بازدید 10440
۳

سندرز نشست لابی صهیونیستی را بایکوت کرد

داوطلب سوسیال دموکرات ریاست جمهوری آمریکا که خود یهودی است، نشست سالانه لابی صهیونیستی در آمریکا موسوم به آیپک را تحریم کرد و گفت در آن شرکت نمی‌کند.
کد خبر: ۹۶۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷ 24 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، برنی سندرز شامگاه یکشنبه در حساب کاربری خود نوشت مردم اسرائیل حق دارند در صلح و امنیت زندگی کنند همانگونه که مردم فلسطین حق دارند.

وی ادامه داد: من همچنان نسبت به چارچوب فراهم شده آیپک برای مقامات، که تعصب و مخالفت با حقوق اساسی فلسطینیان را تاکید می کند، نگران هستم.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اضافه کرد: به این دلیل، من در کنفرانس سالانه آیپک شرکت نخواهم کرد.

سندرز در مقام رئیس جمهوری احتمالی اظهار کرد: به عنوان رئیس جمهوری من از حقوق هر دو طرف اسرائیل و فلسطین حمایت خواهم کرد و هر کار ممکنی را برای برقراری صلح و امنیت در منطقه انجام می‌دهم.

لابی صهیونیستی در واشنگتن عصبانیت خود را از بیانیه سناتور یهودی آمریکا اینگونه نشان داد که "سناتور سندرز هیچ گاه در کنفرانس ما حضور نیافته است و بیانیه شوکه آور وی هم گواه آن است".

این لابی صهیونیستی اقدام سندرز را در "مخالفت با حضور همکاران وی از سنا و مجلس نمایندگان اعم از دموکرات و جمهوریخواه" دانسته و تاکید کرده است "کسانی که در این کنفرانس شرکت می کنند به دنبال حمایت از روابط آمریکا و اسرائیل هستند اما سندرز با حمله به چنین نشست سیاسی دو حزب آمریکایی، در واقع به همکاران خود و میلیون ها آمریکایی که درکنار اسرائیل ایستاده اند، اهانت می کند. حقیقتا شرم آور است".

نشست آیپک از یازدهم تا سیزدهم اسفندماه امسال در واشنگتن برگزار می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
تصمیم های غیر عادلانه و اظهارات بدون منطق اثر این لابی را کم میکند
این بابا یه چیزی سرش میشه
این هم کلک جدیدشونه. خود سندرز یهودیه . می خواد خودش را با این بهانه در دل مردم جا کنه و سرشون شیره بماله. سیاستمدارها در همه جای دنیا به دنبال فریب مردم هستند بخاطر دو زار.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان