بازدید 12194

چرا لاریجانی به سوریه رفت؟

یکی از اعضای مجلس سوریه و عضو گروه دوستی ایران و سوریه درخصوص سفر علی لاریجانی به این کشور و زمان آن و پیام‌هایی که این سفر به همراه دارد، سخن گفت.
کد خبر: ۹۵۹۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶ 17 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، یکی از نمایندگان مجلس سوریه، سفر رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به این کشور را حاوی پیامی قوی در برابر اشغالگری ترکیه قلمداد کرد.

العهد نوشت: علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران دیروز وارد دمشق شد. زمان این سفر با توجه به پیروزی‌های ارتش سوریه در اطراف ادلب و حلب با دقت انتخاب شده است. منابع مطلع، پیش از ورود لاریجانی به دمشق گفته بودند که این سفر برای اعلام پشتیبانی تهران از مواضع دمشق در جنگ با تروریسم و حمایت از عملیات ارتش سوریه در ریشه کنی تروریسم در ادلب و تأکید بر پشتیبانی از حاکمیت و استقلال سوریه و یکپارچگی ارضی این کشور صورت گرفته است. لاریجانی در کنفرانس خبری مشترک با حموده الصباغ، همتای سوری خود گفت: بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در دیدار با وی درباره همین موضوعات گفتگو کرد.

بشیر الشربجی، عضو مجلس سوریه و عضو گروه دوستی ایران و سوریه درخصوص سفر لاریجانی به سوریه و زمان آن و پیام‌هایی که این سفر به همراه دارد، گفت: «این رویداد نتیجه طبیعی روابط دوستانه گرم دو کشور است که با خون شهدای دو کشور تقویت شده است.»

الشربجی در گفتگو با العهد گفت: «ایران و سوریه دو کشور جداگانه هستند، اما این دو کشور در محور مقاومت شریک یکدیگرند و در این شراکت اعتبار خود را به اثبات رسانده‌اند. به هنگام سخن گفتن از مقاومت لبنان و جناب سید حسن نصرالله، دبیرکل مقاومت از وعده صادق سخن می‌گوئیم. اکنون این وعده صادق مربوط به بشار اسد است. زیرا ارتش سوریه تحت فرماندهی او توانسته است پس از ۹ سال موفق به بازگشائی جاده ترانزیتی حلب-دمشق-حماه و آزادسازی مناطق وسیعی از چنگال تروریست‌ها شود.»

وی افزود: «سفر لاریجانی به سوریه در مواجهه با چالش‌هایی نظیر مداخله مستقیم و علنی نیرو‌های اردوغان است که به خاک سوریه تجاوز کرده‌اند. این سفر نوعی اعلام همبستگی ایران با سوریه و رهبری و ملت این کشور است. این پیام حکایت از آن دارد که اردوغان نباید فراموش کند برادران ایرانی در کنار روس‌ها در گفتگو‌های آستانه مشارکت دارند و جزء ضامنین توافقات آستانه هستند.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر