بازدید 16534
مربی که هموطن بی کیفیت خود را به سرخ ها تحمیل کرد

کلاه هفت میلیارد تومانی برانکو بر سر پرسپولیس

ماریو بودیمیر پیش از پیوستن به پرسپولیس قرارداد سالیانه۱۴هزار و ۴۰۰یورو منعقد کرده بود و پس از پس پرسپولیس نیز، قرارداد ۲۱هزار و ۶۰۰یورو منعقدمی‌کند. حال اینکه این بازیکن با این سطح دستمزد چطور برای یک سال قرارداد ۳۲۰هزار یورویی باپرسپولیس منعقد می‌کند،
کد خبر: ۹۶۲۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۹ 02 March 2020

باز هم حکایت آتش زدن بیت المال در فوتبال؛ ماجرای تازه باردیگر از پرسپولیس به بیرون درز کرده! خبر رسیده مهاجم کروات سابق پرسپولیس درحالی با قرارداد ۵٠٠هزار یورویی برای یک فصل‌ونیم به این تیم آمد که بعد از آن با ٢١هزار و ۶٠٠یورو به لوکوموتیو رفت.

به گزارش تابناک ورزشی، در نقل‌وانتقالات نیم فصل لیگ هجدهم، پرسپولیس برانکو که سودای هتریک در لیگ برتر را در سر می‌پروراند، فرصت راغنیمت شمرد تا با جذب یک مهام تراز اول، موتورگلزنی تیم را گرم تر کند. در آن مقطع سرمربی کروات تیم، ابتدا نام رضا قوچان‌نژاد رابه باشگاه داد تا مقدمات جذب او فراهم شود اما دستمزد درخواستی سالانه ٨٠٠هزار دلار، خارج از توان پرداخت پرسپولیس بود تا درنهایت این بازیکن از گزینه‌های سرخپوشان تهرانی خارج شود.

پس از آن برانکو ایوانکوویچ نام ماریو بودیمیر را به باشگاه اعلام کرد تا مقدمات جذب این مهاجم کروات فراهم شود. در ابتدا یکی ازآنالیزورهای تیم، بازی‌های قبلی بودیمیر را بررسی و اعلام می‌کند این مهاجم توانایی فنی لازم را ندارد اما برانکو که برای جذب مهاجمهم وطنش اصرار داشت، می‌گوید که بودیمیر تحت هدایت او می‌تواند به یک مهاجم گلزن بدل شود.پس از آن برانکو شخصا مذاکرات راپیگیری می‌کند و پس از اخذ رضایت‌نامه از باشگاه دینامو زاگرب، مقدمات سفر بودیمیر به تهران فراهم می‌شود. از آنجایی که این مهاجم در ایران با ایجنتی ارتباط نداشت، سرمربی پرسپولیس شخصا در جلسه نهایی با باشگاه پرسپولیس حاضر می‌شود تا قرارداد طرفین،بدون مشکل امضا شود.

مبلغ قرارداد ماریو بودیمیر با پرسپولیس برای نیم فصل دوم لیگ هجدهم ١٨٠هزار یورو تعیین می‌شود و در زمان امضا قرارداد ٣٣هزاریورو نیز به او پرداخت می‌شود. طبق توافق طرفین قرارداد برای یک فصل و نیم تنظیم می‌شود و مقرر می‌گیرد مهاجم کروات برای سال بعد۳۲۰هزار یورو دستمزد دریافت کند.

پس از پایان فصل، زمانی که برانکو به خاطر پرداخت نشدن مطالباتش یکطرفه قرارداد خود را فسخ‌کرد، ماریو بودیمیر نیز که چند ماهیحقوق دریافت نکرده بود، یکطرفه قرارداد خود رافسخ کرد و دیگر به ایران نیامد. او بعدها به فیفا شکایت کرد تا علاوه بر دریافت دستمزدنیم فصل دوم لیگ هجدهم، پول قرارداد فصل بعد خود را نیز دریافت کند.

طبق قوانین فیفا باشگاه پرسپولیس برای نیم فصل دوم لیگ هجدهم محکوم به پرداخت ١۴٧هزار یورو به بودیمیر می‌شود اما برای سال‌بعد از آنجایی که این مهاجم با باشگاه لوکوموتیو قرارداد بسته بود، پرسپولیسی‌ها باید مابه‌التفاوت مبلغ قرارداد او با باشگاه جدید، تاسقف ٣٢٠هزار یورو(مبلغ قرارداد با باشگاه پرسپولیس) را پرداخت کنند.

طبق اسنادی که توسط فیفا به باشگاه پرسپولیس ارسال شده، بودیمیر قرارداد خود با باشگاه لوکوموتیو که از قرار ماهیانه ١٨٠٠یورواست (۲۱هزار و ۶۰۰یورو برای یک سال) را به فیفا ارائه کرده و خواسته پرسپولیس ماالتاوت این مبلغ را تا سقف ٣٢٠هزار یورو پرداخت‌کند. البته از آنجایی که شاید تصور می‌کرد فیفا به این تفاوت مبلغ قرارداد شک می‌کند، قرارداد پیش از پرسپولیس خود را نیز به فیفا ارائه می‌کند. طبق این قرارداد بودیمیر پیش از پیوستن به پرسپولیس ماهیانه ١٢٠٠یورو از دینامو زاگرب حقوق دریافت می‌کرد.

حالا طبق حکم فیفا پرسپولیس برای نیم فصل دوم لیگ هجدهم محکوم به پرداخت ۱۴۷هزار یورو و برای سال جدید محکوم به پرداخت۳۲۸هزار یورو به ماریو بودیمیر شده است. (البته باید در نظر گرفت به مبالغ فوق، هزینه دادرسی اضافه شده است.)

یک حساب و کتاب ساده نشان می‌دهد، ماریو بودیمیر پیش از پیوستن به پرسپولیس قرارداد سالیانه۱۴هزار و ۴۰۰یورو منعقد کرده بود و پس از پس پرسپولیس نیز، قرارداد ۲۱هزار و ۶۰۰یورو منعقدمی‌کند. حال اینکه این بازیکن با این سطح دستمزد چطور برای یک سال قرارداد ۳۲۰هزار یورویی باپرسپولیس منعقد می‌کند، سوالی است که باید مدیران این باشگاه پر هوادار به آن پاسخ دهند. شاید دراین بین نقش نهادهای نظارتی می‌تواند مهم باشد؛ چراکه اگر این نهادها ورود کنند، قطعا کمتر شاهدچنین قراردادهایی در سطح فوتبال ایران خواهیم بود.

منبع: ایسنا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
اینجوری پیش بره پرسپولیس رو فصل بعد توی لیگ دسته یک خواهیم دید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
شایدم مجبور بشن کلا منحل کنن
به خارجی ها هم یاد دادید که ازتون کلاهبرداری کنند...

حیف این بیت المال...
پاسخ ها
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
جالب است! مبلغ قراردادی را که با بازی کن بسته ایم پرداخت نمی کنیم و وقتی به مراجع قانونی شکایت می کند و ناچار به پرداخت مبلغ و جریمه می شویم طرف مقابل را کلاهبردار خطاب می کنیم. مگر بازیکن خارجی با ما عهد اخوت بسته؟ مگر نمی دانیم که بازکن خارجی به دنبال منافع مادی است و کار حرفه ای انجام می دهد؟
سلام تابناک عزیز!. ( شاید دراین بین نقش نهادهای نظارتی می‌تواند مهم باشد؟؟؟!!!). شاید؟ شاید!! هر کسی به گونه ای چوب حراج به اموال بیت المال و این مردم مفلوک میزند....اینگونه است که به اینجا رسیده ایم....اگر اینگونه باشگاهها غیر دولتی بودند در هر جای دنیا تک ریال این پول زبان بسته هم نمیتوانست اینگونه هدر رود. این مسائل نشان میدهد دستگاه نظارتی در کار نیست.(یا نبودش از بودنش بهتر است).
دلال کروات هم بگیم باز یه سری چشم و‌گوش بسته و کم منطق حتی در بین رسانه ها موضع میگیرن غافل از اینکه نقش فغانی ها و وزیر و فدراسیون بیشتر از سرمربی در موفقیت های مجعول بود
برانکو سر کسی کلاه نگذاشت این بی عرضگی مسئولین تیمهای ایرانی است که باعث فنا رفتن ثروت مردم میشود! البته ثروتی که به دست مردم نرسد همان بهتر که به برانکو برسد.
بازم گنده کاریهای تیم پیروزی در جهت قهرمانی
حالا ببینی خود آقایان چقدر سر همدیگه کلاه گذاشتن؟؟!! چون رسم شده حیف و میل بیت المال بعد ادا در آوردند که وای مصیبتا که مال مارا دزد برد؟؟!!! در جائیکه اکثر ... هستند دیگه نیازی به ننه من غریبه خواندن نیست؟؟!! بزرگواران دیگه حناتون پیش ما مردم رنگی ندارد؟؟!!مگر یک ریال دو ریال است که سرتون کلاه رفته باشد و شما هم خبر نداشته باشید؟؟!! پس حسابرس مالی کجا بوده است پس مدیر عامل و هیئت مدیره کجاه بوده اند؟؟؟!!!
اشکال نداره بیت الماله.
به عنوان يك پرسپوليسي به شدت خواهان پيگيري اين موضوع هستم.
بالاخره بايد حساب و كتاب داشته باشيم.
پول ملت بدبخت، افتاده دست یک عده .
آقا بخودا من به عنوان جزیی از این مردم راضی نیستم که از جان و مال ما بگیرند و به اینها بدهند .
ملت از گرسنگی و مشکلات خسته است ، اما این پول را بیخود و مفت هدر دادن توسط نامدیران ملت را از بین می برد . حداقل با این پول ها جوانان و نوجوانان را تربیت کنید تا در آینده محتاج خارجی نباشید .
مشکلی نیست مثل بقیه مسائل این تیم این موضوع هم توسط وزارت ورزش رفع خواهد شد.
مانند برگزاری مسابقات هفته قبل تیم محبوب وزارت ورزش، الان لیگ تعطیل میشه چون مشکل کرونا هست منتهی هفته قبل این مشکل نبود اونوقت چرا ؟چون تیم محبوب وزارت ورزش هنوز اوکی تعطیلی لیگ رو نداده بود.
واقعا ننگ بر این فوتبال سیاست زده
کیروش چقدر بنده خدا می گفت
یکی جلوی ریخت و پاش های این تیم رو بگیره خواهش میکنم. مجلس کجاست؟! سازمان بازرسی کجاست؟! چرا وزیر ورزش به عنوان پدر معنوی این تیم استیضاح نمیشه؟!
اينا به بيت المال خوري عادت كردن، دست همشون توي يه كاسه هست. مگه ميشه مسئولين يك باشگاه اينقدر خنگ باشن
پس فکر کردی به خاطر چشم و ابروی قشنگت مهاجم خارجی میاد لیگ ایران؟ یا به خاطر سطح بالا یا اعتبارش؟ این موضوع در مورد همه خارجی ها صدق میکنه. باز این بودیمیر گل قهرمانی مارو زد.از ایسما و پروپئیچ و نایدوف و گرو و ... چه خبر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
به به چه گلی .گلهایی که مسی ورونالدو زدنن هیچکدومشون ۵۰۰ هزار یورو قیمت نداشتن
وزیر میده
گوش اگر گوش منو وناله اگر ناله توست .....آنجه البته به جایی نرسد فریاد است !
از محل بیت الحال و از طریق سلطانی فر پرداخت می کنن.
انصاری فرد قول داده پول برای همه هست به اندازه کافی!!!!!!!!
امان از ابلهیت‌ پول مفت وقتی به تیم ها میدید این میشه
بفرمایید پول بیت المال نه پرسپولیس!
خیانتهای برانگوه دلالوویچ رفته رفته در فوتبال ایران آشکار خواهد شد ولی بزرگترین خیانت این پلید خالی کردن زیرپای کارلوس کی روش آنهم در بهبوهه مسابقات ملی بود لعنت بر این دلال
مدیران ما زبان انگلیسی بلد نیستن به همین خاطر بدون اینکه بدونن در قرارداد چه نوشته امضاء می کنن ولی عربیشون خوبه
پولهای مفتی که به فوتبالیستها داده میشه ازهمین بیت المالیه که گفته میشه از تحریمها ضربه دیده، درسته؟
پس چرا یه سری تا ته کیسه دستشان را می تونن ببرن و استفاده کنن؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر