بازدید 7396
مدیرکل دامپزشکی مازندران:

تالاب میانکاله قرنطینه شد

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به تلفات بیش از ۱۵ هزار قطعه پرنده مهاجر در تالاب میانکاله گفت: این تالاب برای پاکسازی قرنطینه اعلام شده است.
کد خبر: ۹۶۰۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲ 18 February 2020

 

 به گزارش تابناک سید حسین رضوانی در گفتگو با مهر اظهار داشت: به عنوان دستگاه متولی و تا زمان پاکسازی کامل منطقه میانکاله از بیماری و تلفات پرندگان، این تالاب به عنوان منطقه قرنطینه اعلام شده است و صید و شکار پرندگان در ان ممنوع شده است.

وی تصمیم قرنطیه شدن منطقه و تالاب میانکاله را طبق تصمیم جلسه استانداری بیان کرد و گفت: باید این منطقه تا زمان بازگشت پرندگان وزمستان گذرانی آنان قرنطیه و رفت وآمد و شکار در آن محدود و ممنوع شود.

وی افزود: همچنین براساس دستور و اعلام سازمان دامپزشکی، منطقه میانکاله به عنوان منطقه قرنطینه اعلام شده است تا شاهد پاک شدن بیماری و رفع تلفات پرندگان مهاجر باشیم.

رضوانی وسعیت تالاب میانکاله را بیش از ۶۸ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: طبق مصوبه باید کل تالاب منطقه قرنطینه باشد اما چون نیروی کافی نداریم، منطقه‌ای که در ان شمار تلفات پرندگان گزارش شده، به عنوان منطقه قرنطینه شده تعیین شده است ولی هرگونه صید و صیادی در کل تالاب ممنوع است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران شمار تلفات پرندگان را بیش از ۱۵ هزار قطعه اعلام کرد و گفت: روزانه بین ۳۰ تا ۱۰۰ لاشه پرنده در میانکاله جمع آوری می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر