بازدید 14718
دومین موج سازی گروه خاص برای تعویق تغییرات در مجمع ۲۵ اسفند؛

تلاش خاص برای لغو انتخابات فدراسیون فوتبال به بهانه شیوع کرونا / بازنشستگان و وقت کشی تا آمدن مجلس جدید

رسوایی‌ها در فوتبال بی دروپیکر ایران، پیاپی و بی امان از راه می‌رسند؛ از غرامت بیش از ۱۰۰ میلیاردی ویلموتس تا آبروریزی در لغو مهمترین مصاف باشگاهی لیگ و همین امروز رو شدن دست فدراسیون در اعطای مجوز قلابی حرفه‌ای به نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا! حالا حلقه‌ای از چند بازنشسته چنبره زده بر فوتبال ایران می‌خواهند این حال و روز را چندماه کش بدهند تا شاید مجلس جدید قانون را تغییر دهد و میز جذاب آن‌ها تغییر نکند.
کد خبر: ۹۶۱۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸ 25 February 2020

نزدیک به دو ماه است فوتبال ایران بدون رییس اداره می‌شود و هر روز بر بحران‌های سنگین فدراسیون فوتبال افزوده می‌شود.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ حضور یک دبیرکل کم تجربه و جوان که از قضا حضورش حتی در حد سرپرستی موقت هم غیرقانونی است، در کنار سرپرستی موقت یک بازنشسته که حضورش در سازمان لیگ هم با شائیه‌های قانوی مواجه بود، باعث شد تا تقریبا همه کارشناسان و رسانه‌ها با برگزاری پیش از موعد انتخابات فدراسیون موافق باشند.

در این میان، شرایط وخیم تیم ملی فوتبال در مرحله مقدماتی جام جهانی که حالا با انتخاب یک مربی درجه سه کروات نگرانی‌ها را بابت عدم حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آن هم بعد از دو بار صعود مقتدرانه و آسان، افزایش داده است، باعث شده تا ضرورت تعیین رییس فدراسیون برای ساماندهی اوضاع بیشتر احساس شود.

تلاش خاص برای لغو انتخابات فدراسیون فوتبال به بهانه کرونا / بازنشستگان و وقت کشی تا آمدن مجلس جدید

فجایع و بحران های فوتبالِ بدون رییسِ ایران

بلاتکلیف ماندن صندلی اول فدراسیون و معلق ماندن بسیاری از تصمیمات اساسی فوتبال کشور، باعث بروز برخی بی نظمی‌های عجیب و غریب شده و بیم آن می‌رود در چهار بازی باقی مانده تیم ملی نیز دامن فوتبال پرامید کشورمان با انبوهی از ستاره‌های سرشناس را بگیرد و ملی پوشان تحت تاثیر این شرایط ناپایدار، رقابت را به دو تیم عربی عراق و بحرین واگذار کنند و از گردونه انتخابی جام جهانی در همین مرحله نخست حذف شوند که فاجعه‌ای نابخشودنی از سوی دوستداران و هواداران تیم ملی خواهد بود.

این روز‌ها، از در و دیوار، خبر‌های ناگوار برای فوتبال کشور به گوش می‌رسد. بعد از اینکه میراث مهدی تاج یعنی غرامت نجومی بیش از ۱۰۰ میلیاردی ویلموتس برای کاندیدا‌های نشستن روی صندلی ریاست فدراسیون به اطلاع عاشقان ریاست فوتبال رسید، نوبت به دستپخت دیگر دوستان یعنی محرومیت تیم‌های ایرانی از میزبانی رقابت‌های آسیایی رسید که با تماشاچی بودن تاج می رفت تا یک فاجعه دیگر در تاریخ فوتبال کشور ثبت کند و فوتبال ایران را با تحریم و تعلیق و محرومیتی اساسی مواجه سازد.

آبروریزی در مهمترین بازی لیگ برتر ایران که بازتاب بین المللی پیدا کرد و بی کفایتی مدیریتی در فوتبال ایران را بار دیگر به نمایش گذارد و سپس جریمه ۱۲۰ هزار دلاری ‌ای اف سی علیه فدراسیون بی دروپیکر ایران، که کاشف به عمل آمد، مدیران منصوب مهدی تاج در کمیته صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها ـ عمدتا پیرمرد‌های کنج خانه نشسته فوتبال ـ بدون رعایت اصول قانونی و خارج از استاندارد‌های واقعی، به نمایندگان ایران اجازه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را داده اند.

این رسوایی تازه را باید کنار واگذاری لحظه آخری «رایت اینترنتی مسابقات داخلی فوتبال ایران» به یک شرکت نوپا با رقمی ناچیز و شگفت آور گذاشت که تردید جدی در صحت مراحل تشریفات قانونی آن وجود دارد و به شدت مشکوک است. واگذاری امتیازی که از اساس طبق قوانین، در ید اختیار سازمان صداوسیماست و فعلا هم رسانه ملی اجازه آب خوردن را از فوتبال گرفته است. باید انصاف داد که این همه فاجعه مدیریتی، اتفاقی نیست.

بازنشستگان؛ آفتی که به ریشه فوتبال ایران زده

فارغ از اینکه وزارت ورزش و مدیران «علاقه مند به دخالت در فوتبال»اش مقصر پدید آمدن چنین وضعیت بغرنجی هستند و یا اینکه مهدی تاج رییس مستعفی و خانه نشین فدراسیون فوتبال مسئول شکل گیری چنین هرج و مرجی در فوتبال کشورمان بوده است، حالا همگان تنها خواهان پایان دادن به این دوره سیاه هستند و چیزی جز تغییر نمی‌خواهند تا شاید فوتبال بعد از چهار سال تاریک و پرتنش، بتواند از چنگال عده‌ای بازنشسته و ناآشنا با عادی‌ترین ضوابط و قوانین فوتبال جای خود را به نیرو‌های تازه نفس بسپارند.

اولین تلاش برای عبور از خاکریز انتخابات ۲۵ اسفند

تقریبا دو هفته پیش بود که ائتلافی مشخص و متشکل از برخی مدیران رده بالای فدراسیون کنونی با سر دادن شایعاتی در برخی رسانه‌ها، در پی تعویق انتخابات ۲۵ اسفند ماه به سال آینده بودند و استدلال آن‌ها نیز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در نخستین روز‌های اسفندماه بود! جدا از اینکه این دو رویداد مجزای سیاسی و ورزشی چه تاثیری می‌توانست روی یکدیگر داشته باشد، هدف و قصد اصلی سازندگان این زمزمه، خریدن وقت برای آغاز به کار مجلس جدید بود تا با قانع کردن نمایندگان تازه از راه رسیده به حضور بازنشسته در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال، مانع از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در پست‌های اجرایی شوند.

این حرکت زمانی معنا پیدا کرد که دقیقا در همان روز‌ها، سازمان بازرسی کل کشور با موضعی محکم و شفاف، اعلام کرد که اجازه حضور مدیران بازنشسته در انتخابات ریاست فدراسیون را به هیچ عنوان نخواهد داد.

تلاش خاص برای لغو انتخابات فدراسیون فوتبال به بهانه کرونا / بازنشستگان و وقت کشی تا آمدن مجلس جدید

چند ماه بیشتر ماندن پشت میز جذاب فوتبال به بهانه تیم ملی

بهانه دیگری هم به گوش می‌رسید که برخی مدیران پا به سن گذاشته، از تاثیر رقابت انتخاباتی کاندیدا‌ها روی دو مسابقه فروردین ماه تیم ملی احساس نگرانی کردند! بازی با دو تیم در حد کامبوج و هنگ کنگ ثابت می‌کرد این ادعا کاملا مردود است و تیم ملی با هر ترکیبی خواهد توانست از سد این دو تیم درجه سه و چهار آسیا عبور کند و اتفاقا باید نگران دو بازی مقابل عراق و بحرین بود که کشیده شدن انتخابات به نزدیکی تاریخ برگزاری آن دو بازی، قطعا ضربه‌هایی روحی و روانی و حتی تشکیلاتی به نتیجه گیری تیم ملی وارد می‌کند.

حالا هم در حالی که بیش از یک هفته از آغاز بررسی صلاحیت کاندیدا‌های ریاست و هیات رییسه فدراسیون فوتبال می‌گذرد، هنوز کمیته سه نفره هیچ خروجی را به اطلاع مردم و اهالی فوتبال نرسانده است و هر روز از راهرو‌های فدراسیون اخبار ضدو نقیض از رد یکی از نامزد‌ها و یا کناره گیری و حذف دیگری به بیرون مخابره می‌شود.

کرنا؛ آخرین سنگر برخی بازنشسته‌ها برای لغو مجمع

در چنین اوضاع و احوالی، خبرنگار تابناک باخبر شده است که همان عده خاص راه افتاده اند که انتخابات بسته و محدود فوتبال را بخاطر شیوع ویروس کرونا لغو کرده و به زمان دیگری (احتمالا پایان خردادماه ۹۹ یا حتی دیرتر) موکول کنند! فرصتی طلایی برای به تعویق انداختن تغییرات حیاتی فوتبال به روز‌های پایانی بهار سال آتی و افزایش فرصت برای چانه زنی با نمایندگان اغلب اصولگرای بهارستان در دوره جدید! به این امید که شاید بتوانند برای خود مجوز ویژه بگیرند و فوتبال عموما دولتی ایران را جدا از بدنه دولت جا بزنند.

آیا وزارت ورزش و دستگاه‌های نظارتی حواسشان به شبطنت‌های منفعت طلبانه این عده هست و تدابیر لازم برای حذف همه بهانه‌های این باند قوی در راه برگزاری سر موعد انتخایات فوتبال را اندیشیده اند؟ در حالی که زمان حدود سه هفته‌ای تا روز انتخابات فوتبال باقی مانده و تا آن زمان هم احتمال عبور از اوج دوران شیوع این ویروس بسیار است، از حالا می‌توان با پیش بینی تدابیر ویژه بهداشتی و رعایت اصول ساده مقابله با کووید ۱۹، در مراسمی زمان بندی شده، کاربردی و بدون حاشیه، انتخابات فوتبال را با حضور اعضای مجمع برگزار کرد.

نویسنده: بهنام شریفی

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
کرونا به هیچ کس رحم نکرده

مسئولانی که به کرونا رحم کردند و اجازه دادند مسافران آلوده و ناقل از هر جایی کشور شوند حالا خود قربانی کرونا شدند و کرونا به آنها رحم نکرد

مردم مراقب خودتان باشید

از این مسئولین با این تفکر هیچ انتظاری نداشته باشید
شنیده ها با واقعیت مطابقت ندارند

همه مسئولان دارن از زیر بار این گناه و اشتباه شانه خالی میکنند

چرا هیچکس مسئولیت این تصمیم غلط که قرنطینه نکنیم را قبول نمیکند ؟؟؟؟
جالبه که این پیرمردان بشدت نگران سلامتی خود هستند اما با لجبازی خواستار برگزاری مسابقات لیگ هستند، یعنی جان جوانان براشون مهم نیست!!!
فدراسیون واجب تره یا امنیت جانی ؟؟؟

البته همه میدانیم برای اینا پول از همه چیز بالاتره .
مدارس باید تا پایان سال تعطیل شوند

این ویروس در کشورهای مختلف با هم کمی فرق داره

شنیده ها حاکیست نوع ویروسی که در ایران فعال هست بدتر از چینی اش است

به حرف مسئولان که هیچ دانش پزشکی ندارند اکتفا نکنید
اقا تو خدا یه بار این متن ویرایش کنید کی تایپ کرده عین شرایط فوتبال کل مملکته مونه
کلیت فوتبال در همه رده ها جام ها مسابقات برنامه ها .... رو رها کردند و دودستی سوگولی سرخ رو چسبیدندو این روزهای سیاه رو رقم زدند
موضوع: کرونا

این نکات را رعایت کنید تا سیستم ایمنی تا بالا ترین حد تقویت شود

برای کارکرد خوب ریه ها (افزایش هموگلوبین و گلبول های قرمز )و تقویت سیستم ایمنی بدن ( گلبول های سفید و ... ) که کرونا آنها را درگیر میکند
باید قبل از مبتلا شدن از منابع آهن و b12 و ویتامین c
باهم تاکید می کنم با هم استفاده کرد
که مثل سیمان هستند و جدا از هم سیمان و شن و آب کار خاصی نمی کنند گر چه سیمان و آب (آهن و ویتامین c)هم خوب است
از منابع روی استفاده شود(قرص زینک) و...
از منابع ب کامل (ب کمپلکس ) شربت ب کمپلکس استفاده شود و...
از منابع امگا ۳ استفاده شود (گردو ،تخمه،ماهی،روغن زیتون و...)
از پروتئین و کربو هیدرات استفاده شود (تخم مرغ و سیب زمینی آب پز نان برنج و...)
حبوبات (نخود و لوبیا و عدس و لپه که منبع آهن و پروتئین هستند)روزانه استفاده شود همراه ویتامین c
خوردن سیر خام هر دو روز در میان (سیر باعث افت و کاهش فشار خون می شود و باعث احساس ضعف می شود) با آب (تکه کوچک مثل قرص با آب میل شود)
سیر بهترین ضد عفونی کننده بدن و دشمن همه بیماری ها است
خوردن پیاز خام چون هم برای ریه خیلی مفید است و هم ویتامین c دارد اکیدا توصیه می شود و دارای پتاسیم نیز هست
اسفناج سرشار از آهن است
سبزی های خام پس شستن صحیح استفاده شود
تخم شربتی هم آهن دارد و هم ویتامین c
تخم شربتی را حتما استفاده کنید صد درصد موثر است برای همه
آویشن دوست شما و ریه های شماست حتما هر روز بخورید
غذاها را آب پز بخورید
انواع میوه چون ساخته دست خداست موثر است و خوب است
کارت عابر بانک مثل سی دی و دی وی دی قابل شستشو است و هیچ مشکلی برایش ایجاد نخواهد شد پس از شستن با غیر پودر خشک شود
ورق های ده تایی یا بیست تایی قرصها یی را که از داروخانه می گیرید را هم می توانید بشویید چون روکش و پلاستیک ضد آب است
شستن دستها و دست نزدن به صورت و حفظ فاصله یک متر و نیم از هم و استفاده از دستمال کاغذی هنگام سرفه و عطسه یا آستین دست در صورت نداشتن دستمال و ...
این پیام را منتشر کنید تا جلوی کرونا را بگیرید
ثواب انتشار این پیام از خواندن نماز و روزه شبانه و ماهانه در این ماه مبارک ( ماه رجب ) کمتر نیست
به خدا توکل کنید که اگر استرس داشته باشید هیکدام از موارد بالا موثر نخواهد بود
برگی از درخت بدون اذن خدا نخواهد افتاد
خدا کسانی را که دوستدار هم و مردم هستند و خودخواه و مغرور نیستند یاری خواهد کرد
هرچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند
همان گونه که مراقب خود هستی مراقب دیگران هم باش تا هیچ کس بیمار نشود
رييس فدراسيون قبلي كه سر ويلموتس پول مملكت را بر باد داد هركسي ميايد گندي ميزند چون اهل فوتبال نيستند وانتسابي خاص هستند
تمام خسارت ها رو باید تاج بپردازه .نباید از جیب بیت المال هزینه بیکفایتی ایشون پرداخت بشه فکر کرده با تمارض میتونه از این معرکه قسر در بره .قوه قضاییه باید ورود کنه وایشون رو محاکمه ومجازات کنه تا ریشه فساد از ورزش کشور پاک بشه .
همه این ها زیر سر وزیر و مهندسی فوتبال ایرانه
وقتی افراد شناخته شده در ایران و جهان در بدو ورود ترد میشوند افراد فرتوتی میان که با یک عطسه در استادیوم ویروس کرونا بهش سرایت میکند و اگر هم سرایت نکند برگه در دست دنبال ده امضا میگردد توقعی از این فوتبال نباید داشت و ابی برای تیمهای ایرانی گرم نمیشود برای یک بار هم که شده فوتبال را در اختیار فوتبالیست بدهید اسم نمیبرم گفتم فوتبالیست
از چرایی اخراج فردوسی پور و کنار گذاشتن دایی باید هم به اقای پروین و مربی اسبق استقلال که اسمش را هم فراموش کردم بگویید از فلانی پیروی کنید پرونده های هر دو ایشان باز است و حتی پرونده ان کسی که این اقایان پشتیبان هستند باز است
فوتبال علم است و عالم فوتبال میخواهد مدیر میخواهد مشاور میخواهد نه کسی که واسطه بین دلال واسطه گری است
تابناک میدانم این پیام را بایکوت میکنی که خود گناه بزرگ و خیانت میباشد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار