بازدید 5344

آغاز عملیات ارتش فرانسه برای مقابه با کرونا

رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که "عملیات ارتش فرانسه" به منظور پشتیبانی برای مقابله با ویروس کرونا در کنار سرمایه گذاری‌های گسترده در سیستم بهداشت عمومی کشور وارد فاز اجرایی شده است.
کد خبر: ۹۶۸۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱ 26 March 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در جریان یک نشست خبری در شهر مولوز، مرکز شیوع کرونا در این کشور قول داد تا اقداماتی را با سیاست‌گذاری‌های کوتاه و بلندمدت گسترده و جامع به منظور مقابله با این بیماری ویروسی انجام دهد؛ در این شهر یک بیمارستان صحرایی از سوی ارتش ایجاد شده است.

همچنین بجز این عملیات، ارتش فرانسه قرار است برای پشتیبانی پزشکی و لجستیکی جهت مقابله با این بیماری ویروسی مستقر شود. فرانسه همچنین برای نقل و انتقال بیماران در قلمروهای فرانسوی در کارائیب، آفریقای جنوبی و اقیانوس هند هلیکوپترهایی را در نظر گرفته است.

ماکرون در ادامه اعلام کرد، این عملیات جدید با نام "پایداری" با هدف کمک و پشتیبانی از مردم و حمایت از سرویس‌های عمومی به منظور مقابله با این بیماری در نظر گرفته شده و مختص آن است.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین با اعلام اینکه این کشور در جنگ با این ویروس است، هشدار داد: ما تازه ابتدای کار هستیم اما از آن عبور می‌کنیم چون تسلیم نمی‌شویم و قوی هستیم.

چند ساعت پس از سخنرانی ماکرون، وزارت نیروهای مسلح فرانسه نیز اعلام کرد که این کشور تمامی نیروهای مستقر در عراق را تا اطلاع ثانوی و به دلیل شیوع کروناویروس خارج کرده است.

این وزارتخانه با اعلام اینکه ۱۰۰ نیرو در عراق دارد، اعلام کرد: فرانسه این تصمیم را تا اطلاع ثانوی درباره استقرار مجدد نیروهایش در عراق گرفته است اما عملیات هوایی فرانسه علیه داعش در عراق ادامه می‌یابد.

منبع: ایسنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار