بازدید 17310

شیر پروانه ای چیست و انواع آن کدام است؟

کد خبر: ۹۶۲۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸ 29 February 2020

شیر پروانه ای (Butterfly Valve) چیست و انواع آن کدام است؟

شیر پروانه ای  چیست و انواع آن کدام است؟

شیر پروانه ای یکی از انواع شیرآلات صنعتی بوده که مطابق استاندارد API609 طراحی گردیده و نحوه کارکرد آن  با چرخش 90-0 درجه ای دیسک، جهت قطع و وصل حرکت سیال (on-off) و همچنین کنترل حرکت سیال (control)، با چرخش متناسب عملگر می باشد. از این شیرهای پروانه ای در پروژه های آبرسانی، تصفیه خانه های آب و فاضلاب، صنایع شیمیایی، صنایع نفت، سیستم انتقال سوخت و انرژی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

 شیر پروانه ای  چیست و انواع آن کدام است؟شیر پروانه ای  چیست و انواع آن کدام است؟

نحوه انتخاب شیر پروانه ای:

برای انتخاب صحیح و مناسب شیر پروانه ای (Butterfly Valve) باید با استاندارد های مربوطه آشنایی کامل داشت که به اختصار اشاره می گردد:

تست شیر پروانه ای بر اساس استاندارد API598 و نوع اتصال براساس استاندارد های ASME B16.47، ASME B16.5 مشخص می شود.

مشخصات ابعاد شیر پروانه ای را نیز می توان با استفاده از ASME B16.25 مشخص نمود.

انواع شیر پروانه ای:

شیرهای پروانه ای را می توان به چهار دسته کلی تقسیم نمود:

  • براساس طراحی: هم مرکز و غیر هم مرکز.
  • براساس نوع اتصال :End Connection ویفری، لاگ، فلنجی و لاگ ویفر.(Sami Lug)
  • بر اساس جنس بدنه، دیسک و لاینر شیر پروانه ای: جنس بدنه و دیسک (چدن، فولاد، استیل، آلیاژ های نیکل و...) لاینر (EPDM,PTFE,METAL TOMEL,…).
  • براساس نوع عملگر: اهرمی، گیربکسی، پنوماتیک، الکتریکی و عملگر هیدرولیکی.

هایپر صنعت فامکو با توجه به تخصصی بودن این شیرآلات صنعتی با به کارگیری کارشناسان متخصص و با دانش و با رعایت تمامی استانداردهای مربوطه  مذکور، تمامی مدل های شیرپروانه ای از سایز 12 اینچ تا 48 را با جنس های مختلف و با برند های روز دنیا نظیر اورتون، کیستون، ابرو و کیتز را به صورت موجود، و همچنین دیگر انواع شیر آلات صنعتی، اعم از شیر توپی، شیر سوزنی، شیر یکطرفه و غیره ارائه می نماید.

شیر پروانه ای  چیست و انواع آن کدام است؟

برای انتخاب شیرپروانه ای مناسب، میبایست مولفه های فشار کاری، نوع سیال، دمای کاری و سایز pipe سیستم مربوطه را بررسی نمود. پیشنهاد می گردد با توجه به تعداد زیاد استاندارد های موجود جهت شیرهای پروانه ای، با کارشناسان واحد پایپینگ شرکت فامکو تماس حاصل نموده تا پس از مشاوره، پیشنهاد فنی و مالی شما، براساس نیاز و رعایت استاندارها تهیه و تنظیم گردد.

خدمات پس از فروش، تعمیر و نگهداری شیرهای پروانه ای :

هایپر صنعت فامکو با دارا بودن ماشین آلات CNC، دستگاه تزریق پلاستیک، دستگاه هیدرو تست مطابق با استاندارد API598، در فضایی کارگاهی جهت ارائه خدمات پس از فروش و تعمیر شیر پروانه ای شامل: تعویض دیسک و لاینر، تعمیر و تعویض دیسک و بدنه شیر پروانه ای، تعمیر شافت و تعویض تمامی پکینگ واروینگ های  های شیرپروانه ای، تعویض و تعمیر عملگر شیرپروانه ای، سند بلاست و رنگ کاری شیر پروانه ای  و در نهایت با استفاده از دستگاه هیدروتست عدم نشتی شیر پروانه ای اتصال، جهت رفع نیاز صنعتگران عزیز، در خدمت شما همراهان می باشد.

شایان ذکر است تعمیر و خدمات پس از فروش شرکت فامکو با گارانتی شش ماه پس از تحویل یا نصب نیز صورت می پذیرد.

شیر پروانه ای  چیست و انواع آن کدام است؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل