بازدید 12822

وکیلی: به شرط بهبود وضع مردم آماده رفتن هستیم

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: ما آماده رفتن هستیم، به شرط اینکه وضع مردم بهتر شود.
کد خبر: ۹۵۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰ 17 February 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، محمّدعلی وکیلی، عضو فراکسیون امید مجلس، عصر امروز (دوشنبه ۲۸ بهمن) در همایش انتخاباتی ائتلاف اصلاح‌طلبان که در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد، گفت: جای خوشبختی است که در این سوز زمستانی و یخ‌زدگی سیاسی و به‌رغم بی‌مهری‌ها با قدم‌هایتان گرما را به صحنه سیاست برگرداندید.

وی با بیان اینکه امروز اصلاح‌طلب و اصولگرا، دولت و مجلس و سیاسی و غیرسیاسی، در این موضوع که وضع کشور بد است، با هم مشترک هستند، اظهار داشت: در این موضوع که چرا این وضع بد است و چقدر بد است، اختلاف داریم.

وکیلی ادامه داد: اصولگرایان می‌گویند اوضاع کشور تا این حد بد است که اگر روحانی استعفا دهد و برود، بهتر می‌شود. آن‌ها می‌گویند اگر همین ۱۰۰ نفر اصلاح‌طلبی که در مجلس هستند نباشند و مجلس یکپارچه اصولگرا شود، اوضاع بهتر می‌شود.

وکیلی تصریح کرد: ما می‌گوییم اگر کسی تضمین دهد که با رفتن ما و دولت کنونی که اصلاح‌طلب نیست و دولتِ انتخاب‌ِ اضطرار بوده، مشکلات حل می‌شود، پس نیازی به صندوق رای نیست و ما آماده رفتن هستیم، به شرط اینکه وضع مردم بهتر شود.



** با اصولگرایان در نسخه نجات‌بخش کشور اختلاف داریم



نماینده تهران با بیان اینکه ما و اصول‌گرایان در نسخه نجات‌بخش کشور، اختلاف داریم، گفت: سالیان متمادی است که به‌جای اینکه علت مشکلات تحلیل شود، با تسامح از کنار آن‌ها گذشته‌ایم و امروز آواری از مشکلات در معیشت و منزلت و حقوق اجتماعی وجود دارد.

وکیلی با بیان اینکه دوگانه‌های کاذبی در این سال‌ها رقم خورده است، گفت: براندازان تنها حربه‌شان این است که ملت را از اعمال اراده پرهیز دهند تا انقلاب را براندازند. لبه دیگر قیچی در داخل کشور است که مردم را وادار به بی‌تفاوتی می‌کند و می‌گوید "چه تفاوتی وجود دارد که مجلس اصلاح‌طلب روی کار بیاید یا اصولگرا؟ "
 


** مجلس یکپارچه فاجعه بار است



وی، وجود یک مجلسِ یکپارچه اصلاح‌طلب یا یکپارچه اصول‌گرا فاجعه بار و ویران‌گر دانست و گفت: اگر بنده و علی مطهری در کمیسیون فرهنگی مجلس نبودیم، اصول‌گرایان سالی سه مرتبه، طرحِ بستنِ شبکه‌های اجتماعی را ارائه می‌کردند و امروز چیزی به‌نام فضای مجازی وجود نداشت.

نماینده تهران با بیان اینکه مجلس، چون خانه ملت است، در راس امور است، گفت: امروز به هر دلیلی خانه ملت در راس نیست.

وکیلی یکی علت‌های این موضوع را ساختار معیوب انتخابات دانست و گفت: برای بهبود ساختار انتخابات طرح بردیم تا انتخابات استانی شود و شاخصه‌های صلاحیت‌ها سنجش‌پذیر باشد، ولی در شورا متوقف ماند.
 


** اعتراف می‌کنم گفتمان حاکم بر راهرو‌های مجلس خداترسی و مردم باوری نیست

 

وی با بیان اینکه اعتراف می‌کنم که گفتمان حاکم بر راهرو‌های مجلس، نه خداترسی است و نه مردم‌باوری، تصریح کرد: تطمیع‌ها‌یی در راهرو‌های مجلس وجود دارد که قوانینی خلاف مصلحت ملت را به‌تصویب می‌رساند و سال‌ها موجب تضییع حقوق مردم می‌شود.

نماینده تهران، دوگانه ارزش‌ها و اصلاحات را مورد اشاره قرار داد و گفت: جریانی سالهاست زلف خودش را به ارزش‌ها گره زده و ناکارآمدی خود را به ارزش‌ها گره زده است. این جریان، نمی‌تواند نماینده ارزش‌ها باشد.

وکیلی ادامه داد: شهدا، امام و ولایت فقیه، متعلق به همه ملت است. خصلت استکبارستیزی، عنصر گفتمان این ملت است. این‌ها اگر در حد ارثیه یک جریان سیاسی تقلیل پیدا کرد دیگر متعلق به مردم نیست.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه اصلاحات در ذات مردم ایران وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی، ماحصل گفتمان اصلاح‌طلبی و بقاء آن منوط به اصلاحات است.

وکیلی ادامه داد: گره زدن زلفِ یک یا چند حزب سیاسی به اصلاحات، ظلم است.
 


** قرن‌ها باید بگذرد تا مادر گیتی فرزندی مثل آیت‌الله هاشمی بزاید



وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی، ملّی‌ترین شخصیتی است که قرن‌ها باید بگذرد تا مادر گیتی، فرزندی را مثل او بزاید، تصریح کرد: یاران هاشمی ملت ایران هستند. تنزل هاشمی به یک حزب و چند نفر، ظلم به هاشمی است.

وکیلی با اشاره به اعتراضات آبان ۹۸ گفت: این اعتراضات، صدای شکستن استخوان مردمی بود مسئولان صدای آن را نمی‌شنیدند. مردمی که جیب‌شان توان پرداخت سیاست‌های غلط را ندارد.
 


** حضور مردم پای صندوق رای مشکلات را حل می‌کند



وی خطاب به مردم گفت: اگر فکر می‌کنید با تحریم انتخابات، شرایط بهتر می‌شود، استدال بیاورید تا ما هم راه را ادامه ندهیم. اما تجربه نشان داده است مردم هر وقت شورانگیز پای صندوق حضور پیدا کرده‌اند، مشکلات حل و عزم مسئولان برای خدمت، مضاعف شده است.

وکیلی با بیان اینکه قبل از دوم خرداد، کشور در حال فریز شدن در روابط خارجی بود، گفت: مردم با انتخابشان، چنان تغییری ایجاد کردند که ایران در کوتاه مدت میزبان اجلاس سران کشور‌های اسلامی شد و سفرا یکی پس از دیگری برگشتند. در‌های ارتباط با دنیا باز شد و عزت ایران برگشت.

وی ادامه داد: برجام، محصول انتخابات پرشور ۹۲ بود و اگر حضور رخ نمی‌داد، برجام شکل نمی‌گرفت.

عضو فراکسیون امید، افزود: متغیّرِ ترامپ و اروپا از اختیار ما خارج است. امّا متغیّر ملّت ایران در دسترس است. گویا دست‌هایی در کار است تا ما این متغیّر را هم از دست بدهیم.

وکیلی با بیان اینکه اگر انتخابات کم‌رنگ شود، قیمت انتخاب پایین می‌آید و روزنه دموکراسی مسدود می‌شود، گفت: نباید با بی‌رمقی، نهال دموکراسی را پژمرده کنیم. به‌پاس حرمت جمهوریت و راهی که برای تحققش، اصلاحات بیش از صدسال تلاش کرده است، گلایه‌ها را کنار بگذاریم و روز جمعه، هم کید دشمن را رفع و هم مردم را امیدوار کنیم.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه شفافیت تبدیل به اهرمی برای پز دادن سیاسیون شده است، گفت: برخی که هیچ سنخیتی با شفافیت ندارند به‌خاطر حضور ما در مجلس، اندکی به شفافیت تن دادند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر