بازدید 20381
واکنش

کارشناسان داوری: گل استقلال به الاهلی سالم بود

داور وسط که داخل زمین حضور دارد و به خوبی بر صحنه مسلط است باید تشخیص بدهد که بازیکن روی گل تاثیرگذار بوده یا خیر؟ از زاویه دوربین وسط مشخص است که بازیکن ۲ متر از مقابل و پهلوی دروازه‌بان فاصله دارد و اصلا روی دید دروازه‌بان تاثیرگذار نیست.
کد خبر: ۹۵۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰ 17 February 2020

کارشناسان برجسته داوری فوتبال با اتفاق نظر می گویند که گل دوم ارسلان مطهری از سوی استقلال به الاهلی عربستان سالم بوده است و آفساید اعلام کردن این گل اشتباه عجیب داور مسابقه بود که تحت تاثیر مشاوره اشتباه کمک داور رخ داد.

به گزارش تابناک ورزشی، سعید مظفری زاده داور بازنشسته و بین المللی ایران اظهار داشت: بازیکن استقلال (محمد دانشگر) در منطقه آفساید قرار دارد، اما حضور او روی گل تأثیری نداشت در واقع این بازیکن روی واکنش دروازه‌بان اثری نداشت .

همچنین رسول فروغی در گفتگو با برنامه زنده تلویزیونی و در خصوص گل دوم استقلال ایران به الاهلی عربستان که توسط داور مسابقه مردود اعلام شد، گفت: ما در این مواقع اعلام آفساید نمی‌کنیم. توپ مستقیم به تور رسید و بهترین تصمیم در این صحنه می‌تواند اعلام گل باشد. چرا که دانشگر هیچ تاثیری در واکنش دروازه بان حریف نداشت و باعث فریب او نیز نشد.

کارشناسان داوری: گل استقلال به الاهلی سالم بود

حیدر سلیمانی دیگر کارشناس برجسته داوری ایران نیز در تشریح این صحنه گفت: زمانی که بازیکن استقلال (محمددانشگر) در موقعیت آفساید قرار داشت، کمک داور مسابقه کار خودش را درست انجام داد و اعلام آفساید از جانب او صحیح بود اما داور وسط که داخل زمین حضور دارد و به خوبی بر صحنه مسلط است باید تشخیص بدهد که بازیکن روی گل تاثیرگذار بوده یا خیر؟ از زاویه دوربین وسط مشخص است که بازیکن ۲ متر از مقابل و پهلوی دروازه‌بان فاصله دارد و اصلا روی دید دروازه‌بان تاثیرگذار نیست.

وی ادامه داد: توپ کاملا مماس با تیرک وارد دروازه شد و داور می‌توانست گل را صحیح اعلام کند. زمانی که دروازه‌بان کاملا پشت بازیکن قرار بگیرد یا بازیکن پای خود را باز کند و توپ وارد دروازه شود، می‌توان به آن تاثیر گذاشتن گفت اما در این صحنه بازیکن استقلال دقیقا دو متر با دروازه‌بان از سمت راست فاصله دارد و روی دید او تاثیر ندارد. داور می‌توانست به خودش کمک کند و این گل را صحیح اعلام کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
همین بلاها رو در ایران فدراسیون مرکز گرا بر سر تراکتور در میارن...
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
داداش آخه اینجا ایرانه فقط دو تیم درباری بیاد بیان بالا
مرگ بر عربستان
بله اگه بازی تو ایران بود و دوار هم ایرانی بسود تیم سوت میزد ،خسته نشین
بازیکن استقلال جلو دراوزبان بود و خودشو کشید کنار در تصویر تلوزیونی هم کاملا مشخصه گل صحیح بود
آقایون داورها و کارشناسان ! به سیگنالی که داور داده توجه کنید ! ..خطای هند گرفته نه آفساید .
هر چند که خطای هند نبود ولی تحلیل درست نداشتید
خیلی جاها حق استقلال رو خوردند. گل دوم استقلال هم نمونه ی بارز حق کشی بود.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
اخه اونجا دیگه ایران نیست دواران و فدارسیون حامیتان باشه
طبق قوانين جديد 2020 اين گل مردود است.درحالت آفسايد حق گرفتن ديد دروازبان را ندارد.
این گل بهترین گل استقلال از نظر من بود چی از الکی قبول نکردن گل رو مثلا برا اسیا داورایه خوبی آوردن مشکل این گله چیه الان کجاش افساید بود اصلا هم دانشگر جلوی دروازه بان رو نگرفته بود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل