بازدید 26569
پیمانه اقتصادی؛

دستور ترامپ برای پُرکردن انبار‌های آمریکا با نفت ارزان/ کاهش ۲۵ درصدی قیمت نفت/ ۳هزار وکیل میلیاردر پرونده مالیاتی ندارند/ بورس تهران قرمز شد/ کدام وام‌ها مشمول تعویق۳ماهه در بازپرداخت نیستند؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بدترین روز سقوط بورس در قرن ۲۱، رشد اقتصادی غیر نفتی کشور مثبت ۱.۲ درصد شد، قیمت دلار و یورو در اولین روز از هفته پایانی سال، قیمت برخی از خودرو‌های داخلی در اوضاع و احوال کرونایی، با نوسان شدید قیمت‌ها نبض بازار طلا از دست همه پرید، فروشگاه‌ها، نانوایی‌ها و قصابی‌ها تعطیل نمی‌شوند و قیمت گذاری سکه در کاتال ۵ میلیونی را در بر دارد.
کد خبر: ۹۶۵۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰ 14 March 2020

دستور ترامپ برای پر کردن انبار‌های آمریکا با نفت ارزان/ کاهش ۲۵ درصدی قیمت نفت/ ۳ هزار وکیل میلیاردر، پرونده مالیاتی ندارند/ بورس تهران قرمز شد/ کدام وام‌ها مشمول تعویق۳ماهه در بازپرداخت نیستند؟تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بدترین روز سقوط بورس در قرن ۲۱، رشد اقتصادی غیر نفتی کشور مثبت ۱.۲ درصد شد، قیمت دلار و یورو در اولین روز از هفته پایانی سال، قیمت برخی از خودرو‌های داخلی در اوضاع و احوال کرونایی، با نوسان شدید قیمت‌ها نبض بازار طلا از دست همه پرید، فروشگاه‌ها، نانوایی‌ها و قصابی‌ها تعطیل نمی‌شوند و قیمت گذاری سکه در کاتال ۵ میلیونی را در بر دارد.

بورس تهران قرمز شد

شاخص کل بورس امروز (شنبه) با ۱۷ هزار و ۵۲۳ واحد سقوط به رقم ۵۰۲ هزار و ۶۸۸ واحد رسید. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۳۲۴۷ واحد ریزش داشت و رقم ۱۷۵ هزار و ۷۲۵ واحد را ثبت کرد.

دستور ترامپ برای پر کردن انبار‌های آمریکا با نفت ارزان/ کاهش ۲۵ درصدی قیمت نفت/ ۳ هزار وکیل میلیاردر، پرونده مالیاتی ندارند/ بورس تهران قرمز شد/ کدام وام‌ها مشمول تعویق۳ماهه در بازپرداخت نیستند؟

بدترین روز سقوط بورس در قرن ۲۱

بورس‌های جهان روزهای پنج‌شنبه و جمعه بزرگترین زیان در ۱۲۰ سال اخیر را از سر گذراندند.  

«بعد از چند هفته وحشتناک برای بورس‌های جهان، در آمریکا، اروپا و آسیا، در روز پنج‌شنبه همه‌چیز از بد به بدتر تبدیل شد. دونالد ترامپ اعلام کرد که تقریبا تمام پروازهای اروپا را به مدت ۳۰ روز لغو می‌کند و شاخص‌های بورسی، سقوط کردند.» پایگاه داده‌پردازی استاتیستا، چنین درباره وضعیت بورس‌های جهان در هفته کاری گذشته می‌نویسد. تنها در یک روز، سه شاخص اصلی وال‌استریت؛ نزدک، داوجونز و S&P۵۰۰ بیش از ۹ درصد سقوط کردند و روز دوازدهم مارچ، به عنوان بدترین روز تاریخ بورس در قرن ۲۱ ثبت شد. این شاخص‌ها در دو هفته اخیر، نزدیک به ۲۰ درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند. بررسی استاتیستا، نشان می‌دهد که سقوط این روزهای شاخص‌های وال‌استریت، چهارمین سقوط بزرگ در ۱۲۰ سال اخیر بوده است. 

دستور ترامپ برای پر کردن انبار‌های آمریکا با نفت ارزان

راشاتودی: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرد: با توجه به کاهش قیمت نفت در بازار جهانی وی دستور داده است، انبارهای نفتی این کشور با نفت ارزان قیمت پر شود. وی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت: با توجه به قیمت کنونی نفت من به وزیر انرژی دستور داده‌ام تا نفت را با قیمت خیلی خوبی خریداری کرده و در حجم‌های بالا در انبارهای استراتژیک نفت آمریکا ذخیره کنند. ترامپ گفت: ما قصد داریم انبارهای خود را پر کنیم.

کاهش ۲۵ درصدی قیمت نفت

رویترز: قیمت نفت در روز جمعه بیشترین کاهش هفتگی از بحران مالی سال 2008 را تجربه کرد که ناشی از شیوع ویروس کرونا و تلاش‌های عربستان و هم پیمانانش برای سرازیر کردن نفت به بازار و رساندن سطح عرضه به رکوردی جدید بود. ترکیب نادر شوک‌های شدید هم به عرضه و هم به تقاضا سبب شد تا بازار نفت خام سقوط کند، درحالی که تولیدکنندگان سراسر جهان خود را برای یک فزونی عرضه و اشباع غیر منتظره بازار در هفته‌های آتی آماده می‌کنند. دنیل یرگین، مورخ انرژی در آمریکا گفت:«مشکل، جنگ بر سر قیمت نفت در میانه یک بازار محدود شده، است.» آشفتگی که ویروس کرونا ایجاد کرد، سبب شد تا در بیشتر روزهای هفته در سراسر بازار فروش وجود داشته باشد. قیمت ها در روز جمعه به علت بروز نشانه‌هایی از سوی آمریکا و کشورهای دیگر برای حمایت از اقتصادهای ضعیف، افزایش یافت اما قیمت نفت برنت طی هفته گذشته 25 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش هفتگی از بحران مالی 2008 به شمار می‌رود.

نفت برنت در روز جمعه با 63 سنت افزایش 33.85 دلار فروخته شد و نفت خام آمریکا با 23 سنت افزایش 33.85 دلار معامله شد. اما نفت خام آمریکا نیز طی هفته گذشته 23 درصد از ارزش خود را از دست داد که بیشترین کاهش از بحران 2008 به شمار می‌رود.

رشد اقتصادی غیر نفتی کشور مثبت ۱.۲ درصد شد

عبدالناصر همتی در یادداشتی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام درباره رشد اقتصادی کشور نوشت: در ایام مبارزه نفسگیر با ویروس کرونا و لحظاتی که همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی زندگی مردم تحت الشعاع آن قرار گرفته، لازم می دانم یک خبر خوب از عملکرد اقتصاد در ۹ ماهه سال ۹۸ ارائه کنم. عملکرد اقتصادی نشان می‌دهد کشور ما با وجود فشار حداکثری و تحریم‌های همه جانبه، در چارچوب استراتژی رونق تولید توسط مقام معظم رهبری برای سال ۹۸ ترسیم شده بود، توانسته است به نتایج خوبی برسد. گزارش آماری بانک مرکزی حاکی از آن است که در فصل سوم سال ۹۸، رشد اقتصاد غیرنفتی مثبت ۳.۳ درصد و رشد اقتصادی با نفت در این فصل، مثبت ۱.۲ درصد بوده است. بخش‌های «کشاورزی»، «صنعت، معدن» و «خدمات» به ترتیب با ۷.۸ درصد، ۷ و ۱.۲ درصد رشد مثبت در فصل سوم سال این رشد اقتصادی را رقم زده‌اند. بنابراین در نتیجه عملکرد بخش‌های مختلف اقتصاد، رشد اقتصادی غیرنفتی کل ۹ ماهه معادل مثبت ۱.۳ شده است.

قیمت دلار و یورو در اولین روز از هفته پایانی سال

در معاملات امروز بازار ارز، شاهد ادامه روند نزولی شاخص ارزی در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور بودیم. به گونه ای که در این صرافی ها، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 14700 تومان از مردم خریداری و به قیمت 14800 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز پنجشنبه، 50 تومان کاهش دارد. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ 16600 تومان از مردم خریداری و به قیمت 16700 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز پایانی هفته قبل، ثابت مانده است.

قیمت برخی از خودروهای داخلی در اوضاع و احوال کرونایی

بررسی قیمت های خودرو در روز جاری (شنبه، ۲۴ اسفند) و در فاصله کمتر از یک هفته تا نوروز ۹۹، حاکی از تاثیرگذاری شدید ویروس کرونا بر قیمت ها و روند معاملات است. کارشناسان می گویند از ابتدای اسفندماه تا امروز قیمت خودروهای وارداتی به طور متوسط بیش از ۱۰۰ میلیون تومان، خودروهای مونتاژی بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان و قیمت خودروهای داخلی تا ۲۰ میلیون تومان کاهش داشته است. به نقل از ایرنا؛ امروز در گروه سایپا، هر دستگاه پراید ۱۱۱ سفید ۶۰.۵ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ با تنوع رنگ ۶۱ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ سفید ۵۸ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ با تنوع رنگ ۵۹.۷ میلیون تومان، پراید ۱۳۲ سفید ۶۲ میلیون تومان، پراید ۱۳۲ با تنوع رنگ ۶۲.۵ میلیون تومان، پراید ۱۵۱ (وانت پراید) ۶۳ میلیون تومان، تیبا رینگ فولادی ۶۶ میلیون تومان، تیبا رینگ آلومینیومی ۶۹ میلیون تومان، تیبا ۲ سفید ۷۳.۵ میلیون تومان، تیبا ۲ تنوع رنگ ۷۴ میلیون تومان، ساینا ساده ۷۳ میلیون تومان، ساینا فول ۷۷ میلیون تومان، ساینا اتوماتیک ۹۲ میلیون تومان، کوئیک دنده‌ای ۸۶ میلیون تومان، کوئیک دنده‌ای آر ۸۸ میلیون تومان، کوئیک اتوماتیک ۱۲۳ میلیون تومان، وانت زامیاد ۹۵ میلیون تومان، وانت زامیاد دیزل ۱۳۳ میلیون تومان و وانت زامیاد دوگانه سوز ۱۰۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

در گروه ایران‌خودرو، هر دستگاه سمند ال ایکس ۹۷ میلیون تومان، سمند EF7 به ۱۰۸ میلیون تومان، سمند EF7 دوگانه‌سوز ۱۲۶ میلیون تومان، سمند سورن ۱۲۷ میلیون تومان، دنا تیپ یک ۱۳۸ میلیون تومان، دنا پلاس تیپ یک ۱۶۴ میلیون تومان، دنا پلاس توربو ۱۸۲ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی ال ایکس مدل ۹۸ به ۹۱ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی ال ایکس مدل ۹۹ به ۹۵ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی ال ایکس دوگانه سوز به ۱۱۴ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ اس ال ایکس مدل ۹۸ به ۱۰۷ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ اس ال ایکس مدل ۹۹ به ۱۱۰ میلیون تومان، پژو پارس ۱۱۵ میلیون تومان، پژو پارس دوگانه‌سوز ۱۳۳ میلیون تومان، پژو پارس ال ایکس از ۱۲۹ تا ۱۳۱ میلیون تومان، پژو پارس اتوماتیک ۱۵۶ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ساده ۹۶ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ فول ۱۰۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ساده ۱۱۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار ساده ۱۱۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار فول ۱۲۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۱۴۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۱۹۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۰۸ به ۴۴۰ میلیون تومان و رانا ال ایکس به ۹۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت گذاری سکه در کاتال 5 میلیونی

در جریان معاملات بازار آزاد تهران امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۳ میلیون تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۹۷۰ هزار تومان است. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۷۸۵ هزار و ۱۰۰ تومان است.

با نوسان شدید قیمت‌ها، نبض بازار طلا از دست همه پرید

قیمت طلا اخیرا به حدی غیرقابل پیش بینی شده که در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نیز انعکاس پیدا کرده است و کارشناسان وال استریت ژورنال درباره روند قیمت طلا در هفته جاری دو دسته شده اند و در مقابل سرمایه گذاران همچنان خوش بین ماندند. به نقل از ایسنا؛ در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها شش نفر معادل ۴۰ درصد به افزایش قیمت و به همین تعداد به کاهش قیمت طلا رای دادند. سه نفر معادل ۲۰ درصد نظری نداشتند. در این بین، ۱۴۳۴ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آنها، ۸۷۳ نفر معادل ۶۱ درصد افزایش قیمت طلا و ۳۶۳ نفر معادل ۲۵ درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند و ۱۹۸ نفر معادل ۱۴ درصد نظری نداشتند. در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران به افزایش قیمت طلا به شدت خوش بین بودند. با این حال این بار اشتباه کردند و هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آتی آمریکا ۷۳ دلار و ۶۰ سنت معادل ۴.۶ درصد کاهش پیدا کرد و در ۱۵۱۶ دلار و ۷۰ سنت بسته شد و برای کل هفته ۹.۳ درصد کاهش ثبت کرد.

۳ هزار وکیل میلیاردر، پرونده مالیاتی ندارند

سید احسان حسینی، پژوهشگر مسائل حقوقی در مورد میزان فرار مالیاتی وکلا گفت: سازوکار اخذ مالیات در ایران به طور کلی ناعادلانه است؛ در کشورهای دیگر دنیا به عنوان نمونه در آمریکا ۷۰ درصد مالیات را دهک دهم و ۹۷ درصد مالیات را ۵ دهک بالا پرداخت می‌کنند اما این موضوع در ایران کاملاً بالعکس است در حال حاضر تنها سه درصد از مالیات کشور را دهک‌های بالا پرداخت می‌کنند و مابقی مالیات را اقشار سایر دهک‌ها مانند تولید کننده ها و … پرداخت می‌کند. طبق بررسی‌ها یکی از این اقشار پردرآمد که از پرداخت مالیات فرار می‌کنند وکلا هستند. بر اساس گزارش سازمان امور مالیاتی در سال نود و سه، ۸۵ درصد وکلا مالیات پرداخت نمی‌کرده‌اند یعنی ممیز مالیاتی که سر سال دفترچه وکلا را مشاهده می‌کند می بیند که این فرد تمبر باطل نکرده است. بر اساس آمار از ۷۵ هزار وکیل موجود تنها ۲۵ درصد آنها غیر فعال هستند و نه ۸۵ درصد. پس بنظر می‌رسد که ساز و کار اخذ مالیات از وکلا ایرادی اساسی دارد. 

وی ادامه داد: جناب آقای پارسا، از مسئولین سازمان امور مالیاتی، اعلام کرده‌اند که ریز داده اقتصادی ۳۰۰ هزار میلیاردر را به صورت کاملاً تصادفی بررسی کرده و در این موارد مشاهده کرده‌اند که ۱۸ هزار نفر از این میلیاردرها وکیل بوده‌اند. یعنی از ۷۵ هزار وکیل موجود که ۵۵ هزار نفر آنها فعال هستند در یک بررسی تصادفی ۱۸ هزار نفر از آنها میلیاردر بوده‌اند. اما با مبنای رئیس کانون وکلا، هر وکیل سالانه ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان درآمد دارد! حسینی درباره پرداخت مالیات این تعداد از وکلای پر درآمد، گفت: از این ۱۸ هزار نفر نیز ۳ هزار نفر آنها تاکنون پرونده مالیاتی نداشته‌اند به طور خلاصه فرار مالیاتی وکلا هر عددی که باشد، ۶ هزار میلیارد، ۷ هزار میلیارد، ۱۲ هزار میلیارد یا عددی مشابه اینها فارغ از اینکه دقیقاً چه رقمی است عدد بالایی است. /مهر

فروشگاه‌ها، نانوایی‌ها و قصابی‌ها تعطیل نمی‌شوند

سخنگوی ستاد تنظیم بازار و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرد که به هیچ عنوان سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نانوایی‌ها، قصابی‌ها، غرفه‌ها و میادین میوه و تره بار و خدمات حمل و نقل تعطیل نخواهند شد.

کدام وام‌ها مشمول تعویق۳ماهه در بازپرداخت نیستند؟

معاون اقتصادی بانک مرکزی با تشریح نحوه بازپرداخت اقساط مذکور گفت: درواقع چنانچه فردی مشمول استفاده از این مزایا و متقاضی تعویق سه ماهه مذکور باشد، اقساط این سه ماه را پرداخت نمی‌کند و به جای آن، این اقساط را در انتهای دوره بازپرداخت اقساط پرداخت کند؛ به عنوان مثال اگر پایان دوره بازپرداخت تسهیلات یک شخص به طور عادی تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۰ بوده است با استفاده از مزایای این مصوبه، سه قسط مربوطه بایستی در مهر، آبان و آذر ماه ۱۴۰۰ پرداخت شود. پیمان قربانی در گفتگو با مهر افزود: مطابق رویه معمول، سود تسهیلات توسط بانک دریافت می‌شود؛ اما بانک‌ها مجاز به دریافت هیچگونه جریمه و کارمزدی مربوط به سه ماه به تعویق افتاده نیستند.

معاون اقتصادی بانک مرکزی ادامه داد: فقط وام‌های قرض الحسنه افراد مانند تسهیلات ازدواج و نیز تسهیلات دریافتی توسط صاحبان کسب و کارهایی که به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا با آسیب مواجه شده‌اند و مصادیق آن به تصویب کمیته منتخب دولت رسیده است، به شرطی که بدهی آنها تا تاریخ ۰۱/‏۱۰/‏۱۳۹۸‬ در طبقه جاری قرار داشته باشد، می‌توانند اقساط سه ماه اسفند ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ را پس از پایان دوره بازپرداخت اقساط پرداخت نمایند؛ لذا طبق مصوبه شورای پول و اعتبار، سایر وام‌هایی نظیر وام مسکن، وام خودرو، وام خرید کالا مشمول این مصوبه نبوده و روال طبیعی خود در بازپرداخت اقساط را خواهند داشت.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۵
شنبه ۲۴ اسفند
روندریزش سهمگین بورس که ازیک هفته پیش شروع شده امروزهم باشدت هرچه تمامتر ادامه یافت و شاخص کل باحدود ۱۸۰۰۰ واحد سقوط دریکقدمی ورود به کانال ۴۰۰ هزارواحد قرارگرفت‌‌
دریک هفته گذشته شاخص کل بیش از ۴۰ هزارواحدسقوط کرده صف های فروش پرتراکم است
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
الان وقت خریده
آمریکا این نفت ارزان را در آینده چند برابر قیمت می فروشد متاسفانه زمانی ایران هم چند میلیون بشکه نفت در روز با قیمت بالای 100 دلار می فروخت اما دلارهای به دست آمده ...
گرگهاي فرصت طلبي كه دركمين طعمه نشسته اند امريكا روسيه چين وووووووووو
اینکه سه هزار وکیل میلیاردر پرونده مالیاتی ندارن هم از کرونا ست؟یا مشکل جای دیگریست...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
دروغ ننویس هرسال تا مفاصا حساب مالیاتی ارائه نکنی پروانه وکالت تمدید نمیشه اصلا
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
منظورش اینه که تو پوشه پروندشون بجای فیش های
پرداخت مثلا پنجاه ملیون تومان مالیات سالانه فیش پرداخت پنجاه هزار تومان مالیات سالیانه وجود دارد.
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
مثل مالیات پیش فروش سکه و کسی هم به شکایت پاسخگو نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
""اما با مبنای رئیس کانون وکلا، هر وکیل سالانه ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان درآمد دارد!""
یعنی شما بر اساس این جمله از یک وکیل مالیات نمی گیرید!!
من یکی از بستگانم اخیرا مجوز وکالت گرفته ، تو یکی دو سال چه زندگی برای خودش راه انداخته.
تو این مملکت حقوق کارگران رو به ریال محاسبه می کنند و اول مالیات رو کسر می کنند و از یک طرف یک وکیل میلیاردر مالیات نمی ده
ترامپ دیوانه نیست
ترامپ کاسب نیست
ترامپ قمارباز نیست

ترامپ به نحو احسنت از فرصت ها برای کشورش استفاده میکنه
اگر خواستید ایراد کرونایی از ترامپ بگیرید اول یه نگانی به مسئولان خودمان بیندازیم !!!!
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
احسن صحیح است به معنای بهترین
اما احسنت به معنای آفرین است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
ممنونم حمید جان.
عذرخواهی میکنم بخاطر غلط املایی
چرا وکلا نباید مالیات بدهند ؟

حق مردم را با این معافیت های مالیاتی ضایع نکنید

وکلا بعد از پزشکان از پردرآمدترین قشر جامعه هستند.
الان که بورس ریزش کرده چرا علمای بورس ( دلالان ) که زمانی مردم را به سرمایه گذاری در بورس تشویق میکردند پیداشون نیست ؟؟؟؟؟؟

نکنه کرونا گرفتند ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
بورس اصلاح کرده و من الان می گم که بهترین فرصته خریده و بعدا که از سود صددرصدی جاموندی نگی نگفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
بخاطر تعطیلات عید، الان یک سری مقداری سهم میفروشن تا دم عیدی نقدینگی تهیه کنن. بخاطر همین بورس این دو سه روز منفی شد. بخاطر اینکه فروش در سه شنبه و چهارشنبه پولش بعد از تعطیلات نقد میشه، بازار از فردا دوباره مثبت میشه. از بورس سر در نمیارین مجبور نیستید هی سقوط سقوط کنید
ترامپ و چالش شرف !!!!
تابناک ازکی میترسی خوب بورس قرمز شد چرا درموردبورس وسرخی ان کلیپت را برداشتی ترسو
خیلی زحمت کشیدید . فقط تبلیغات قشنگی بلد هستید انجام بدید .
پراید 60 میلیون!!!!!!!! با تنوع رنگ!!!!!! چه آپشنی!!!!!!
معاون اقتصادی بانک مرکزی با تشریح نحوه بازپرداخت اقساط مذکور گفت: شوخی کردیم، باید پرداخت کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
مرد حسابی بیشترمردم گرفتار اقساط مسکن هستند وام قرض الحسنه رو مهلت دادید که چی؟
چرا ما انبار استراتژیک برای ذخیره نفت نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
چون این کار یه مدیر حرفه ای اینده نگر حرفه ایه اقتصاد دانه مثل ترامپ که بهش میگند دیوانه البته کم کم داره مشخص میشه دیوانه کیه و عاقل کیه
نه این اقایون که تو کار احتکار ماسکند. به مردم میگند خونه نشین بشید ولی منابع اولیه زندگشون را نمیخواهند تقبل کنند. اقدامات ترامپ را در مورد کرونا و خدماتش در مورد حقوق 14 روزه و 3 ماهه و تست رایگان و حمایت از کسب و کارها ببینید. این هم از نوسانگیری بزرگش از بازار نفت در جهت بهبود اقتصاد کشورش و مردمش.من با اینکه شخصا از ترامپ بدم میاد اما جدای از نظر شخصی باید این تفکر اقتصادی ترامپ را تحسین کرد. حالاروسیه و عربستان مثل احمق ها برای هم شاخ و شونه بکشند و تولید زیاد کنند و نفت ارزون بفروشند همشا ترامپ تو کف قیمتی بین 20 تا 30 دلار جمع میکنه 100 درصد گرونتر چندماه دیگه میفروشه. اقایون هم دشمن دشمن و توهم توطیه داشته باشند.
ناشناس
| Singapore |
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
اگه هم داشتیم وضعیتی مشابه صندوق ذخیره ارزی پیدا می کزد که در این شرایط بحران کرونا هم فایده ای به حال مملکت نداره و باید التماس کنیم و کشور رو تحقر کنند برای گرفتن وام 5 میلیارد دلاری از صندوق پول آمریکایی
آمريكا داره ميره بالا ما داريم سقوط ميكنيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
عوضش در ساختن داروی گیاهی و طرز استفاده از آن، از یانکی ها پیشرفته تر هستیم .... نمونه اش هم روغن بنفشه
دعوای نفتی بین عربستان و روسیه به نفع امریکا تمام شد. ترامپ تاجر ماهریه. امریکا الان نفت 25-30 دلار رو حسابی میخره، بعداً که گرون شد 80-100 دلار میفروشه. به این میگن یه سرمایه گذاری حساب شده و پر سود.
اون افرادیکه از روی احساس یابه دلیلاینکه دربورسسرمایهگذاری کرده بودند ومنفی میدادن به ما که از روی علم ودانش میگفتیم بورس ریزش میکند وقرمز میشه اینگار به سفر رفته اند وپیداشون نیست نیم نگاهی به تابلوی بورس بیاندازند؟ منکه عرض کردم طلا ودلار برای سرمایه گذاری به هیچ وجه مناسب نیست مسکن هم که از ۹۹ به رکود عمیق فرومیرود همراه باریزش قیمت بورس هم که بالغ برهشت کامنت عرض نمودم بالاخره ریزش وسقوط وفقط عاقلانه ترین کار برای نگهداری وحفظ سرمایه ودارایی فعلا سپرده گذاری بانک با سود۲۰ درصد بدون هیچگونه ریسک واضطراب چون بانکها جیب دولت هستند وبانک مرکزی هم ضمانت وپشتوانه ریالی بانکهاست نهایتا درسال ۱۴۰۲ یا ۱۴۰۳ ورود به بازارمسکن
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
واقعا فکر می کنی از اقتصاد چیزی می دونی. بانک یک سال بیست درصد سود میده من بورس تو یه هفته بیست درصد سود میده. حالا بیست تا بیست درصدی سود کردی یدونه بیست درصدی هم ضرر کنی. اصلا قابل مقایسه نیست مغز متفکر. وقتی تورم سی درصده سود بیست درصدی بانک یعنی نابودی ده درصدی پولت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
یکشنبه ۲۵ اسفند
تنها ۵ دقیقه پس از شروع به کارتالاربورس شاخص کل با ۴۰۰۰ واحد ریزش به کانال ۴۰۰ هزارواحدی پرتاب شد صف های فروش بسیار متراکم هستند
دولت یا بورس را تعطیل کند یا دامنه تغییرات قیمت سهام را به 2% کاهش دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
برای چی ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
ایکاش فریب نمیخوردم وتوبورس سرمایه گذاری نمیکردم خونموفروختم پولشوگذاشتم توبورس حالا همون خونه ۴ برابرشده سرمایه من نصف شد
امریکا واقعا ابر کشور است ؟ نفت گران شود امریکا سود میبرد و صادر کنندهٔ نفت میشود ، نفت ارزان میشود باهم امریکا سود میبرد ،و خریدار کلان نفت میشود ،و ذخیره های کلان انجام میدهد ؟ در هر صورت برندهٔ این بازی امریکا است ؟ البته کشورهای چین ،و ژاپن ،و کرهٔ جنوبی ، هند ، هم از ارزانی نفت بهرهمند میشوند ؟ بازندهٔ اصلی کشورهایرصادر کنندهٔ نفت است ؟،،
درپاسخ اقای علی باید گفت منظورمن سرمایه های کلان وبه مخاطره نیفتلدن ان است واگرنه پنج میلیون شما که در یک هفته بهت بیست درصد سود داده نوش جانت روی صحبت من روی صد میلیاردتومان به بالاست نه پنج میلیون تومان وده میلیون تومان ضمن اینکه سود دربورس در درازمدت مدنظر اقتصاد دانان است شما با پنج میلیون تومان پفک هم بفروشی سود میکنی نگران نباش
اگر سوال ندارید حداقل به مراجع معتبر مراجعه کنید . بک وکیل فعال وجود ندارد که فرار مالیاتی داشته باشد. وکیل بمحض اعلام وکالت باید تمبر مالیاتی خود را باطل و هزینه های گزاف مالیاتی را بپردازد سپس شروع به امر وکالت نماید
اگر سوال ندارید حداقل به مراجع معتبر مراجعه کنید . بک وکیل فعال وجود ندارد که فرار مالیاتی داشته باشد. وکیل بمحض اعلام وکالت باید تمبر مالیاتی خود را باطل و هزینه های گزاف مالیاتی را بپردازد سپس شروع به امر وکالت نماید
هر سال وکلا باید پروانه خود را تمدید کنند و تمدید پروانه مستلزم اخذ مفاصا حساب از اداره مالیاتی است چگونه می شود پرونده مالیاتی نداشته باشند مگر این که مفاصا حساب صوری صادر شده باشد در ضمن در زمان اعلام وکالت 5 درصد حق الوکاله باید به عنوان مالیات پرداخت شود چگونه امکان دارد دادگاهها توجه نداشته باشند امکان چنین ادعایی در عمل نمی باشد یا این که عقل ما به آن نمی رسد
فقط شعار شعار شعار
اقساط سه ماه عقب و کمک هزینه و هزاران وعده که سالیان سال به خورد ما دادین ...
دروصول مالیات از وکلا واقعا سهل انگاری ومماشات شده است ،بسیاری ازوکلا حتی در شهرستانهای کوچک دارای درآمدهای کلان هستند ودر عرض چند سال علاوه بر زندگی کاملا مرفه ثروت هنگفتی جمع کرده آند ،بدون اینکه حتی دارای پرونده مالیاتی باشند .سازمان مالیاتی اگر تشکیلات مجزا برای رسیدگی به مالیات وکلا و دفترخانه های اسناد رسمی تشکیل دهد می تواند مالیاتهای کلانی را که تاکنون کتمان شده وصول نماید ولی افسوس که بدون برنامه فقط هرروز متد ها روشهای جدید را جهت وصول مالیات امتحان می کند .وبروصول مالیات قطره چکانی از مشاغل وحقوق کارمندان دولت وکارگران بسنده می کند .
خداوندا کی منتقم مستکبران ظهور خواهد کرد و جهان سامان خواهد یافت. قدرتهای جهانی برای رسیدن به منافع خود حتی جان میلیونها انسان بی گناه را هم مورد حمله قرار می دهند. خداوندا خودت به داد انسان ها برس و این ظالمان را چنان رسوا کن که دیگر کسی جرات نکند با جان انسانها بازی کند. به نظرم در این که این ویروس دست ساز است و برای هدف خاصی طراحی شده شکی نیست.
" 3هزار وکیل میلیاردر، پرونده مالیاتی ندارند " !!!! خدا پدر پزشكان رو بيامرزه حداقل حافظ جان و سلامتي مردم هستند ولي وكلا چه؟ قابل توجه كساني كه پزشكان رو بخاطر نصب نكردن كارتخوان مورد هجمه قرار مي دادند . مانند وكلا فراوانند كه با درآمدهاي خيلي بيشتر ، از پرداخت ماليات شانه خالي مي كنند مانند : دلالان ميوه و مواد غذايي و بازرگانان عمده و ....
نفت ارزان شد امریکا سود کرد
نفت گران شد امریکا سود کرد
یکی از این سه هزار فراری مالیاتی .....مالکانی است که از کرایه مغازهها و خانهایشان کما کم ماهانه 100 میلیون به بالا درامد دارند .اینها باید حداقل نیمی از درامد خود را به دولت مالیات بدهند .اما دریغ از یک ریال مالیات
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان