بازدید 2887

الجزایر سفیر فرانسه را احضار کرد

وزارت خارجه الجزایر سفیر فرانسه را به دلیل "اظهارات دروغین و خصمانه" علیه این کشور درباره مقابله با کروناویروس احضار کرد.
کد خبر: ۹۶۹۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸ 01 April 2020

وزارت خارجه الجزایر سفیر فرانسه را به دلیل "اظهارات دروغین و خصمانه" علیه این کشور درباره مقابله با کروناویروس احضار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه رأی الیوم، صبری بوقادوم، وزیر خارجه الجزایر سفیر فرانسه در این کشور را احضار و از او خواست این اعتراض را به مقامات بالاتر خود اعلام کند.

یک پژوهشگر فرانسوی در شبکه فرانس۲۴ مدعی شده بود که مقامات الجزایر کمک چین برای مقابله با ویروس کرونا در الجزایر را به بیمارستان نظامی در پایتخت تبدیل کرده و درباره ساکنان به اهمال‌کاری و سهل‌انگاری می‌پردازند.

وزارت خارجه الجزایر تأکید کرده این شبکه فرانسوی در زمانی به مخدوش کردن وجهه الجزایر می‌پردازد که این کشور برای مقابله با کروناویروس نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد.

به گفته این وزارتخانه به سفارت الجزایر در پاریس ابلاغ شده که علیه این شبکه تلویزیونی شکایت کند.

تا شامگاه سه‌شنبه ۷۱۶ مورد ابتلا به کرونا در الجزایر ثبت شده که ۴۴ تن از آن‌ها فوت کرده‌اند. درحالی که در فرانسه بیش از ۵۲ هزار نفر به این ویروس مبتلا و ۳۵۰۰ تن بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

در همین راستا عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهور الجزایر در سخنانی درباره کروناویروس گفت: مشکل در قرنطینه کلی یا جزئی نیست بلکه در اجرای تدابیر پیشگیرانه‌ای است که پزشکان توصیه کرده‌اند نه سیاستمداران. اگر لازم باشد به دستگاه‌های امنیتی دستور می‌دهیم با جدیت با کسانی که این تدابیر را رعایت نکنند برخورد داشته باشند. ما هنوز به حالت فوق العاده پزشکی نرسیده‌ایم.

وی تأکید کرد که کشورش تجهیزات پزشکی به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار از چین خریداری کرده که ظرف سه یا چهار روز آینده به الجزایر می‌رسد.

تبون گفت: ما آماده‌ایم یک میلیارد دلار برای مقابله با کرونا هزینه کنیم. ما توانایی‌هایی داریم که هنوز استفاده نشده است. ذخیره مواد غذایی‌مان نیز برای چند ماه کافی است.

وی به کمبود برخی تجهیزات پزشکی در برخی استان‌ها اشاره کرد و دلیل آن را سوءتنظیم دانست.

تبون گفت: الجزایر کشور قوی است و جزو اولین کشورها در جهان بود که تدابیر پیشگیرانه را برای مقابله با کرونا اتخاذ کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر