بازدید 12546
۴

برای تقویت مغز، بادام بخورید

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد از تاثیر بادام بر مغز و ذهن انسان یاد کرد و مربای این میوه را یکی از موثرترین راهکارها دانست.
کد خبر: ۹۶۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ 22 February 2020

 

به گزارش تابناک، دکتر «سید کاظم کاظمینی» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تاثیر مغز بادام بر تقویت مغز و ذهن، اظهار کرد: بادام شیرین، طبیعتی گرم و تر دارد لذا مغز این میوه دوست‌داشتنی به حافظ قوت‌ها معروف است و به خصوص حافظ قوت مغز به شمار می‌رود.

وی به افراد توصیه کرد که افراد هر شب و در هنگام خواب، هفت عدد بادام پوست گرفته را با کمی نبات آسیاب شده همانند «قوتو» به صورت گرد این مخلوط میل کنند.

این متخصص طب ایرانی، مصرف شیر بادام و حلوای بادام را نیز توصیه کرد و در مورد نحوه تهیه حلوای بادام، گفت: حلوای بادام مخلوطی از بادام، خرما، آرد چند بار الک شده و روغن به مقدار هر یک 30 گرم یا سه قاشق غذاخوری سر پر است که البته می‌تواند با روغن کمتری نیز تهیه شود.

وی با بیان این که باید مغز بادام و خرما را از شب قبل در کاسه‌ای چینی خیس کرد، افزود: پوست بادام و هسته خرما را پس از خیساندن می توان به راحتی جدا کرد و در آسیاب یا هاون کمی سایید تا نیم‌کوب شود، سپس آن را حرارت داده و با آب خودش در شعله ملایم جوشاند تا پخته شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این که باید آرد را در روغن با شعله ملایم تا تغییر رنگ آن تفت داد، گفت: سپس بادام و خرمای پخته شده را به آرد اضافه و خوب مخلوط می‌کنیم تا حلوای بادام آماده شود، البته می‌توان با اضافه کردن زعفران و هل این ماده غذایی مفید را خوش عطر و خوش رنگ کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴
چشم بسته غیب گفتن.اینو می دونستیم.تو بادمش را بده من خالی خالی میخورم
کیلویی ۱۵۰ هزار بی دامش رو نمیتونیم بخوریم چه برسه بادام
پول خرید بادام رو از کجا بیاریم؟
برای تقویت جیب چی بخوریم . . ؟؟؟!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان