بازدید 11818
۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

با کرونا مثل سرماخوردگی برخورد کنید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با کرونا باید مثل سرماخوردگی معمولی برخورد شود به این دلیل که کمتر از 10 درصد نیاز به بستری دارند و 90 درصد از مبتلایان بدون مراجعه به پزشک بهبودی کامل را تجربه می کنند.
کد خبر: ۹۶۲۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ 28 February 2020

 

به گزارش تابناک، دکتر سید احمد هاشمی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: ویروس کرونا در کشور به چرخش درآمده و با توجه به درگیر شدن استان های مختلف، استان خراسان شمالی نیز برای مقابله با این ویروس آمادگی لازم را کسب کرده است.

وی افزود: 90 درصد مبتلایان به ویروس کرونا، به راحتی و بدون مراجعه به پزشک بهبود می یابند و مشکلی برای آن ها پیش نمی آید و افرادی که دارای بیماری های زمینه ای بوده و یا مشکلات کهنسالی دارند، شاید این ویروس برایشان خطر ایجاد کند.

هاشمی با اشاره به آمادگی های استان برای مقابله و پیشگیری از این ویروس گفت: تخت های بیمارستانی در دو بیمارستان استان تجهیز و آماده شده و یک بخش ویژه نیز در بجنورد به این امر اختصاص یافته است.

وی تاکنون نیز موارد مشکوک به کرونا در این محل نگهداری می شوند که تاکنون هیچ مورد مثبتی از آن هنوز گزارش نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
اگه عدالت وجود داشت با ماهان یه برخورد درستی میشد .. دو دستی ویروس برداشت آورد داخل کشور حالا هم از کنترل خارج شده و کل کشور رو خواهد گرفت
بزرگوار جواب این موارد رو هم بفرمایید:
اگر واقعا سرماخوردگی ساده هست چرا کل دنیا به قرنطینه و ضررهای اقتصادی تن داده اند فقط برای جلوگیری از شیوع آن؟ یا شاید مثل سرماخوردگی فقط در ایران با آن برخورد میشود؟
کدام کشور ماسک و لوازم ضدعفونی را از دسترس مردم خارج کرده است؟ درحالیکه قیمت ماسک در اروپا از 9 دلار به 84 دلار رسیده چرا کسی دپوی ماسک و ضدعفونی نکرده است بجز ایران و ایا این ماسکها و ضدعفونی کننده ها در اختیار مراکز درمانی و مطبها قرار گرفته و اگر نگرفته کجاست؟
یه مورد ساده که در دنیا گفته میشود 20 درصد شما همین امار ساده را هم دست برده اید میفرمایید 10 درصد ایا از تمام مبتلایان نمونه گرفته اید که میفرمایید موردی ندارید یا کیت در اختیارتان نبوده ست؟ یا موارد فوت کرونا چیز دیگری درج شده است؟
تقریبا همه میدانیم امار مبتلایان که امروز بیان میشود صرفا امار تست مثبتهاس و افرادی که در مراحل شدید هستند ایا از تمام موارد ناقل و علایم خفیف که منتقل کننده به سایر افراد هم هستند نمونه گرفته اید یا فقط با گفتن این تابلوی افتخار که مبتلا نداشته ایم رفع مسولیت نموده اید؟مواردی که سی تی اسکن و ازمایشات موید گروناست(امروزه این دو مورد به تنهایی برای مثبت تلقی کردن کافیست و کیت فقط برای قطعیت است) در امار شما جایی داشته یا خیر؟
خطاب به شما که با افتخار همچین چیزی را فرمودید و سایر عزیزان خصوصا مشهد که هنوز مبتلایی اعلام نکرده است!!
دقیقا مثل چینیا که 4 3 ماهه تو قرنطینه ی کاملن
با جان مردم بازی نکنید از این بیشتر
با این قبیل توصیه ها باعث شیوع بیشتر می شوید.همه دنیا معتقدند این بیماری بسیار متفاوت و خطرناک تر از سرماخوردگی است. وقتی تعداد بیماران بد حال بیش از امکانات کشور شد می خواهید چه کنید؟
این خرف نهایت حماقت است شاید در ایران 20 میلیون سرما خورده باشند کسی اهمیت نمی دهد بگیرد یا نگیرد ولی کرونا 80 درصد برابر با مرگ است . مثلا توی یک زوستا کسی سرما بخورد نهایتا چند روز بعد خوب میشه ولی ایا کرونا هم به همین سادگی خوب می شود
ما دوست داریم با کرونا مثل یه سرما خوردگی برخورد کنیم ولی اون دوست داره مثل سرطان برخورد کنه!!!
چرا مردمو اسکل کردید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار