بازدید 7926

قالیباف: اقتصاد باید توسط مردم اداره شود‌

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید کسانی را به مجلس بفرستیم که هم پایبند امام، رهبری، انقلاب و باور‌های دینی باشند.
کد خبر: ۹۵۹۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸ 15 February 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم از تهران، محمدباقر قالیباف ظهر امروز شنبه در مراسمی که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) و روز مادر در آستان مقدس امامزاده زید تهران برگزار شد، اظهار داشت: در کنار افتخارات و نقاط قوتی که نظام برای ما به ارمغان آورده، مشکلاتی هم مخصوصا در حوزه اقتصادی داریم که به سه علت اساسی است.

وی گفت: یکی اینکه از باور‌های دینی و انقلابی خود فاصله گرفتیم، دومین علت اساسی ضعف مدیریت در کشور است، به نحوی که امروز مهمترین چالش ما ناکارآمدی در مدیریت است.

قالیباف افزود: ناکارآمدی اشباع شده‌ای امروز در کشور داریم به نحوی که مردم می‌گویند مسئولان اگر تصمیمی برای ما نگیرند وضعیت ما بهتر است و این متاثر از مدیریت نامناسب برخی از مدیران کشور است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در فرهنگ انقلاب و در فرهنگ الهی، نمی‌توانیم و کار نشد نداریم، امام راحل به ما یاد دادند که می‌توانیم.

وی با بیان اینکه سومین علت مشکلات امروز ما کنار گذاشتن مردم در حل مشکلات کشور است؛ ادامه داد: امام با مردم انقلاب را شروع و به پیروزی رساندند، با مردم دفاع مقدس را با افتخار سپری کردند و البته امام راحل ما با پیروی از سنت اللهی به مردم تکیه کردند.

قالیباف تصریح کرد: اقتصاد دولتی یعنی وضعیتی که امروز در آن هستیم، در حالی که مردم منصف‌تر از ما دولتی‌ها هستند و باید اقتصاد کشور توسط مردم اداره شود.

شهردار اسبق تهران افزود: حاج قاسم سلیمانی چه کرد؟ سردار شهید ما با تکیه بر مردم تمام خواست و نقشه آمریکایی‌ها را در منطقه ناکام گذاشت. شهید سلیمانی به وعده حق که خدا گفته اگر در مسیر من و یاری گر من باشید، به شما پیروزی میدهم، ایمان داشت.

وی بیان کرد: شهید سلیمانی با مردم در مسیر خدا در مقابل استکبار ایستادگی کرد و موفق و پیروز شد. همه از شیعه، سنی، مسیحی و دیگران گرد سردار شهید ما آمدند، چرا؟ به این دلیل که ایمان و اعتقاد سردار شهید را متوجه شدند.

قالیباف گفت: خدا می‌گوید اگر در سیستم اقتصاد خود ربا آوردید، در واقع این کار شما جنگ با من است و این محکوم به شکست است. در سنت الهی گفته شده که اگر از مال و داراییت که دوستش داری به همسایه و دوستت بخشیدی، من چند برابر آن را می‌دهم. در دستگاه خدا و سنت الهی قانون جایگزینی وجود ندارد و همیشه قانون خدا ثابت است.

فرمانده اسبق نیروی انتظامی تصریح کرد: اگر کار را به اهل آن بسپاریم می‌توان با ظرفیتی که در کشور موجود است، به سمت ثبات در اقتصاد و بازار پیش خواهیم رفت.

وی ادامه داد: بر اساس کاری کارشناسی می‌گویم که ۳۰ درصد مشکلات ما ناشی از تحریم‌ها است و ۷۰ درصد مشکلات امروز ناشی از سو‌ءتدبیر‌ها و ضعف در مدیریت‌هاست.

قالیباف افزود: امیدوارم انتخابات مجلس پیش روی نقطه آغاز تحولی در مدیریت کشور باشد. امروز متاسفانه مجلس ما در راس امور نیست و این به دلیل آن است که کارآمد نیست. ما باید کسانی را به مجلس بفرستیم که هم پایبند امام، رهبری، انقلاب و باور‌های دینی باشند و هم اینکه صرفا شعار ندهند و عملگرا باشند.

شهردار اسبق تهران گفت: مردم دقت کنند و با بررسی کارنامه و سابقه عملکرد افرادی که پای به میدان گذاشتند، هوشمندانه و صحیح افرادی مناسب را برای ورود به مجلس انتخاب کنند.

وی بیان کرد: ان‌شاالله اگر همه دست به دست همه بدهیم و انتخابات پر شور و انتخاب‌های مناسبی داشته باشیم، مشکلات ما حل می‌شود.

قالیباف گفت: معتقدم که نیرو‌های انقلاب باید یک لیست واحد ارائه دهند که وحدت داشته باشند. من هم به سهم خودم تاکنون تلاش‌های زیادی برای وحدت کرده‌ام و امسال هم در این زمینه که دو لیست ارائه نشود تلاش‌های خود را به کار بستم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل