بازدید 6031
۳

سپاهان بجای زمین مسابقه در اتاق استاندار اصفهان!

کد خبر: ۹۶۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴ 23 February 2020

تقریبا تمامی فوتبالدوستان ایران در داخل و خارج از کشور منتظر آغاز رقابت سپاهان و پرسپولیس بودند. همه اشتیاق شنیدن سوت آغاز مسابقه تیم‌های اول و دوم جدول لیگ برتر را داشتند، اما این سوت به صدا در نیامد.

به گزارش تابناک ورزشی، این مرتبه هم فوتبال باشگاهی کشورمان درگیر حواشی حیرت انگیزی شد که مقصر آن ویروس کرونا بود. مسئولان ذی ربط استان اصفهان اعلام کردند که برای کنترل شیوع ویروس کرونا مسابقه باید بدون تماشاگر برگزار شود.

این مساله باعث اعتراض شدید مسئولان تیم سپاهان از مدیر رسانه‌ای تیم گرفته تا سرپرست تیم و مدیرعامل باشگاه سپاهان همگی آن‌ها مدعی بودند که اگر این بازی در تهران بود بدون تماشاگر برگزار نمی‌شد و به شکل ظریفی اتهام حمایت از پرسپولیس را به مسئولانی زدند که بازی را بخاطر سلامت تماشاگران و دستورات بهداشتی بدون تماشاگر اعلام کردند.

حتی فتاحی سرپرست تیم مدعی شد که هواداران تیم سپاهان حاضرند ۳ بر صفر بازنده شویم، اما مقابل پرسپولیس بدون تماشاگر بازی نکنیم. از سویی دیگر مدیرعامل باشگاه سپاهان اعلام کرد؛ خواهش می‌کنم مسابقه این تیم با پرسپولیس به تعویق بیفتد. به هر حال آنچه مسلم است اینکه سپاهان نشان داد در بازی‌های بزرگ میزبان خوبی برای مسابقات نیست!

در بازی حذفی این تیم مقابل پرسپولیس به خودرو عکاسان و خبرنگاران تهرانی حمله شد، چشمی بینایی‌اش را از دست داد و ... اکنون نیز که به حکم نهاد‌های بالادستی مثل وزارت بهداشت و شورای تامین استان قرار بوده بازی بی تماشاگر برگزار شود تا سلامت تماشاگران برای کنترل ویروس کرونا مهیا باشد این مرتبه سپاهان به موقع به ورزشگاه نیامد و بهانه آورد که در هتل با مشکل خروج اتوبوس مواجه بوده است. ادعایی که از سویی فرماندهان یگان ویژه انتظامی استان اصفهان ساعتی بعد در گفتگو با شبکه ۳ رد شد!

سپاهان نشان داد بیشتر از آنکه به دنبال بازی جوانمردانه مقابل پرسپولیس است بیشتر به دنبال حواشی و کنترل سکوهاست. سپاهانی‌ها نشان دادند که حتی به خوبی می‌توانند دبه کنند و ادعا‌هایی را به زبان بیاورند که حتی یکی از مسئولان انتظامی استان اصفهان هم آن را قبول ندارد.

آیا بازی جوانمردانه برای تیمی مثل سپاهان فقط زدن توپ به بیرون هنگام مصدومیت یک بازیکن تعریف شده است؟! بازی جوانمردانه معنایش آن است که در شرایط مساوی مسابقه بدهند نه اینکه ساعت‌ها قبل از مسابقه به دنبال تنش زایی در فوتبال و جامعه ورزش باشند.

آیا برای برگزاری یک مسابقه بزرگ در اصفهان واقعا باید مزاحم استاندار محترم اصفهان شد؟! آیا معنای بازی جوانمردانه از نظر سپاهانی‌ها این است؟! اینکه مدیران فدراسیون و سازمان لیگ را تحت فشار لابی‌های سیاسیون بگذارند تا به خواسته ناحق شان برسند.

سپاهان اگر واقعا خواهان بازی بدون تماشاگر بود و به دنبال ایجاد تنش در فوتبال و ایجاد فضای غبار آلود نبود می‌توانست زودتر از هتل به سمت ورزشگاه حرکت کند. می‌توانست سریع‌تر بازیکنانش به میدان بیایند حتی زمانی که تابش مدیرعامل باشگاه سپاهان مدعی بود که بازیکنانش هم اکنون در زمین مسابقه هستند تصاویر تلویزیونی حرف او را نقض می‌کرد!

آن‌ها برای توجیه کار غیر حرفه‌ای خود مدام از فینال جام حذفی بین پرسپولیس و داماش گیلانیان در اهواز مثال به زبان می‌آوردند. آیا اگر اشتباهی بزرگ رخ داد می‌توان با توسل به آن اشتباه اقدام غیرحرفه‌ای را توجیه کرد؟! امیر قلعه‌نویی که مدام دم از معرفت و حرفه‌ای گری میزند چرا تیمش را زودتر روانه ورزشگاه نکرد؟!

سپاهان که یکی از بهترین تیم‌های فوتبال ایران است و قطبی بزرگ در فوتبال است باید در دیدگاهش نسبت به موفقیت در فوتبال تجدید نظر کند و اینکه بخواهند به روش‌های منسوخ شده از حریفان و پرسپولیس امتیاز بگیرند و به روش‌های برخی پدرخوانده‌های فوتبال بخواهند حریف را عصبی و عاصی کنند تا در زمین بازیکنان حریف تمرکز لازم را نداشته باشند روش بازی جوانمردانه و فنی برای پیروزی نیست.

پرسپولیس هم عاری از اشکال نیست، اما باید قبول کرد در این مسابقه پرسپولیس به موقع در ورزشگاه حاضر بود و دوبار بازیکنانش گرم کردند، اما خبری از سپاهان نشد، زیرا به گفته مدیرعامل باشگاه سپاهان مدیران این باشگاه در اتاق استاندار محترم اصفهان در حال تلاش‌های پشت پرده برای لغو مسابقه بودند و احتمالا بازیکنان تیم هم در هتل و منتظر نتیجه گیری از این لابی سیاسی- ورزشی.

در واقع استفاده از نیرو‌های سیاسی و دولتی برای دخالت مستقیم در یک بازی فوتبال! آیا معنای استقلال فوتبال و بازی جوانمردانه فوتبال این است؟!

رفتار امروز تیم و باشگاه سپاهان ما را به یاد استقلال و توجیه‌های عجیب مدیران وقت این باشگاه هنگام برگزاری سوپرجام انداخت اینکه بعد استقلالی‌ها برای دفاع از حرکت اشتباه خود حتی کار را به نهاد‌های بین المللی کشاندند، اما حاصلی جز شرمندگی برای هواداران خود نداشتند.

ناگفته نماند سازمان لیگ که در فصل جاری ضعف‌های زیادی از خود نشان داده است باید در برقراری قوانین در این شرایط محکم‌تر برخورد کند. ضعف در برخورد با باشگاه‌ها در چنین شرایطی همین می‌شود که یکی از مهمترین بازی‌های فصل با چنین وضعی روبرو شود.

حاصل دیر برگزار شدن لیگ که سودی هم برای جمع شدن حواشی در این فصل نداشته همین می‌شود که در شرایط حساسی که این روز‌ها بابت ویروس کرونا در کشور برقرار شده به جای لغو بازی‌ها سازمان لیگ مجبور شود بازی‌ها را در شرایطی برگزار کند که تیم‌ها نتوانند از شرایط میزبانی خود استفاده کنند و در نهایت هم که تصمیم به برگزاری بازی با این وضع می‌شود یک باشگاه با رفتار‌های غیر حرفه‌ای مانع از برگزاری بازی شود. این شرایط برای استقلال و شهرخودرو میزبان هم حاکم بوده، اما با وجود مخالفت‌ها و اعتراض شان به میدان رفته اند.

منبع : فارس

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سپاهان تیم پر ادعا
اگه سپاهان را بشدت جریمه کنند دیگه از این روشها استفاده نمیکند
نگران نباشيد پرسپوليس طرف داران دولتي كافي داره و با خريد زمين و زمان و داور قهرمان خواهد شد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر