بازدید 14640

واکنش پنتاگون به «حمله التاجی»

وزیر دفاع آمریکا پنجشنبه درباره حمله شب گذشته به پایگاه التاجی عراق گفته همه گزینه‌ها روی میز است.
کد خبر: ۹۶۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵ 12 March 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، مقام‌های ارشد پنتاگون پنجشنبه «گروه‌های مرتبط با ایران» در عراق را به حمله راکتی علیه پایگاه «التاجی» در عراق که بر اثر آن دو نظامی آمریکایی کشته شده‌اند متهم کردند.

طبق گزارش پایگاه خبری «هیل»، مایک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در یک کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران پنتاگون درباره این حمله صحبت کرد.

او گفت: «حمله دیروز توسط گروه‌های شیعی تحت حمایت ایران چندین حمله غیرمستقیم را شامل می‌شد که مبدأآن یک سکوی ثابت بود و آشکارا نیرو‌های ائتلاف و شرکای آن‌ها در پایگاه تاجی را هدف گرفته بود.»

وی اضافه کرد: «اجازه بدهید صریح بگویم ایالات متحده حمله به مردممان، منافع یا متحدانمان را تحمل نخواهد کرد.»

رسانه‌های عراقی شب گذشته از شلیک بیش از ده فروند راکت کاتیوشا به پایگاه نظامیان آمریکا در التاجی (شمال بغداد) خبر دادند. آمریکا با طرح این ادعا که این حمله کار کتائب حزب‌الله وابسته به سازمان الحشد الشعبی عراق بوده، از کشته شدن سه نظامی و زخمی شدن ۱۲ نفر خبر داد.

حزب الله عراق و هیچ کدام از دیگر گروه‌های الحشد الشعبی مسئولیت حمله به التاجی را نپذیرفتند و برخی از احتمال تکرار صحنه سازی آمریکا به منظور حمله به مقر‌های الحشد الشعبی نظیر حمله آذر ماه گذشته به پایگاه نیرو‌های الحشد الشعبی در القائم خبر می‌دهند.

در عین حال حزب‌الله عراق امروز با صدور بیانیه‌ای گفت: «کسانی که برای محکوم کردن [حملات راکتی علیه پایگاه‌های آمریکا]شتاب می‌کنند و با جنایتکاران ابرازهمدردی می‌کنند، به آن‌ها می‌گوییم که اگر شما کشوری را اشغال کنید و فرماندهان میادین پیروز آن کشور را بکشید و نیرو‌های مرزبانی و ارتش آن‌ها را بمباران کنید و [در پارلمان]نمایندگانشان به اخراج شما رأی دهند، آیا فکر می‌کنید کسی از شما دفاع خواهد کرد یا به شما اجازه حضور در خاک آن کشور را خواهد داد، همانگونه که شما از این قاتلان حمایت می‌کنید؟».

اسپر گفت: «همه گزینه‌ها روی میز هستند و ما با شریکانمان همکاری می‌کنیم تا عاملان این حمله را پای میز محاکمه آورده و بازدارندگی‌مان را حفظ کنیم. ما برای محافظت از نیروهایمان در عراق و منطقه هر کاری انجام خواهیم داد.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان