بازدید 16350
یک رسانه اوکراینی عنوان کرد

پشت پرده کارشکنی‌ها برای بازگردان اتباع ایرانی و اوکراینی به کشور‌های خود چیست؟

شهروندان ما در آنجا در وضعیت دشواری هستند و همین حالت را هم ایرانیانی دارند که در اینجا هستند و به خاطر تحصیل پول زیادی هم به ما پرداخت کرده اند. این نمونه‌ای است که من خود از آن اطلاع دارم. چنین نمونه‌هایی در کشور زیاد است تا شما بدانید که چگونه از این موضوع کسب درآمد می‌شود.
کد خبر: ۹۶۹۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲ 31 March 2020

پشت پرده کارشکنی ها برای بازگردان اتباع ایرانی و اوکراینی به کشورهای خود چیست؟

تحریریه تابناک جهان: تارنمای خبری فروم اوکراین، با انتشار مقاله ای، به تشریح علل عدم موافقت با بازگردان اتباع ایرانی و اوکراینی به کشورهای خود پرداخته است.

میخاییل چاپلیگا، کارشناس سیاسی اوکراینی معتقد است، بسیاری افراد از بازگرداندن مردم به اوکراین در شرایط شیوع کرونا فقط قصد کسب درآمد دارند و وزارت زیرساخت اوکراین در این رابطه اصولا هیچ کاری نمی کند. وی این مطلب را در تارنمای اینترنتی فروم یو.آ. منتشر کرده است.

چاپلیگا اطمینان دارد که بازگشت شهروندان اوکراین از خارج کشور، عملی با برنامه توسط برخی اشخاص است تا از مردمی که چاره ای ندارند، کسب درآمد هنگفت کنند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور بازگشت اتباع دو کشور می نویسد: اتباع ایران و اوکراین می خواهند به کشورشان بازگردند. اوکراینی هایی که در ایران سرگردان هستند، کسانی هستند که قانونی در آنجا کار و به نفع کشورشان کسب درآمد می کنند. آنها می خواهند اینجا به خانه خود بازگردند.

تعدادی از شرکت های هوایی پیشنهاد خود را برای انتقال اتباع ارائه می دهند و پیشنهاد ارائه شده نیز مورد توافق همه است. همه چیز به وزارت امور خارجه اوکراین ارسال می شود. وزارت امور خارجه از تلاش سفرای دو کشور پشتیبانی و موضوع را به وزارت امور زیرساخت ها یا یک جایی دیگر ارسال می کند و بعد غیررسمی می گویند: یا باید شرکت هواپیمایی مائو باشد، بخاطر اینکه آنها مشغول به این تجارت هستند و پول زیادی از آن کسب می کنند و باید شرایط آنها باشد یا اینکه هیچ چیز نخواهد بود.

تمام نقل و انتقالات از سراسر جهان پولی هنگفت به همراه دارد که از مردم توسط افرادی مشخص کسب می شود. افرادی که به وزارت زیرساخت اوکراین متصل شده و این وزارتخانه نه تنها هیچ اقدامی در این باره نمی کند، بلکه بسیاری از ابتکاراتی که از سوی سفرا و وزارت امور خارجه صورت می گیرد را بلوکه می سازد؛ سفیرانی که قصد دارند هر اقدامی را در جهت حل موضوع انجام دهند و پاسخگو هم باید باشند.

شهروندان ما در آنجا در وضعیت دشواری هستند و همین حالت را هم ایرانیانی دارند که در اینجا هستند و بخاطر تحصیل پول زیادی هم به ما پرداخت کرده اند. این نمونه ای است که من خود از آن اطلاع دارم. چنین نمونه هایی در کشور زیاد است تا شما بدانید که چگونه از این موضوع کسب درآمد می شود.

بیانیه سفارت ایران در اوکراین درباره بازگرداندن شهروندان ایرانی

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین در مورد اقدامات انجام شده در خصوص بازگرداندن اتباع ایرانی مقیم اوکراین بیانیه‌ای منتشر کرده که به شرح زیر است ...

به آگاهی هموطنان عزیز مقیم اوکراین می‌رساند سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی یف از نخستین روز‌های شیوع ویروس کرونا در اوکراین، حفظ سلامت هم‌میهنان را با جدیت مورد توجه قرار داده و علاوه بر انتشار توصیه‌های بهداشتی، مجموعه‌ای از تدابیر و اقدامات لازم را اتخاذ کرده است. از جمله این موارد می‌توان به مکاتبات صورت گرفته در خصوص درخواست تمدید روادید شهروندان و همچنین اقامت دانشجویان مقیم تا زمان رفع محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا اشاره کرد.

با شیوع بیشتر ویروس کرونا و بیماری کووید- ۱۹، موضوع بازگشت هموطنان متقاضی در دستور کار سفارت قرار گرفت و بدین منظور طی هفته گذشته رایزنی‌های فشرده‌ای با مسئولین ایرانی و اوکراینی از جمله ملاقات حضوری با معاون محترم وزیر خارجه و دو مرتبه تماس تلفنی با وزیر محترم زیرساخت اوکراین بعمل آورد؛ لکن تاکنون مجوز دولت اوکراین برای برقراری پرواز مذکور دریافت نشده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اجرای وظیفه ذاتی خود یعنی خدمت‌رسانی حداکثری به هم‌میهنان، برقراری پرواز را همچنان با جدیت پیگیری کرده و امیدوار است با همکاری مسئولین محترم اوکراینی، مجوز مربوطه هر چه سریع‌تر دریافت شود. بدیهی است هموطنان عزیز در اولین فرصت از نتیجه اقدامات سفارت آگاه خواهند شد.

با استفاده از فرصت موجود، دوباره رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی در مبارزه با ویروس کرونا را یادآوری نموده و سلامتی و سرافرازی تمامی ایرانیان در سراسر جهان را از خداوند متعال مسالت می نماید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
اوکراین اتباع خودش رو داره برمیگردونه از کشورهای مختلف در بدو ورود هم ۲ هفته به هزینه دولت در هتل قرنطینه میشن. البته مردم مقاومت میکنن برای قرنطینه ولی اجباریه.
بنده خداها می ترسن سوار طیاره بشن، باید زمینی برگردن، امن تره
دقیقا مثل ماهان
اینهمه دانشگاه در ایران وجود دارد خیلی اشتباه کرده اند که رفته اند اوکراین برای تحصیل.
پاسخ ها
تورج
| Netherlands |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
کدوم همه این همه جوون پشت کنکوری چین. رسما مسابقه گذاشتن. اینها رفتن اونجا پزشکی یا دندانپزشکی بخونن که اینجا نمیتونن! چون ظرفیت تکمیله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
اگر سهمیه ها بزارن کسی هم بره دانشگاه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
مشخصه اصلا دانشگاه نرفتی که سواد داشته باشی از شهریه ها که عمرا خبر داشته باشی
مشرق ممکنه تحقیق کنی و ببینی که این دانشجوهای ایرانی در اوکراین و سایر کشورهائی مانند چکسلواکی و یا مجارستان و رومانی چه کسانی هستند و در چه رشته هائی تحصیل می کنند؟ کویا در زمان ریاست مجلس کروبی یکی از روسای بیمارستانهای مشهور تهران، خودش را به او نزدیک می کنه و چون فرزندش در رومانی پزشکی می خواند، لایحه ای به تصویب مجلس می رسونه که چناچه فقط!! ( فرزندان پزشکان!!)، در خارج از کشور دو یا ترم درس پزشکی را گذرانده باشند، حق دارند به یکی از دانشگاههای پزشکی کشور نقل مکان کنند و بقیه دروس خود را در دانشگاههای ایران بگذرونند. از اون زمان تا الان هزاران بچه پزشک به کشورهای رومانی و اوکراین و مجارستان و چکسلواکی سرازیر شده اند به این آرزو که چند ترم را با پول و پارتی و زد و بند در آنجا بگذرونند و بعد به دانشکده های پزشکی اینجا برگردند. بگذریم از این مسئله که اصولا وجود چنین مصوبه ای کاملا بر خلاف قانون اساسی و مغایر با اصول مساوات و عدالت و یک نوع رانت خواری و تبعیض آشکاره و کاست و طبقه بندی دوره ساسانیان را به نظر می آره، اوکراین و چکسلواکی و دیگر کشورها هم دست این بچه پول دارهای رانت خوار رو خونده اند و به خاطر بدست آوردن پول بیشتر یا به آسانی نمره قبولی به این نوع دانشجوها نمی دند و یا اصولا گواهی مربوطه را صادر نمی کنند. آیا موقع آن نیست که در این خصوص تحقیق بشه و قانون و مصوبه ضد اخلاقی و تبعیض آمیز و ضد عدالت و تساوی مجلس لغو کردد؟ دلیلی نداره که قانونی تصویب بشه و فقط یک قشر از اقشار جامعه از آن منتفع بشه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
کدوم چکسلواکی ؟ سالهاست دو کشور اسلواکی و جمهوری چک شدن. الان ایرانیها و افغانیها در اوکراین زیاد شدن مثل قبل نیست که فقط دانشجو باشن. کار ساختمانی و مسافرکشی هم بیشتر انجام میدن مخصوصا افغانیها بسیارن
ناشناس
| Ukraine |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
کدوم افغانی ؟ من هفته ای حداقل 10 بار اوبر استفاده میکنم تاحالا راننده افغانی ندیدم. یک بار ایرانی یک بار ترک یک بار ازبکستان . افغانی هیچوقت ندیدم
هرجا مدرک پولی میدهند یکسری هستند میرند میگرند میان میرن سرکار مدرک پزسکی راراحت سه سال میگیری.فقط پول بده
علیرغم همه مسائلی که هست . قدر ایران رو بیشتر بدونیم .
من یک فرد عادی هستم که برای بیزنش به اوکراین آمدم و الان یک ماه اینجا سر گردونم تا برگردم، اینکه دانشجو باشیم یا نه، اینکه با رانت آمده باشیم یا نه، شهروند ایران هستیم و این وظیفه دولت ماست تا هر تلاشی رو برای برگرداندن ما بکند، بخشی از بیت المال وظیفه حفاظت از اتباع ایرانی در هر کجای جهان هست.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار