بازدید 25274
پیمانه اقتصادی

رشد عجیب نرخ زمین به روایت مرکز آمار/ بیمه شخص ثالث آنلاین شد/ عقب‌نشینی ۲.۵ درصدی قیمت نفت/ مدیرعامل بورس: دارایی اصلی خود را به خطر نیندازید

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تسویه بدهی بدهکاران بانکی تا پایان خرداد ماه به تعویق افتاد، سبزپوشی بورس در دقیقه ۹۰، امکان دادخواهی سهامداران نزد دیوان عدالت اداری، سقوط سهام آسیایی با تداوم نوسان شدید بازار، فلز زرد گران شد، آسیب نیسان از شیوع کرونا، اختصاص باجه مخصوص دریافت و پرداخت در بانک‌ها و قیمت گذاری سکه طرح جدید در کانال ۶ میلیونی را در بر دارد.
کد خبر: ۹۶۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲ 11 March 2020

رشد عجیب نرخ زمین به روایت مرکز آمار/ بیمه شخص ثالث آنلاین شد/ عقب‌نشینی ۲.۵ درصدی قیمت نفت/ مدیرعامل بورس: دارایی اصلی خود را به خطر نیاندازیدتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون تسویه بدهی بدهکاران بانکی تا پایان خرداد ماه به تعویق افتاد، سبزپوشی بورس در دقیقه ۹۰، امکان دادخواهی سهامداران نزد دیوان عدالت اداری، سقوط سهام آسیایی با تداوم نوسان شدید بازار، فلز زرد گران شد، آسیب نیسان از شیوع کرونا، اختصاص باجه مخصوص دریافت و پرداخت در بانک‌ها و قیمت گذاری سکه طرح جدید در کانال ۶ میلیونی را در بر دارد.

تسویه بدهی بدهکاران بانکی تا پایان خرداد ماه به تعویق افتاد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تاخیر بانک مرکزی در ابلاغ دستورالعمل اجرایی، مصوبه مجمع و تاثیر محدودیت‌های احتیاطی اعمال شده در موضوع شیوع بیماری کرونا بر اقتصاد و کسب و کارها، بر لزوم همراهی نظام بانکی با بدهکاران و تعویق سررسید وامها تاکید کرد. وی در خصوص تقاضای استفساریه مجلس شورای اسلامی از مجمع پیرامون طرح دو فوریتی تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور، گفت: مجمع با تفسیر مصوبه خود مهلت پایان تسویه را پایان خرداد ماه اعلام کرد. دکتر محسن رضایی افزود: نظر تفسیری مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرح زیر به مجلس ابلاغ شد: «با توجه به مفاد مذاکرات صحن مجمع و تبصره ماده واحده این قانون، مهلت لازم برای مراجعه مشمولان مصوبه ياد شده به بانکها و موسسات اعتباری، از زمان صدور دستورالعمل بانک مرکزی قریب سه ماه تشخیص داده شده بود. لذا مهلت مذکور تا پایان خرداد ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت.»

سبزپوشی بورس در دقیقه 90

شاخص کل بورس تهران که در چهار روز معاملاتی هفته جاری، روند کاهشی را در پیش گرفته بود، در نهایت امروز سبز کم رنگی را بر رخ نشاند. به گزارش نبض بورس، شاخص کل با رشد ۳۶۳ واحدی درارتفاع ۵۲۰ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص قیمت وزنی ارزشی نیز با رشد ۹۷ واحدی مواجه و در ارتفاع ۱۳۸ هزار و ۶۶۶ واحدی ایستاد. ارزش کل معاملات امروز بورس تهران بیش از ۶۶۷۵.۴ میلیارد تومن بود که ناشی از جابجایی بیش از ۷ میلیارد و ۱۹۱ میلیون برگه سهم طی ۸۱۶ هزار و ۴۸ نوبت معاملاتی بود.

مدیرعامل بورس: دارایی اصلی خود را به خطر نیندازید

مدیرعامل بورس تهران: «بهتر است مردم برای ورود به بورس از پس‌اندازهای خود استفاده کنند نه دارایی‌هایشان، چراکه این بازار دارای ریسک است؛ بنابراین نباید دارایی اصلی خود را به خطر بیندازند.» علی صحرایی در گفت و گو با سنا، با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در بازارسرمایه سبب افزایش تولید ملی می‌شود، اظهار کرد: منابع نقدی مردم راهی بورس شده که بیانگر اقبال عمومی به این بازار است و در نهایت منجر به توسعه و افزایش قدرت اقتصاد ملی می‌شود. وی اضافه کرد: این بازار، تخصصی است و نیازمند دانش و مهارت معامله است، در این شرایط بهتر است سرمایه‌گذاران تازه وارد با کمک از گزینه‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم مانند انواع صندوق‌ها وارد این بازار شوند؛ توجه داشته باشید که هم اکنون حدود ۱۹۰ صندوق در بازارسرمایه وجود دارد، البته برای افرادی که سرمایه زیادی دارند استفاده از سبدگردانی توصیه می‌شود که با بهره‌گیری از آن، سرمایه‌گذاری بهتری داشته باشند. وی با تاکید بر اینکه بهتر است مردم از پس‌اندازهای خود برای ورود به بورس استفاده کنند نه دارایی‌هایشان، گفت: برخی افراد با فروش آپارتمان یا خودروی خود اقدام به ورود در بازار سرمایه می‌کنند در حالیکه توصیه می شود، افراد «دارایی» خود را تبدیل به منابع مورد نیاز در این بازار نکنند. این بازار ریسک بالایی دارد و سهامداران تازه وارد باید با مبالغ اندک و در بازه زمانی مشخصی به این بازار وارد شوند.

امکان دادخواهی سهامداران نزد دیوان عدالت اداری

زکوثر نتوانست رکورد مشارکت سهامداران را همچون عرضه های قبلی بورس تهران بشکند، برخی دلیل این موضوع را کاهش مراجعه حضوری مردم به کارگزاری ها در آستانه عرضه اولیه برای اخذ کد بورسی به دلیل بیماری کورنا می دانند لیکن برخی کارشناسان و فعالان قدیمی بازار سرمایه مقررات جدید سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین پیشنهاد کانون کارگزاران برای محدود کردن کدهای معاملاتی را غیر قانونی می دانند و از احتمال دادخواهی سهامداران در دیوان عدالت سخن می گویند. 

کدهای جدید معاملاتی بر اساس قوانین جدید مجاز به معامله تا یک ماه نیستند و تنها می توانند به خرید عرضه های اولیه،  اوراق تسه و واحدهای صندوق های سرمایه گذاری اقدام کنند. به عقیده برخی کارشناسان این اقدام سازمان بورس و اوارق بهادار فراتر از اختیارات این سازمان بورس است. در همین زمینه، محمد علی وطنی، مدیرعامل سالیان دور بانک ملت پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار نبض بورس در خصوص تصمیم کانون کارگزاران در محدودیت های اعمال شده برای صدور کد معاملاتی گفت: این اقدام اشتباه بوده و همچنانکه نمی توانیم از فردی که می خواهد خانه بخرد آزمون بگیریم که آیا قادر به این کار هست یا خیر. وی در خصوص راهکار قانونی برای جلوگیری از اجرایی شدن چنین قوانین سلیقه‌ای و اشتباهی در بازار سرمایه گفت: باید در این خصوص به دیوان عدالت اداری شکایت شود، دیوان مدیران کانون و سازمان را احضار و این مصوبه را باطل و با آنان برخورد لازم را انجام می دهد. وطنی در خصوص تایید سازمان بورس برای اعمال چنین محدودیت هایی برای کدهای جدید نیز گفت: سازمان بورس و هیچ فرد دیگری طبق قانون اساسی چنین مجوزی ندارند.

سقوط سهام آسیایی با تداوم نوسان شدید بازار

روز چهارشنبه، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر معرفی بسته‌های تشویقی دولت‌ها هستند، نگرانی از تداوم شیوع سریع ویروس کرونا بازارهای آسیایی را فرو ریخت. از سوی دیگر در حالی که شاخص‌های وال‌استریت در معاملات دیشب آمریکا با جهش بزرگی همراه شده بودند (داوجونز بیش از ۱۱۰۰ واحد جهش کرده بود) داده‌های معاملات اینترنتی نشان می‌دهد که هر سه شاخص سهام آمریکا معاملات روز چهارشنبه را با سقوطی سنگین آغاز خواهند کرد. داده‌ها نشان می‌دهد که شاخص ای‌مینی داوجونز تا ساعت ۱۲:۰۴ به وقت تهران ۶۳۶ واحد سقوط کرده است. نیکی ژاپن ۲.۲۷ درصد سقوط کرد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۱.۱۷ درصد سقوط کرد. در بازار چین کامپوزیت شانگهای ۰.۹۸ درصد پایین آمد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۶۳ درصد افت کرد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۳.۶۰ درصد سقوط کرد و به محدوده مقاومت فنی (سقوط ۲۰ درصدی نسبت به رکوردهای اخیر) خود وارد شد. کوسپی کره‌جنوبی هم با سقوط سنگین ۲.۷۸ درصدی روبه رو شد.

رشد عجیب نرخ زمین به روایت مرکز آمار

طبق اعلام مرکز آمار، متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در پاییز امسال نسبت به فصل قبل ١١,٧ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٩٣.٥ درصد افزایش داشته است.

در فصل پاییز امسال متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کشور ٤٠٥٨٧ هزار ریال با میانگین مساحت ٢٤٢ مترمربع بوده است. با توجه به این‌که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در شهرهای بزرگ، باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح استان یا کشور می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد. همچنین وزن‌های مورد استفاده بر مبنای واحدهای مسکونی دارای سکنه در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ١٣٩٥ به‎روز شده است.

فلز زرد گران شد

قیمت طلا پس از ریزش شدید روز گذشته به دلیل ابهاماتی که نسبت به بسته محرک مالی ارایه شده از سوی دولت آمریکا وجود داشت، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی افزایش یافت. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۴ درصد افزایش پیدا کرد و به ۱۶۵۶ دلار و ۳۷ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته با امیدواری به اعلام تدابیر محرک مالی از سوی بانکهای مرکزی جهانی حدود دو درصد سقوط کرده بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، ۱۶۵۶ دلار و ۷۰ سنت معامله شد. بهای معاملات این بازار روز گذشته با ۱۵ دلار و ۴۰ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش، در ۱۶۶۰ دلار و ۳۰ سنت بسته شده بود. کاخ سفید و کنگره روز سه شنبه درباره اقداماتی برای تقویت اقتصاد آمریکا و مردم در برابر تاثیرات اپیدمی کرونا مذاکره کردند اما توافق فوری حاصل نشد.

عقب‌نشینی ۲.۵ درصدی قیمت نفت

در حالی که طلای سیاه معاملات امروز خود را تحت تاثیر تصمیمات آمریکا با افزایش قیمت آغاز کرد از ظهر روند کاهشی گرفت و ۲.۵ درصد ارزان شد. قیمت نفت که در کانال ۳۰ دلاری در نوسان است معاملات امروز را با رشد قیمت آغاز کرد اما به تدریج روند کاهشی به خود گرفت و ارزان شد. آمریکا امروز اعلام کرده بود که از عرضه ذخایر استراتژیک نفت خود منصرف شده است. این موضوع باعث تقویت قیمت نفت شد اما به تدریج قیمت ها پایین آمد. نگرانی نسبت به تخفیف بیشتر عربستان و روسیه برای فروش نفت خود باعث شده تا قیمت نفت با کاهش همراه شود. به نقل از ایرنا؛ بر این اساس قیمت نفت برنت با ۲.۵ درصد کاهش به ۳۶ دلار و ۲۶ سنت رسید. نفت شاخص آمریکا نیز ۲.۶ درصد پایین آمد و ۳۳ دلار و ۴۶ سنت قیمت خورد. کرونا همچنان مهمترین عامل تاثیرگذار بر بازار نفت است و با توجه به گسترش آن به بیش از ۹۰ کشور دنیا ممکن است فشار بیشتری بر تقاضا وارد کند.  

آسیب نیسان از شیوع کرونا

شیوع ویروس کرونا در چین سبب شد فروش شرکت خودروسازی نیسان در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان افت ۸۰ درصدی را طی ماه فوریه تجربه کند. نیسان هم‌اکنون نیز به‌دلیل بحران‌های مدیریتی و مالی، با شرایط حساسی مواجه است و تداوم کاهش فروش در چین به‌دلیل شیوع کرونا می‌تواند اوضاع را برای نیسان بیش از پیش بحرانی کند. نیسان اعلام کرد که در ماه فوریه تنها موفق به فروش ۱۵ هزار و ۱۱۱ دستگاه از محصولاتش در چین شده و این در حالی است که تقاضا از سوی چینی‌ها برای خودروهای قشقایی و ایکس‌تریل همچنان در حال کاهش است. مدیران نیسان قرار بود با تمرکز بر افزایش فروش در چین، تاثیر کاهش فروش در ایالات‌متحده و ژاپن را خنثی کنند. اما در همین حال شیوع کرونا و تداخل در زنجیره تامین قطعات خودرو از چین موجب شد نقشه‌های نیسان نقش بر آب شوند.

اختصاص باجه مخصوص دریافت و پرداخت در بانک‌ها

پیرو بخشنامه‌های بانک مرکزی به شبکه بانکی در مورد اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جریان خطرات استفاده از اسکناس، روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری مکلف شدند نسبت به اختصاص باجه مخصوص در هر شعبه به‌منظور دریافت و پرداخت وجوه نقد با رعایت نکات بهداشتی اقدام کنند. به هموطنان عزیز تاکید می‌شود ضمن مراجعه حداقلی به شعب، از ابزارهای مختلف پرداخت و دریافت الکترونیکی استفاده کنند.

محدودیت واردات شکر برداشته شد

یزدان سیف، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در نامه‌ای به رئیس کل گمرک اعلام کرد: من بعد وارد کنندگان شکر بدون نیاز به مجوز شرکت بازرگانی دولتی ایران می‌توانند محموله‌های خود را ترخیص کنند.

در این نامه آمده است: با عنایت به تغییر اولویت تخصیص ارز شکر وارداتی از اولویت اول به سایر اولویت‌ها و تأمین ارز وارداتی شکر از محل ارز نیمایی، به استحضار می‌رساند مصوبه کارگروه تنظیم بازار در ترخیص محموله‌های شکر وارداتی با تأیید شرکت متبوع مختص شکرهای وارداتی از محل ارز ۳۲۰۰۰ ریالی بوده است و ترخیص محموله‌های شکر وارداتی که با ارز نیمایی وارد شده‌اند، بدون تائید شرکت متبوع بلامانع است.

بیمه شخص ثالث آنلاین شد

رییس کل بیمه مرکزی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، در راستای کاهش مراجعات به شرکت های بیمه و نمایندگی‌های آنها در سراسر کشور به منظور پیشگیری از انتقال ویروس، تمام بیمه‌گذاران بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت‌های بیمه نسبت به خرید بیمه نامه بر خط اقدام کنند. وی در خصوص جزئیات چگونگی اجرای این دستورالعمل در نامه خود آورده است: طبق هماهنگی به عمل آمده با شرکت‌های بیمه و در راستای مسئولیت اجتماعی، مقرر شد برای آن دسته از بیمه‌گذارانی که امکان خرید بیمه‌نامه از طریق فوق الذکر میسر نیست شرکت بیمه ذی ربط نسبت به تجدید بیمه‌نامه‌های صادره شرکت خود که تا ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ منقضی می شوند، یک ساله اقدام و مراتب را به روش‌های مقتضی به بیمه‌گذاران خود اعلام کند. در این صورت میزان تعهدات بیمه‌نامه‌هایی که تا پایان سال ۱۳۹۸ منقضی می‌شوند بر اساس مبلغ ریالی دیه سال ۱۳۹۸ و بیمه‌نامه‌هایی که تاریخ انقضای آنها در سال ۱۳۹۹ است (در صورت افزایش مبلغ ریالی دیه) بر اساس تعهدات جدید سال ۱۳۹۹ خواهد بود. طبق اعلام بیمه مرکزی، بیمه‌گذاران مذکور در این دوره موظفند حداکثر تا ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ نسبت به اخذ بیمه‌نامه و تسویه حق بیمه مربوط اقدام کنند. زمان شروع پوشش این گونه بیمه‌نامه‌ها به صورت پیوسته و از تاریخ انقضای بیمه‌نامه قبلی خواهد بود.

دلار در صرافی های بانکی ارزان تر شد

در معاملات امروز، شاهد کاهش قیمت دلار در صرافی‌های مجاز هستیم. به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و محاز سطح کشور، به نرخ ۱۴۷۵۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و به قیمت ۱۴۸۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، ۱۰۰ تومان کاهش داشته است. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ ۱۶۶۰۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و به قیمت ۱۶۷۰۰ تومان از مردم خریداری می‌شود که نسبت به روز سه شنبه، ۵۰ تومان افت قیمت داشته است.

قیمت گذاری سکه طرح جدید در کانال 6 میلیونی

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران امروز با رشد حدود ۱۵ هزار تومانی نسبت به روز معاملاتی گذشته به نرخ ۶ میلیون و ۱۰ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز در بازار آزاد امروز پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان فروخته شد. همچنین نیم سکه نیز سه میلیون و ۳۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۳۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۷۰ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۵۹۵ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز ۲ میلیون و ۵۷۸ هزار تومان به فروش رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۳
شبانه ودرروزتعطیل باهدف حمایت ازبورس نورچشمی مصوبه هیات مدیره بورس را وتو کردند ودامنه نوسان رااز ۲ درصد به همان میزان قبلی یعنی ۵ درصد رساندند غافل ازاینکه بااین تصمیم سرعت وشدت سقوط بورس بیشتر خواهدشد !!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
در جایی که تموم بورس های جهان بلااستثنا 9 درصد و 10 دصد سقوط آزاد میکنن بورس ما با وجود شاخص بالای نیم ملیوووووووووووووووووووون واحدی رشد مثبت هم داره !!!!!!!!!!!!!!!! خخخخخخخخخخخخخ وای خدا ترکیدم از خنده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
شماد دلال دلار یا سکه یا مسکن هستی دوست عزیز ؟؟؟
مدیرعامل بورس تهران: «بهتر است مردم برای ورود به بورس از پس‌اندازهای خوداستفاده کنند نه دارایی‌هایشان، چراکه این بازار دارای ریسک است؛ بنابراین نباید دارایی اصلی خود را به خطر بیاندازند.»
چه عجب بالاخره یک نفرپیداشد از ریسک بالای سرمایه گذاری دربورس بشدت حبابی بگه !!!!
زمان ان رسیده که بورس نورچشمی هرچی خورده پس بده حداقل ۳۰۰ هزارواحد حباب داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
ای بدبخت دلال. دلار دیگه 18 تومن نمی شه به این زودی ها که دلارهات رو بفروشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
چند تا خانه احتکار کردی که با رفتن مردم به سمت بورس روی دستت مونده ؟؟
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
جواب ۲۲۵۶:این دو سال هر کی گفته بورس حباب داره شده دلال دلار منتهی دلالهای بورس شدن بروکرهای محترم!!!!!!مودب باش و به سهام خری خود ادامه بده و حرف بی ربط نزن
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
جواب ۲۲۵۶:احتمالا با طرز فکر تو رییس کل بورس که خودش هشدار داده با سرمایه اصلی تان وارد بورس نشوید رییس کل دلالهای ارز است!!!!!!!
عده ای نمی دونن ۱۰۰۰ تومان چگونه بدست می اید شدن نظریه پرداز اقتصاد و بورس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
عزیزدل برادر من هروقت که اراده کنم دلاری که ۳۰۰۰ تومان خریدم و الان ارزشش ۵ برابرشده رابفروشم ولی توچی داری تودستت جزچندبرگ کاغذپاره بی ارزش که باهاش نمیتونی صد گرم پنیربخری؟ (:
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
خیلی بهت زور اومده دلال اگه قیمت‌ها به دوسال پیش برگشت بورس هم حبابه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
هیچ تردیدی درحبابی بودن بورس نیست بچه ۵ ساله هم اینومیتونه بفهمه که حداقل نصف این ۵۰۰ هزارواحد حبابه وبالاخره تخلیه خواهدشد
در سوئیس هر کسی زمین یا ملکی میخرد اگر قبل از ده سال بفروشد تا 40 درصد هم باید مالیات بدهد ولی اگر بعد از ده سال بفروشد مالیات کمتر میدهد متاسفانه در ایران یک عده سود جو و تنگ نظر و هوس ران و مالپرست دوست دارند همه چیز را صاحب شوند و ماشالله در قوانین ما هم آنقدر اشکال است که این سودجویان براحتی به اهداف شوم خود میرسند. بسیاری هستند که چندین ساختمان با واحد های بسیار را خالی گذاشته و با روند افزایش قیمت زمین و مسکن کلی پول به جیب میزنند دولت هم نشسته و ناظر است .دولت باید سیتم مالیاتی را چنان قوی کند که سود جویان و تروریستهای اقتصادی نتوانند به راحتی نظام اقتصادی کشور را بهم بزنند و هر روز قیمت مسکن بی رویه بالا برود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
سوئیس را با اینجا مقایسه می کنی.اینجا را با افغانستان باید مقایسه کنی
یک مهاجر
| Finland |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
:D شوما لطفا کیشور خود را با ما برابری نکن
حفظ حباب بورس در شرایط بحران اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی امروز فقط از عهده ی مهندسین اعداد و ارقام بر میاد

بالاخره رشد کذایی نمودارها کار دستتان داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
راستش را بگو
چرا از ورود سرمایه های مردم به بورس داری می سوزی ؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا محدودیت واردات شکر که ایران در تولیدش مشکل نداشت آزاد شده ولی محدودیت های واردات دارو و خودرو همچنان برقرار است ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
چون صاحبانش قدرتمندتر هستند...!
تازه به فکر دارایی مردم افتادید ؟؟ با حبابی کردن بورس یه عده از روی طمع با تمام سرمایه وارد بورس شدتد یورس حداقل ۲۰۹ هزار واحد حباب داره
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
اشتباه حساب کردی، من هر جور حساب میکنم 208 هزار واحد حباب داره
انشالله بزودی شاهدنابودی بورس نورچشمی خواهیم بود
لعنت به کسایی که باعث بالارفتن قیمت زمین ها میشن و ایشالا زندگی هاشون سیاه بشه و انواع مصیبت و از دست دادن سرمایه گرفتار بشن که باعث میشن قشر ضعیف نتونن خونه بخرن و خونه دار بشن در حالی که خونه نیاز اولیه ی انسان است و عده ای سودجو برای افزایش سود خود، باعث بالا رفتن قیمت زمین میشن که ایشالا خدا خوب به حسابشون برسه و به خاک سیاه بشینن!
ازباب خیرخواهی عرض میکنم وهیچ منفعتی در ارایه ابن نظر ندارم باتوجه به رکود وحشتناک دربازارمسکن وریزش قیمتها درسال ۹۹ دربازارمسکن به دلیل جهش غیرمعقول درسالهای ۹۷ و ۹۸ واینکه بازار دلار وطلا هم به هیچ عنوان قابل پیش بینی برای ورود به ان نمیباشد بهترین وبی ریسک ترین کار برای خقظ دارایی وسرمایه اینکه سپرده گذاری دربانک با سود ۲۰ درصد وحتی صندوقهای سرمایه گذاری بانکها به دلیل پیچیدگی و؟؟؟؟ توصیه نمیشود وفقط سرمایه گذاری درسپرده بانکی
یکی از شعبه های بیمهٔ ایران مبلغ حدود پنجاه هزار تومان تحت عنوان عوارض از من دریافت نموده که من فکر میکردم این مبلغ عوارض سالیانهٔ‌خودرو میباشد که بلحاظ اجباری بیمه نامهٔ شخص ثالث دریافت و به شهرداری ها داده میشود اما برای ثبت تهران من که به دفتر خدمات الکترونیکی شهرداری منطقهٔ شش مراجعه نمودم اعلام کردند که چنین چیزی نیست ؟ تابناک محترم آیا پاسخی برای اینگونه موارد میتوان دریافت نمود ؟ و برای دریافت پاسخ به کجا باید مراجعه کرد ؟،،
در یک کلام مردم بدبختی هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
خود کرده را تدبیر نیست ،تو همین شرایط آب نذری تو لیوان بده تا ببینی چه خبره
قیمتی که برای زمین اعلام کردی ، اگر به تومان بگی میشه متری حدود چهار میلیون ، اصلا یه متر هم با این قیمت پیدا نمیشه ، البته داخل تهران
اونایی که میگن بورس حباب داره برن یه نگاه به قیمت سهام شرکت های آمریکایی بندازن
از کامنتها مشخصه که بورس بدجوری دلالهای دلار و سکه و ماشین رو چزونده
دست مریزاد به وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
وقتی درچشم برهم زدنی سرمایه ات دربورس دودشدورفت هوا حتما برای جلوگیری ازسکته یه قرص نیتروگلیسیرین زیرزبونت بذار (:
فقط واسه دانستن عرض میکنم قیمت فقط یک برگ از سهام شرکت اپل سه میلیونو هفتصدهزار تومنه مقایسه کنید با قیمت سهام شرکت های خودمون!
شنبه ۲۴ اسفند
روندریزش سهمگین بورس که ازیک هفته پیش شروع شده امروزهم باشدت هرچه تمامتر ادامه یافت و شاخص کل باحدود ۱۸۰۰۰ واحد سقوط دریکقدمی ورود به کانال ۴۰۰ هزارواحد قرارگرفت‌‌
دریک هفته گذشته شاخص کل بیش از ۴۰ هزارواحدسقوط کرده صف های فروش پرتراکم است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست