بازدید 22628
پیمانه اقتصادی

تسهیلات ارزان برای کسب و کارهایی که کارگری را اخراج نکرده باشند و نکنند/ توقف طلا در مرز ۱۶۰۰ دلار / سقوط ۷ درصدی قیمت نفت با تداوم افت تقاضا / قیمت مسکن به متری ۱۵.۶ میلیون تومان رسید

این پیمانه تیتر‌هایی همچون صندوق بین‌المللی پول با وام اردن موافقت کرد، وزیر صنعت: ذخایر کالایی به حد کافی در کشور وجود دارد، نفت اضافی عربستان بدون مشتری ماند، برنامه آمریکا برای خرید نفت متوقف شد و زمان واریز اولین یارانه معیشتی سال ۹۹ را در بر دارد.
کد خبر: ۹۶۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷ 27 March 2020

تسهیلات ارزان برای کسب و کارهایی که کارگری را اخراج نکرده باشند و نکنند/ توقف طلا در مرز ۱۶۰۰ دلار/ سقوط ۷ درصدی قیمت نفت با تداوم افت تقاضا/ قیمت مسکن به متری ۱۵.۶ میلیون تومان رسیدتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون صندوق بین‌المللی پول با وام اردن موافقت کرد، وزیر صنعت: ذخایر کالایی به حد کافی در کشور وجود دارد، نفت اضافی عربستان بدون مشتری ماند، برنامه آمریکا برای خرید نفت متوقف شد و زمان واریز اولین یارانه معیشتی سال ۹۹ را در بر دارد.

پاسخ همتی به شبهه و تبلیغات وارونه دشمنان نظام

رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی نوشت: در مورد تبلیغات برای وارونه نشان دادن تلاش های ایران برای استفاده از حقوق و منابع مسدود خودش برای تأمین نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مردم و این ادعا که ایران در تلاش برای دسترسی به پول نقد است! نه دارو و تجهیزات پزشکی! بایستی توضیح بدهم که تلاش ما صرفاً در جهت برداشتن محدودیت ها برای انتقال منابع ارزی بانک مرکزی، برای تداوم تأمین دارو و تجهیزات برای مقابله با این بیماری عالم‌گیر است. 

صندوق بین‌المللی پول با وام اردن موافقت کرد

صندوق بین المللی پول با وام چهار ساله ۱.۳ میلیارد دلاری به اردن موافقت کرد تا در برهه ای که این کشور برای مقابله با کرونا تلاش می‌کند، به نوعی نسبت به اصلاحات ساختاری در این کشور ابراز اطمینان کند. به نقل از رویترز، برنامه تسهیلات وام طولانی مدت (EFF) پس از تعهد اردن نسبت به اعمال اصلاحات ساختاری در راستای کاهش هزینه های برق برای مصارف تجاری و همچنین ایجاد محرک برای کسب و کارها به منظور استخدام افراد جوان‌تر، برای این کشور تثبیت شد.

صندوق بین المللی پول در بیانیه ای اعلام کرد: هدف از اعطای این تسهیلات، حمایت از رشد قوی‌تر و جامع‌تر، اشتغالزایی به ویژه برای زنان و افراد جوان و همچنین کاهش نرخ فقر است. این برنامه پیش از شیوع کرونا طراحی شده بود اما صندوق بین المللی پول اعلام کرد در این برنامه تغییراتی را لحاظ کرده تا هزینه های پیش بینی نشده به منظور پوشش هزینه‌های اضطراری و تامین تجهیزات و کالاهای پزشکی را نیز در بر بگیرد. این نهاد جهانی در ادامه بیانیه خود آورده است: اگر تاثیر شیوع (کرونا) به اندازه ای عمیق باشد که اهداف برنامه را در معرض خطر قرار دهد آنگاه به محض توافق با مقامات، برنامه با تغییر شرایط هماهنگ شده و پیش خواهد رفت.

صندوق بین المللی پول گفته است که با تایید شدن این وام، بلافاصله ۱۳۹.۲ میلیون دلار در دسترس اردن قرار می گیرد و مبلغ باقی مانده نیز به تدریج در بازه زمانی تعیین شده برای برنامه و منوط به بازنگری هشتگانه، به این کشور تعلق خواهد گرفت. به گزارش ایبِنا، محمد العسعس وزیر دارایی اردن پیش تر در گفت‌وگو با رویترز از تایید وام مذکور خبر داده بود. او در بیانیه‌ای اعلام کرد این وام و اصلاحات مرتبط با آن به اردن در جذب اهداکنندگان و صندوق‌های سرمایه گذاری بیشتر کمک خواهد کرد. العسعس در این باره گفت: این وام نشانه ای از اعتماد به فرآیند اصلاحات اقتصادی در اردن بوده و از تلاش های ما برای تعدیل آثار ناشی از این ویروس بر بخش های اقتصادی و افراد آسیب پذیر حمایت می کند. مقامات از این بابت نگرانند که بحران کرونا که به بخش در حال شکوفایی گردشگری اردن آسیب زده است، پیش‌بینی‌های رشد اقتصادی این کشور را به شدت کاهش داده و رکود اقتصادی را عمیق‌تر و مصرف داخلی را کند کند. بخش گردشگری اردن سالانه حدود ۵ میلیارد دلار برای این کشور درآمدزایی دارد.

تسهیلات ارزان برای کسب و کارهایی که کارگری را اخراج نکرده باشند و نکنند

رئیس جمهور در جلسه ستاد اقتصادی دولت به منظور بررسی آثار شیوع بیماری کرونا اعلام کرد: امروز تصمیمات دیگری گرفتیم. اولین تصمیم این بود که نسبت به کسب و کار‌هایی که صدمه دیدند مشروط بر اینکه کارگری را اخراج نکرده باشند و نکنند، اگر بنگاهی صدمه دیده و کارگری را اخراج نکرده باشد تسهیلات ارزان قیمتی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم. در این زمینه وزارتخانه‌های صمت و رفاه و بخش اقتصادی دولت، برنامه ریزی و تعیین و جدول آن را مشخص می‌کنند و در مجموع ۷۵ هزار میلیارد تومان را برای این کار مدنظر قرار دادیم. انشاءالله بانک مرکزی با همکاری بانک‌ها این اقدام را انجام خواهد داد. ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات را با نرخ ترجیحی ۱۲ درصد در اختیار بنگاه‌های خدماتی و تولیدی قرار می‌دهیم و زمان بازپرداخت آن دو سال هست؛ لذا نرخ این تسهیلات ۱۲ درصد و مجموع رقمی که مدنظر قرار دادیم ۷۵ هزار میلیارد تومان است.

وزیر صنعت: ذخایر کالایی به حد کافی در کشور وجود دارد

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیات دولت و در گفت‌وگو با خبرنگاران از ذخایر اقلام کالایی و مایحتاج عمومی در کشور خبر داد و گفت: مردم به هیچ وجه نگران کمبود اقلام غذایی مورد نیاز خود نباشد، چون ذخایر کالایی به حد کافی بوده و هست. رحمانی تصریح کرد: چون سال گذشته تولید کشور رونق خوبی داشت و در این ایام که واحدهای تولید کننده اقلام ضروری و همچنین بهداشتی مورد نیاز مردم شبانه روزی فعال هستند؛ لذا در تامین کالا هیچ مشکلی نداریم. وی افزود: با تمهیدات اتحاذ شده واحدهای صنفی عرضه کننده اقلام ضروری مردم، همچون فروشگاه های مواد غذایی، سوپرمارکت ها، نانوایی ها، میوه فروشی ها و...، هیچ گونه محدودیت فعالیتی نخواهند داشت و دایر خواهند بود.

قیمت مسکن به متری ۱۵.۶ میلیون تومان رسید

دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، گزارش بازار مسکن پایتخت در آخرین ماه سال گذشته (اسفند ۹۸) را اعلام کرد که بر اساس آن، تعداد مبایعات در این ماه، ۱۰ هزار و ۲۴۲ فقره بود. این در حالی است که در ماه مشابه سال قبل از آن (اسفند ۹۷) ۱۳ هزار و ۳۳ فقره و در ماه قبل از آن (بهمن ۹۸) نیز ۱۳ هزار و ۵۵۰ فقره مبایعه نامه ثبت شده بود.

بنابراین، نرخ رشد معاملات مسکن در اسفند ۹۸ نسبت به بهمن ماه سال قبل، «منفی ۲۴.۴ درصد» و نسبت به اسفند ماه سال ۹۷ نیز «منفی ۲۱.۴ درصد» بوده است. همچنین متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در ماه مورد اشاره (اسفند ۹۸) در تهران، ۱۵ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان بوده؛ در حالی که این شاخص در اسفند ماه سال قبل از آن (اسفند ۹۷) متری ۱۱ میلیون و ۹۳ هزار و تومان و در ماه قبل از آن (بهمن ۹۸) متری ۱۴ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۷۰۰ تومان بوده است. بنا بر این نرخ رشد متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در اسفند سال قبل نسبت به اسفند ماه سال ۹۷، مثبت ۴۲.۲ درصد و نسبت به ماه قبل از آن (بهمن ۹۸) مثبت ۸.۷ درصد بوده است. گران‌ترین مناطق پایتخت در معاملات مسکن اسفند ماه، به ترتیب منطقه یک با میانگین متری ۳۳ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان، منطقه ۳ با متری ۲۷ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان، منطقه ۲ با متری ۲۳ میلیون و ۳۶۵ هزار تومان و منطقه ۶ با متری ۲۱ میلیون و ۷۴۳ هزار تومان بوده‌اند. ارزان‌ترین مناطق تهران نیز در معاملات مسکن اسفند سال گذشته، به ترتیب منطقه منطقه ۱۸ با متوسط هر متر مربع ۷ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۴۰۰ تومان و منطقه ۱۷ با متری ۷ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان تعیین شده‌اند.

توقف طلا در مرز ۱۶۰۰ دلار

قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی در پی انتشار آمار اقتصادی نه چندان مطلوب در آمریکا که تصویب بسته محرک مالی دو تریلیون دلاری این کشور را تحت الشعاع قرار داد، کاهش یافت. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در بازار سنگاپور ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۱۶۰۰ دلار و ۲۲ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۷ درصد کاهش، به ۱۶۲۲ دلار و ۶۰ سنت رسید.

سقوط ۷ درصدی قیمت نفت با تداوم افت تقاضا

روز پنجشنبه، با کاهش سریع تقاضای نفت به علت محدودیت‌های ترافیکی وضع شده برای مقابله با ویروس کرونا قیمت نفت پس از ۳ روز رشد متوالی، با یک سقوط سنگین روبه رو شد. حتی بسته تشویقی ۲ تریلیون دلاری آمریکا هم نتوانست چشم‌انداز بازارهای نفت را بهتر کند. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۷.۷ درصد یا ۱.۸۹ دلار سقوط کرد و به ۲۲.۶۰ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۱.۰۱ دلار یا ۳.۶۹ درصد سقوط کرد و در ۲۶.۴۳ دلار بسته شد. تحلیل‌گران گروه بانکداران استرالیا و نیوزیلند در یادداشتی نوشتند: با قرنطینه شدن بسیاری از شهرهای دنیا احتمال کاهش ۱۰ میلیون بشکه در روز از تقاضای نفت جهان افزایش یافته است.

نفت اضافی عربستان بدون مشتری ماند

در پی افت شدید تقاضا برای نفت به دلیل شیوع ویروس کرونا و افزایش نرخ حمل محموله های نفتی، عربستان سعودی برای یافتن مشتری برای نفت اضافی که قرار است عرضه کند، به مشکل برخورده است. منابع آگاه اظهار کردند که شرکت رویال داچ شل و پالایشگاه های آمریکایی نفت سعودی کمتری خریداری می کنند و شرکت نسته فنلاند در آوریل نفت نمی خرد و پالایشگاه های هندی مایلند دریافت محموله های نفتی را به تاخیر بیاندازند. پالایشگاههای لهستانی هم میزان خریدشان را کاهش داده اند. به گزارش ایسنا، عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است، پس از انحلال پیمان سه ساله اوپک پلاس تصمیم گرفت صادراتش را افزایش دهد. اما تقاضا برای نفت به دلیل اقدامات جهانی که برای مقابله با گسترش بیماری کووید ۱۹ انجام شده، به شدت کاهش پیدا کرده و شرکت های نفتی نرخ پالایش را کاهش داده اند و هیچ شتابی برای خرید نفت اضافی از عربستان سعودی ندارند. یک منبع بازرگانی که مایل نبود نامش فاش شود، به رویترز گفت: نرخ فعالیت پالایشگاهی کاهش پیدا کرده و بنابراین فروش حجم اضافی نفت دشوار است. عامل دیگری که به افت تقاضا کمک کرده، رشد هزینه های حمل محموله بوده است.

برنامه آمریکا برای خرید نفت متوقف شد

وزارت انرژی آمریکا برنامه خرید نفت برای پر کردن ذخایر نفت استراتژیک را در پی جا ماندن بودجه سه میلیارد دلاری این طرح از بسته کمک اقتصادی دو تریلیون دلاری، متوقف کرد. به گزارش ایسنا، وزارت انرژی آمریکا با در نظر گرفتن ابهامات مربوط به موافقت کنگره با درخواست خرید نفت در مارس سال ۲۰۲۰، درخواست خود را متوقف می کند و اگر بودجه برای این طرح تضمین شود، این درخواست را مجددا تکرار خواهد کرد. درخواست اولیه برای خرید ۷۷ میلیون بشکه نفت و پر کردن ذخایر استراتژیک در ۱۹ مارس رسما مطرح شد و بر اساس آن، در دور اول قرار بود ۳۰ میلیون بشکه نفت آمریکا برای پر کردن ذخایر استراتژیک خریداری شود. اما در بسته کمک اقتصادی دو تریلیون دلاری که کاخ سفید و سنا شب چهارشنبه در خصوص آن به توافق رسیدند بودجه ای برای خرید نفت از تولیدکنندگان داخلی در نظر گرفته نشد. در ابتدا سه میلیارد دلار برای این پروژه درخواست شده بود. در پی تصویب لایحه بسته دو تریلیون دلاری در سنا، چاک شومر، رهبر اقلیت سنا در ایمیلی به سناتورها اعلام کرد که در نسخه بازبینی شده لایحه، سه میلیارد دلار بودجه برای خرید نفت حذف شد.

زمان واریز اولین یارانه معیشتی سال ۹۹ مشخص شد

سخنگو و رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: اولین یارانه معیشتی در سال جاری در روز دهم فروردین‌ماه واریز می‌شود. مهدی قمصریان در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: طبق روال ماه‌های قبل اولین یارانه معیشتی خانوار در سال جاری در ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۱۰ فروردین ۹۹ به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. وی افزود: طبق روال ماه‌های قبل یارانه معیشتی براساس بُعد خانوار برای ۶۰ میلیون شامل بیش از ۱۸ میلیون خانوار واریز می‌شود. به گفته قمصریان، برای خانوار‌های تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، خانوار‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بالاتر ۲۰۵ هزار تومان واریز می‌شود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۸
اعلام خبر افزایش قیمت مسکن توسط وزارت راه؟! مگر معامله ای هم انجام گرفته؟ الان یکماه است دلالهای مسکن درخانه هستند چطور افزایش قیمت صورت گرفته؟!
پاسخ ها
سلام
| Germany |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
بلی. ب کارگری ک کار نکرده. باید حقوق. بدم. و دولت عزیر. ب جاش ب من وام کم بهره میده. به به چ سعادتی. واقعا خوش ب حال تولید کننده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
دولت و دولتی ها بزرگترین سرمایه گذاران در بخش مسکن هستند و مدام در بوق افزایش قیمت ملک می‌دمند. شما باور نکن. اصلا ملک بشه متری یک میلیارد ، ملت بدبخت نون شب ندارن ، کی می تونه خونه بخره
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
خودشون دلالن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
وقتی هشتاد درصد مردم ازین کرونا زیان کرده اند
کاسب ها بیشتر
چگونه نقدینگی افزایش پیدا کرده یا می کند که خرید و فروش مسکن زیاد شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
چون بانک ها و خود آقازاده ها کارشون ساخت و سازه چه مستقیم و یا چه با سرمایه گذاریشون ! معلومه نمیخوان قیمت پایین بیاد , اینها خون مردم را تو شیشه کردند و تا مردم را نکشند ول نمیکنند
تا کی قراره قیمت مسکن اضافه بشه؟
من اگه ۱ میلیارد پول داشتم همه رو چنج میکردم از اینجا می رفتم...
مسکن متری ..........ملیون
...خوش بحال مادر بزرگ من که مرد و این روزا رو ندیدند
علی برکت الله..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
افغانستان هم بهت ویزا نمیده ، بمون دور همیم دیگه
یکی دراين مملکت نیست
که حق مظلوم رابگيرد
به کارفرمای من که هم خانه داره وهم ماشین داره (ازهرکدام چندتا)کمک معیشتی ميدن وبه ما که کارگرش هستیم نه خانه داریم ونه ماشین کمک معیشتی نميدن
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
متاسفانه پرداخت یارانه معیشتی و خیلی پرداخت های دیگر در این کشور عادلانه نیست.
کسی را میشاسم که ماهی حدود ۸ میلیون حقوق میگیره و بعد از اعتراض یارانه معیشتی بهش تعلق گرفت ولی خانواده ای میشناسم که مادر سرپرست خانوار است ولی چون پسرش میوه فروشی داره و گردش مالی حسابش بالاست و همه این گردش مالی متعلق به مغازه داران میدان تره بار است اعتراضش رد شد.
جالبه این بندگان خود ماشین ندارند خانه ندارند و مستاجرند مغازه هم اجاره میدن ولی اولی یک واحد حدود ۱۳۰ متر در جای مناسب دارد.
اگر میخوایم عدالت برقرار باشه قسط ها و اینکه شخص چه دارایی های دارد را بررسی کنید.
درحالیکه خریداری برای قیمتهای فضائی از آذر 96 به اینطرف وجود نداشته این آمارهای کاذب افزایش معاملات و افزایشهای نجومی تر را با چه هدفی دنبال میکنند؟!
وقتی قیمت مسکن را بین خود به رقابت می گذارند و هر لحظه بین خود بالا می برند تا کجا پیش خواهند رفت و در نهایت ملک خود را به چه کسانی خواهند فروخت؟! قطعاً فقط مصرف کنندگان باید این املاک را بخرند تا این دلالان به پولی برسند و هیچ وقت با قیمتهای فضائی بوجود آمده توسط دلالان ملکی نخواهند خرید و شاید نهایتاً 10% این قیمتها را برای خرید هزینه کنند!
فعلاً خریداران اگر شده سالیان سال نظاره گر این بازی قیمت باشند صبر خواهند کرد تا دلالان و املاکی ها خوب ضرر بکنند تا مجبور به ارائه قیمت مسکن به قیمت واقعی شوند وگرنه با قیمتهای غیر واقعی خریدی وجود نخواهد داشت!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
اونی که نمیتونه بخره اجاره باید کنه. خونه که گرون بشه اجاره هم بالا میره. پس هر روز بدبختر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
کاربر 15:36!
تو تو خوابی بهتره همینجوری بخوابی و کاری با مسکن نداشته باشی!
گرونی مسکن دلیل بر درستی و واقعی بودن اون نیست اگر اینطور بود که الان همه ریخته بودن و با این قیمتهای تخیلی داشتن می خریدن!
عدم خرید نشانه غیر واقعی بودن قیمت مسکنه و سقوط قیمت مسکن حتمیه و حتی به کمتر از از ارزش واقعی اون هم شاید کسی نخره!
وقتی قیمت مسکن توهمیه اجاره اون هم توهمیه پس کسی هم با این قیمتها اجاره هم نمی کنه! میگی نه برو آماره همین یکی دوساله اجاره نگاه کن خیلی از این طماعان خواستن خونه نوساز رو با قیمت تخیلی بدن اجاره ولی اجراه هم نرفته!
بهتره از خواب بیدار شی
سه هفته قبل از عید همه چیز داغون
دو هفته ی تعطیلات عید ادامه ی همان وضع داغون .
بیش از یکماه است درآمد کسبه ها و کارگران صفر شده

چرا دولت نمی فهمد ؟؟؟؟؟؟
کارمند با هر مشکلی باز هم درآمد ثابت داره اما کارگر چه گناهی کرده ؟؟...
چرا از واریز کمک های معیشتی خبری نیست !!؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
حق کاملا باشماست
اما در دوسال گذشته که درآمد شما بالا بود و کارمند این آب باریکش قابل با شما نبود کجا بودید؟!
کی میگه دولت ضامن درآمد شماست؟ دولت ضامن بهداشت جامعه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
ناشناس محترم 15:37
دولت با دریافت مالیات و عوارض و بیمه و ....از ما می گیره به شما حقوق میده
ضمنا دو سال گذشته فقط دلال ها و ملاکان و طلافروشان و صرافان کاسبی میکردند بقیه غاز می چروندن
کم لطفی کردید
کارمندان وضعشان بهتر از کاسبان است
کارگران که کلا مرخصند و بنده خداها داغون ترند
درآمد نباشه بحران های اجتماعی و سیاسی در راه خواهند بود

اوضاع اقتصادی به نفع ثروتمندان و به ضرر ۹۵ درصد جامعه داره پیش میره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
کرونا جان و مال ثروتمندان را هم هدف گرفته است.
دارند دق می کنند.
با یکیشون صحبت کردم بسیار افسرده بود
می گفت مالم بدردم نمی خوره
از ماشینم نمتونم استفاده کنم
بهتره حالا که اکثر خانواده ها بیکار شدن دولت مخارج خانواده ها رو پرداخت کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
دولت از کجا بیاره؟!
خرج بیمارستان ها(چند هزار ملیاردی) رو هم دولت به زحمت داره میده
کشوراردن که در برابر ایران یه جوجه است میتونه از صندوق بین المللی پول وام بگیره ولی ایران نمیتونه؟وقتشه که در مورد سیاست خارجی تجدید نظر کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
وقتشه عاقلانه برخورد کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
ما تصميم مون رو گرفتيم و ميخوايم با كل دنيا بجنگيم .
مهدی
| Netherlands |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
این نوع ادبیات درموردکشورهاوبکاربردن واژه هایی کوچه بازاری مثل جوجه ،عددی نیسن و...دیگه سالهاست منسوخ شده
در حالیکه بیش از 2 سال یعنی از آذر سال 96 از عدم خرید مسکن با قیمتهای رؤیائی می گذرد و همچنان کسی حاضر به خرید با چینن قیمتهائی نیست و همچنان خانه ها و ساختمانهای نوساز خالی از سالها قبل همچنان خالی مانده اند و کسی حاضر به خرید با قیمتهای توهمی نیست! و حتی سازندگان از ترس عدم فروش خیلی از ساختماهای خود را بصورت نیمه ساز رها کرده اند! اینکه با کمک دلالان و املاکی ها اقدام به فضاسازی کاذب معاملات مسکن می کنند و بصورت مصنوعی افزایش قیمت می دهند تا بخیال خود خریدار را فریب داده و یا با القای ترس افزایش بیشتر وادار به خرید با قیمتهای توهمی نمایند ولی باز خریداری پیدا نمی کنند! بالاخره مجبور به کاهش شدید قیمت می شوند و وادار به فروش به قیمت واقعی خواهند شد و در این فاصله ضررهای پیاپی ناشی از خواب سرمایه و هزینه های نگهداری واحدهای خالی و هزینه های ناشی از فرسودگی فروشندگان سازندگان و حتی دلالان را وادار بفروش به قیمت واقعی خواهند نمود! قیمت واقعی مسکن کمتر از 10% قیمتهای توهمی است!!!!!
وام 12 درصد با فرمولهاي من دراوردي بانكها ميرسد به 50درصد
دلالان عزيز قيمت مسكن رو ببرين بالا... خريداري نيست.
تسهیلات ارزانقیمت پرداخت میشود مثل گذشته که ظاهراً 10درصد بود و در واقع بالا 50 درصد هستش آن هم نه برای همه ! یا یکی از برنامه‌های این کشور همین هدیه اینترنت رایگان بود که وزیر با کلی منت به مردم داد با سرعت افتضاح که بدتر از دایال‌آپ هستش حالا هم قراره جمعش کنه!
اهداف چهل ساله‌‌ی شما که آخرش عدم نیاز به نفت بود چی شد؟!...
بزودی قیمت مسکن و طلا سقوط میکنه...
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
به این میگن حافظه ماهی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
چهل ساله منتظر سقوط قیمتید؟
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
سال ۹۶: بزودی قیمت طلا و مسکن سقوط
سال ۹۷: بزودی قیمت طلا و مسکن سقوط
سال۹۸: بزودی قیمت طلا و مسکن سقوط
سال ۹۹:ادامه سقوط
سال ۱۴۰۰: سقوط سهمگین طلا و مسکن
سقوط بیسابقه قیمت نفت +تشدید کرونا= سقوط بیسابقه بورس نورچشمی
یکی از دلایلی که باید از ایران فرار کرد همینه قیمت خونه نجومی ولی امکانات در حد کابل با این هزنیه ها هرجای دنیا میشه بهترین زندگیو داشت ولی چون غیرت ایرانی در رگامونه باید بمونیم صدامونم در نیاد ولی هزینه زندگی تو نیویورکو بدیم
ان فردیکه گفته با این هزینه ها میشه بهترین زندگی را درهرکجای دنیا داشت باید گفت دوست گرامی موضوع این است که اگر پول هم داشته باشی هیچ کشوری ایرانی را راه نمیده حساب بانکی نمیتونی داشته باشی جلذ گذرنامه ات کت نگاه کنند فوری صدای پلیس میزنند وانگشت نگاری و؟؟؟؟ ر فکرکردی میشه راحت هرکشوری رفت وزندگی کرد؟ خیال خامی است
پارسال هم در سایت بهین یاب قرار بود وام به تولیدکننده بدهند ولی بعد از پی گیری های فراوان بانکها اعلام کردند باید گردش حساب س ماهه خوب و مشتری پولدار ما باشی تا وام تعلق بگیره خواستم بگم شما بفکر تولید نباش چون مانع تولیدی نه حامی
والله هرچی بانک مرکزی وبا دولت در نظر میگیرند عکس ان در جامعه اتفاق می افتد قرار شد مهلت سه ماهه برای باز پرداخت وامهای قرض الحسنه و وامهای دیگری که دریافت کنندهای آن از وضع موجود متضرر شدهاند داده بشود که هنوز با اینکه چهل روز از بحران موجود گذشته هیچ دستو رالعملی به بانکها ابلاغ نشده و انها نه تنها اقساط را میگیرند بلکه جریمه های دبر کرد هم از مشتریان اخذ میکنند و فکر میکنم با رسیدن دستور این مهلت نیز تمام خواهد شد یا یارانه معیشتی بر چه اساسی داده شده که شامل حال ماها نشده متاسفانه با حرفی و یا تصمیمی که در دولت گرفته میشود در عملی که اتفاق میافتد اختلاف فاحشی هست تسهیلات دوازده در صدی که گفته میشود باز چه گرهی را باز خواهد کرد در حالی که در بعضی از کشورها نرخ سود وامهای اینچنینی صفردرصد است تمام کسبه و تولید کنندگان و صنوف خدماتی وغیرو صدمات زیادی دیدهاند و خیلی از آنها در شرایط فعلی تعطیل شده است با نگاه به اوضاع فعلی معلوم شد در زمان اتفاقات از این دست هیچگونه آمادگی و هماهنگی در کشور وجود ندارد و ستادهای مبارزه با بحران خودشان دچار بحران تصمیم گیری هستند و همه چیز به حال خود رها شده است.
دولت دیوارراایجادکرده و قیمت جهشی ثبت کرده مسکن رابدست دلالان بنگاههان وملکداران سپرده و اینان همه جارابه گندکشیدند اجاره نشینهارابدبخت کردندوازفشارروحی این قیمتهای دلبخواهی سرطان گرفته جراحی کردیم و اینان اینگونه قیمت تعیین میکنندافزایش قیمت چنین است دولت مملکت رابدست دلالان بنگاههان وملکداران سپرده وهرج مرج اخلال ناامنی وهرکی هرکی و مسابقه افزایش قیمتی به راه انداختند واز۳تا۶برابرقیمت لحظه ای دلبخواهی ثبت میکنند مسکن مهرهای احمدی نژاد که دولت ایرادمیگرفت وبه کمیته امدادبخشیده ۳تا۶برابرقیمت دلبخواهی میزننددرتبریزشورش درآمده مملکت بدست دلالان درآمده فاصله طبقاتی رااز۶۰درصدبه۶۰۰درصدرسانده و آرامش و امنیت وثبات نداریم دولتی که قادربه کنترل قیمتهانیست و مردمی که لیاقت استفاده صحیح از سایتها ودیوارراندارند چرادیوارراحذف نمیکنید دشمن ازدیوارواردشده خداوندکرونارابرای پایان دادن ظلم وستم به اجاره نشینها فرستاده دولت این سیاست دشمن گونه و دشمن دوست رابجای رونق تولیدجازده که ۷ساله ساخت وسازنکرده ۵۰میلیون تومن داشتم سرپرست۴نفرم یک واحد۶۰متری سندآزادمیدادند الان پول رهنی شده دولت باید خسارت وضررزیان ناشی از عدم مدیریت ناکارآمدی و مقصر بلاعوض باید۵برابرمبلغ دارایی ام را بهم بدهدمسکن ملی بااین قیمتهای آزاد به راه انداخته تمامی شرایط رادارم فرم ج راقرمززدند در اداره شهرسازی تبریزمراجعه کردم فرم ج ام سبزاست و اینگونه حذف م میکند دولتی به چنین دشمنی با مردم و مملکت رابه امان دلالان سپردن در هیچ جای جهان سابقه ندارد
چون بانک ها و خود آقازاده ها کارشون ساخت و سازه چه مستقیم و یا چه با سرمایه گذاریشون ! معلومه نمیخوان قیمت پایین بیاد , اینها خون مردم را تو شیشه کردند و تا مردم را نکشند ول نمیکنند
چرا یارانه بازنشسته فرهنگی را از سال 94 تاکنون قطع کرده اید ؟ این بی عدالتی است که ثروتمندان یارانه بگیرند ولی بازنشسته فرهنگی با حقوق زیر سه میلیون را قطع کنید ... دولت ثروتمندان
کارگرها را اخراج نمیکنیم درب کارخانه را بستیم 10 درصد ظرفیت هم کار کنی فردا باید جوابگوی دارایی بشیم بستن کارخانه خیلی خیلی باصرفه است یکسال هم دولت تامین اجتماعی حقوق اینا را بده مگه 3 درصد بیمه بیکاری را از کارفرما نگرفتند . فدای این کرونا بشم من
خانه باید به قیمت تما م شده با تعیین قیمت مصالح بکار برده شده دران توسط کارشناس دادگستری.و دادن برگه دادگستری با تعیین قیمت به خریدار وفروشنده .......ارایه فقط از طریق اینترنت .....ثبت فقط در دفاتر اصلی دولت ..بستن درب بنگاههای معاملاتی .حذف صنف دلا ن کثیف و صنف بنگاه داران .....این قانون ..باید اجرا کنید .دیگه سودهای باد اورده را لو لو برد...قانون جنگل تمام ................باید به قانون بر گریدید ..مگر نه باید خانه ها را زیر قیمت تمام شده بفروشید .....اگر دولت بانکها را موظف به گرفتن وام های داده شده به مالکان بکند ..این اتفاق خواهد افتاد .اگر می خواهید مملکت را نجات بدهید از این وضعیت ........بر گردید به قانون..یک بار هم این نظر را بگذار
ما کلی دارایی بلوکه شده داریم چرا وام بگیریم!؟ مگه دلار با دلار فرق داره؟ چطوریه پول خودمون رو نمی تونیم برداریم اما وام چرا!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عجب!
واقعا عجیبه! دولت و وزارت راه و شهرسازی این بخش مسکن را که یکی از کالاهای استراتژیک و حساس است کاملا رها کرده اند و دلال ها و بساز و بفروش ها و املاکی ها و به خصوص این سایتهای مسکن دارند کاملا جولان می دهند و هر طور دلشان میخواهد دقیقه ای قیمت خانه را بالا می برند. واقعا یکی نیست در این مملکت که به قیمت ملک و خانه مسکونی مردم رسیدگی کند؟! این مالیات بر عایدی مسکن و مالیات بر خانه های خالی احتکار شده چه شد؟ چرا این قدر شعار می دهند؟ آقای آخوندی وزیر قبلی مسکن که طرح مسکن مهر را مزخرف می نامید خودش برای مسکن مردم بدبخت چه کاری کرد؟ طاقت اجاره نشین ها و بی خانمان ها تمام شده است جناب وزیر مسکن چرای کاری برای مردم نمی کنید؟ نمایندگان مجلس چرا نظارت نمی کنند؟ چرا باید یکی صاحب 5 آپارتمان باشد و مالیات ندهد و یکی نتواند 40 متر جا پیدا کند؟ یعنی حباب دلار هنوز بر مسکن اثر نکرده و تاثیرش تا کی قراره ادامه پیدا کند و به این بهانه قیمت خانه مسکونی مردم را دقیقه ای بالا ببرند؟
واقعا بی خیالی مسئولان خیلی عجیبه راجع به مسکن. طلا را مردم اگر نخرند چیزی نمیشه اما خانه را نمی توان نخرید چون محل سکونت انسان است ...
یقین بدانید سال ۹۹ سال ریزش قیمت مسکن است من قسم میخورم دونفر ازنمایندگان جدید مجلس درجمع گفتند اگرما تا پایان سال ۹۹ مسکن را وقیمت انزا ریزشی نکنیم مارا به حوزه انتخابی خود راه ندهید مطمعن باشید
دوست عزيز نگران اعلام افزايش قيمت مسكن از طرف وزارت مسكن و شهرسازي نباش چون با اين قيمتها اصلا" معامله اي صورت نمي گيرد و فقط دلال معابانه اعلام قيمت مي كنند.كو پول تا مردم خانه بخرند؟؟؟/
مثل افزايش قيمت خودرو .ببين در محدوده خودتان چند نفر خودرو با اين قيمت كاذب و دلال معابانه مي خرند؟
بازار مسكن و خودرو كاملا" راكداست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر