بازدید 7230

موردی از ابتلا به کرونا در لرستان گزارش نشده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در استان موردی از ابتلا به کرونا گزارش نشده است.
کد خبر: ۹۵۹۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۰ 18 February 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علی اکبر یاراحمدی ا اظهار کرد: شش ماهه اول امسال لرستان درگیر آنفلوآنزا بود و افراد مشکوک به این بیماری ۵۶۴۱ نفر بودند که از این تعداد ۷۵۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

وی ادامه داد: با نمونه‌گیری انجام شده معلوم شد که از این تعداد ۶۰ نفر به آنفلوآنزا مبتلا هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: نمونه‌هایی که از افراد گرفته می‌شود به لحاظ ویروس کرونا نیز نمونه‌گیری می‌شوند.

یاراحمدی بیان کرد: مواردی که علائم آنفلوآنزا هم داشتند به لحاظ کرونا نمونه‌گیری شده و به تهران فرستادیم که خوشبختانه مثبت نبودند.

وی با بیان اینکه در استان موردی بر وجود افراد مبتلا به کرونا گزارش نشده است، افزود: آزمایش‌های مربوط به کرونا در تهران انجام می‌شود و سپس جواب آن به ما ابلاغ می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: در استان آمادگی لازم برای مقابله با ویروس احتمالی را داریم و در این راستا در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه اتاق ایزوله در نظر گرفته شده است.

یاراحمدی در خصوص مراجعات بیماران و افزایش ویزیت متخصصین گفت: چهار سال است برنامه پزشک الکترونیک سلامت در استان اجرا شده و قرار براین بوده که برای افراد پرونده الکترونیکی ایجاد تا اطلاعات افراد در آن سطح بندی شود و دیگر نیاز نیست فردی برای سرماخوردگی به فوق تخصص ریه مراجعه کند.

وی بیان کرد: سامانه ۱۹۰ ما را مجبور به پاسخگویی می‌کند و چنانچه فردی شکایتی دارد با این سامانه تماس حاصل کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر