بازدید 15151
پیمانه اقتصادی

در حوزه واردات دارو هم تحریم هستیم/ قیمت نان در روز‌های کرونایی/ توزیع اسکناس نو در شعب بانکی ممنوع شد/ عربستان چه هدفی را در بازار نفت دنبال می‌کند؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سومین ریزش پیاپی شاخص بورس تهران، جهش سهام آسیا-اقیانوسیه در بازگشت از سقوط دیروز، افزایش ۸ درصدی قیمت نفت پس از سقوط بی سابقه دیروز، گفت‌وگوی دونالد ترامپ و ولی عهد سعودی درباره بازار نفت، ناکامی طلا برای ثبت رکورد قیمت جدید و ضربه مهلک کرونا به کیا و هیوندای را در بر دارد.
کد خبر: ۹۶۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰ 10 March 2020

لاهوتی: در حوزه واردات دارو هم تحریم هستیم/ قیمت نان در روزهای کرونایی/ توزیع اسکناس نو در شعب بانکی ممنوع شد/ عربستان چه هدفی را در بازار نفت دنبال می‌کند؟تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سومین ریزش پیاپی شاخص بورس تهران، جهش سهام آسیا-اقیانوسیه در بازگشت از سقوط دیروز، افزایش ۸ درصدی قیمت نفت پس از سقوط بی سابقه دیروز، گفت‌وگوی دونالد ترامپ و ولی عهد سعودی درباره بازار نفت، ناکامی طلا برای ثبت رکورد قیمت جدید و ضربه مهلک کرونا به کیا و هیوندای را در بر دارد.

سومین ریزش پیاپی شاخص بورس تهران

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با کاهش ۱۴۵۳۱ واحدی معادل ۲.۷۲ درصد به رقم ۵۱۹ هزار و ۸۴۷ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس، شاخص کل با افت ۱۴۹ واحدی به رقم ۶ هزار و ۷۴۴ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۸۷۳ واحدی معادل ۲.۷۲ درصد به رقم ۱۳۸ هزار و ۵۶۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۳۰۴۱ واحدی معادل ۱.۶۸ درصد، عدد ۱۷۷ هزار و ۹۲۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۰۲۳ واحدی معادل ۱.۶۸ درصد به رقم ۱۱۸ هزار و ۴۱۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۷۲۲۴ واحد کاهش معادل ۲.۵۵ درصد را رقم زد و به سطح ۶۵۸ هزار و ۶۹۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۱۷۱ واحد کاهش معادل ۲.۱۷ درصد به رقم ۳۶۸ هزار و ۲۶۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۰۲۱۶ واحد کاهش معادل ۳.۵۳ درصد همراه بود و عدد یک میلیون و صد هزار واحد را به نمایش گذاشت.

لاهوتی: در حوزه واردات دارو هم تحریم هستیم/ قیمت نان در روزهای کرونایی/ توزیع اسکناس نو در شعب بانکی ممنوع شد/ عربستان چه هدفی را در بازار نفت دنبال می‌کند؟

جهش سهام آسیا-اقیانوسیه در بازگشت از سقوط دیروز

روز سه‌شنبه، بازارهای سهام آسیا روز پرنوسانی را تجربه کردند و شاخص‌های سهام در انتهای معاملات، سقوط شدید ابتدایی خود را جبران و در پایان جهش کردند. این در حالی بود که به دنبال سقوط سنگین شاخص‌ها در معاملات دیروز به علت جنگ قیمت نفت و نگرانی از شیوع جهانی کرونا، سرمایه‌گذاران امروز در انتظار معرفی اقدامات تشویقی سیاست‌گذاران برای تقویت اقتصاد هستند. نیکی ژاپن معاملات امروز را با سقوط سنگین ۳ درصدی آغاز کرد؛ اما در ادامه نه تنها این سقوط جبران شد، بلکه در انتها جای خود را به جهش ۱.۰۷ درصدی داد. در بازار چین، کامپوزیت شانگهای ۱.۵۸ درصد و کامپوزیت شنزن ۱.۹۰۸ درصد جهش کردند. هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۱.۸۹ درصد بالا آمد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۳.۱۱ درصد جهش کرد، در حالی که کوسپی کره‌جنوبی به رشد ۰.۳۷ درصدی بسنده کرد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۱.۴۳ درصد جهش کرد؛ عامل مهمی که امروز به جهش بازار سهام کمک کرد بازگشت بیش از ۷ درصدی قیمت‌های نفت خام از سقوط سهمگین روز گذشته بود.

افزایش ۸ درصدی قیمت نفت پس از سقوط بی سابقه دیروز

قیمت نفت در معاملات امروز پس از بیشترین کاهش یک روزه نزدیک به سی سال گذشته، امروز دوباره جان گرفت و افزایش حدود ۸ درصدی را ثبت کرد. به دنبال انتظار سرمایه گذاران برای اجرای محرک‌های اقتصادی در بحبوحه جنگ قیمتی میان عربستان و روسیه و این موارد ابتلا به کرونا در چین کاهش یافته است، قیمت نفت افزایش یافت. دونالد ترامپ دیروز گفت: برای حمایت از اقتصاد آمریکا گام‌های مهمی علیه تاثیرات شیوع کرونا برخواهد داشت و در مورد کاهش مالیات بر دستمزد با جمهوری خواهان گفتگو خواهد کرد. هر بشکه نفت برنت با ۲.۳۲ دلار افزایش ۳۶.۶۳ دلار فروخته و نفت خام آمریکا با ۲.۰۳ دلار افزایش ۳۳.۱۶ دلار معامله شد. هر دو شاخص نفتی در ابتدای معاملات تقریبا ۸ درصد افزایش را ثبت کرده بودند. این دو شاخص نفتی روز گذشته را با کاهش ۲۵ درصدی به پایان بردند و کمترین قیمت از فوریه ۲۰۱۶ را رقم زدند که بیشترین کاهش یک روزه از هفدهم ژانویه ۱۹۹۱ به شمار می‌رود؛ زمانی قیمت نفت به علت جنگ خلیج فارس سقوط کرد.

عربستان چه هدفی را در بازار نفت دنبال می‌کند؟

آسوشیتدپرس بررسی کرد: اولین هدف سعودی‌ها از افزایش تولید نفت و ارائه تخفیف‌های بیشتر به مشتریان خود این است که سهم خود در بازار نفت را حفظ کنند. هم عربستان و هم روسیه طی سال‌های اخیر شاهد این بوده‌اند که تولیدکنندگان نفت شیل در آمریکا بخشی از سهم آنها در بازارهای جهانی را در اختیار گرفته‌اند. کاهش قیمت نفت –که کاهش تولید نفت در آمریکا را به دنبال خواهد داشت- به عربستان و روسیه کمک می‌کند تا مشتریان خود را حفظ کنند. دومین هدف عربستان شاید این باشد که با پایین آوردن قیمت نفت، روسیه را دچار مشکل کرده و این کشور را وادار به تجدیدنظر در مواضع خود کند. تحلیلگران بانک ایتالیایی یونی‌کردیت، در این خصوص می‌گویند: «عربستان سعودی عملاً یک جنگ قیمتی را علیه روسیه آغاز کرده است. سعودی‌ها مصمم هستند که نفت خود را با تخفیف بیشتری بفروشند تا سهم بیشتری از بازار به دست آورده و درآمدهای نفتی خود را حداکثر کنند. از طرفی به نظر می‌رسد که عربستان سعودی می‌خواهد جایگاه خود را به‌عنوان بزرگترین صادرکننده نفت جهان مستحکم‌تر کرده و در عین حال روسیه را نیز وادار کند که به پای میز مذاکره بازگردد.»
 
گفت‌وگوی دونالد ترامپ و ولی‌عهد سعودی درباره بازار نفت
 
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی، امروز سه‌شنبه درباره وضعیت بازار جهانی انرژی گفت‌وگو کردند. به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، این گفت‌وگو در پی کاهش شدید بهای جهانی نفت انجام شد. دیروز دوشنبه، دونالد ترامپ در توییتی مسئولیت کاهش بهای نفت را بر دوش عربستان و روسیه انداخت و گفت، این وضعیت ناشی از اختلاف دو طرف درباره قیمت و حجم نفت در بازار است. رئیس جمهور آمریکا همچنین «اخبار دروغ درباره کاهش بهای نفت» را در کنار اختلاف روسیه و عربستان، عامل دیگر کاهش بهای نفت دانست.

لاهوتی: در حوزه واردات دارو هم تحریم هستیم

رییس کنفدراسیون صادرات ایران اظهار کرد: همانطور که پیش از این نیز قابل پیش‌بینی بود، شیوع کرونا پس از تهدید کردن سلامت، در گام دوم به سراغ اقتصاد خواهد رفت و از این روی، آمارهای گمرک نشان می‌دهد که صادرات ایران کاهش یافته است؛ بنابراین، صادرات در دو هفته ورود کرونا در مقایسه با دو هفته پیش از آن، کاهش ۳۵ درصدی و در قیاس با مدت مشابه سال قبل کاهشی ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد. وی با تاکید بر این موضوع که نمی‌توان برای این موضوع مقصر خاصی در نظر گرفت، توضیح داد: حقیقت ماجرا این است که ما فقط در رابطه با ۵۰ درصد ماجرا مسئولیم و ۵۰ درصد مابقی از سوی کشورهای مقصد تصمیم‌گیری می‌شود. وقتی کشوری تصمیم می‌گیرد به خاطر نگرانی از گسترش کرونا مرز خود را ببندد یا محدودیت‌هایی در این مسیر در نظر بگیرد، نمی‌توان به دنبال مقصر داخلی گشت تا این شرایط را به گردان او انداخت. محمد لاهوتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به محدودیت‌هایی که تحریم‌ها در مسیر مبارزه با کرونا ایجاد کرده‌اند، بیان کرد: بر خلاف آنچه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند، ما در شش ماه گذشته، عملا در حوزه دارو نیز تحریم بوده‌ایم و در تامین نیازهای کشور با مشکل مواجه شده‌ایم. 

ناکامی طلا برای ثبت رکورد قیمت جدید

قیمت طلا پس از این که اواخر روز دوشنبه به بالای ۱۷۰۰ دلار صعود کرد، با امیدواری سرمایه‌گذاران به اجرای تدابیر محرک مالی بانکهای مرکزی جهان به منظور مقابله با اثرات اقتصادی شیوع ویروس کرونا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی بیش از یک درصد سقوط کرد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۱.۴ درصد سقوط کرد و به ۱۶۵۶ دلار و ۲۴ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته به دلیل نگرانی ها از شیوع ویروس کرونا تا مرز ۱۷۰۲ دلار صعود کرده بود که بالاترین رکورد از دسامبر سال ۲۰۱۲ بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۱.۱ درصد کاهش، ۱۶۵۷ دلار و ۱۰ سنت معامله شد.

کرونا باز هم جلسه دستمزد کارگران را لغو کرد

در حالی که قرار بود جلسه رسمی دستمزد سال ۹۹ کارگران امروز عصر در وزارت کار برگزار شود، این جلسه به دلیل کرونا باز هم لغو شد. /ایسنا

قیمت نان در روزهای کرونایی

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی با اعلام اینکه نان تا اوایل سال آینده گران نخواهد شد، از قیمت انواع نان ساده و کنجدی خبر داد. بیژن نوروزی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه نرخ نان تا اوایل سال آینده افزایش نخواهد یافت، اظهار کرد: با آرد یارانه‌ای، قیمت نان لواش و تافتون گردون ۳۰۰ تومان، تافتون تنوری ۵۵۰ تومان، بربری ۱۰۰۰تومان، سنگک ۱۲۰۰تومان است. همچنین با آرد نیمه یارانه ای نیز قیمت لواش و تافتون گردون ۴۵۰ تومان، تافتون تنوری ۸۵۰ تومان، بربری ۱۵۰۰تومان، سنگک نیز ۱۸۰۰ تومان است. البته این نرخ نانهای ساده است ولی اگر کنجد به آنها اضافه شود به ازای هر رو کنجد ۵۰۰ تومان به قیمت نان  اضافه می­ شود.

وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا تقاضا برای خرید نان کمتر نشده است اما میزان مراجعه به نانوایی‌ها  کمتر شده، گفت: مردم سعی دارند یک یا دو بار در هفته برای خرید نان مراجعه کنند و تعداد بیشتری بخرند که نیاز به مراجعه بیشتر نباشد و این اقدام کاملا درست است. رئیس اتحادیه نانوایان سنتی در پاسخ به اینکه آیا امکان دارد در این شرایط  مردم بتوانند نان را اینترنتی بخرند و دیگر نیاز به مراجعه حضوری و ایستادن در صف نباشد، گفت:در این شرایط خرید اینترنتی نان جوابگو نیست، زیرا نان باید توسط نانوا تهیه، بسته بندی و سپس تحویل پیک داده شود و در نهایت به دست مشتری برسد. همین امر باعث می شود از تولید تا تحویل افراد زیادی با نان تماس پیدا کنند، در حالی که اگر مشتریان خودشان رعایت کنند و با دستکش و ماسک در صف بایستند و مراجعه کنند مشکلی پیش نخواهد آمد.

توزیع اسکناس نو در شعب بانکی ممنوع شد
 
بانک مرکزی طی بیانیه ای به نظام بانکی کشور ابلاغ کرد: همه ساله به مناسبت ایام نوروز و سنت استفاده از اسکناس بعنوان عیدی در بین خانوارهای ایرانی، بانک ها اقدام به توزیع اسکناس نو در بین عموم مردم می نمایند که باتوجه به شرایط حال حاضر و با هدف جلوگیری از انتقال بیماری، در تجمعات ایجاد شده برای دریافت اسکناس نو و همچنین خطر گسترش بیماری از طریق رد و بدل شدن اسکناس بین افراد خانواده، دوستان و آشنایان، توزیع اسکناس نو در روزهای پایانی سال به هر نحو در شعب و خزانه بانک ها ممنوع بوده و لازم است این موضوع از طرق مقتضی به عموم مردم اطلاع رسانی شود. شعب بانک ها باید از دریافت و پرداخت هر گونه وجه نقد اعم از اسکناس، ایران چک و مسکوک اجتناب نموده و چنانچه ضرورتی به دریافت وجوه از مشتریان وجود داشت با رعایت کامل اصول تاکید شده بهداشتی اقدام شود.

دلار یک کانال عقب نشینی کرد

در معاملات امروز بازار ارز، شاهد افت نسبی قیمت‌ها هستیم، به گونه‌ای که دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی به نرخ ۱۴۸۵۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و به قیمت ۱۴۹۵۰ تومان به متقاضی دریافت ارز فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، ۲۵۰ تومان ارزان‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۱۶۶۵۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۶۷۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، ۵۰ تومان افت داشته است.

سکه ارزان شد

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران امروز با کاهش حدود ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به روز معاملاتی گذشته به نرخ پنج میلیون و ۹۹۵ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز در بازار آزاد امروز پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان فروخته شد. همچنین نیم سکه نیز سه میلیون تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۸۰ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۵۹۷ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز ۲ میلیون و ۵۸۸ هزار تومان به فروش رسید.

ضربه مهلک کرونا به کیا و هیوندای

دو خودروساز کره‌ای کیا و هیوندای به دلیل سرمایه‌گذاری عظیم در کارخانه‌های تولید قطعه در چین، نخستین خودروسازان خارجی بودند که پس از شیوع کرونا در چین و تاثیر آن بر زنجیره تامین قطعات خودرویی، دو کارخانه خود را در کره جنوبی به حالت تعلیق درآوردند. حالا خبر می‌رسد در ماه فوریه و با ادامه شیوع کرونا از چین به برخی کشورها نظیر کره، این دو شرکت افت فروش ۹۵ درصدی را در چین ثبت کردند. مجموع فروش این دو برند کره‌ای در چین طی ماه فوریه به سه هزار دستگاه سقوط کرده است. پیشتر نیز سازمان خودروهای مسافربری چین با انتشار آمار و گزارشی جدید از سقوط ۹۲ درصدی میزان فروش خودرو در این کشور در دو هفته نخست ماه فوریه سال جاری میلادی خبر داده بود. تاکنون بیش از ۱۰۴ هزار تن از مردم جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که سه هزار و ۵۰۰ تن نیز جان باخته‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
چطور میتونید قطعات موشک و پهباد و.... رو وارد کنید،‌ولی دارو رو نمیتونید؟!!!!
پاسخ ها
به زبان فارسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
عزیز دل برادر
انگار شما در خوابی و قصد بیدار شدن نداری چون خودت رو بخواب زدی
قطعات موشک و پهبادو انرژی اتمی بومی سازی شده ترجمه اش میشه جوان ایرانی متعد و با استعداد خودش برای کشور ساخته است!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
دارو رو شبنم وارد میکنه
jمحسن
| Belgium |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
عزیزم تو دیگه چقدر خوش باور هستی
مسئولان اگر نمی توانند کار کنند نگران نباشند
خدا آمریکا را برای چنین روزهایی بوجود آورده

کی به کیه. همه چیز رو بندازید گردن آمریکا .
آمریکا اعلام کرده از چهل سال قبل تا ۱۵۰۰ سال بعد همه ی مشکلات ایران به من ربط داره و مسئولان ایران بی گناهند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
از ازل تا به عبد تقصیر آمرکاست بجون مسئولین راست میگم
نه دارو و تجهیزات پزشکی تحریم است نه کشور برای تامین مالی آن مشکل دارد اینها همه تبلیغات بیهوده و فرا فکنی است
شرم بر کسانی که نتوانستند کرونا را مدیریت کنند و الان هم هیچ صدایی از آنها در نمیاد .
شرم بر آن چند نفر مسئولینی که با دخالت در کار غیر تخصصی شب عید ملت را خراب کردند و کشور را فلج کردند

خودشان هم الان در بهترین مکان های خوش آب و هوا مشغول ........ هستند .
واقعا مسئول صرافی بانک ملی کیست؟؟؟؟؟؟
اصلا بازار توجهی با نرخ های فیک این صرافی نمی کند.
در کدام صرافی تهران میتوانستید به این رقم دلار خرید کنید.
قیمت دلار اگر این بوده ان وقت سکه چرا ۶۱۰۰ بوده؟؟؟؟؟؟؟؟
بازار صعودی صرافی ملی نزولی
بازار نزولی صرافی ملی صعودی
در این ایام من اگر مسئول این صرافی بودم نرخ را ۴۲۰۰ معروف میزدم چون اصلا اعداد در تعطیلی و ترس کرونا ارزشی ندارد و کسی می اید بیرون ؟؟؟؟؟ و فقط مردم در داروخانه ها هستند و ماسک مومود نیست در داروخانه ها و فقط ژل میفرمایند داریم!!!!!؟؟.
خنده دارتر این است که سیاست گذار در روز سقوط بورس تهران قیمت ارز را نباید پایین بیاورد ولی اقایون اصلا این صحبتها برایشان مهم نیست.
این صرافی فقط شده نرخ دهی فیک و اعتبارش را از دست داده و هر کس میتواند از ان ارز تهیه کند حتما انجام دهد.
کشوری که تحریم هست وضعیت اقتصادی خوبی ندارد ظرفیت و تجهیزات بیمارستانی کافی ندارد و ...... مسئولان چنین کشوری باید 100 مرتبه بیشتر از هر کشوری مراقب ورود بیماری می شدند اما ....
نان که تازه گرون شد دیگه برای چی؟
تحریم هستین؟ یا مردم هستن؟
من به جای مسولین بودم اجازه نمی دادم کسی بدون ماسک و دستکش در خیابان بیاید برای ماسک که یک پارچه است می گفتم خودتان تو خانه با پارچه ماسک درست کنید چند تا هم درست کنید بعد ازمصرف بگذارند تو یک ظرف بگذارند روی چراغ تا چند دقیقه بجوشد و ضد عفونی شود برای دستکش هم حتما هم که نباید دستکش باشد هر نایلونی چه کیسه فریزر یا یک کیسه معمولی را بکشن روی دستشان اموزش های اینجوری می دادم نه اینکه طرح های الکی بدم که قابلیت اجرا ندارد مثل اینکه تو پمپ بنزین باید ال باشد و بل باشد - اموزشهای کاربردی و ارزان می دادم - نه چیزهایی که به نظر سود جویی می یاد
برخلاف انچه درمتن امده در داروتحریم نیستیم.بلکه این وزیربهداشت نمکی خودمملکت است که واردات دارو را اکیدا ممنوع کرده واسمشم گذاشته حمایت از تولیدداخل. درحالیکه اولا دارو باجان مردم سروکاردارد به بهانه حمایت تولیدداخلی نمیتوان مردم بخصوص بیماران خاص راازدسترسی به داروهای باکیفیت بهتر محروم کرد.ثانیا برای حمایت ازتولیدداخل نمکی حداکثر میتوانست بگوید به واردات ارز دولتی نمیدهیم یا بیمه نمیکنیم نه اینکه با گردن کلفتی بگوید من به هیچ وجه اجازه واردات دارو را نمیدهم وفقط باید داروهای شرکتهای داخلی رو بخرین.من بیمار سرطانی با چندشرکت واردکننده تماس گرفتم گفتند ما امکان تهیه ارز ودارو را داریم ولی شخص نمکی اجازه نمیدهد.
بله در حوزه واردات داروهم تحریم هستیم ولی از طرف پروفسورسعیدنمکی که سال گذشته به محض وزیرشدن اولین کارش دستور ممنوعیت داروهای دارای مثلا مشابه داخلی بود والان هزارانهزار بیمار خاص درحال دست وپنجه نرم کردن با مرگند ونمکی هم داروسازان و قاچاقچیای ناصرخسرو راهم میلیاردر کرده مثلا من بدبخت خونه ام رافروخته ام تا بتونم هر3 هفته یه امپول هرسپتین بخرم 20 میلیون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
تابناک عزیز چراپیام منو سانسور کردین؟
امروز با مسئله ای مواجه شدم که قلبم به درد آمد یکی خانمی از آشنایان تست کرونای ایشان مثبت شده و بعد از مراجعه به مرکز درمانی به دلیل نداشتن امکانات ایشان را فرستادن در خانه قرنطینه شوند خانه ای که همسر و سه فرزند ایشان در آن هستند و اقوام هم علارغم هشدارها اصرار به سرزدن دارند. الان سوال من اینجاست ابا این کار پخش بیشتر ویروس نیست بماند که این بنده خدا از لحاظ تنفسی هم مشکل دارد.. لطفاً بفرمایید چه گلی به سر این هشتاد میلیون زده آید اصلا هشتاد میلیون هیچ شما ثابت کردید برای هفت هزار بیمار امکانات ندارید . مگر کشورداری فقط به تشویق به زاد و ولد است این جمعیت مسکن نمی خواهند درمان لازم ندارند آینده نمی خواهند. هیچ وقت پیامی ندادم علارغم تمام گلایه های که داشتم ولی اینبار سکوت را جایز نمیدانم جایی برای فریاد ندارم پس اینجا می نویسم من یک ایرانی مطالبه گر هستم بیایید و پاسخگو باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
برادر مقدم. حرص نخورید. این نتیجه اشتباهات من و شماست
شماها که همش میگین تحریم ها کاغذ پآرن..راستی اگه خانوم نیلوفر ابتکار از دیوار اون سفارت بالا نمیرفتن شاید الان این کاغذ پاره ها انقدر با اثر نبودن راستی پسرشون هنوز امریکا تحصیل میکنن؟؟
برای دارو تحریم نیستیم , برای پولشویی تحریم هستیم
کو ؛ پول؟
آقایان حق دارند بدون هیچ دانشی وهیچ پشتوانه ای ریاست کنند تنها هنرشان انداختن گناه گردن امریکاست.بدون یک دشمن ساختگی نمی توانند.
روسیه از تحریم نفتی ایران بزرگترین بهره را گرفته زیرا سهمیه نفت ایران را روسیه تصاحب
کرده بدین جهت با هر قیمتی که فروش شود سود میبرد تنها اعصای اوپک هستند به خصوص ایران که در این ماجرا ضرر می‌کنند
عربستان از کاهش قیمت نفت ،و‌افزایش تولید ،‌اعداف متعدیدی را دنبال میکند‌،‌که نهایتا‌بسود‌ امریکا ،و روسیه میباشد ،و اگر‌ایران از تحریم خارج‌گردد بسود ایران نیز میباشد ؟ زیان اصلی را کشورهایی متحمل میشوند که تولیدشان با هزینهٔ بالا همرا میباشد واز رقابت حذف میگردند و‌زیان بیشتر را کشورهای مصرف کنندهٔ‌نفت خواهند دید زیرا پس از حذف رقبای ناتوان‌،‌عربستان و روسیه و‌امریکا ،و ایران ،و عراق ، به یکباره قیمت نفت را دو الا سه برابر میکنند ؟،
مردم ومشكلات انها در الويت اول مسولين نيستند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها