بازدید 9415
۵

حمل و نقل عمومی در لوکزامبورگ رایگان شد

دولت لوکزامبورگ هزینه استفاده از قطارها، واگن‌های برقی و اتوبوس‌ها را رایگان کرد.
کد خبر: ۹۶۲۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ 01 March 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از رویترز، دولت لوکزامبورگ در اقدامی که آن را مقابله با ترافیک و آلودگی جاده‌ای و همچنین اقدامی حمایتی برای کم درآمد‌ها نامید، هزینه استفاده از قطارها، واگن‌های برقی و اتوبوس‌ها را رایگان کرد.

در مقایسه با کرایه سالانه ۴۴۰ یورویی تمامی وسایل حمل و نقل عمومی استاندارد در لوکزامبورگ، دولت این کشور تمامی این هزینه‌ها را از این پس رایگان اعلام کرد. با این حال مسافران می‌توانند برای استفاده از وسایل عمومی درجه یک هزینه سالانه ۶۶۰ یورو را پرداخت کنند.

وزیر حمل و نقل لوکزامبورگ درباره این موضوع گفت: «برای افراد با درآمد کم و یا حداقل درآمد ها، این موضوع واقعا قابل ملاحظه است. دلیل اصلی این موضوع ایجاد کیفیت بهتری از تردد و دلیل فرعی آن مسائل زیست محیطی است.»

لوکزامبورگ جمعیتی بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دارد، اما ۲۱۴ هزار نفر دیگر نیز به طور روزانه از کشور‌های همسایه آلمان، بلژیک و فرانسه برای کار به این کشور سفر می‌کنند. با توجه به تردد این افراد با خودروی شخصی این موضوع ترافیک سنگینی را ایجاد می‌کند. بیش از نیمی از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در این کشور به دلیل وسایل نقلیه است.

لوکزامبورگ برنامه دارد تا برای مقابله با موضوع ترافیک از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸ مبلغ ۳.۹ میلیارد یورو در بخش حمل و نقل ریلی هزینه و همچنین شبکه اتوبوسی خود را به روز رسانی کند.

لوکزامبورگ اولین کشوری است که هزینه استفاده از حمل و نقل عمومی را رایگان کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵
بله اینجوری جلوی ترافیک رو میگیرن و هنچنین آلودگی هوا رو نه اینکه مثل کشور ما بنزین رو گرون میکنن یا میگن دعا کنین باد بیاد
دقیقا" مثل ایران!!!!!!!!خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
کمی معرفت رو از خارجیها یاد بگیرید مسئولین ایرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
عوضش اونا مثل ما بهشت نميرن !!!
اتفاقا مدتهاست به مسئولین نامه نوشتم که هزینه اتلاف وقت و سوخت و استهلاک اتوبوسها و حقوق کارکنان درگیر بلیط گرفتن و تجهیزات کارت خوان و نگهداری و ... خیلی بیشتر از اینه که به رایگان مردم از حمل و نقل عمومی استفاده کنند ولی کلا هیچ جوابی نگرفتم. دنیا به این سمت در حال حرکت هست و ما هنوز به دلیل رانتهای بیشمار در پیچ اول گیریم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر