بازدید 11044
۱

از هر ۵۴ تولد زنده، یک کودک اتیسم

کد خبر: ۹۶۹۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹ 02 April 2020

 

امروز چهاردهم فروردین ماه مصادف با دوم آوریل، روز جهانی آگاهی از اتیسم است. سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۷با هدف آگاهسازی مردم دنیا نسبت به اختلال فزاینده اتیسم، ۲ آوریل را روز جهانی اتیسم اعلام کرد.

نام منتخب سال ۲۰۲۰ سازمان ملل متحد "اتیسم و ورود به دوره بزرگسالی" است. اختلال اتیسم جزء هفت اختلالی است که در مجمع سازمان ملل متحد دارای روز جهانی است و این موضوع اهمیت توجه به این اختلال را بیان می کند.                             

 

  شیوع این اختلال ۱ در هر ۵۴ تولد زنده است و همین مسئله اهمیت تشخیص و آموزش به موقع آن را دوچندان می کند.

اختلال طیف اتیسم (اطا)، اختلالی عصبی - رشدی است که در سه سال اول زندگی انسان نمایان می‌شود و فرد تا پایان عمر با آن در گیر است.افراد با اختلال طیف اتیسم (اطا) در سه بخش مهارت های ارتباطی، مهارت های اجتماعی و الگوهای رفتاری دچار مشکلات اساسی هستند.

ورود به دوره بزرگسالی و تشکیل یک زندگی مستقل یکی از مهمترین دوره های زندگی هر فرد است و افراد با اختلال طیف اتیسم نیز از این قاعده مستثنی نیستند. پس یکی از وظایف نهادهای دولتی و سازمانهای مردم نهاد مرتبط با اتیسم، توجه ویژه و برنامه ریزی برای ورود این افراد به دوره بزرگسالی می باشد.

مٶثرترین راه آماده سازی ورود افراد با اختلال طیف اتیسم به دوره بزرگسالی و ايجاد زندگی مستقل، آموزش مهارتهای اجتماعی و کمک به استقلال این افراد است  که موسسه خیریه « دوست اتیسم »  تلاش های بی وقفه ای را در این مسیر داشته است.

سودابه سادات داورپناه، مدیرعامل موسسه خیریه « دوست اتیسم »  هدف این موسسه را حمایت از افراد مبتلا به اختلال طیف اتیسم عنوان کرد و گفت: ما به عنوان یک سازمان مردم نهاد مرتبط با اتیسم، اصلی ترین هدف خود را اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه در ارتباط با اختلال طیف اتیسم به همراه آموزش مهارت های خودیاری قرار داده ايم، به امید اینکه آینده روشنتری برای آنها رقم بزنيم.

وی افزود: « دوست اتیسم »  اولین برگزارکننده  دوره های آموزشی مربی ،مختص کودکان طیف اتیسم است و هدف ما در این مرکز، آگاه سازی جامعه نسبت به اتیسم از طریق آموزش های مرتبط ، ترجمه کتاب و تولید محتوی می باشد.

داورپناه با اشاره به شرایط فعلی جامعه و خودقرنطینگی که به واسطه ویروس کرونا کوید 19 به وجود آمده گفت:خود قرنطینگی داستان هر روزه زندگی برخی از خانواده های اتیسم است و ما با واژه قرنطینه بیگانه نیستیم. متاسفانه خانواده های زیادی را داریم که به دلیل عدم آشنایی و نداشتن آگاهی جامعه با این اختلال با خود قرنطینگی دست و پنجه نرم می کنند.

« امید است همگان روزی دوست اتیسم باشند »

برای آشنایی بیشتر با علائم  اختلال  اتیسم، این ویدیو رو ببینید.

 

تعداد بازدید : 217

چطور از کودکان اتیسم حمایت کنیم؟

 

حمایت نقدی برای آموزش کودکان

#721*4*733*

شما می توانید بمنظور درک بیشتر این اختلال به صفحه فروشگاه موسسه خیریه دوست اتیسم مراجعه کرده و کتاب های رمان و محصولات آموزشی را بصورت آنلاین سفارش دهید و همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر و طرح سوال به صفحه خیریه دوست اتیسم مراجعه کنید.

 

#اتیسم و ورود به دوره_بزرگسالی

#دوست اتيسم باشيم

#اتیسم #اختلال – اتیسم #روز-جهانی-اتیسم  #اتیسم-یک-اختلال-است-نه-یک-بیماری

#اتیسم-تفاوت-است

#اتیسم_یک_بیماری_نیست

#در_حوالی_اتیسم_ترحم ممنوع_توجه_آزاد.

#دوست-اتیسم #دوست-اتیسم-باشیم #موسسه-خیریه-دوست-اتیسم

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
رقم ۱/۸۵٪ خیلی غم انگیز است.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی