بازدید 12979
یک منبع در الحشد الشعبی:

عامل حمله به بوکمال سوریه، ائتلاف آمریکاست

یک منبع در سازمان «الحشد الشعبی» عراق گفت، جنگنده‌های ائتلاف آمریکا شامگاه چهارشنبه (دیشب) مواضع گروه‌های مقاومت را در شرق سوریه هدف قرار دادند.
کد خبر: ۹۶۵۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴ 12 March 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، منابع خبری سوریه و عراق شامگاه گذشته از حمله هوایی به نقاطی در جنوب شرق بوکمال سوریه در نزدیکی مرز با عراق خبر دادند.

یک منبع در سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق به شبکه خبری «روسیا الیوم» گفت که در جریان این حملات، مواضع گروههای مقاومت «کتائب حزب الله»، «النجباء»، «سید الشهداء»، و لشکر «حیدریون» هدف قرار گرفته است.

وی تأکید کرد که اطلاعات موجود نشان می‌دهد جنگنده‌های ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا این حملات را انجام داده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اما شامگاه گذشته گفته بود که هواپیماهای ناشناس مناطق جنوب شرق بوکمال را بمباران کردند.

با وجود اینکه سانا تأکید کرد که در جریان این حملات، هیچ آسیبی به کسی نرسیده است، مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- از شهادت 18 نفر از نیروهای الحشد خبر داد.

دیدبان ادعا کرد که در جریان این حملات، 18 نفر از نیروهای الحشد الشعبی در منطقه «الحسیان» بوکمال به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش این مرکز، شامگاه گذشته، سه جنگنده پایگاه «امام علی (ع)» و منطقه الحسیان را در نزدیکی مرز عراق بمباران کردند.

بنا بر این گزارش، در پی این حملات، دستکم 10 انفجار در منطقه مذکور رخ داد.

شهر بوکمال در استان «دیرالزور» سوریه و دورترین نقطه جنوب شرق این کشور قرار دارد که مشرف به شهر القائم در استان الانبار و دور‌ترین نقطه شمال غرب عراق است.

در این منطقه، مواضعی از نیروهای الحشد الشعبی وابسته به نیروهای مسلح عراق قرار دارد که با هماهنگی نیروهای سوری، در این منطقه، بارها دست به عملیات علیه داعش زده‌اند.

خبر حمله به بوکمال پس از آن منتشر می‌شود که بنابر برخی گزارش‌ها، در حمله چهارشنبه‌شب به پایگاه نظامی التاجی عراق، یک نظامی تروریست آمریکایی، یک نظامی انگلیسی و یک پیمانکار آمریکایی کشته شدند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل