بازدید 15052
علاوه بر مقابله با بیماری، مردم یک انتظار دیگر دارند؛

دلالان ماسک و مواد ضدعفونی را معرفی کنید و به آنها رحم نکنید/ کاسبان جان مردم «مفسد فی الارض» هستند؟!

مردم انتظار دارند نتایج عملی و ملموس هماهنگی در بخش‌های مختلف نظام برای مقابله با این دست افراد را ببینند. انتظار اول این است که کالا‌های احتکار شده توسط آن‌ها کشف و هرچه سریع‌تر به بازار تزریق شود و انتظار دوم آنکه این افراد به مردم معرفی شوند و همانطور که رئیس قوه قضائیه گفته به آن‌ها رحم نشود. مردم قطعا منتظر دیدن نتیجه معرفی و برخورد با دلالان جان و سلامت هم‌نوعانشان هستند.
کد خبر: ۹۶۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶ 04 March 2020

یکی از مهم‌ترین چالش‌های کشور به ویژه دستگاه‌های مسئول برای مقابله و کنترل ویروس کرونا «کووید-۱۹» سوءاستفاده برخی افراد سودجو و حرام خوار در احتکار لوازم و مواد بهداشتی مورد نیاز مردم مانند ماسک و ضدعفونی‌کننده‌هاست. این افراد متاسفانه جان و سلامتی مردم کشورشان و دور و اطرافیانشان برای آن‌ها هیچ اهمیتی ندارد و حاضرند برای کسب پول و سود بیشتر سلامتی هموطنانشان را معامله کنند.

به گزارش «تابناک»؛ برخورد قاطع و سریع با این سودجویان نیازمند اقدامات جدی دولت و دستگاه قضایی است. اگر بخواهیم به حجم تاثر برانگیز احتکار مواد و اقلام بهداشتی که جان بسیاری از مردم کشورمان از همین ناحیه در خطر قرار گرفته است و البته حاشیه امن محتکران را دریابیم، باید به نامه اخیر وزیر بهداشت به رئیس‌جمهور مراجعه کنیم. وزیر بهداشت در نامه خود به «حسن روحانی» با اشاره به پیش‌بینی‌ها برای ورود کرونا‌ویروس به کشور و اعلام وزارت بهداشت به گمرکات کشور برای ممنوعیت صادرات ماسک و تلاش‌های وزارت بهداشت برای خرید و ذخیره ماسک نوشت: «متأسفانه پس از حدود ده روز فقط یک میلیون ماسک تحویل و بقیه نمی‌دانم در کجا انباشته شده است.»

نامه تاثربرانگیز وزیر بهداشت به رئیس‌جمهور درباره دلالی‌ها

وی خطاب به رئیس جمهور، ورود قانونی را چاره ساز نمی‌داند و به خرید وزارت بهداشت از محتکران تحت عنوان دلال اشاره می‌کند و می‌نویسد: «همکاران اینجانب به ‌دلیل اجبار، شبانه‌روز در بازار‌های مختلف و در نقش واسطه و دلال از قاچاقچیان با قیمت گزاف می‌خرند. این شبکه فرصت‌طلب بی‌انصاف از کجا خاطر‌جمعی دارد که این گونه جسورانه روبه‌روی مردم و مسئولان می‌ایستد و به‌راحتی اعلام می‌کند که ۲۰۰ میلیون ماسک را می‌تواند ۲۴ ساعته با فلان قیمت در فلان جا عرضه کند؟» این مساله حجم تاسف بار و پیچیده شبکه دلالی در ماجرای تامین اقلام بهداشتی در شرایطی که بسیاری از هموطنان ما دچار بیماری و مرگ شده اند و شاید وجود اقلام بهداشتی از حجم تاسف بار گسترش بیماری می‌توانست جلوگیری کند، را به خوبی نمایان می‌سازد.

رئیس‌جمهور نیز نامه ارسالی از سوی وزیر بهداشت در مورد تخلفات صورت گرفته در مورد اقلام بهداشتی از جمله ماسک و لباس مخصوص برای محافظت در مقابل کرونا را برای پیگیری به وزارت اطلاعات ارجاع کرده و دستور موکد داده که این موضوع در اسرع وقت پیگیری و متخلفان به دستگاه قضائی و افکار عمومی معرفی شوند

دلالان ماسک و مواد ضدعفونی را معرفی و به آنها رحم نکنید/ کاسبان جان مردم «مفسد فی الارض» هستند؟!

همچنین در جلسه اخیر هیات دولت، موضوع این نامه و موارد مطرح از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین رفع کمبود این کالا در بازار و مقابله با سودجویان و متخلفان با هماهنگی قوه قضائیه، سازمان تعزیرات حکومتی، وزارت اطلاعات، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های ذیربط مورد بحث و بررسی قرار گرفته است تا راهی برای تامین اقلام بهداشتی و مقابله با سودجویی‌ها در شرایط فعلی کشور پیدا شود. این موضوعات تا حد زیادی تاکنون پیگیری شده و منهای ماسک که هنوز در بسیاری از داروخانه‌ها موجود نیست، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در اغلب داروخانه‌ها موجود است.

رئیس قوه قضائیه: به دلالان جان مردم رحم نمی‌کنیم

رییس قوه قضاییه به دادستان‎ها دستور داد به هیچ عنوان به محتکران و اخلالگران در نظام عرضه کالا‌های پزشکی رحم نکنند و با آن‌ها برخورد عبرت‎آموز داشته باشند تا همه بدانند دستگاه قضایی سلامت و امنیت مردم را با هیچ چیزی معامله نمی‎کند. متاسفانه سودجویان و محتکرانی هستند که کالای پزشکی مورد نیاز مردم را احتکار می‎کنند که اقدام آن‌ها با هیچ منطق اخلاقی و اسلامی و انسانی سازگار نیست و برای ما هم قابل قبول نیست.

حجت الاسلام سید «ابراهیم رئیسی» تصریح کرد: احتکار اقلام بهداشتی در شرایط فعلی، بازی با جان مردم است و نمی‌توان از این مسأله گذشت. در دوران جنگ تحمیلی هم که مردم فرزندان خود را برای مقابله با دشمن به جبهه می‎فرستادند، عده‎ای کالا‌های مورد نیاز مردم را احتکار می‎کردند، الآن هم عده‎ای با زندگی مردم سوداگری می‎کنند.

وی با تأکید بر لزوم برخورد مسئولان ذیربط با این مساله تأکید کرد: خوشبختانه دادستانی تهران بیش از ۲۰ نفر از محتکران کالا‌های پزشکی را دستگیر و انبار‌های آن‌ها را کشف کرده و تحویل وزارت بهداشت نموده است که امیدواریم به سرعت در بازار توزیع شود.

دادستان کل کشور: محتکران مجازاتی در حد افساد فی الارض خواهند دید

همچنین دادستان کل کشور در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت نوشت: «نامه پر از درد و غم جنابعالی را برای شورای عالی امنیت ملی ملاحظه نمودم. ضمن سپاس و تشکر از حضرتعالی و تمامی همکاران تلاشگرتان در خط مقدم جبهه مقابله با کرونا اعم از پزشکان و پرستاران و کمک پرستاران و سایر دست اندرکاران مربوط، به اطلاع می‌رساند اخلال در نظام سلامت مردم و اقدامات مجرمانه در راستای جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد برابر ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی نه تنها جرم محسوب می‌گردد بلکه مجازاتی در حد مجازات افساد فی الارض دارد.»

حجت الاسلام «محمد جعفر منتظری» یادآور شد: از این روی، مقتضی است به مسئولان ذیربط در سراسر کشور اعلام فرمائید موارد مربوط اعم از احتکار، عدم عرضه مواد شوینده، ماسک و سایر اقلامی که در جهت پیشگیری یا درمان مبتلایان به کرونا مؤثر هستند را با قید فوریت به دفتر اینجانب ارسال و اعلام دارند تا نسبت به پیگیری آن بصورت فوق العاده اقدام گردد. اضافه می‌نماید؛ قوه قضائیه اقداماتی را در جهت مقابله با جرم مذکور در دست اقدام دارد که به زودی مراتب به اطلاع خواهد رسید.

هماهنگی بخش‌های مختلف کشور برای مقابله با کرونا و حاشیه‌هایش

حالا که در پی هماهنگی بخش‌های مختلف نظام برای مقابله با ویروس کرونا شرایط تامین اقلام بهداشتی نسبت به روز‌های گذشته کمی بهتر شده است و همگی به میدان آمده اند، رهبر انقلاب در این خصوص فتوا صادر کرده و توصیه‌هایی برای رعایت بهداشت فردی و توجه به دستورهای مسئولان و پزشکان برای ریشه کنی این ویروش داشته اند و رئیس جمهور نیز وزارت اطلاعات را پیگیر احتکار اقلام بهداشتی کرده و خواهان معرفی هرچه سریع‌تر این افراد شده است.

از طرفی رئیس قوه قضائیه نیز دستور خوبی برای برخورد جدی و رحم نکردن به کسانی که جان و سلامت مردم را دستمایه جیب، کاسبی و زیاده خواهی خودشان قرار داده اند، صادر کرده و دادستان کل کشور نیز نامه امیدوارکننده‌ای خطاب به وزیر بهداشت برای پیگیری خارج از نوبت تخلفات دلالان سلامت مردم نوشته است که تماما حکایت از عزم مسئولان برای مقابله با این بیماری و حواشی آن دارد. اما یک نکته دیگر نیز نباید از نظر‌ها دور بماند.

منتظر معرفی و برخورد با محتکران هستیم

قطعا یکی از مصائب جدی کشور ما در برهه‌های حساس و مواقع بروز بحران و مشکل، وجود افراد سودجویی است که با اقداماتی نظیر احتکار، کم فروشی و گران فروشی، مشکلات عدیده‌ای برای مردم ایجاد می‌کنند. در ماجرای تحریم بخشی از این اقدامات را دیدیم و حالا در مقابله و مبارزه با ویروس کرونا نیز این افراد جان و سلامت مردم و هموطنان شان را دستمایه جیب، کاسبی و زیاده خواهی خودشان قرار داده اند.

مردم انتظار دارند نتایج عملی و ملموس هماهنگی در بخش‌های مختلف نظام برای مقابله با این دست افراد را ببینند. انتظار اول این است که کالا‌های احتکار شده توسط آن‌ها کشف و هرچه سریع‌تر به بازار تزریق شود و انتظار دوم آنکه این افراد به مردم معرفی شوند و همانطور که رئیس قوه قضائیه گفته به آن‌ها رحم نشود. مردم قطعا منتظر دیدن نتیجه معرفی و برخورد با دلالان جان و سلامت هم‌نوعانشان هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷۰
چرا باید مدام شاهد این گونه سؤ استفاده ها باشیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
در شرایطی که بسیاری از هموطنان ما دچار بیماری و مرگ شده اند
و شاید وجود اقلام بهداشتی از حجم تاسف بار گسترش بیماری می‌توانست جلوگیری کند

بله بسیاری از هموطنان منظورتون همین نود نفره؟!!!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
وقتی قدرت های مافیایی کنترل تمام زندگی مردم را بدست گرفته اند
و زور هیچ کسی هم به آنها نمی رسد
و یا اراده ای برای مقابله با آنها نیست
و فقط خرده دلالان و واسطه های کم ارزش دستگیر و زندانی میشوند
باید هم اوضاع چنین باشد !؟
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
لطفا بدون ماشین با شیشه های دودی سری به راسته ناصرخسرو و کوچه پس کوچه های بزنید. همه چیز فراوان است ولی گران. یک لیتر الکل 96 درصدی که ماه قبل خریدم 44500 تومان میگویند 175 هزار تومان من معلول حتما برای ضد عفونی خود و وسایل ماهی یک لیتر لازم دارم لااقل بدهید به بهزیستی تا بین معلولان نیازمند توزیع کند مگر پرداختی به معلولان چقدر افزایش یافته که باید برای یک لیتر الکل 175 هزار تومان بدهند؟؟؟.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
اقلام پزشکی مورد نیاز جهت ضد عفونی و پیش گیری باید به صورت سهمیه بندی شده بر اساس کد ملی به متقاضیان داده شود نه به صورت رایگان بلکه به صورت نرخ و بهای تمام شده تا دوباره شاهد رانت و فساد نباشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
به علت نیاز کشورهای دنیا به این اقلام اگر به صورت کنترل شده و شفاف بین مردم کشور تقسیم نشود و دوباره از این بار از طریق قاچاق کالا از کشور خارج خواهند شد !
باید اینها را در تلویزیون نشان داد حتی اگر محاکمه هم نشدند تا خودشان و خانواده هایشان جرات حضور در میان مردم را نداشته باشند بعد هم بیماری کرونا را به اینها انتقال داده در مکانی بدون رفت و آمد و مراقبت زندانی کرده تا به درک واصل شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
حتی وزیر بهداشت نتوانسته تا اسمشان را به زبان بیاورد
واقعا چقدر ما گرفتار این ها هستیم ؟
جالبه نه وزیر بهداشت و نه دادستانی و نه وزیر اطلاعات که همه می گویند احتکارگران دهن کجی می کنند و اطلاع دارند کهچه کسی یا کسانی هستند از اسامی نامی نمی برند واقعا چه کسی یا گروهی پشت این افراد هست که کسی جرات بیان نامشان را ندارد؟
من کماکان متوجه نشدم این بازیه جدید چیه !
آفرین که دارید هی کشف و ضبط میکنید و انواع سلطانهای جدید رو میگیرید
که چی حالا اینا الان میرسه دست مردم ؟؟؟
چرا هیچی پیدا نمیشه هیچ جا ؟؟؟
نه الکل ، نه ژل نه ماسک
چرا راجب اینا مطلب نمیزاری شمای رسانه ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
چرا دولت بخشنامه زده به داروخانه فروش ماسک و الکل ممنوع کرده ؟ تعزیرات مواد ضدعفونی که از داروخانه جمع کرده کجا برده؟ چرا واجبات مردومو قایم کردین میگین دست سلاطین اگر مافیا داره پس نامه دستوری به داروخانه ها چیه؟
Bet
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
دقیقا.. واقعا یعنی چی؟ هی اعلام میکنن برخورد شد کشف شد صبط شد ولی ما هیچی هیچجا نمیبینیم
چرا با اخلالگران اقتصادی،آقا زاده ها، اختلاصگران و ..............به این صورت شدت عمل نشان ندادید؟
واقعا کسی که به بهونه جون مردم پول دربیاره اعدام هم کمشه.

یکسری پزشک و پرستار دارن فداکاری میکنن
اگر کرونا اینجا کشتار نکند کجا کشتار کند ،خود ما کرونا هستیم خبر نداریم.
اگر با همچین مسائل ساده ای که اینقدر هم حمایت و پشتیبانی اکثریت مردم را دارد، برخورد نکنند، رشته کار را از دست میدهند. برخورد سریع و شدید با این موارد خواسته مردم است و باعث افزایش اعتماد عمومی در این شرایط می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
دولت دقیقا همین را می خواهد که مردم بیفند به جان هم تا همه فراموش کنند که چه کسی ناکارآمد است، چه کسی وظیفه تامین اقلام را دارد، چه کسی دیر به مردم اطلاع رسانی کرد، و...
رئیس جمهور هم در این قضیه سیاسی کاری کرد. او اگر دلسوز کشور بود باید کار را به اطلاعات سپاه واگذار میکرد نه اینکه با سیاسی کاری و سپردن کار به نهادهایی که از آن حساب نمیبرند خلافکاران را پرروتر و گستاخ تر کرده.
باید افرادی که با دمیدن در بادکنک بورس موجب شیفت پیدا کردن این تورم عظیم به دولت بعدی میشوند هم دادگاهی شوند. رشد عجیب و غریب بورس تو این شرایط و با وجود رشد اقتصادی منفی و کرونا و شاخص های اقتصادی بسیار عجیبه. برخی از سهم ها از پارسال تا کنون 1000 درصد سود داشته اند.
یعنی نباشن ؟
4 سال قبل اون جوونه که با چاقو گذاشتن زیر گلوی عابر
یک تراول 50 هزار تومنی دزدید
بعد از 10 روز اعدامش کردن . اون مفسد فی الرض بودش ؟؟؟؟؟؟؟؟
فقط یک نفر رو تهدید کرد
اما اینها هزاران نفر و تهدید میکنن
شاید هم چند نفر رو با این کارشون کشته باشن
یعنی مفسد نیستن !!!!!؟؟؟؟؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
جناب فروشانی عزیز گرفتن و اعلام نکردن
اسامی محتکرین و قاچاقچی ها دلیل دارد با اعلام یکی از اسامی و یا بقول شما مفسددین فی الارض مشکل دوتا میشود چرا که بیشتر از اقازاده هستند و ارتباطی که با یکدیگر دارنند
بارها گفتم نیاز به برخورد صحرایی و اجرای در محل در برخورد با این جرائم واضح و گستاخانه است. افرادی که با به سخره گرفتن تمام دیسیپلین ها و نظم و قانون حاکم بر کشور همچنان به خلافکاری خود ادامه میدهند. باید بفهمند که پول درآوردن به قیمت جان مردم به از دست دادن جان خودشان می انجامد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
. وظیفه تامین دارو و درمان وظیفه ذاتی دولت است نه بخش خصوصی. بخش خصوصی بخواهد می فروشد، نخواهد نمی فروشد. دولت که مالیات می گیرد باید تامین کند. اقتصاد که میدان جنگ نیست.
ناشناس
| Turkey |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
وظیفه اصلی دولت و نظام این بود که شیوع کرونا رو پیش بینی
و نسبت به ذخیره این مواد از قبل اقدام می کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
حالا چرا یه عده نگران شدن از این نظر دارن توجیه میکنن؟ آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟
برای یک بار هم که شده با محتکران به شدت برخورد کنید. مردم کاملا ناامید هستند. لطفا بیشتر از این به بی اعتمادی ها دامن نزنید. این مملکت به کجا داره میره ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
شما هم محتکری
برخورد با این افراد گستاخ و پررو که مجازات آنها خواسته عمومی است، کار سختی نیست فقط نیاز به اراده دارد. اراده ای که پیش از این در نظام دیده بودیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
خواست عمومی از نظر قانونی و اقتصادی توقع بی جایی است و در اقتصاد جرمی به نام احتکار وجود ندارد. کمتر خشونت گرا باشیم و بدانیم که وظیفه تهیه این اقلام در هنگام ضرورت با کسی است که بودجه کشور را در دست دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
یک دونه محتکر از ترس خودش داره توجیه میکنه و نظرات رو تلطیف میکنه. اینجاست که عوامل قضایی و امنیتی باید هوشیار باشند و فریب این توجیهات را نخورند. خیلی مهمه که یک نفر با اختیارات کافی جلوی این جنایتکاران رو بدون ملاحظه بگیره
اینترنت را چرا کند کرده اید!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
3 روزه نت من قطعه
تولید کننده مشخصه ، خریداران کلان هم مشخصن .
پیدا کردن محتکر کار سختیه ؟!!!
آخه اینها چه طور این حجم عظیم رو احتکار می کنن به غیر از اینکه به جایی وصل باشن
با اون مسئولی که خبر داشته باشه و به نهادهای قضایی و امنیتی گزارش نکند یا سهل انگاری کند و یا حساب کتابی با متخلف داشته باشد هم برخورد کنید.
من یه چیزی رو برای اطلاعتون عرض کنم . بدونید بد نیست .
رُک و راست بگم ، اکثریت ما ایرانیها آدمهای خوبی نیستیم . از هم خوشمون نمیاد ، دلسوز هم نیستیم ، در اولین فرصت میخواهیم سرِ هم کلاه بزاریم . در اتفاقات اخیر هم فکر کنم به همه ثابت شد که اکثر ما ایرانیها ، فقط و فقط به فکر خودمون و جیب خودمون هستیم و لاغیر . . .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
مردم اینجوری نیستن دولتیا اینجورین
جایزه بذارید برای افشا کننده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
جایزه دوس داری
اگر دو تا محتكر رو اعدام كنيد بقيه حساب كار دستشون مياد . شما با محتكر ها تعارف دارين .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
همش دو تا ؟؟ خیلی کمه
اول از همه مسؤلین ناکارامد بهداشتی کشور وتصمیم گیران لا ابالی کشور را باید اعدام کنیدخجالت داره که هیچگونه وسایل حغاظتی ولباس مناسب برای پرسنل بیمارستانی در این کشور وجود نداره
افراد سودجو و حرام خوار در احتکار لوازم و مواد بهداشتی مورد نیاز مردم مانند ماسک و ضدعفونی‌کننده‌هاست. این افراد متاسفانه جان و سلامتی مردم کشورشان و دور و اطرافیانشان برای آن‌ها هیچ اهمیتی ندارد فقط فقط فقط فقط باید باید باید باید از تیر چراغ برق اویزان کرد همان دار زدن
مردم موافق هستند اگر از اول 4 نفر را در ملعه عام اعدام میکردند درست میشد ولی متاسفانه هرکس دستگیر میشود به یک جایی بند است و فرداش ازاد میشود وضع مملکت از پایه ویران است
شما اراده كنين مي تونين محتكر ها رو پيدا كنين همونطور كه اراده كردين ريگي رو تو هوا گرفتين .
اگر اینها مفسد فی‌الارض نیستند پس چه کسی مفسد فی‌الارض است؟ حتما باید سلطان سکه باشه تا اعدام بشه؟ کسی که جان هزاران و یا میلیونها نفر را به بازی میگیرد حتما باید اعدام شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
سلطان سکه را اعدم کردن و سکه هاس ناپدید شد !
احمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
https://my.farsnews.ir/c/19344
لطفا به این پویش بپیوندید
"به دانشجویان شهریه پرداز دانشگاهها رحم شود"
اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین
برای من سواله که چطور یه عده دلال بیسواد ومحتکران وسودجویان از چند ماه گذشته شرایط آینده رو پیش بینی کرده بودن و ماسک و لوازم بهداشتی والکل رو از خارج وارد کرده یا از بازار جمع کرده بون تا الان به قیمت گزاف به مردم بفروشند ولی وزارت بهداشت با این همه متخصص وکارشناسی همچین بحرانی رو پیش بینی نکرده بودن که این اقلام رو انبار کنن والان در دسترس مردم قرار بدن، به جز سوء مدیریت میشه چه چیزی اسم اینو گذاشت؟؟
جالبه وقتی فردی از احاد مردم به امرخلافی مبادرت میکنن که البته درشان انسان نیست بلافاصله مفسدفی ارض میشه ولی وقتی همین کار رو مسولان بی لیاقت انجام میدن لایق و گاها نشان ملی میگیرند
پنهان کردن حقیقت و دوری از صداقت و عدم پاسخگویی به ملت و حراج صندوق ذخیره ملی, چاپ اسکناس و افزایش نقدینگی و تحمیل فقر ناشی از ان به مردم, پرداخت رانت وایجاد قشر مدعی به داشتن ژن غیر مردمی, ایجادتبعیض در خدمات اجتماعی برای خودی ها, بازی با اعتقادات مردم علی الخصوص جوانان, تحمیل شرایط بد اقتصادی و اجبار در کوچ حقیرانه جوانان مسلمان به کشورهای بی فرهنگ غربی و تغییر زندگی دینی و اجتماعی مهاجران و ... و ...
خواهشا یه مورد اعدام این مفسدان فی الارض رو اجرا کنید ما هم بفهمیم کار شما درسته و دروغ نیست
مصادره اموال و اعدام انقلابی این مفسدان فی الارض ؛ از نان شب واجبتر است
اگر چهار نفر از این باندهای ضدانسانی که درناصرخسرو ودر داروخانه ها سرگرم کاسبی ارز وضع موجود هستند را درملا عام بسزای اعمالشون میرسوندید ابن بساط جمع میشد .چطور چین با بیش از بک میلیارد این بحران را کنترل کرد.ولی ما نمیتوانیم .الان بهترین موقع برای برخورد با فساد وباندهای مافیایی است .ملت هم پشتیبانی مکند.
در داخل این همه جار و و جنجال بگیر و بگیر یادی هم بکنیم از اونهای که با دیدن اولین علائم این فاجعه که می توانستند با کنترل بهتری و بموقع جلو این همه خسارات انسانی و اقتصادی و افتضاح ناکارآمدی را بگیرند اما از انجام مسئولیت خود به هر دلیل سرباز زدند و بر بزرگی این فاجعه هر روز افزودند کاسبان ماسک و لوازم بهداشتی تنها مجرم نیستند این کسانی که اینگونه با مردم کشورشان برخورد می کنند هزاران بار مجرم تر از اینها هستند .
در دوران مشروطه و محاصره شهر تبریز ، ستارخان دستور داده بود که هیچ کس حق گران فروشی و احتکار ندارد. اما دو نانوا از کمبود نان استفاده کرده و با افزایش قیمت نان به مردم گران فروشی می کنند. به دستور ستارخان هر دو نانوا را در تنور خودشان می اندازند تا عبرتی برای همه باشد و این شد که هیچ نانی گران فروخته نشد و جنسی احتکار نگردید.
فقط ۴تاشون اعدام کنین و توی تلویزیون نشون بدین.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
چهار تا کمه ، برو بالاتر
الان تو کانادا هم یکماهه ماسک پیدا نمیشه و همه اش را چینی ها فرستادند چین!
همه جای دنیا آسمان همین رنگه
البته گران فروشی اینجا جرم نیست و بازار آزاد است. ممکنه طرف بخواد ده برابر قیمت بفروشه
یعنی این همه نهاد امنیتی نمی توانند این اخلالگران را شناسایی و دستگیر کنند؟!
اگه یک بچه کوچیک رو جای رییس جمهور ووزرایش بگذاریدمملکت بهتر اداره میشه این که مملکت داری نمی
این محتکران تمام زندگیشونو از این راه بدست اوردن باید تمامی اموالشون مصادره بشه
همش حرفه اگر واقعا میخواستن اقدامی کنن بازرس نامحسوس میفرستادن توی سطح شهر و میدیدن قیمتهای الکل و ماسک چقدر فضایی هست یا حد اقل یه شماره تلفن اعلام میکردن مردم خودشون گزارش میدادن جاهایی که گرون میفروشن شدیدا باهاشون برخورد میشد . من خودم یه شیشه الکل کوچیک دیروز خریدم بیست هزار تومن و وقتی اومدم ریختم توی یه قاشق و با کبریت سعی کردم روشنش کنم اصلا روشن نشد هیچ مارکی هم روش نیست و داروخانه که بردم پس بدم گفت خودمون پر میکنیم و چون توش گلیسیرین میریزیم روشن نمیشه وگرنه الکل هفتاد درصه!
اونی که با وزیر تماس گرفته کی بوده؟!!!!!! فقط شجاعت کنید اسمشو نشر دهید .محالست یک سیلی هم بهش بزنند
به نظر من مردم به توزیع کنندگان اولتیماتوم بدهند. از شنبه هر چی فروشنده تجهیزات پزشکی است را آتش بزنیم تا حساب دستشان بیاید. کاری نداره میریم توی سایت وزارت صنایع. شرکت های وارد کننده تجهیزات پزشکی را پیدا میکنیم با آدرس و مدیر عامل و وسط خیابان آتیششون بزنیم.
خرید و احتکار ۲۰۰ میلیون ماسک چیزی نیست که بشه اون رو به راحتی مخفی کرد..‌‌‌‌‌‌پیدا کردن عوامل برای حکومت کاری نداره وای اینقدر. بانفوذ و دم کلفت هستند که عملا دستگیر ی این افراد با عدم دستگیریشان برابره...

حالا شاید طی این چند روز چند تا دلال درجه ۳ رو بازداشت و مجازات کنند...همیشه همین بوده
احتکار کننده گان را به کرونا مبتلاکنیید و ماسک هم بهشون ندهید تا بفهمند چه غلطی کرده اند. بی رحم و بی مروت ها . این طوری میخوان نان در بیارند؟؟
کمکهای سازمان ملل کجا رفت؟؟؟؟؟
نامه نمکی به رییسجمهور خیلی جالب است. متهم ردیف اول درخواست برخورد با مجرمان را دارد..
مهمترین عامل نبود و گرانی ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده وزارت صنایع هستند.
تمام تولیدی شرکت های تولید کننده و موجودی شرکت های وارد کننده را جمع آوری میکنند و به آنها اجازه فروش نمیدهند. من در یک شرکت مواد غذایی کار میکنم و مجبوریم برای کارگرهای کارخانه از بازار آزاد با قیمت 10 برابری تهیه کنیم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار