بازدید 16897
۷
سخنرانی سیدحسن نصرالله

جنگ با کرونا، نبردی جهانی است / جنایت آمریکایی‌ها در عراق بدون پاسخ نخواهد ماند

وی همچنین اظهار داشت: در نبرد با ویروس کرونا به شفافیت و صداقت نیاز مبرمی وجود دارد و هر شخصی که احساس می‌کند به این ویروس مبتلا شده یا علائم آن را دارد، باید واقعیت را بگوید یا به بیمارستان برود و درمان شود و یا قرنطینه را آغاز کند. عمل کردن به دستورالعمل‌های مربوط به کرونا مستحب نیست بلکه یکی از واجبات شرعی است.
کد خبر: ۹۶۵۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰ 13 March 2020

جنگ با کرونا، نبردی جهانی است/ جنایت آمریکایی‌ها در عراق بدون پاسخ نخواهد ماند

تحریریه تابناک جهان: «سید حسن نصرالله»، دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان شامگاه جمعه (۲۳ اسفند) در مورد تحولات اخیر منطقه و جهان و موضوع کرونا در لبنان و منطقه سخنرانی و اعلام کرد، مبارزه با کرونا، نبردی جهانی است. ویروس کرونا به نخستین دغدغه در تمامی جهان تبدیل شده و تنها منحصر به غرب آسیا نیست.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین خاطرنشان کرد: ما باید خودمان را در میدان جنگ با ویروس کرونا در نظر بگیریم زیرا این جنگ، منحصر به یک شهر و روستا نیست بلکه جنگی جهانی است و مردم جهان با آن درگیرند.

نصرالله ادامه داد: در بحبوحه این جنگ دشمنان و اشخاصی هستند که آماج قرار گرفتند و اشخاصی که مورد هدف قرار نگرفته‌اند باید با دشمنان مقابله کنند. گزینه ما در این جنگ، مقاومت در مقابل دشمنی است که به وبایی بین‌المللی بدل شده است و نباید در برابر آن تسلیم و ناامید باشیم.

وی همچنین گفت: همچنان اکثر موارد کرونا، مجهول و نامشخص است و نیاز به تحلیل و بررسی در خصوص آن وجود دارد. نباید در برابر این ویروس تسلیم شد. پیشگیری بهترین گزینه در شرایط کنونی است و ما از شهروندان لبنانی می‌خواهیم به دستورالعمل‌های اعلام شده جهت ممانعت از ابتلا به ویروس کرونا عمل کنند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: در این جنگ آنچه نیاز داریم، همکاری است و باید با روحیه اخلاقی با کووید-۱۹ مقابله کنیم.

وی در ادامه افزود: کرونا در تمامی مراحل مختلف زندگی مردم و کره زمین تأثیر گذاشته و ما با دشمنی روبه‌رو هستیم که تهدید آن واضح، روشن و بزرگ است. ما باید مسئولیت‌پذیر باشیم نه این که بترسیم و تسلیم شویم.

او گفت: کرونا که یک دشمن قلمداد می‌شود، عنصر مجهول و ناشناخته در تمامی ابعاد است و خطرات و پیامدهای آن واضح است و تهدید بزرگی محسوب می‌شود، چون بر زندگی تمامی اشخاص تاثیر می‌گذارد.

وی همچنین اظهار داشت: در نبرد با ویروس کرونا به شفافیت و صداقت نیاز مبرمی وجود دارد و هر شخصی که احساس می‌کند به این ویروس مبتلا شده یا علائم آن را دارد، باید واقعیت را بگوید یا به بیمارستان برود و درمان شود و یا قرنطینه را آغاز کند. عمل کردن به دستورالعمل‌های مربوط به کرونا مستحب نیست، بلکه یکی از واجبات شرعی است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان بیان کرد: وظیفه شرعی هر شخص این است که از جان و خانواده خود محافظت کند. باید به این دستورالعمل‌های ارائه شده مربوط به ویروس کرونا عمل کرد تا بتوان این ویروس را به شکست کشاند. بخش سلامت و بهداشت در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار دارند.

وی افزود: وزارت بهداشت لبنان در تعامل با این ویروس شفاف بوده است و اخبار منتشر شده در خصوص پنهان کردن آمار و ارقام دقیق از سوی وزارت بهداشت و حزب‌الله، عاری از صحت است.

سید حسن نصرالله از این وزارت خانه خواست به کار خود با روحیه‌ای که تاکنون از خود نشان داده ادامه دهد. او به اقدامات مقامات آمریکایی و انگلیس اشاره کرد و گفت، ترامپ و مقامات انگلیس در اعلام آمار کرونا شفاف نبودند و ترامپ حتی تلاش کرد که خطر کرونا را ناچیز نشان دهد.

ترامپ در قضیه کرونا بزرگترین دروغ‌گوست

دبیر کل حزب‌الله لبنان ادامه داد: «در نبرد کرونا، بزرگترین دروغ‌گو بر روی کره خاکی ترامپ و تیم او است». سید حسن به اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص پیشنهاد کمک به ایران نیز اشاره کرد و گفت که ایران نیازی به کمک آمریکا برای مقابله با کرونا ندارد بلکه آنچه این کشور باید بدان عمل کند، لغو تحریم‌هاست.

سید حسن نصرالله به شماتت رسانه‌های عربی در خلیج فارس علیه ایران و مقامات این کشور در مقابله با کرونا نیز اشاره کرد و گفت که این کار زشتی است؛ چرا که خیلی از آنها در خط مقدم مقابله با این ویروس مبتلا شده‌اند و شماتت آن‌ها کار خوبی نیست.

او به لبنانی‌ها توصییه کرد که در خانه بمانند؛ چرا که بهترین تدبیر لازم برای جلوگیری از این ویروس قرنطینه خانگی است. باید از خروج بی‌جهت از خانه اجتناب کرد، مگر برای انجام کارهای ضروری. او همچنین از مردم خواست در خانه نماز بخوانند و از برگزاری مراسم شادی و سرور و دینی حتی مراسم تشییع شهدا  اجتناب کند.

حزب‌الله آماده است امکانات خود را در اختیار دولت قرار دهد

دبیر کل حزب‌الله لبنان توصیه کرد که در مقابله با کرونا از تجربیات همه کشورها از ایران و چین گرفته تا آمریکا استفاده شود. سید حسن نصرالله گفت که حزب‌الله این آمادگی را دارد که همه امکانات و کادر بیمارستانی و پزشکی خود و همه توانمندی‌های انسانی و مؤسساتی را در اختیار دولت و وزارت بهداشت قرار بدهد تا بتوانند با کرونا مقابله کنند.

او گفت که دولت لبنان نبرد با کرونا را مدیریت می‌کند و اگر تصمیم بگیرد که وقت آن رسیده است که اعلام وضعیت اضطراری کند، این مساله، مسئولیت آن است و مخیر است.

سید حسن در بخشی از سخنان خود نبرد با کرونا را نبردی دانست که در آن به صبر و بردباری و امید و استقامت و اداره نیاز است و ایمان به خدای متعال در این نبرد، سلاح بُرنده‌ای است.

بانک‌ها به وظایف خود عمل کنند

دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه از بانک‌های لبنان خواست به وظایف و مسئولیت خود عمل کنند. او کارمندان و رؤیای بانک را خطاب قرار داد و گفت: «شما پول زیادی دارید و سود زیادی به دست آورده‌اید. وقت آن رسیده است که به مسئولیت خود عمل کنید. شما باید اولین کسی باشید که دست یاری را به سوی حکومت و بخش بهداشت دراز کنید تا مردم مقاومت کنند و کشور در این نبرد پیروز شود.

او گفت که ایجاد ترس و اضطراب در بین مردم و اشاعه اخبار کذب و یأس در بین‌ آن‌ها جرم است و همه باید در برابر آن قوی باشد و نباید دچار تزلزل و سستی اراده شودند. سید حسن به موضوع قرض گرفتن دولت از منابع مالی خارجی نیز اشاره کرد و گفت که اگر شرایط با حاکمیت و منافع و مصالح ملی در تضاد است، مانعی در این که قرض بگیرد حتی از صندوق بین‌المللی پول، وجود ندارد.

جنایت آمریکایی‌ها در عراق بدون پاسخ نخواهد ماند

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود به حملات تروریستی آمریکا علیه نیروهای مقاومت در عراق اشاره و آن را محکوم کرد. او گفت: «جنایتی که نظامیان آمریکایی در عراق مرتکب شدند، پاسخ عراقی‌ها را خواهد داشت؛ عراقی‌هایی که زیستن در سایه خفت و خواری اشغالگران را برنمی‌تابند».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
درود بر سید مقاومت
ننگ بر آمریکا و اسرائیل و ایادی پلید عربی آن ها
(الآن همه منافقین و سلطنت طلبان و آلبانی نشین ها با تمام توان شروع می کنند به منفی دادن)
نه بابا.
کزونا که یک بیماری کذایی است .
جناب نصرالله طوری صحبت می کند که هم رئیس جمهور لبنان و هم عراق است!
عجب !!!
کرونا نیاز به پیشگیری و درمان داره،
غیر قابل انتشار ۲۵ تا... همه چیز معلومه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل