بازدید 56866
۷

عباس ایروانی کیست؟

عباس ایروانی متولد ۱۳۳۵  در تهران و مدیر سابق شرکت عظام است که متهم اول پرونده اقتصادی است. او به اتهام قاچاق سازمان‌یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو به صورت کلان و عمده تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۶۱۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶ 26 February 2020

Image result for عباس ایروانی + تابناک

 به گزارش «تابناک»، بر اساس گفته‌های عباس ایروانی که در وبسایت شخصی اش منتشر شده است، او در بحبوحه دفاع مقدس به کار سامان دهی کمک‌های مردمی در غرب کشور پرداخت و به سمت تولید لوازم و قطعات خودرو رفت و  توانست کارنامه قابل قبولی از خود ارائه دهد.

پس از آنکه ایروانی وارد بحث تولید لوازم و قطعات موتورسیکلت شد نمایندگی پیستون کالمن آلمان را دریافت کرد و پس از این پروژه دیگر با دولت وارد همکاری نشد.
ایروانی جز فعالیت‌های اقتصادی دستی هم در بخش هنری داشته است و در چهارمین دوره حراج تهران اقداماتی انجام داده است.

او بخشی از زندگی نامه خود اذعان داشته که با پرفسور سمیعی ارتباط دوستانه و رفاقت دیرینه‌ای داشته است و مرکز تحقیقات و نوآوری مغز و اعصاب را در منطقه ۲۲ تهران به مبلغ ۱۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال خریداری کرده است.

 بر اساس صحبت‌های ایروانی پای او به حوزه گردشگری هم باز شده و بزرگترین «پارک آبی موضوعی رو باز ایران» (پارک آبی اوشن کیش) را در جزیره کیش راه اندازی کرد و به دنبال تجهیز آن همانند دیزنی، اما با شیوه ایرانی برآمد. همچنین وی مدعی شده که سرای عامری‌های کاشان را هم مرمت و بازسازی کرده است.

وبسایت ایروانی در ادعای دیگری نوشته که او پروژه یک هزار و یک شهر را هم برای میزبانی از ۳۰/۰۰۰ نفر راه اندازی کرده است.

مطابق کیفر خواستی که در جلسه دادگاه خوانده شد، ایروانی، سرکردگی گروه قاچاق قطعات خودرو را بر عهده داشته و با دستور به سایر متهمان پرونده، اقدام به رشوه دادن به مسئولان دولتی کرده‌است.

بر  اساس کیفرخواست عباس ایروانی که در دادگاه او قرائت شد، مدیر گروه عظام (تولید کننده قطعات خودرو) متهم است به افساد فی‌الارض از مجاری اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور با توسل به قاچاق سازمان‌یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو به صورت عمده و کلان به میزان ۷۶۴ میلیون و ۳۷ هزار و ۴۲۵ دلار، رهبری گروه مجرمانه سازمان‌یافته قاچاق قطعات خودرو، معاونت در جعل اسناد، معاونت در استفاده از اسناد مجعول، معاونت در پرداخت رشوه و مشارکت در فراری دادن متهم.

در دادگاهی که ۱۰ مهر ۱۳۹۸ برای رسیدگی به اتهامات ایروانی برگزار شد، در ابتدای این جلسه پس از ارائه تذکرات قانونی از سوی رئیس دادگاه عباس شاه‌محمدی نماینده دادستان تهران برای قرائت کیفرخواست در جایگاه قرار گرفت و گفت: شخصی به‌نام عباس ایروانی که بدون احراز صلاحیت اعتباری و تودیع وثایق از طریق ارتکاب رفتار‌های مجرمانه موفق به اخذ تسهیلات بانکی خارج از ضوابط از بانک‌های ملی، مسکن و صادرات شده چندین شرکت واردات و تولید قطعات راه‌اندازی کرده و در حال حاضر معوقات بانکی وی بیش از ۳ هزار میلیارد تومان است.
 
وی افزود: این فرد با نفوذ در شبکه بانکی اقدام به دریافت تسهیلات و راه‌اندازی شرکت و واردات قطعات خودرو می‌کند. نامبرده از طریق پرداخت رشوه و اعمال نفوذ در صاحب‌منصبان دولتی برای ایجاد شبکه رشوه و ارتشاء در گمرک از طریق کم‌اظهاری تعداد کالا‌های وارداتی تا سال ۹۵ اقدام می‌کند.

نماینده دادستان ابراز کرد: متهم همچنین با صدور اظهارنامه‌های گمرکی خلاف واقع بهره‌مندی از معافیت‌های گمرکی را در دستور کار قرار می‌دهد و به پرسنل خود اعلام می‌کند که از پرداخت رشوه در موارد لزوم استفاده کنند و با گازسوز اظهار کردن قطعات بنزین‌سوز به‌جای ۲۵ درصد تعرفه گمرکی حداقل تعرفه یعنی ۵ درصد را پرداخت کنند.

شاه‌محمدی ادامه داد: ماده ۱۸۳ قانون امور گمرکی مصوب سال ۱۳۹۰ مصادیق قاچاق گمرکی را برشمرده است که طبق بند (ه) این قانون اظهار خلاف واقع برای فرار از پرداخت حقوق گمرکی از جمله مصادیق قاچاق گمرکی دانسته شده است و اقدام شرکت‌های گروه عظام تحت ریاست عباس ایروانی دقیقاً منطبق با مصادیق قاچاق گمرکی دانسته شده است.

وی تأکید کرد: شبکه تحت هدایت نامبرده با پرداخت رشوه به شبکه گمرکی موفق می‌شود فعالیت خود را بدون پرداخت حقوق گمرکی و یا با استفاده از معافیت‌های گمرکی انجام دهد.

شاه‌محمدی قاچاق مذکور را حرفه‌ای و سازمان‌یافته عنوان کرد و گفت: محتویات پرونده و اقاریر متهمان حاکی از تکرار این اقدام مجرمانه بیش از ۳ مرتبه بوده و واردات کالا در هر مرتبه بیش از ۱۰ میلیون ریال (کف رقم پیش‌بینی‌شده در قانون برای انتساب این اتهام) بوده که منطبق با بند (ش) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده و قاچاق حرفه‌ای محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: متهم ایروانی با تشکیل یک گروه منسجم مجرمانه در راستای قاچاق قطعات خودرو اقدام کرده و نقش رهبری گروه مجرمانه خط‌ مشی‌ها و اهداف این گروه را داشته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۷
تابناک جان. شما همان طور که کیفر خواست را دقیق می نوسید بی زحمت دفاعیات رو هم بنویسید. چون این بدبخت رو هم مثل مه آفرید امیر خسروی قربانی نکنید. برای رد گم کردن و فراری دادن سر شاخه ها....
سلام
اینجوری که شما توضیح دادید پس گمرک کشور باید شاکی باشه
عجیب نیست که دادگاهش چند وقتی هست که ظاهرا تعطیله
مدیران دولتی کیا بودن.
خودش مرد!!!!
چرا بعضی از این ارزشی ها و دفاع مقدسی ها و انقلابی ها دارن راهو کج میرن؟!!!
رشوه گرفتی تابناک؟
این بنده خدا حداقل 15000 نفر را مشغول بکار کرده حتما شتیل نداده بهش گیر دادید؟
خوب حالی چی؟ می خواید جای پاش بزنید؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر