیتر کرده اند برای چی؟؟؟؟؟
اقای زنگنه ظرفیت کارتها را همان ۱۰۰۰۰ لیتر بفرمایید اگر ناراحت نمیشوید حق مردم‌را نابود کنید.
سلام بر کرونا تحریم و هلاکت و نابودی ایرانیان الحمدلله
اگر خودرو را به قيمت واقعي بدهند چرا نميخرند
شاخص بورس همین جور پیش رود احتمالا روزی صد هزار تا نوساناتش میشود.
مگر بازیچه است در کشور تعطیل سهام بیست هزار واحد صعود!!!!!!!!
یکی از سایتهای طرفدار دولت در وصف اقای همتی فرموده بود ایشان تکنوکرات شجاع و ... در حالی که ایشان احتمالا دیجی کرات خفنی هستند و انچنان دیجی مینوازند که تمام بازارها را به تحیر و گیجی انداخته اند.
بنواز استاد دیجی کرات که بازارهای اقتصادی را نابود کامل بفرمایی!!!!!!
در دیجی نوازی استاد همین بس که بی ارزش ترین کالاها و سهام ها بیش از صد برابر شده ارزشش و برعکس ارزش کالاها و اجناس ارزشمند در دیجی نوازی ایشان یک صدم گردیده!!!!!
این دیجی نوازی مبارک ایشان و حزب کارگزاران سازندگی
به نقل از مجمع فعالان اقتصادی، قیمت هرگالن بنزین عمده فروشی در ایالات متحده آمریکا روز گذشته به چیزی حدود 48.4 سنت کاهش پیدا کرد و با فرض هر گالن به میزان 3.78 لیتر، می توان گفت که هر لیتر بنزین به چیزی حدود 12.78 سنت رسیده است.
حال اگر نرخ دلار را به قیمت نیمایی 13 هزار و 500 تومانی هم حساب کنیم، می توان به قیمت 1725 تومانی هر لیتر بنزین عمده فروشی در ایالات متحده آمریکا به دنبال کاهش قیمت جهانی نفت رسید، این درحالیست که قیمت مذکور بسیار پایین تر از نرخ ثابت بنزین آزاد در کشور است که هر لیتر آن به قیمت 3000 تومانی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد!.
آرزو بر جوانان عیب نیست.
قطعا از اینبی که هست گرونتر نمیشه
دلار ۱۱ تومنی هم گران هست
خخخخخ
در این وضعیت کرونایی هر تصمیم ناشیانه و غلط منجر به فاجعه می شود و یکی از تصمیمات ناشیانه همین عدم واریز سهمیه اردیبهشت بنزین است و این تصمیم به این معنی است که ای کسانی که بنزین خود را مصرف نکرده اید تا می توانید به سفر و به خیابان بیایید تا از سهمیه اردیبهشت بهرمند شوید و به این معنی است که ای کسانی که در خانه ماندید تا کرونا منتشر نشود و سفر نرفتید کاملا ضرر کردید و آیا با این تصمیمات غلط و ناشیانه امیدی به اعتماد مردم به دولت خواهد بود؟ مشخصاً خیر
پاسخ ها
پاسدار آب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
واحتمالا بازار سیاه فروش بنزین ویا ذخیره غیراستاندارد =
درشرایطی که کل جهان باکرونا دست وپنجه نرم میکند وهرروزشاهد مرگ انسانهای بیشماری هستیم و سقوط پی درپی بازارهای بورس دنیا همچنان ادامه دارد درایران اما دیگرهیچ چیزجلوداربورس نورچشمی نیست
عدم تاثیری پذیری بورس ایران از محرک هایی که قاعدتا منجربه سقوط میشوند وهمچنین حبابی بودن بورس در تحلیل زیر توسط یک کارشناس خبره بورس به صراحت عنوان شده :
حمید میرمعینی با اشاره به اینکه نوسانات قیمت نفت، شیوع بیماری کرونا در جهان، جریان نقدینگی و نرخ ارز از فاکتورهای موثر بر بازار در شرایط فعلی هستند، ادامه داد: هر کدام از این مولفه ها یک وزنه تاثیر گذار هستند
وی ادامه داد: اتفاقات دو ماه گذشته ثابت کرد جریان نقدینگی حتی به برخی از مولفه ها که در دوران گذشته تاثیر مشهودی بر بازار داشتند، فرصت اثرگذاری نمی دهد و اثرات آنها را خنثی می کند.
میر معینی با بیان اینکه این موضوع به نفع بازار نیست و حتی خطرناک نیز است، افزود: بازار سرمایه در دوران ورود پول های عمومی به سر می برد و علیرغم اینکه برخی نمادهای معدود در بازار وجود دارند که هنوز برای رشد پتانسیل بالقوه دارند لیکن بسیاری از نمادها (شاید حدود ۷۰ درصد) بیش از ارزش ذاتی معامله می‌شوند.
کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه جریان نقدینگی باعث خروج بازار از تحلیل و منطق شده، اظهار کرد: بازار حتی با اخبار منفی با اصلاح قیمتی خاصی مواجه نمی شود
وی با تاکید بر این مطلب که بازار از حالت تحلیل خارج شده و با عوامل منفی، افت پیدا نمی‌کند، ادامه داد: این موضوع خطرناکی بوده و این روند ادامه دار نخواهد بود،
سال ۹۹ سال تخلیه حباب عظیم بورس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
نمیخواد به فکر مردم باشی هروقت دلار شد هزار تومان بیا از این حرفها بزن معلومه خیلی بهت زور میاد
هیچ سرمایه گذاری در حال حاضر منطقی نیست مگر طلا

رکود اقتصادی جهانی که در پیش است همه ی پولهای جهان را نابود خواهد کرد و فقط طلا میتواند جایگاه خودش را حفظ کند
پس دولت اشتیاق زیادی به مصرف بنزین توسط مردم دارد
برخی مسئولان میخوان ارز استفاده کنند چون خانواده و بستگانشون در ایران نیستند.
ترامپ همه چیزش راروبازی میکندوحتی هموطنان دموکرات ورقیبش هم تاکنون نتوانسته اند نقطه سیاهی ازاوپیداکنندوگرنه کله پایش کرده بودند!
مدت زیادی هست که در خواست ما برای کارت سوخت جدید ثبت شده اما هنوز در مرحله صدور بر اساس پیگری از سامانه معرفی شده و به اداده پست ارسال نشده عملا هم هیچ استفاده ای از سهمیه کردیم و بنزین آزاد مصرف میکنیم
شرکت ملی پخش فرآورده ای نفتی حتما آمار این درخواست های منتظر صدور کارت که در خود این شرکت معطل مانده اند رو داره چرا برای آنها برنامه خاصی رو اعلام نکرده آیا آنها هم مشمول عدم تخصیص سهمیه اردیبهشت هستند ؟ به چه دلیل؟ این تصمیم میخواد چی بگه ؟
و به جز آنهایی که در فضای مجازی خرید و فروش می کردند در عمل خرید و فروشی در نمایشگاه های خودرو شاهد نبودیم.!!!!!!!
بس که تو بنگاه ها کلاه سر مردم گذاشتین!!
چقدر هم عاقل داریم!
ر پی پایین نیامدن قیمت ارز صرافی ملی ،صعودی بودن دلار و مکفی نبودن میزان عرضه روزانه خودروسازان نسبت به تقاضای نوروزی موجود امروز نیز قیمت خودروها با افزایش همراه بود به طوری که دنا پلاس توربو 230 میلیون تومان/ ۲۰۷ دنده ایی 174 تومان/پارس سال 144 میلیون تومان/پژو۲۰۶ تیپ ۲ به مبلغ 125 میلیون. اس ال ایکس 130 میلیون تومان/کوییک 99 میلیون ساینا سفید بی سنسور دنده ایی 89 میلیون/تیبا ۲ به مبلغ 93 و پراید ۱۱۱ هم به مبلغ 84 معامله میشوند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر