بازدید 76284

«تامی‌فلو» و «هیدروکسی کلروکین»، فرجام تامل برانگیز دو تجویز کرونایی!

بر اساس تصمیمی که ساعاتی پیش اتخاذ و ابلاغ شد، «تامی‌فلو» از پروتکل درمان کووید ۱۹ حذف شد؛ اتفاقی که می‌تواند به تقاضای کاذب و دلالی‌های عجیب با این دارو پایان دهد. هرچند بهتر است بگوییم که ماجرا پایان نیافته و بحران به داروی دیگری سوق داده شده است. اتفاقی که رقم زننده اش صدا و سیما و یک شرکت دارویی هستند!
کد خبر: ۹۶۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳ 15 March 2020
تابناک اجتماعیباور کنید یا نه، ویروس کرونای جدید و حتی بیماری‌ که پدید می‌آورد هنوز آنقدر ناشناخته هستند که بسیاری از مطالب علمی که درباره‌شان مطرح می‌شود، در حد فرضیات باشند؛ فرضیاتی که برای بعضی حکم برگ برنده کاسبی را دارد!

به گزارش «تابناک»؛ چگونه می‌شود تشخیص داد که یک فرد مشکوک، به کووید ۱۹ مبتلاست یا مثلا گرفتار آنفلوانزا یا بیماری و عارضه‌ای متفاوت شده است؟ کادر درمانی چگونه چنین چیزی را تشخیص می‌دهند؟ آیا سراغ استفاده از کیت‌های ویژه و اشغال ظرفیت آزمایشگاهی و بیمارستانی می‌روند یا...؟

بر خلاف تصور برخی‌هایمان، فرایند تشخیص بیماری کووید ۱۹ و درمان بیماران، به رغم تازه بودن این بیماری، از مدت‌ها پیش مشخص شده و با دقت پی گرفته می‌شود. فرایندی که حتی فلوچارت اجرایش مشخص و معین است و به همان دلایلی که در مقدمه گفتیم، مدام در حال به روزرسانی است. روندی ادامه دار و حتی به تعبیری پایان ناپذیر.
 
«تامی‌فلو» و «هیدروکسی کلروکین»، فرجام تامل برانگیز دو تجویز کرونایی!

به این صورت که پرسنل درمانی و پزشکان می‌دانند در صورت مواجهه با فرد مشکوک به بیماری، چه علائمی را مورد توجه قرار دهند و چه تصمیمی بگیرند؛ بازگرداندن فرد به منزل به همراه توصیه‌ها و تجویز‌های ویژه این شرایط یا ارجاع فرد به مراحل تشخیصی بعدی از جمله عکسبرداری از قفسه سینه و حتی تست کرونا.

چارچوبی مدون و معین که حتی مشخص می‌کند چه تجویز‌های برای بیماران مناسب‌تر است و نکات جانبی مانند توصیه‌های بهداشتی در پذیرش بیمار را هم از قلم نینداخته است. دستور کاری جامع که پدیدآورندگانش جمع بزرگی از پزشکان، اساتید دانشگاه و کارشناسان هستند و از آنجایی که می‌دانند مطالعات در این خصوص ادامه دارد و فرضیه‌های مطرح ممکن است رد یا تایید شوند، از بازبینی چندباره دستورالعملشان ابایی ندارند.

درست مانند تصمیمی که ساعاتی پیش اتخاذ و ابلاغ شد و سخنگوی وزارت بهداشت آن را رسانه‌ای کرد؛ اینکه داروی تامی‌فلو از پروتکل درمان کووید ۱۹ حذف شد چراکه به تاکید جهانپور: «تامیفلو یا ‎Oseltamivir ... در پیشگیری یا درمان ‎کرونا تاثیری ندارد؛ موضوع در کمیته‌های علمی، بررسی و در کمیته درمان ستاد ملی مقابله با کرونا نیز مطرح و [تامی‌فلو]از پروتکل درمان COVID_۱۹ حذف گردید.»
 
«تامی‌فلو» و «هیدروکسی کلروکین»، فرجام تامل برانگیز دو تجویز کرونایی!

حذف دارویی که شنیده‌ها حکایت از رسیدن قیمتش در بازار سیاه به یک تا دو میلیون تومان به ازای هر ورق داشت. دارویی که غالبا به شکل کپسول (و در مواردی به صورت پودر) شناخته می‌شود و در تعریف، «مهارکننده رقابتی آنزیم نورآمینیداز ویروسی است»، هرچند که نامش نشان می‌دهد ویروسی دیگر را نشانه می‌رود؛ ویروس پدید آورنده آنفلوانزا.

همان بیماری‌ که بسیاری در کشورمان به اشتباه آنفلوآنزا می‌خوانندش و با نام «فلو» در میان انگلیسی زبانان مشهور است؛ بیماری‌ که تا چند روز پیش مرگبارتر از کووید ۱۹ معرفی می‌شد و تازه دو سه روز است که سازمان بهداشت جهانی جایش را با بیماری ناشی از ابتلا به ویروس کرونای جدید عوض کرده و تاکید داشته که کووید ۱۹ مرگبارتر از فلو است.

عمل به همین نکات موجب شده بود که از چندی پیش برخی داروسازان از قرار گرفتن تامی‌فلو در پروتکل ابراز تعجب کنند، به ویژه وقتی می‌دیدند تقاضایی کاذب، اما به شدت فراگیر و بزرگ شکل گرفته که موجب بروز حاشیه‌های فراوانی شده است. حاشیه‌هایی که از جمله آن‌ها تلاش نزدیکان افراد بیمار برای یافتن این دارو، ناکامی ایشان و نارضایتی همراه با آه و درد ایشان است.

پایان داستانی که طی روز‌های اخیر به صف مقابل برخی داروخانه‌های توزیع ویژه این دارو هم رسیده بود و به شدت رنگ و بوی دلالی داشت. داستانی که بهتر است بگوییم پایان نیافته، بلکه به دارویی دیگر سرایت یافته است. دارویی با نام هیدروکسی کلروکین یا نام کامل ترش یعنی «هیدورکسی کلروکین سولفات ۲۰۰» که برای بیماران روماتیسمی و افرادی که با درد‌ها و عارضه‌های مفصلی دست به گریبان هستند، آشناست.
 

قرص‌هایی که چندین شرکت دارویی در کشورمان تولید کننده اش هستند، اما طی روز‌های اخیر و به مدد یک خطای عجیب به شدت نایاب شده است، جوری که مصرف کنندگان مداوم این دارو نمی‌دانند برای تهیه اش به کجا بروند و سراغ چه کسی را بگیرند که صدایشان را بشنود و به گلایه هایشان گوش فرا دهد. گلایه‌هایی که بیشتر متوجه رسانه ملی و یک شرکت داروسازی خاص است!

چرا؟ از این رو که چند روز پیش برخی بخش‌های خبری تلویزیون گزارشی پخش کردند که در آن از ساخت داروی درمان کرونا در کشورمان خبر می‌داد؛ کشفی که قرار است به زودی روانه بازار شود و مدیر شرکت دارویی تاکید دارد که منجر به درمان بیماران می‌شود نه تسکین یا بهبودشان! کشفی با نام هیدروکسی کلروکین که موجبات خنده، شرمساری و حتی عصبانیت برخی را فراهم آورده است.

رویدادی که هنوز نه آن شرکت دارویی از رقم زدنش عذرخواهی کرده، نه رسانه ملی به روی خودش آورده و نه کسی کوشیده با اعمال قانون، جبرانش کند. ماجرایی که برآمده از رد یک فرضیه علمی نیست که انتظار داشته باشیم در بروزرسانی پروتکل تشخیص و درمان رفع شود بلکه ناشی از خطای انسانی افرادی است که یکی در اصول خبرنگاری و دیگری در اصول حرفه‌ای و صداقت، دچار لغزش‌های عجیب شده و بازار را برای سودجویی برخی داغ کرده‌اند!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۹
اللهم اشف کل مریض
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
نمیتونی فارسی بنویسی؟
خدایا تمام بیماران را شفا بده.

این بهتر نیست؟ خسته شدیم ازاین عبارات عربی.
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
یکی نیست تو این یقه این صدا و سیمایی های بی وجدان رو بگیره ، اون از کتمان کرونا که هر شب پخش می شد و می گفت منلکت و بخصوص قم گل بلبل است و حالا که اخبار کذب رو بدون تحقیق و منبع موثق پخش می کنه باعث دردسر مردم و مسیولین می شه
عبداله نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
سازمان داروی آمریکا اخیرا تایید کرد که این دارو به همراه آزیترومایسین همزمان در درمان کرونا موثر است. پس بی راه نگفتن
داروی بیماران را در همان محلی که تجویز انجام می شود در اختیار بیماران قرار دهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
اینجوری نمیتونن زیاد سود کنن
ناشناس ۲
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
یعنی بعضی ها اسلام ستیزی رو در هیچ شرایطی رها نمی کن

خدایا این مریض,ها رو هم شفا بده
کار خود دولتی هاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
کار دولتی ها نیست کار اونهایی که شرکت داروسازی متعلق به اونهاس و کسی نمی تونه چیزی بهشون بگه
هر چه مشکل داریم از صدا و سیماست .... تعطیل کنند این منبع دل نگرانی را ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
در ماجرای بحث مجری دلاوری و آقای فتاح دیدیم که رسما فتاح به مجری صدا و سیما کفت تو صدای مردم نیستی و کارمند صداسیمایی یعنی کارمند خودمایی و نباید از من سوال مردمی بپزسی اون سوالها را بپرس که ما میگیم
این داروها یکی یکی روی مریض امتحان میشه تا یکیش جواب بده و گرنه هیچکدام داروی قطعی کرونا نیست
به عنوان یه پزشک لحظه ای که خبر رو از اخبار ۲۰:۳۰ شنیدم دقیقا همین احساست عجیبی که تابناک اشاره کرد رو داشتم...اولش شاخ دراوردم که گفتن تونستیم داروی درمان کرونا رو کشف کنیم!!بعدش که اسم کلروکین رو آوردن نمیدونستم بخندم!گریه کنم!به مردمی فکر کردم که الان دلشون خوش میشه فکر میکن داروشو کشف کردیم...صدا وسیمای بی در و پیکر‌.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
روی بخش خبری هشت وسی و باشگاه خبرنگاران جوان بایستی نظارت بیشترب داشت. این دارو بسیار سمی است.
صدا سیما خودش شده منبع دروغ پراکنی !
تقریبا کل کشور از مردم گرفته تا مسئولین و همه ی دستگاهها و سازمانها و نهادها داریم تو کار هم دخالت میکنیم و کاری هم از دستمان بر نمی آید و روزبروز وضعیت آشفته تر میشه !!!!!

فقط محتکران کالاهای بهداشتی برنده ی این وضعیت آشفته هستند .
چند روز پیش آقای حسین کرمانپور(روابط عمومی نظام پزشکی) نسخه کروناش رو در اینستاگرام منتشر کردن دقیقا همین تامی فلو . به ایشون عرض کردم کارتون اشتباهه. باعث میشه تبدیل به مافیا شه. ایشون جواب من و دادن که نمیشه فقط تو بیمارستان ها پیدا میشه و توجیهات دیگه. طرفداراشم شروع کردن تند گویی. امروز نتیجش رو کاملا دیدیدم
دلیل: القای این نکته تو ذهن مردم که ما می توانیم در حالیکه در و دیوار گواهند که نتوانستیم
امیوارم در اینده بتونیم
صدا سیمام که فورا یه گزارش من دراوردی درست کرد که ما توانستیم و داروی کرونا رو درست کردیم
حداقل در نظر بگیرید که یه تعدادی پزشک و متخصص داریم که میفهمن این موضوعاتو
این دارو سلول های. تی را هدف قرار میدهد و آثار را کم نی کند نه خود ویروس را و بعد از ۴۸ ساعت مریض ...
تا کی از درمان های پزشکان بی سواد باید رنج ببریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
یه چیزی بلدی ولی نه اونقدری که خودت فکر میکنی عقل کلی...وقتی یه ویروس جدید اینجوری شیوع پیدا میکنه میان از داروهای ضد ویروسی مثل تامی فلو که روی ویروسای دیگه اثر داشته استفاده میکنن ببینن جواب میده یا نه،به این میگن کارآزمایی بالینی،اگر جواب داد که ادامه میدن،اگر جواب نداد مثل الان دیگه ادامه نمیدن...چرا فکر میکنی تو بلدی ولی پزشک متخصصی که سالها درسشو خونده بلد نیست؟؟چی تو خودت دیدی؟؟
خب .. الان هم معاون ترامپ بصورت زنده از تهیه و توزیع داروی کرونا توسط شزکت امریکایی((روش)) خبر داد.
اونها هم دارن اشتباه رسانه ای و... میکنن؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
اونجا تلوزیون دولتی نیست آقای پرت از مرحله ، هنوز تفاوت رو نمی دونی یا جدی جدی اینقدر شوتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
اولا شرکت "روش" امریکایی نیست و سوئیسیه...ثانیا امریکا یا روش هیچکدام ادعای کشف داروی جدیدی رو نداره بلکه یه داروی ضد ویروسی شرکت روش که برای بیماری ویروسی دیگه قبلا استفاده میشده رو الان روی بیمارای کرونایی امتحان کردن و از نظر امریکاییا جواب داده،پس اعلام کردن استفادش مفیده.
فقط روغن بنفشه بود که رنگ و بوی دلالی نگرفت
واقعا برای منم تعجب آور بود اما واقعیت اینه که این پروتکل درمانی هست که حتی در آمریکا هم استفاده میشه. مشکل ناشناخته بودن ویروسه.
اون آمریکاییه که مستقیماً از ترامپ و پمپئو پول میگیره.هی اینجا مطلب میگذاره کجاست؟ اون خوب میدونه چه دارویی روی ویروس ساخته دست ارباباش اثر میگذاره!
دارکی ساخت داخل هیچگونه تاثیری نداره بلکه بازی داروسازهاست قرصهاش درصد کمی دارو و مابقیش گچه شربت هاش هم مقدار کمی دارو بادوز کم و بیشترش هم اب قنده برا همین هرچی می خوریم تاثیرشون کمه چون داروسازها هم کم فروشی می کنند و فقط فکر دارمد بیشتر هستند کی به کیه هر کسی برا خودش ساز میزنه کسی هم که نیست نظارت کنه چون بیشتر دارو سازها به جاهایی هم وصلند خدا بخیر بگذرونه انشالله این ویروس از این افراد که فقط به فکر مال اندوزی هستند انتقام بگیره ما که نظارتی تو هیچ چیزی نمی بینیم الی فعلا ویروس کرونا یقه شون را بگیره این هم عذاب الهییه که نازل شده و تا به همممون درس نده به این اسونی نمیره
تا وقتی کنار هم نباشیم و بهم رحم نکنیم این ویروس همه را تا درگیر نکنه نمیره این است قدرت خداوند
کلا بردن اسم هر دارویی با نام بیماری ای که برای درمانش مفید است در رسانه ها ممنوع باید باشد. این داروها هر کدام دارای عوارضی هست و بیمارانی که علاوه بر بیماری مذکور بیماری های زمینه ای دارند ممکن است کارشان به جاهای خطرناک بکشد.
رسانه ملی مایه شرمساری
موقع پخش خبر که گفت قراره داروش توسط داروسازی ابوریحان به تولید انبوه برسه، مادر پیرم گفت چی میگن، گفتم چرت و پرت. کنتور نداره که همینجور خالی میبندن.
البته که صداوسیما هم بدون هماهنگی ستاد کرونا این خبرها رو پخش نمیکنه. مثلا، احتمالا در پروتکلش نوشته بوده اند که این دارو، درمان کروناست و ...
به خدا این صدا وسیما جز ابروریزی ,ایجاد جو متشنج 'دورغ پراکنی وازبین بردن هزینه ها هیچ فایده دیگه ایی نداره.بنده خودم پزشک هستم وقتی اخبار کذایی کشف فلان دارو رو میشنوم نمیدونم بخندم یا گریه کنم .یه نفر نیست به این صدا وسیما حالی کنه اولا که کلروکین سالهاست که ساخته شده اونهم نه برای این بیماری بلکه برای روماتیسم مفصلی و همینطور مالاریا در ثانی ساختن دارومگه خم رنگ رزیه که سریع اماده بشه ,یه پروسه طولانی وزمانبر هست .چرا فکر می کنید ضریب هوشی مخاطبینتون مثل ضریب هوشی خودتون هست ؟؟؟!!!!
صدا سیما چند وقت پیش میگفت واکسن کرونا در چین ساخته شده در حالی خبر به این مهمی رو هیچ شبکه خارجی پوشش نداد. بعد دیگه هیچی نگفتن.معلوم نیست این خبرهارو از کجاشون درمیارند.قبل انتخابات میگفتن دروغه کار دشمنه.بعدگفتن راسته و چیزی نیست نگران نباشید دشمن داره بزرگش میکنه. بعد گفتن چیزی هست و کار دشمنه. ما که نفهمیدیم این صدا سیما با خودش چند چنده
صدا و سیمای میلی ایران امپراطوری دروغ رسانه ای است. در هیچ جای دنیا کسی با قطعیت نمیگه که دارویی درمان قطعی یک بیماری است. اما بنگاه تجاری صدا و سیمای میلی ما شده دکان رسانه ای. به همین دلیله که یک شبکه ماهواره ای تک اتاقه با حداکثر 20 کارمند می تواند بنگاه دروغ پراکنی میلی ما را با 18 هزار نفر پرسنل به خاک سیاه بنشاند و کل مخاطبینش را در جامعه زیر 5 درصد کند
هیدورکسی کلروکین آثار بسیار منفی و غیر قابل برگشت روی بافتهای کلیه و کبد میگذاره و عملکردش رو مختل میکنه.
این یه داروی قدیمی هست که برای درمان مالاریا استفاده میشده.منم شاخ دراوردم گفتن داروی کرونا را ساختیم.اصن ویروس هیچ درمانی جز واکسیناسیون نداره.یه عده از این اوضاع کاسبی میکنن.مث تبلیغ شدید ویتامین Dکه دارن باهاش کاسبی میکنن و خیلی هم تو صدا و سیما تبلیغ میشه در صورتی که این بیماری هیچ تاثیر مستقیمی بر افزایش ایمنی بدن ندارهd
تابناک عزیز!
لطفا در انتشار اخبار، غلط و درست رو باهم قاطی نکن. ممکنه تامیفلو از درمان حذف شده باشه ولی هیدروکسی کلرو کین از ابتدا جزء داروهای مورد استفاده در درمان COVID-19 بوده و ربطی به گزارش صدا و سیما نداره. میتونید مراجعه به اولین دستور العمل کشوری منتشر شده از سوی وزارت بهداشت برای درمان COVID-19 (هفته اول اسفند) مراجعه کنید که داخل اون دستورالعمل، داروی هیدروکسی کلروکین هم اومده.
در مورد خبر مهم صف خرید سهام آن شرکت بود اما در مورد درمان کرونا تا الان 76 کارآزمایی بالینی در آمریکا ثبت شده فقط در مدت سه ماه. اما کشور ما به دلیل ساختار خدماتی دانشگاههای علوم پزشکی و خیلی مسائل دیگر کار علمی در این زمینه در جریان نیست. ما باید منتظر نتایج دیگران باشیم در حالی که نیروی انسانی متناسب و خبره را داریم.
از اون طرف ببینین سهامش تو یه هفته چطور تغییر کرد و چطور فروخته شد.....
یک موضوع خیلی عجیب مسابقه مردم در رو کردن موضوعاتی است که شاید حداقل در مدت زمانی نباید افشا شود و این مسابقه در صدا و سیما بیش از دیگران است. بزرگ کردذن موضوعات و تبلیغات گسترده آنها قبل از بررسی های همه جانبه آثار مخربی دارد. الحمداله به یمن این اقدامات و افشاگری ها دیگر چیزی برای مخفی کردن حداقل در مقابل آمریکا و غرب نداریم.
ماشالا مملکت نیست که همه دنبال پولن!!!
خدا وکیلی کسی به خدا اعتقاد داره؟ خدای اول مسئولان خدوم مملکت شده فقط پول!!!!!
واسه همینه که وقتی رسانه ملی میگه ماست سفیده مردم یقین پیدا میکنن که ماست سیاهه و سفیدیش ناشی از خطای دید است
واقعاً خود صدا و سیما در تمام مساُل با توجه به سلیقه برخی مدیران صدا و سیما با اکثر مسائل بصورت پنهان کاری و یا بزرگ نمایی برخورد می کند و واقعیات را آنچنان که است نه در خصوص خودمان و نه در خصوص بیگانگان نشان نمی دهد. یعنی بین آنچه که اکثر مردم از موضوعات جامعه می فهمند و آنچه که آنها می فهمند بسیار تفاوت وجود دارد.
کشوررادلالها اداره میکنند
مسولیین فقط خوب حرف میزنند
داخل صدا وسيما اصلا يك دنياي ديگري هست كه ادم خيال ميكند درسوييس زندگي ميكند
البته هيدروكسي كلروكين در برخي از كشورها براي درمان علايم حاد كرونا مورد استفاده قرار مي گيرد. تا مي فلو هم همينطور. نكته چيز ديگري است. ما داريم چوب سالها بي برنامگي در توزيع و فروش دارو را مي خوريم. كجاي دنيا شما مي توانيد به داروخانه برويد و هر دارويي را اراده كرديد بخريد؟ مشكل اين است كه عدم نياز به نسخه پزشك و فقدان سيستم الكترونيكي تجويز دارو باعث مي شود مردم وحشت زده همانطور كه روغن مي خرند و ذخيره مي كنند به خريد و ذخيره سازي دارو براي روز مبادا هم رو بياورند. اميدوارم سيستم متوجه اين مشكل جدي در توزيع داروي كشور شود و در آينده آن را اصلاح كند.
علم پزشکی علمی حکمایی و منطقی است نه تجربی
روغن بنفشه خیلی کارسازه به تمامی برادران عزیزم توصیه میکنم بنده استفاده کردم و جواب خوبی گرفتم...
اینکه در صداوسیمای میلی فقط ممیزی عقاید وسانسور تصاویر وجود دارد و به دیگر ملاحظات پزشکی تربیتی آموزشی و ... مورد نقد و بررسی قرار نمی گیرد ؛ از تک بُعدی بودن مسئولین و نداشتن سواد آنها حکایت دارد !
طبق دستورالعمل های FDA در مطالعات بالینی درمان کرونا داروی کلروکین توصیه شده. هیدروکسی کلروکین توصیه نشده و بهتر است بین اینها تمایز قائل شویم.
پس استاد روا زاده چرا ورود نکردند!
اگه وزارت بهداشت می گه موثر نیست
شک نکنید که موثره و باید استفاده کرد
تو‌لیست داروهای درخواستی دکتر ظریف از سازمان بهداشت جهانی بود یعنی حتما لازمه
من و مسولین صدا و سیما یه شرکت دارویی داریم که داروی فلان رو میزنه در بحران میایم و دارو رو به عنوان درمان معرفی میکنیم سهام شرکت چند صد درصد رشد میکنه ما میلیاردر میشیم و اب از اب تکون نمیخوره
اعلام کشف دارو برای درمان کرونا که از صدا سیما پخش شد، ابداً خطای انسانی نبود، بلکه کاری حساب شده برای بدست آوردن سودهای میلیاردی بود. اگر وضعیت بورس رو مشاهده کنید، تاثیر اون خبر دروغ رو در بالا رفتن ارزش سهام آن شرکت در بورس خواهید دید. در روزهایی که اکثر شرکتها منفی هستند، اون شرکت خاص به واسطه یک خبر کذب، هر روز حداکثر سود را دارد.
من به سخنرانیهای یکی از اساتید که لیسانس حسابداری داره اما بهش میگن دکتر، خیلی علاقه دارم. تقریبا همه شون رو پیدا میکنم و گوش میدم دقیقا مثه لقمان حکیم اگه خلافش عمل کنی موفق میشی. اما استاد یه جمله طلایی داره که چند روزی هست مدام با خودم تکرار میکنم:
"خدایا بسه دیگه، خدایا خسته شدیم"
چرا حرف مفت می زنید الان در بیمارستان همین داروها را به بیماران کرونا مثبت میدن هیروکسی کلروکین و اسلتامیویر و...
چون مردم هجوم بردن بخرن این مهملات را می بافید
صدا و سیما با ساده نشان دادن این ویروس - به قول خودشون ویروس مظلوم کرونا - و با اشاعه اطلاعات غلط سهم بسیار زیادی در شیوع این بیماری دارد.
پاسخ ها
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
صداو سیما با ضعیف نشان دادن کرونا و تحت کنترل بودن
شرایط ترس و احتیاط رو از مردم گرفت
دیروز شاهد پارک دوبله و صف چندده نفری روبری آجیل فروشی محل بودم . . .
تامی فلو نام تجاری اسلتامیوویر است که در هر سه فاز مطابق جدول تجویز شده است. چگونه می گویند حذف شده است؟
هفته گذشته پروفسور پرویز نوری ادعا کرد داروی کاملا گیاهی درمان کرونا رو کشف و تولید کرده و مافیای دارویی اجازه توزیع اون رو نمیدن. هرکی سهمی میخواد.
این هفته هم مدیر عامل شرکت داروسازی ابو ریحان اعلام کرد داروی ساخته شده اونها نه تنها کرونا رو کنترل، بلکه درمان میکنه.
بالاخره یه منبع درست درمون تو مملکت نیست که خبرها رو تایید یا تکذیب کنه ؟خیلی از بیماران چشم انتظار یه تحول و خبر خوش هستن .
وقتی خبری تو رسانه ملی پخش میشه مردم انتظار دارند صحت داشته باشه.ولی هنوز تایید یا تکذیب نشده.
بسته ده تایی اش شده نهصد هزار تومان یعنی هر قرصی نود هزار تومان. در این مملکت کسی که ندارد باید بمیرد. دولت هم به عوض تامین دارو صورت مساله را پاک میکند کلا کسی مصرف نکند. همان است دوباره پولدار میخرد و مصرف میکند و فقیر میمیرد .
متاسفانه صدا و سیمای میلی از سالها پیش که تبلیغات ده دقیقه ای یکسری محصولات تقلبی مثل کرم حلزون رو پخش کرد نشون داد که یک رسانه ی زرد بیش نیست
متاسفانه در ایران هیچ رابطه علمی بین داروساز و پزشک نیست
مشکل سیستم پخش دارو و عرضه آن است
در تلوزیون از زبان دکتر عفونی خودم شنیدم گفت این دارو برای کرونا تجویز میشود
الهم اشفى كل مريض..خدايا هرمريضى را شفا بده.درهرنقطه عالم. واز هرنوع مرضى..بلخصوص قوم ونژاد پرستى كه بدترين مرض انسانيه..
الا این دارو واسه درمان کنید ۱۹ خوبه یا بده
سلام قابل توجه اون دسته از دوستانی که میگن تامی فیلو برای درمان بالینی هست همین دارو رو برای مادرم تجویز کردندکه رو به بهبودی پیدا کرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها