بازدید 95016

چرا حسن روحانی، رئیس جمهور ایران باید استعفا دهد؟

این روز‌ها به رغم تکذیب‌های متعدد مقام‌های دولتی و نزدیکان رئیس جمهور درباره عدم استعفای رئیس جمهور، خبر استعفای رئیس جمهور در شبکه‌های اجتماعی همچنان داغ است. برخی از قول منابع موثق و درگوشی شان می‌گویند که حسن روحانی می‌خواسته استعفا دهد، اما از او خواسته اند پس از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا دهد؛ برخی دیگر هم مدعی اند...
کد خبر: ۹۵۸۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵ 13 February 2020
تابناک ـ سید مسلم بهشتی نژاد؛ این روز‌ها به رغم تکذیب‌های متعدد مقام‌های دولتی و نزدیکان رئیس جمهور درباره عدم استعفای رئیس جمهور، خبر استعفای رئیس جمهور در شبکه‌های اجتماعی همچنان داغ است. برخی از قول منابع موثق و درگوشی شان می‌گویند که حسن روحانی می‌خواسته استعفا دهد، اما از او خواسته اند پس از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا دهد؛ برخی دیگر هم مدعی اند که رئیس جمهور درصدد بوده حتی پیش از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، استعفا دهد که بنا به دلایلی مجبور شده استعفا ندهد. صرف نظر از این نقل قول‌های تکذیب شده سوال اصلی اکنون این است که چرا حسن روحانی رئیس جمهور ایران باید استعفا دهد؟

به گزارش «تابناک»؛ زمزمه استعفای رئیس جمهور، هم در اردوگاه موافقان و هم در اردوگاه مخالفان او، ساخته و پرداخته می‌شود و به عنوان خبر موثق به گوش مردم می‌رسد؛ خبری که البته موثق نیست، بلکه خواسته موافقان و مخالفان رئیس جمهور است.
 
برخی از طرفداران رئیس جمهور که خواهان استعفای او هستند بر این نظرند رئیس جمهور به هر دلیل در اجرای برنامه هایش به بن بست رسیده و باقی ماندن او در این سمت، صرفا هزینه‌های او را به دلیل القای ناکارآمدی اش بالا می‌برد و البته مردم و کشور هم در بودن او در این سمت به دلیل مخالفت‌هایی که در اجرای برنامه هایش با او می‌شود، متضرر خواهند شد.
 
این عده البته در محاسبات خود، نگاهی هم به انتخابات مجلس شورای اسلامی دارند و از این موضوع نگران هستند که احتمال دارد یک مجلس اصولگرا، حسن روحانی را استیضاح کند؛ از دید آنان یک رئیس جمهور استعفا داده، قطعا از یک رئیس جمهور استیضاح شده، بهتر است، لذا آنان می‌کوشند در فضای خبری مردم را با خبر استعفای روحانی -ضمن اینکه عامل فشاری بر جناح رقیب است- آماده کنند.

در بین مخالفان روحانی، بحث پیچیدگی بیشتری دارد. مخالفان روحانی از یک سو، رئیس جمهور را باعث شرایط کنونی کشور می‌دانند که باید استعفا دهد و از سوی دیگر، استعفای روحانی را زمینه ساز فتنه‌ای دیگر می‌دانند و به طرق مختلف وی را از استعفا برحذر می‌دارند.
 
در واقع در حالی که عده‌ای از مخالفان روحانی، خواهان استعفای او هستند و خبر‌هایی از استعفای او منتشر می‌کنند، عده‌ای دیگر از همین مخالفان، استعفای او را فتنه‌ای تازه می‌دانند و او را از این کار برحذر می‌دارند. گروه سوم  نیز هرچند خواهان کنار رفتن روحانی هستند، نمی‌خواهند وی با استعفا امتیازی برای خود به دست آورد، بلکه می‌خواهند روحانی تا روی کار آمدن مجلس جدید، در سمتش بماند و پس از آن توسط مجلس برکنار شود و در تاریخ نامش به عنوان یک رئیس جمهور برکنار شده، ثبت شود.

البته در این میان هم هستند افرادی از موافقان و مخالفان روحانی که خواهان کنار رفتن روحانی پیش از پایان دوره ریاست جمهوری اش نیستند، حال چه با استعفا و چه با استیضاح. این عده بر این باورند استعفا یا استیضاح روحانی در دو سال باقی مانده از ریاست جمهوری اش، نه تنها دردی را دوا نخواهد کرد که احتمالا بر مشکلات هم خواهد افزود. موافقان رئیس جمهور که چنین دیدگاهی دارند، بحث استعفای روحانی را کار ادامه و عوامل داخلی شبکه آمد نیوز می‌دانند و مخالفان رئیس جمهور که خواهان کناره گیری وی نیستند، بحث استعفا را کار خود عوامل نزدیک به دولت می‌دانند که می‌خواهند با مطرح کردن بحث استعفا به نظام فشار بیاورند تا خواسته‌های خود را بر نظام سیاسی کشور تحمیل کنند.

حقیقت آن است آنچه بحث استعفا یا برکناری روحانی وسط موافقان و یا مخالفانش را دامن زده، عدم وجود مفاهمه ملی در کشور است؛ هر دو گروهی که طرفدار استعفای روحانی هستند در باطن استدلال هایشان، منافع فردی و جناحی را به نمایش می‌گذارند و آن را بر منافع ملی مسلط می‌کنند. در واقع این مطلب که روحانی باید استعفا دهد تا برکنار نشود، صرفا بر اساس ملاحظات فردی و جناحی است و این مطلب هم که روحانی حتما باید بماند تا سال آینده استیضاح و برکنار شود، این هم بر اساس ملاحظه جناحی و فردی است و ملاحظات مردم و کشور در آن لحاظ نشده است.

این مطلب بدان معنا نیست که استعفای مقام‌های کشور لزوما به معنای ضد ملی بودن اقدام به استعفا یا برکناری است؛ گاهی استعفای یک مقام ارشد، بن بستی را در کشور از میان برمی دارد؛ با وجود این، استدلال‌هایی که موافقان و مخالفان استعفاء و برکناری روحانی ارائه می‌دهند، هیچ یک از جنس دغدغه‌ای ملی گرایانه و یا مردم گرایانه نیست.

به نظر می‌رسد، شاید زمانی که خود رئیس جمهور از ضرورت «نو شدن جمهوری خواهی» کشور صحبت می‌کند و از سوی دیگر، مخالفان معقول هم فرایند برکناری یا استیضاح رئیس جمهور کشور را بسیار «پر هزینه» می‌دانند، شاید دو سال آینده فرصت خوبی باشد که هم مخالفان و هم موافقان رئیس جمهور که در جهت نو شدن سیستم جمهوری خواهی، اشتراک نظر دارند، اصلاحاتی را به منظور نو شدن سیستم جمهوریت نظام، انجام دهند؛ در غیر این صورت این دو سال هم با بحث های بی فایده ای چون استیضاح یا برکناری طی خواهد شد. یادآوری می شود دو سال آخر دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد هم بر همین سیاق گذشت و دریغ از اینکه کامی رو به جلو حرکت کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۰
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۲۸۸
چون این پست تعهد میخواهد و مسئولیت پذیری که این شخص فاقد هردوی آنهاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
واقعا روحانی در شرایط کنونی مملکت بی تقصیر نیست
البته تمام تقصیر ها هم گردن او نیست

مهمترین ایراد مملکت پیر و کهنسال بودن مسولین است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
پنجشنبه ۲۳ بهمن ساعت ۱۲:۱۵
دلار دستوری (غیر واقعی) ۱۴۱۰۰
سکه ۵۱۵۰۰۰۰
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
چون بجای عمل فقط حرف میزنه
چون بجای قبول مسوولیت وعذرخواهی همش ازعملکردخودش وبخصوص ازبرجام نافرجام دفاع میکنه
بازم بگم یاکافیه ؟!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
ناکار آمدی ربطی بدولت ندارد
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
من 35 ساله هستم
تا حالا ندیدم یه مقام مسئول بخاد استعفا بده
بعضا دیدیم منتقل میشن یه پست بهتر میگیرن
ولی در اینجا روحانی عمرا استعفا بده

روحانی فقط به درد برجام میخورد یه چهره نشون داده بشه که بشه قرارداد امضا کرد

ولی دیگه برجامی در کار نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
شما اصلا متوجه شرایط فعلی کشور و بخصوص شرایط منطقه نیستید. استعفای روحانی فقط یک شایعه برای مقابله با مجلس بعدی است. چون میدونه سال بعد سال سختی برای دولتش هست.مجلس بعد باید عاقلانه برخورد کنه..نه اینکه برای به قدرت رسیدن دست به هرکاری بزنه..
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
یادم هست تو انتخابات کاندیدای ریاست جهموری کلید به دست قسم جلاله یاد میکرد که والله کلید حل مشکلات دست ایشان هست اما انگار کلید مشکلات دست ایشان است نه حل مشکلات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
انقدر بد عمل کرده و بهتر بگوییم هیچ عملی نکرده و معدود کارهای در برنامه نظیر برجام و ارتباط با دنیا و طرح سلامت هم که به هیچ عنوان قابل بیان و دفاع نیست که بیش از بقیه حوزه های بی خیالی و بی عملی قابل نقد است و بیشترین زیانها را این بخشها به کشور و مردم زده و دولت چاره ای ندارد .
البته نه به سبب شرمساری و قبول این عملکرد بلکه به سبب شیطنت و خودخوتهی این جماعت که به هیچ عنوان کشور و مردم برایشان مهم نیستند و از این رویکرد قصد ساختن و داستانسرایی از خود دارند و بدتر از همیشه تقصیرها را به گردن نیروهای خیالی . بیاندازند و هیچ کاری نمیتواند نظیر استعفا به این روند کمک کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
تابناک ، شما نباید قیمت های دلار وسکه که در کامنت میاد و غیر موثقه ثبت کنی ، خودت هدف این دلالها رو میدونی و یا ........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
اولا که به ضرس قاطع حسن روحانی ادم حرف گوش کنی است و نمیذارنش استعغفا بدهد
دوما رئیس جمهور عملا پستی تشریفاتی است و کاره ای نیست حتی اگر این دوبت پیر هم نبود باز هم کاری نمی توانست بکنه انجام کار اجرایی اختیارات میخاد
اگر اختیارات داده میشد اون وقت میشد بگی که دولتی پیر و رنجور و ناتوان است الان هر دولتی بیاد همینه نهایتش چند تا کار پوپولیستی بکنه
حسن روحانی از محالات است که برکنار شود یا استعفا دهد دوره خود را کامل خواهد کرد یه ادم تشریفاتی حرف گوش کن میخان چه کسی بهتر از روحانی به نظر من رئیس جمهور ایده ال سیستم هست
بعد از حسن روحانی هم کسی نیست که بیاد همه همینها هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
نظامات حاکم بر جهان یا پادشاهیه که پادشاه نقش صوری داره مثل هلند و انگلستان و اسپانیا که نخست وزیر و پارلمان همه کاره اند و یا جمهوریه مثل ایالات متحده و فرانسه که رئیس جمهور و پارلمان سر کارند و یا ریاست جمهوری به شکل دیگریه که رئیس جمهور و نخست وزیر و پارلمان صاحب قدرتند بگذریم از نظامات بعضی کشور های توتالیتر مانند کشورهای عربی که پادشاه یا رئیس جمهور مادام العمر سر کارند.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
بهترین کار استعفاست.ضمن نقدهایی که به اقای روحانی وجود داره ولی جالبه بارها ایشان به عنوان منتخب ملت به رویکرد صداوسیما اعتراض کرده ولی عملا شنیده نشده.درضمن تیم دلسوزی نداره روحانی
واز انسو بدلیل تجربه ای که مخالفینش در مدیریت ها دارن ونفوذ دارن برخی تصمیمات دولت رو متوقف میکنن .وگاها برخی از اطرافیانش پاس گل میدن
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
چون انتخاب مردم هست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
بعنوان یکی از رای دهندگان به روحانی بیش از هر چیز از عقب نشینی های ایشان در مقابل نظامیون دلگیرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
تاچندروزدیگر و با اتمام مهلت اف ای تی اف(اخریهمن) و قرارگرفتن ایران درلیست سیاه بورس هرچه راخورده پس خواهدداد
چون از نظر بنده ایشان اختیارات یک رییس جمهور را ندارد و بهتر است استعفا بدهند و آیت الله مصباح امور را سرپرستی کنند یا آیت‌الله جنتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
تکبیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
اختیارات ایشان فراتر از اختیارات قانونی رئیس جمهور است . نمونه اش افزایش نرخ بنزین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
کسی که بعد چهار سال از اختیاراتش خبر نداردوعده نمیدهد
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
بنده هم به عنوان یک کارشناس باترجبه و تهلیلگر اقتصادی و فعال سیاسی میتوانم عهده دار کشتی ریاست جمهوری شوم البته اگر حوقوق و دستمزد مکفی بدهند وگرنه بنده در همین تاکسی خود خدمت رسانی میکنم و البته همه چی کار خودشونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
رییس جمهور و مجلس در ساختار قدرت کشور ما، صرفا یک سوم قدرت را در دست دارند.
دو سوم قدرت جای دیگری است که با رای مردم هم انتخاب نمی شوند.
ناشناس
| Denmark |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
ایشون بدترین و بیعرضه ترین دولت در قرن اخیر ایران بوده
هر کدوم از وزیراشو نگاه کنید ببینیدچندتا مشکل دارن
خودشم که گل سرسبد
حکومت اداره کردن کار شماها نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
اینکه روحانی تصمیم گیرنده نیست و با تمام تصمیمات ایشون مخالفت و کارشکنی می کنند شکر نیست
همین آقایان که نام بردید برخی نمونه هایی هستند که کشور رو به این روز انداختند
سیدحسنی۳نیک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
وقتی در قومی دانشمندی غریب باشد و اذیت بکشد خداوند متعال طعم عذابی سخت را به ایشان می چشاند
حالا های ادامه بدید تا با دست خودمون گور خودمون را بکنیم
شایعه استعفا مال اینست که خودشان زورشان به روحانی نمی رسد دست به دامان عوام شده اند وای از خشم روحانی
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
دوست عزیزی ک احتمالا تحلیل های سیاسی برادرانت در کمپ های آلبانی شده منطق سیاسیت بزرگترین مشکل امروز ما نظرات خارج از واقعیت امثال شما در فضای مجازی است ک شد عامل کوری مردم.کسی که کاندیدای ریاست جمهوری شده و وعده ای میده حتما شرایط اختیاراتش رو بهتر از من و شما اطلاع داره ک کاندید شده اونم دو دوره کاندید شده.پس اگر بعد از 8،سال میاد میگه اختیاری نداریم پس واسه انجام گشایشات شخصی شده رئیس جمهور . این نظرات ب دور از واقعیت امثال شماست ک باعث شده ما ب یکی رای بدیم ن بخاطر برنامه هاش ب خاطر این که طرف مقابلش رای نیاره.طرف اومد برنامه ای ارائه نکرد و فقط گفت اگر اونا رای بیارن دلار میشه 5هزار تومن جنگ میشه بیکاری زیاد میشه و ما بهش رای دادیم اینا نشه ک انصافا هم راست گفت دلار 5تومن نشد جنگم نشد بیکاری هم زیاد نشد زیاد تر شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
نظرت را بکن داخل کوزه آبش را بخور
ناشناس
| Singapore |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
تو این مملکت هیچ رییس جمهوری اختیارات واقعی ندارد. باید مشکل را از طریق قانون اساسی و تغییرات عمده حل کرد
رسول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
بنظر میرسد کاندید شدن جناب روحانی و اجازه دادن به ایشان برای پیاده کردن سیاست مذاکره با غرب تدبیری بود در برابر فشار افکار عمومی که اکثریت تحت تلقینات رسانه های دشمن معتقد به مذاکره با غرب برای رهایی از مشکلات بودند . و اتفاقا سیاست درستی هم بود . اما رسانه های منفعل ما قسمتی نخواستند و قسمتی نتوانستند پازل دوم این سیاست را تکمیل کنند . این خواسته افکار عمومی به همین دلیل باز در اقکار عمومی داخلی کشور متاسفانه وجود دارد و هنوز هستند کسانیکه معتقدند مذاکره با استعمار و استکبار جهانی به سرکردگی امریکا میتواند مشکلات مملکت را برطرف کند ، حال آنکه چیزی که غربیها بر آن نام مذاکره گذاشته اند تسلیم محض و بردگی و تامین منافع استعماری آنان است نه تامین منافع ملت ایران .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
دوست عزیز رییس جمهور تو ایران اختیارات نداره ولی این همه فسادی که تو دور و اطرافیان رییس جمهور هست اینها رو هم میگی اختیار نداشت ؟ من قبول دارم حرفتو ولی اینکه مثلا یکی مثل روحانی بیاد این حرف رو بزنه بنظرم یه بازی سیاسی هماهنگ شده بین مقامات بیش نیست . متاسفانه امثال تو هم خوب تو این بازی قرار میگیری در واقع بازی میخوری. ایران بدون ارتباط با دنیا هیچ کاری نمیتونه بکنه ولی با این همه فسادی که تو همه نهادها هست میشه بنظرت ؟ درد رییس جمهور هم این بود و علنا هم گفت چرا مبارزه با فساد رو سیاسی میکنید یعنی فقط از یک جناح دزد میگیرید . هیچ کدوم از اینها درد منو تو براشون مهم نیست
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
راستی از بچه ی عباس آخوندی که تصادفا داماد وزیر
اطلاعات هم هست و گرفتنش چه خبر ؟ هنوز اعتراف نکرده ؟
رحیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
گردش مالی عباس آخوندی که کلا شغا دولتی داشته و بچه هاش در طی چند سال گذشته چقدر بوده؟
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
اگر منظور از نداشتن اختیار اینست که نتوانست کشور را کاملا از پای دراورد پس همان بهتر که صاحب اختیار نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
اگه می دونسته اختیار نداره نباید نامزد میشد اگر نمی دونسته باز هم صلاحیت نداشت نامزد بشه
اندکی تفکر کنیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
عزیز دل
اگر ایشان اختیار نداشت یک شبه بنزین 3000تومان نمیشدش و کلی از مردم این مملکت کشته نمیشدند و اشوب کشور رو فرا نمیگرفت البته ایشان خودشون جمعه صبح متوجه گرونی بنزین شدند!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
کاملا درسته
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
ایشان اختیارات در حد رئیس جمهور یک کشور دارند فقط منتظر هستند تا برجامشان به نتیجه برسد و سپس دولت کارش را شروع کند
ایشان رئیس جمهور برجام هستند و به جز به نتیجه رساندن برجام کار دیگری ندارند، دولتشان هم هنوز شروع به کار نکردن ان شاء الله اگر برجام به نتیجه برسد بعد دولتشان شروع به کار خواهند کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
مرسییییییییی!!!!!!!!!!!!!!!!!
امید مجتهد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
حرف کاملا سنجش شده ای هست چون براحتی کارمیکنن وپشتیبانی تصمیم قوی دارن واین اکنون نیاز. کشوره
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
ای کاش این سنت از زمان اقای احمدی نژاد اجرایی شده بود.
در کشورهای پیشرفته دولتها وقتی به بن بست میرسند سریع استعفا میدهند و اتفاقی نمی افتد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
آقای احمدی نژاد که در دوره دوم آن مباحث را پیش آورد در نطق تلویزیونی می گفت رئیس جمهور یک مملت تنها می تواند 25 درصد از آنچه را که می داند بیان کند 75 درصد دیگر را اختیار ندارد . بنده خدا آقای روحانی بعید میدانم همین 25 درصد اختیار را داشته باشد
واقعا ايا فقط رو حاني مسيول ايجاد چنين شرايطي براي مملكته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
بله. روحانی و دولتش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
بنظر میرسد خیر!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
نه رییس جمهور در ایران هیچ کارست
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
روحانی از همه ما به قوانین واختیارات قانونی مطلع بود اگر فکر میکرد اختیارشو نداره نمی اومد وعده نمی داد و کار نمیکرد؟!به زور که نیومده!برنامه های اقتصادی و خلرجی که ایشون وعدع داد اجرا کرد و شکست محض خورد میتونه گردن فرد دیگه بندازه !؟ مسئولیت پذیر باید بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
كاملا بر همگان مشخص است كه كمترين سهم در مشكلات كشور به عهده دولت ها بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
همه می دانند که اگر یک به اصطلاح اصولگرا هم رییس جمهور می شد وضع همین گونه بود ولی متاسفانه الان همه به روحانی حمله می کنند تا با این هجمه ذهن عامه .مردم را به سمت خودشان منحرف کنند
خدا شاهده چهار سال بعد هم همین آش است و همین کاسه چون زیربنا خراب است و نخبگان واقعی به حاشیه رانده شده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
عزیزان من90درصد مشکلات بخاطر بیعرضگی دولت روحانی و تصمیم گیری های آبکی است
ناشناس
| Singapore |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
خیر، پست ریاست جمهوری یک پست صرفا فرمایشی و تشریفاتیست
ناشناس
| Russian Federation |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
البته که خیر!!! عوامل متعددی در این وضع دخیل هستند منجمله خود مردم.دولتیها هم از همین مردم هستند و به همین اندازه مقصرند
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
خیر افراد زیر نیز باعث و بانی این وضعیت هستند

عباس آخوندی و بچه هاش
نعمت زاده و بچه هاش ودامادش
برادر روحانی، دامادش، و پسرخاله اش که رئیس هلال احمر بود
پورحسینی رئیس سازمان خصوصی سازی
رفسنجانی و بچه اش نوه هاش نبیره های ندیده هاش
داماد رفسنجانی مرعشی
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
بنظر شما شورای نگهبان هیچ مسولیتی ندارد
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
عقب نشینی های پیاپی روحانی باعث شد آمریکا به این نتیجه برسد که با افزایش حداکثری فشارها به ایران به همه یا دست کم بخش عمده ای از اهدافش
در ایران خواهد رسید
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
عزیزان لطفا ذره ای سلول خاکستری بسوزانید... طرف از اول انقلاب تو این سیستم بوده و می دونسته که سیستم چطور کار میکنه و اومده کاندید شده و یک سری وعده ها داده حالا که 6 سال گذشته و هیچکدومش رو انجام نداده دیگه واقعا زور داره بیاد بگه نذاشتن ... برجام که انجام داد برای هفت پشت ایرانی ها کافیه.
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
دوستان سال 91 یکی از مسئولین اومد دانشگاه باهنر کرمان سخنرانی کردن بعد از سخنرانی یه عده دورش جمع شدن راجع به مشکلات کشور و فشار تحریمها پرسیدن ،ایشان با صدای بلند گفت اشتباه نکنید دروغ میگن که مشکلات را به تحریمها ربط میدن بلکه بنده قاطعانه میگویم 20درصد مشکلات اثر تحریمها هست مابقی به عملکرد دولت مربوط هست !!
این صجبتها رو که میشنوم یاد اون روز افتادم ،چرا پایان کار همه روسای جمهور مثل همه (قهر11 روزه یادتونه ) آیا استعفای امروز همون قهر دیروز نیست ؟ میدانیم که مجلس در آن زمان تا پای استیضاح هم پیش رفت .!!پس یقینا اشکال کار جای دیگریست و ربطی هم به اصگرا اصلاح طلب هم نداره. ظاهرا یک عده پشت پرده هستند که از رئیس جمهور میخوان مجری اوامر ایشان باشد و چون هیچ فردی این را نمیپذیره تنشها باعث میشه دودش توی چشم مردم و مملکت میره وبازنده واقعی مردم هستند که کاری هم از دستشون بر نمیاید.(شاید بعضی از دوستان یادشان نباشه ولی آقای خاتمی هم همیشه تهدید میکرد که همچی رو با مردم در میان میگذارم !!)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
سینا، داماد وزیر فعلی رفاه و وزیر قبلی صنعت رو از قلم انداختی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
اگر دولت وروحانی همه کاره اند پس اینهمه نهاد ریز ودر شت غیر انتخابی که از بودجه وجیب مردم ارتزاق مکنند چه کاره اند اگر کاری ندارند تعطیلشان کنند.
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
عزیز بزرگواری با پرچم آمریکا فرموده اند که پست ریاست جمهوری یک پست فرمایشی و تشریفاتی است!!!!
بزرگوار یعنی کاندیداها سال 88 برای یک پست فرمایشی اونجوری کشور را به بلوا و هرج و مرج کشیدند؟
اگر فرمایشی است پس چرا آقای روحانی این همه قول به مردم داد؟؟
یعنی بعد از بیشتر از 30 سال خدمت در بدنه نظام نمیدانست این پست فرمایشی و تشریفاتی است اون وقت من و شما که حتی یک سال کار اجرایی نداشتیم میدونیم که فرمایشی است؟؟
حرفهای عجیب و غریب نزنید لطفا
تمام مشکلات کشور بخاطر دولت روحانی نیست اما در حد و اندازه خودش دولت روحانی مقصر هست
نمونه بارزش هم بنزینی است که یک شبه سه برابر شد و رئیس جمهور ادعا کرد خبر نداشته
شما باور میکنید؟؟
کافی بود سالی 300 تومن بنزین رو گرون کنه تا همه چی متعادل بمونه
نه اینکه 6 سال به قیمت بنزین دست نزنه و یک شبه 300 درصد افزایش بده و تعادل بازار رو به هم بریزه
به نظر شما این افراد از مدیریت چیزی میفهمند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
بله چون با وجود اینکه میدونه هیچ کاره است ولی باقی مانده ومسئولیت قبول کرده مسئولیت وضع الان با خود حسن روحانی است
کسی که بدونه اختیارات ندارد استعفا میده میره وقتی همراهعی میکنه مسئولیت باهاش هست
روحانی دقیقا داره همین کار را میکنه یعنی هم کاره ای نیست و هم نمیخاد کنار بره
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
قطعا خیر چون قبل از روحانی و قبل از احمدی نژآد و قبل از خاتمی و قبل از رفسنجانی و ... هم سوییس یا آلمان نبودیم مشکل کلا از دولت و مجلس نیست از جایی است که دولت های دستچین و مجلس های فرمایشی درست می کنند.
برای اینکه هیچ کاره است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
خیر. برای اینکه منافع شخصی و جناحی را بر مافع کشور ترجیح می دهد
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
هیچ کاره است که برجام را تحمیل کشور کرد؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
برجام تنها راه حل ان مقطع و مورد تاييد رهبري بود
ناشناس
| Germany |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
این پررویی فقط مختص ب اصلاح طلبان(ک البته اصلاح طالبان هستند فعلا) است ک 8سال مملکت رو ب عقب بزنی و درست مانند معاون سیا در امور ایران عمل کنی بعد بگی هیچ کاره هستم.آقا هیچ کاره ها جهت نمایندگی ثبت نام نکنن لطفا.تحریم های هسته ای بخاطر امضای ان پی تی هست ربطی به احمدی نژاد نداره.(این حرف دکتر اعتماد رئیس سازمان انرژی اتمی ایران قبل از انقلاب هست و ما میتونستیم مثل خیلی از کشور ها امضا نکنیم مث معاهده پاریس ک اصلا آمریکا ازش خارج شد)شروع زمزمه تحریم علیه ایران از زمان تحریم صدام شروع شد(زمان خاتمی) ولی کنگره اصل شروع تحریم ها رو واگذار کرد ب آینده تا تاثر تحریم بر عراق رو ببینن.تحریم های سازمان ملل در زمان احمدی نژاد در زمینه هسته ای بخاطر ان پی تی امضا شده از طرف خاتمی بود عمده تحریم های ما هسته ای هست.من موندم رو چ حسابی خودم ب اصلاح طلبان رای میدادم تا الآن ولی خوب میدونم ی بخشیش ب خاطر حرفهایی نادرست و خلاف قانون بین المللی بود که در دانشگاه ب ما میگفتن یکی هم نبود بره تحقیق کنه
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
انهای باید استعفا دهند که قرارداد برجام را ناکارامد کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
قراره چه کار دیگه ای انجام بده که اختیارش را نداره زندگی مردم و آینده جوانان را نابود کرده حالا جنابعالی آروغ می زنی و میگویی هیچ کاره است
ناشناس
| Singapore |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
برجام خوب بود ولی دلواپسان خرابش کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
نخیر هیچ کاره است چون نتونست برجام رو حفظ کنه
موافق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
کاملا موافقم. همین که به همین راحتی میشه علیه ایشون اینجا مطلب بنویسیم نشون میده قدرتی ندارن. هر وقت نتونستیم علیه شخصی مطلب بنویسیم یعنی قدرت در دست اون شخص هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
محض اطلاع جنابعالی
برجام حاصل یک خرد جمعی بوده
و قطعا بدون تایید و موافقت رهبر هیچوقت نمیتونستن برجام رو امضا کنن
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
تابناک جان این رو قبول داری ک انتخابات یک امر داخلی هست؟مسأله خانوادگیه؟میشه لطف کنید حداقل تا بعد انتخابات از انتشار نظرات افراد با ای پی خارج از ایران جلو گیری کنی ؟آقا هر کسی خواست نظر بده فیلتر شکن رو خاموش کنه مث خود من.من ک فیلتر شکنی هستم میتونم خاموش کنم ولی اونای که تو کمپ آلبانی هستند نمیتونن .بعد امثال من میفهمیم چند درصد از طیف خودمون ب حقایق پی برده.سردار شهید سلیمانی ترور شد ی ملت انگار یک عضو خانوادشو از دست داده تک تک خانواده ها داغدارن تو این شرایط احساسی با درایت و تدبیر رهبری جنگ نمیشه بعد طرف سال 96میگه تا قبل از انتخابات دست ب برادرم بزنید ک هرجای دنیا بود حکم قضاییش کمتر از سی سال زندان نبوده اعلام جنگ میکنم بعد ما میریم ب کسی که واسه احضار یک نفر ب دادگاه اعلام جنگ میکنه رای میدیم انتظار چی باید داشته باشیم؟تابناک جان لطف کنید ب حرمت خون 17هزار شهیدی ک ب دست منافقین ترور شدن فقط یک ماه دست این تروریستهای مجازی رو از ذهن مردم پاک کنید.انتخابات مال ما مردم داخل ایرانه هیچ ضرورتی ندارد خارجی ها نظر بدن.حداقل گزارش الجزیره ک در مورد منافقین بود رو چند بار بزار مردم ببینن
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
هیج کاره بود و برنامه هسته ای و موشکی ایران رو تعطیل کرد و با عقب نشینی های پیاپی در برابر آمریکا این سیگنال رو به اونها داد که فشار حداکثر
اقتصادی ایران رو تسلیم خواهد کرد و دستاورد بزرگ دولتش بعد از دادن این همه امتیاز به آمریکا این یود که آمریکا امروز داروی بیماران سرطانی رو هم تحریم کرده و حتی دارویی که پول اون پرداخت شده رو تحویل نمیده
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
اصلا گیریم برجام حاصل رای شخص رئیس جمهور بودو لاغیر ، مجلس چرا تایید کردو ایضا مقامات بالاتر ؟پس میبینیم که برجام حاصل همفکری همه ارکان بود که به منحصه ظهور رسید ولی متاسفانه با زیاده خواهی غربی ها و کارشکنی مخالفین داخلی از ترس برجام 2و به اینجا رسیدیم.3
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
دوست عزیز شما از المان نظر میدی که کامنتهای مردم داخل را سانسور کنه؟ عجب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
دمت گرم ناشناس 12:22 و همینطور نباید مثبت و منفی بدن
بهتره بگین چرا نباید بدهد؟؟!!!
خیلی. ها. باید برن خیلی. ها
سالها پیش باید عزتمندانه انجام میشد اینکار..... نه دیگه حالا!
سناریو جدید برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات که قطعا شکست میخوره.
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
و زرشک طلایی تعلق می گیرد به شما با این تحلیل
حالا که دیگه همه چی نابود شده ، چه فرقی میکنه؟! بذارین روزهای باقیمونده شون هم بگذره خوب!
بذارین بنده خدا آمارهاشو بده خوب.... کاریش نداشته باشین...گناه داره!
برای اینکه وضعیت مملکت رو به بن بست کامل رسونده...... واسه اینکه از همه چیز بی اطلاع است ..... واسه اینکه آمارهایی میده که به قول قدیمی ها مرغ پخته هم خنده اش میگیره.... آدم نمیدونه بخنده یا گریه کنه....؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
انهای باید استعفا دهند که جلوی مطالبات رای مردم مقاومت میکنند
اقایون باور کنید سنتون از سن پدربزرگ بنده هم بیشتره.پیامبر رحمت و اخلاق در جنگ برای فرماندهی جنگ از کسی استفاده کرد که فقط 20 سالش بود .چرا باید نخبگان این کشور سودای کشورهای اسکاندیناوی یا کانادا داشته باشند چرا چرا چرا چرا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
بخاطر همان یک مسیر
با اینگونه مطالب بازار یخ زده انتخابات داغ نخواهد شد
تمام مسولین قبلی از بعد ازجنگ که برای کشور سناریو هسته ای نوشتن و کشور رو به بن بست و چالش امروزی انداختن باید جواب بدن. بعد از برجام چرا شرایط کشور رو با همسایگان مهم مثل عربستان به بدترین شکل پیش بردین. تا یه اجماع علیه اش شکل بگیره
آقای روحانی با یه سری وعده و برنامه به مردم رئیس جمهور شد و در هیکدوم از برنامه هاش موفق نبود چه سیاست خارجی و چه برنامه اقتصادی شکست سنگینی خود حتی ارتباط با مردم رو از دست داد فساد اطرافیان و مرتبطین با دولت اونقدر زیاد شده همه بهش واقف هستن , روحانی چیزی برای عرضه نداره تا بخواد به اداره کشور بپردازه و باید کنار بره هرچه زودتر , مثلا در انگلیس نخست وزیر چون یک وعده رو نتونسته انجام بده میره کنار و چیز خاصی اتفاق نمی افته , ولی خوب امان از مصلحت اندیشی مخالفین( نگرانی از بی ثباتی) و قدرت طلبی خودش ..... هر روز اداره کشور توسط این تیم خسارت بیشتره هر چند رفتنشون هم بهایی داره ...
بابا
چیکارش دارید ،
بگذارید ماستش رو بخوره!!

با کسی که کاری نداره،
می آد
میره

آزارش هم به هیچکس نمیرسه!
چون یک سکولاریسم مستتر هست
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
کسانی باید استعفا دهند که برای همیشه میخواهند در قدرت و ثروت و سیاست بمانند و برای مردم‌پاسخگوی اعمال خود نباشند
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
روحانی سکولاره؟؟؟؟؟؟ عجب جوکی
روحانی باید برود تا روحانیت بماند
پاسخ ها
فیروزه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
روحانی مسئول مشکلات است،
یا روحانیت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
در اینصورت من ترجیح می‌دهم که روحانی بماند تا روحانیت برود
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
ترجیح بده تا علف زیر پات سبز بشه
روحانی خوب عمل نکرده حالا دلیلش هر چه می خواهد باشد ناکارآمدیش عیان است بنابراین باید با فرمان رهبری کنار برود چرا که امام صادق می فرماید :
«ما ابالی الی من ائتمنت خائنا او مضیعا»
امام صادق(ع) فرمود: از نظر من، تفاوتی نمی‌کند که کار را به خائن بسپارم یا به صایع کننده
ایشان در بهترین حالت یک مضیع است و رئیس جمهور ماندن او به ضرر خودش و به ضرر جامعه . این یک حق الناس است چرا که با اقداماتش به کل جامعه آسیب زده . اینکه جناحی بخواهد بدون هر گونه تامل و تقوایی و صرفا با توجیهات سیاسی این کند یا آن کند نشانه دوری از عدالت است .
روحانی و ظریف تمام کشورهای عربی و اروپایی را علیه ایران گستاخ کردند و هم هسته‌ای ایران را نابود کردن هم تحریم ها علیه ایران برگشته و تورم چهار نعل...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
محمود احمدی نجاد کجایی بیا و ما مستزعفون را نجات بده
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
بخدا قسم اگه تو چیزی از انرژی هسته ای بدونی حتی یه جمله و اونوقت مینویسی هسته ای رو تعطیل کردن! اصلا میدونی همین هسته ای تا حالا بالای 100میلیارد دلار هزینه داشته و تهش سهم برق هسته ای تو تولید برقمون تقریبا صفره؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
کسانی باید بروند که با رفتارهای خارج از ضوابط بین امللی خارج از حق غنی سازی و استفاده صلح امیز از هسته ای هستند . روحانی بطور شفاف گفته که ما دنبال تنش افرینی نیستیم
این هم یک سناریو برای تبلیغات در انتخاباته
باید تو‌ابن مملکت که کارها به بن بست رسیده رفراندوم بذاریم والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
این تجزیه طلب آلبانی و عربستان سعودی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
کانادا خوش میگذره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
آقای تابناک ماها میتونیم فیلتر شکن هامون رو خاموش کنیم و بعد بیایم نظر بدیم ولی این عزیزان در آلبانی نمیتونن.فکری کن حداقل واسه یک ماه.آل سقوط پوشاک بزرگسالان اینقد خریده واسشون و وقتی ک عملکردش رو دیده و دیده جواب میده ب سربازاش هم داده استفاده کردن فیلمش دراومد.تابناک ما تندرو حق با شما ولی بخدا ما نرفتیم آلبانی گزارش تهیه کنیم الجزیره رفت
آقای روحانی، هیچ اختیاری در مسائل مهم و کلیدی ندارد و در وافع فقط مجری است و اختیاراتش در حد نحوه اجرا است ولی به عنوان ویترین ناکارآمدی معرفی می شود. بعضی از دوستان می گن خیلی اختیارات بیشتر از رئیس جمهور داره مثلا بنزین رو گرون کرده!!! اینها یا نمی دونند اختیارات چیه و یا از مسئولیت های رئیس جمهور اطلاعی ندارند. به نظر بنده، ایشان باید خیلی واضح و صریح مسائل رو برای مردم تشریح کنه و با ذکر فواید و مضرات استعفای خودشريال تصمیمش رو اعلام کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
وقتی برجام بازی می کرد و با کری قدم می زند!اختیاری نداشتند؟!برو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
اگر هیچ اختیاری نداشته همان دوره اول نفهمید که هیچ اختیاری نداره؟
پس چرا خودشو کشت که دوره دوم ریس جمهور بشه.چرا وعده وعید داد؟
همشون سر و ته یه کرباسن
من رای نمیدم
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
همه میدانند مشگل کار کجاست اما ما میگوییم آقای روحانی که ساختار قدرت را خیلی خوب میدانست چرا با وعده های الکی مارا سر کار گذاشت والا ما میدانیم در این کشور نهادهای انتخابی هیچکاره اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
بابا کلیدش منو کشته
واقعا رئیس جمهور کار امدی است چو ن هیچ صفی برای غذا دارو نمی بینیم چون 80 درصد مردم از تورم سود می برند تا به حال ارامشی که در این دولت بود در هیچ دولتی نبود حاضرم بیام ثابت کنم
پاسخ ها
فیروزه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
لطف کنید و حرفتان را ثابت کنید
شما بیمار سرطانی نداری که از عوارض مصرف داروهای بی کیفیت هندی و روسی آسبب ببینی!
بر کدام اساس میگویی 80 درصد مردم سود میبرند؟
گران شدن ماشین شان یا خانه شان را می گویی؟
اون از بین رفتن سرمایه است!
حتما از این گرانی ها خیلی به شما رسیده که اینظور راضی هستی!
تورم سیصد درصدی ملک و خودرو برای شما سودآوره؟
واقعا که ما خودمان به همدیگر رحم نمیکنیم، چه انتظاری از بقیه داریم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
در هیچ دولتی مردم روی آرامش ندیده‌اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
ب جان خودم شما دوست عزیز ی نسبتی با آقای شرکت نفتی وست تگزاس اینتر مدیت داری.میام ثابت میکنم شرکت نفتی وست تگزاس اینتر مدیت یک آقاست.ی ادم مث من و شما.ثابت میکنم
متاسفانه در ايران مديري كه ضعيف عمل كرده يا حتي مشكلاتي داشته، بعد از استعفا ( يا كنار گذاشته شدن) همه چي تموم ميشه! در صورتيكه بايد پاسخگوي عملكردش در دوران مسئوليتش باشد.
در دوران روحانی از سر ضعف و ترس ظریف چه بر سیاست خارجی کشور تحمیل شد بماند، متاسفانه سخنان روحانی در شان یک ریس جمهور نمی باشد، منجمله، پیام عاشورا را مذاکره میداند!معصوم علیهم السلام را قابل نقد! شاه انتخابات برگزار می کرد و....واقعا وی به جای توجه به منافع حزبی باید بیطرف به منافع ملی متمرکز می شد که نشد!و با الفاظ رکیک منتقدان را به جهنم حواله کرد و در آخر در دوران ریاست جمهوری روحانی و ظریف علاوه بر از دست دادن هسته‌ای و گستاخی شیخک های خلیج فارس، سپاه انگ تروریست خورد، رهبری تحریم و سردار سلیمانی به شهادت رسید و....وی باید تاوان و پاسخگو باشد
چون باید شخصی فدا شود تا تمام نابسامانیها ی مملکت پای او نوشته شود . آرزو بدل ماندیم تا از قهرمان پیشرفت و شکوفایی اقتصادمان کسی را پیدا کنیم تا از او تجلیل کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
کمترین کار روحانی، استعفاء و عذرخواهی از ملت ایران است
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
عامل تنش های داخلی و خارجی باید از سیاست بیرون بروند . فکر کنید روحانی کنار برود آیا ایران گلستان‌میشود ؟ اشتباه میکنید . مطالبات اصولگرایان در هیچ غالب عقلی و علمی نمیگنجد . انها در بخش سیاسی با مردم کوچه و خیابان درگیر هستند و با دیگر دول به یک صورتی در تنش هستند . یعنی ارامش ما مردم ایران را درد سر کردند . هر روز تنش جنگ . درگیری . کشته شدن . آیا عامل گرانی ها جنگ و تهوید جنگ و سابه جنگ نیست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
حالا کی گفته مردم میخان ب اصول گرا رأی بدن؟حالا علی لاریجانی مثلا اصولگراست ؟کجای دنیا وزیری استیضاح میشه بعد میاد تو همون دولت با رای اعتماد گرفتن از همون مجلس بشه وزیر یک وزارت خونه دیگه؟یک مورد در دنیا پیدا کنید تا من بگم روحانی متشکریم. دیدی تفکر آقای موسوی تا مغز استخوان طرفداران اصلاح طلبان هم نفوذ کرده هنوز انتخابات برگزار نشده آهای مردم ما اصلاح طلبان برنامه ای نداریم ولی اصول گرایان اگر قبول بشن جنگ میشه دلار میشه 5هزار تومن دنیا خراب میشه تحریم میشیم.....!!!! موسوی قبل از اتمام رأی گیری اومد گفت ملت من برنده شدم مدام هم میگفت بنده یک فرد انقلابی هستم حالا احمدی نژاد فشارش افتاده بوده سرش گیج رفته بود هاله دیده بود موسوی دیگه با چشم جهان بینش داخل تک تک صندوق ها رو دیده بود لابد؟.اصول گرا و اصلاح طلب تموم شد و ب تاریخ پیوست.دو طیف در انتخابات داریم ک عملکردشان آنها را به انقلابی و غیر انقلابی تقسیم میکند حالا مردم انتخاب کنن.مذهبی هستید ب انقلابی های واقعی رای بدید و ملی گرا هستید و مذهب رو قبول ندارید وطن رو قبول دارید ک؟ مورد دوم رو انتخاب کنید
من هنوز هم از طرفداران دکتر روحانی هستم ولی با مطلب شما هم کاملا موافق هستم و تحلیل کاملا درستی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
شما احتمالا داماد ایشان نیستی؟
نه به انتخابات
نه به صندوق رای
آقای روحانی نباید استعفا بدهد باید مشاوران او از جمله نوبخت و واعظی و ترکان و آقای آشنا و آقای نیلی و نهاوندیان و......باید هرچه زودتر بر کنار بشن
به روحانی و ظریف و ژنرال های من درآوردی تدبیر و امید علاوه بر این که هواپیما های مسافربری بوئینگ و ایرباس ندادن!در عوض برجام دوم و سوم را از وی خواستند. شرم آور ترین دوران ایران در زمان روحانی و ظریف بود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
فراموش کردی که بگویی روحانی تایید شده شورای نگهبان بود!!!!!
سلام. تابناک عزیز یک سئوال دارم. چرا وقتی صحبت های سیاسی میشه، نظرات را نشر می دهید ولی وقتی بحث از مشکلات اقتصادی از جمله بازار افسارگیسخته خودرو می شود، هیچ نظری را نشر نمی دهید؟ بدانید که شما هم به اندازه خودتان به مردم بدهکار هستید و با عدم پیگیری موثر موضوعات اقتصادی به جامعه خیانت می کنید.
چون بعد 2سال و نیم و 4 برابرشدن قیمتدلار و کالا و خدمات هنوز هم التهاب بازار رفع نشده و هنوز بازار التهاب بالایی داره
نمی دانم چرا هیچ کس شرایط سخت تحریمی که درآن قرارداریم را درک نمی کند ؟ چرا متوجه وضعیت سخت اقتصادی که براثر تحریم برکشورحاکم شده را نمی فهمیم ؟ چرا به واقعیتهای موجود در جامعه و عدم هیچگونه کمک وتعاملی توسط جناحهای مختلف به دولت در این شرایط بحرانی توجه نمی کنیم ؟ چرا به گرفتاری های این دولت که براثر بلایای طبیعی که بیشتر از هر دولت دیگر با آن مواجه بوده نگاه نمی کنیم و متاسفانه اینها را هم به ناکارآمدی دولت اضافه می کنیم و هر دم وساعت آنها را در رسانه ملی به چالش می کشیم؟ من عملکرد دولت را مطلوب نمی دانم اما شاهد هیچگونه کمکی توسط مجلس و جناحهای دیگر به این دولت برای رفع مشکلات وگرفتاریها هم نیستم آنچه می بینیم ومی شنویم فقط بحث ناکارآمدی دولت است وبس . اما به فرموده رهبر معظم انقلاب اداره کردن کشور سخت است . اگر قدری انصاف داشته باشیم می بینیم آنچه که به ظاهر می شنویم ومی بینیم با واقعیتهای موجود متفاوت است .
فقط رفراندوم
روحانی با وعده دور کردن سایه جنگ و تحریم از کشور پا به میدان گذاشت اما نه تنها نتوانست سایه جنگ و تحریم را دور کند بلکه اصل تحریم و جنگ را برای ایرانیان به ارمغان اورد ، روحانی با گره زدن اقتصاد کشور به یک توافق ، علاوه بر نابودی معیارهای بازدارندگی ، باعث از بین رفتن تمام پروژه های عمارنی و پژوهشی و همچنین بصورت نانوشته باعث تاخیر فزاینده در برنامه فضایی کشور و از همه مهمتر به نابودی کشاندن اقتصاد کشور بود ، نتیجه این بی فکری و بی مسئولیتی تیم روحانی گرانی ، رفتن افراد نخبه و دادن پالس های ضعف که در نهایت منجر به از دست دادن یکی از ژنرال های کشور شد ، سوال اصلی این است که دولت روحانی چه دستاوردی داشته است؟
با شرایط پیش آمده بهتر است به محض پایان انتخابات واعلام نتایج صرف نظر از هر نتیجه ای و هرچه باشد استعفا دهد چون عملا در نظام جمهوری اسلامی رئیس جمهور هیچ کاره است
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
با سلام: دستاوردهای دولت روحانی رو به چند بخش میتوان تقسیم کرد. مهمترین دستاورد دولت روحانی برای کل مردم ایران ان است که نشان داد مشکلات کشور با تغییر ریاست جمهوری و وزرا و استانداران و چند سازمان دم دستی حل نمی شود.
این که فقط صندلی اشغال کرده و تو هر موضوعی یا مافیا یا امریکا قبلا هم دولت قبل خراب کرده بوده.دوتابعیتی ها هم که دیگه اطلاعات کشور رو دارن به راحتی به امریکا و اروپا میدن.
لطف کنید نگین رییس جمهور بگید تدارکات چی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
کسی که به فکر جناح و جناح بازی باشه معلومه تدارکات چیه
متن خوبی تهیه کردین برای بسیج طرفداران گروه اصلاح طلب به پای صندوق های رأی ولی این حناء دیگه رنگی نداره،وطن دوست ها و انقلابیون واقعی مملکت رو فدای بقای بیهوده اصلاح طلب ها نخواهند کرد.
بعضی از کسانی که به این آقا رای دادن حالا که گند زده میگن هیچ کارست ، سوال اینجاست بر فرض صحت اولا مگر شما و ایشون از محدوده اختیارات رئیس جمهور خبر نداشتید؟ چرا برای پستی که آن را تشریفاتی و بدون اختیار می دانستید اینقدر تلاش کردید؟ اگر رقیب این شخص رای می آورد و شرایط کشور این چنین بود باز هم به همین حرف اعتقاد داشتید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
خیلی از وظایف و اختیاراتی که رئیس جمهور در سایر کشور ها داره ، در کشور ما به سایر دستگاه های انتصابی سپرده شده که بعضا در کار نهاد انتخابی ریاست جمهوری نیز اختلال ایجاد می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
روحانی برا هیچ کاره شدن داشت خودشو میکشت
آبدارچی جهنم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
بهر حال یک نفر باید رئیس جمهور میشد ومردم بین بد وبدتر بد را انتخاب کردند
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
سیاست های خورد تابع سیاست های کلان و جهت گیریهای سیاسی در سطح بین المللی هست. در گذاشته به دلیل این که اقتصاد کشاورزی بود و دامپروری بود کشوری اگر دیوار هم میکشید میتوانست تمام نیازهای خود را مرتفع سازد. اما در حال حاضر اقتصاد جهانی هست راه درست کردن اون هم جهانی فکر کردن هست و جهانی فکر کردن هم تابع قوانین جهانی بودن است اقتصادی که در اون به این موضوع که همه چیز رو خودمون تولید میکنیم و خودکفا هستیم افتخار کنیم و در اون جهت حرکت کنیم اقتصادی ناکارآمد و ورشکسته هست که از اون فروپاشی فرهنگی سیاسی افتصادی همانند شوری بیرون خواهد امد.
شما اگر شغلی داشتید با ماهی 40 میلیون تومان خانه ماشین محافظ هواپیمای شخصی که شما را به همه جای دنیا میبرد و رسانه و تبلیغات و شغل برای تمام قبیله ایا حاضر بودی اسنعفا بدهی؟
جلوی ضرر هر وقت بگیریم منفعت داره
حسن آقای روحانی با وعده های که قرار بود وضعیت مملکتو بهبهوده ببخشده مردم را سرکار گذاشته . وضعیت اقتصادی و قدرت خردید مردم بهتر نشد بلکه با افزایش تورم ،بدتر شد ه است .
حالا گیریم که استعفا کرد
بودنش دردی رو دوا کرد که رفتنش هم دردی رو دوا کنه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
مملکت ما بدون نخبه و قحط الرجال نیست

اما با این ساختار نخبه ها ، کار نخواهند کرد
موافقم.
البته روحانی ابتدا بایستی صادقانه بابت قولهایی که خارج از اختیاراتش بوده معذرت بخواهد ، و نیز حدود اختیارات رییس جمهور را به اطلاع عموم برساند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
یا باید به سادگیت خندید یا از پلید بودنت ترسید به خاطر این کامنت.
دولت بدون کارنامه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
بدون کارنامه نه

کارنامه داره همه اش سیاه و صفر
خدا وکیلی روحانی ازاحمدی نژاد بهتر کار کرد مقایسه نفت 150دلاری و3ملیون بشکه صادرات را احمدی نژاد بباد داد واندک صادرات و50دلار را همه متوجه هستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
این مقایسه ها رو میکنن تا سر ملت گرم شه
روحانی با دادن وعده های بی پایه و اساس به قدرت رسید. او تمام برنامه هایش را به معاهده ای به نام برجام گره زد. او در حقیقت ضربات جبرانناپذیری به کشور وارد کرد که مهمترین آنها تضعیف پول ملی, تولید داخلی و فقیر شدن مردم بود. روحانی با مطرح کردن مسائلی مثل استعفا و همه پرسی می خواهد مظلومنمایی کند. او بیاید و به مردم بگوید چه کاری می خواسته بکند که با آن مخالفت شده است. اگر روحانی اختیاری نداشت چرا دو بار خود را کاندیدا کرد؟ روحانی با مطرح کردن این مسائل می خواهد مجلس آینده را تضعیف کند. او می داند که مجلس آینده اصلاحاتی را انجام می دهد که منافع بخش بی درد جامعه را تحت الشعاع قرار می دهد و از این بابت نگران است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
روحانی در برجام هم فقط مجری بود بفرمایید روحانی و ظریف با دستور چه کسی رفتند و خزر را به روسیه بخشیدند؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
به 14>34 این لطیفه سال بود یا نظر کارشناسی شما؟ روحانی در برجام اختیاری نداشت؟ پس چرا گفت کلید تحریمها پیش من است؟ چرا گفت چرخ صنایع هسته ای باید بچرخد و چرخ معیشت هم همینطور؟ متأسفانهه هر دو چرخ پنچر شد. این که ایران دریای مازندران را به روسیه فروخت هم ترشحات ذهن بیمار بعضی غرضورزان است. ایران ساحل کوچکی دارد و به اندازه ساحل خود از دریای مازندران بهره می گیرد.
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
به ۱۶:۳۲
برای وطن فروشی توجیه خیلی ناشیانه ای آورده ای
تا حالا دیده اید یک نهاد انتصابی مقصر مشکلات معرفی شود؟؟؟؟؟؟؟؟ هدف از اول این بود که همه مشکلات را به گردن نهادهای شبه انتخابی مثل دولت و مجلس بیاندازند در صورتی که همه اختیارات را نهادهای انتصابی دارند این وضع باید روشن شود هر کس اختیارات دارد باید پاسخگو باشد در هر پست و مقامی که هست و هر کس اختیار بالاتری دارد پاسخگویی اش به مردم باید بیشتر باشد مقامی که پاسخگو نیست حق ندارد در آن مقام بماند و خودبخود صلاحیت ندارد اما امروز طوری شده است که فکر می کنند مردم رعیت آنها هستند و هر چه می گویند مردم باید بگویند چشم فراموش کرده اند همین مردم این جایگاهها را به آنها داده اند و چک سفید هم به هیچ مقامی نداده اند که از طرف مردم ایران حرف بزند.می گویند مردم ایران می خواهند در کشورهای منطقه دخالت شود کجا مردم ایران چنین مجوزی داده اند ؟ با کدام همه پرسی ؟ بک روز جرات ندارند بدون محافظ در میان مردم ظاهر شوند بعد ادعا می کنند مردم آنها را می خواهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
عالی بود.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
خسته نشوید یک وقت از تولید اراجیف. بجای کلیگویی و ادای روشنفکری در آوردن بگویید اختیار در این کشور در دستان چه نهادیست. آیا کسی مانع نمایندگان شده بود تا به قانون شفافسازی رأی دهند؟ آیا کسی مانع دولت شده بود که تولید داخلی را به نابودی نکشد؟ اگر قرار باشد هرکس تأیید صلاحیت شود که ما باید بین یک میلیون نفر انتخاب کنیم. مظلومنمایانی که در مجلس و دولت هستند به روشنی به مردم بگویند چه کار مفیدی می خواستند انجام دهند که نهادی مانع آنها شده؟ کدخدا به شیوه بدی جواب بعضی ها را داد. هرکس که می گوید من اختیار ندارم اشتباه می کند در انتخابات ثبت نام کند.
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
به ۱۳:۲۰
برو قانون اساسی را بخوان تا ببینی بالاترین اختیار کشور در کدام مقام انتصابی متمرکز شده است تو وقتی هنوز قانون اساسی را نگاه نکرده ای چرا نظر می نویسی؟
رئيس جمهور را بايد از ليست منصور ارضي انتخاب كرد والسلام .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
حرفت خیلی نکته ها داشت

دمت گرم داداش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
حتی لیست حاج منصور ارضی هم از لیست تکرار بهتره. شک نداشته باش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
داداش انگار یادت رفته ، ثمره لیست حاج منصور ارضی رو هم سال 84 تا 92 دیدیم ، هرچند 92 تا الانم داریم می بینم ، پس مشکل از اینکه لیست رو کی بده نیست ، مشکل جای دیگه هست !!
من نمی دونم چرا بعضیها تو مسئله گرون کردن بنزین خودشون رو به اون راه می زنند و فقط ایشون رو مسئول می دونند.سه نفر این تصمیم رو گرفتن و یه نفر دیگه هم پاش امضا زد.
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
میگن اونکه امضا زد هر روز میگفته پس چرا گرون نمیکنین
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
این یکی نظر خیلی بی شرمانه بود اصلا نمیشه بودن جواب گذاشت
خجالت نکش بگو قضیه بنزین اصلا تقصیر قوه قضاییه بوده! اگر روحانی یک کمی فک و فامیلاشون کمتر در مناصب دولتی میگذاشت کمبود بودجه نمی آورد
رحیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
به روحانی بگو اگر فک و فامیلاشو نمی آورد پست بهشون بده پول کم نمی آورد
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
عمه من مالیات از پزشک ها نمیگیره

عمه من مالیات از هنرمندها که نقش رای آوری دم انتخابات رو دارن نمیگیره

همه من 150 هزار میلیارد تومن تو کارت های بازرگانی یک بار مصرف فرار مالیاتی ایجاد کرده

عمه من صندوق ذخیره فرهنگیان 8 هزار میلیارد تومن داده رفته

عمه من اجازه و انحصار ورود خودرو های لوکس رو داده به چند نفر

عمه من به یه نفر در لواسان 8 هزار متر مربع زمین از منابع طبیعی با 300 میلیون جریمه داده الان هر خونه اش 300 میلیارد قیمت گذاری شده

این کارها رو نمی کرد پول کم نمی آورد
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
می خوای بدونی چرا بنزین رو گرون کرد

بچه های عباس آخوندی

نعمت زاده و دخترش و دامادش

برادر روحانی

پسر خاله رو حانی رئیس هلال احمر

پور حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی



سلطان سکه

سلطان گوشت

سلطان ارز

صندوق ذخیره فرهنگیان

واردات ماشین های لوکس
قصید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
این دولت برای تمامی سرمایه داران ناکارامد نو کیسه حاشیه امن درست کرد که ثروت کشور رو در دست خودشون نگه دارن وقتی حقوق 5 میلیون نون خور دولت پول کم اوردن دست کردن در جیب مردم که مردم فقیر تر بشن دولت قوی تر
داستان فقط این بوده مردم هم همه میدونن

!
احساس خدمت به مردم نمی ذاره
ناکارآمدی دولت و دولت سایه هرروز به مردم فشار بیشتری وارد میکنه!!
گیرم که دولت استعفا داد! با دولت در سایه چه کنیم؟؟؟
نه شیخ حسن جان باید بمونی با اینکه بهت رای ندادم ولی باید بمونی آره عزیزم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
عمرا

بهترین کار فرار است
تا وقتی که روحانی با شما هم صدا و هم فکر بود خوب بود حال چون مخالف نظر شما در مسایل جهانی ، برجام ، ..... است روحانی شده آدم بد شما خوب مبرا از خطا هستید در حالی که خودش 70 درصد مشکلات کشور را فراهم کرده اید و می کنید همان کاری که با احمد نژاد کردید
یک آقای جنتی برای اداره کل کشور در سالهای متمادی کافی است. ایشان یک قرن تجربه دارند. نه رئیس جمهور می خواهیم و نه نماینده مجلس. ایشان دائم العمر به سلامت باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
واقعا باید بدنه جوان شود اگر به فکر مملکت هستند اقایان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
عزیز خودت رو فریب نده. روحانی حاصل اعتماد شما به سید محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی هست. او به خاطر حمایت این دو رای آورد و امثال شما به خاطر این دو به ایشان رای دادید. حالا که خراب کرده داری میندازی گردن جنتی
حالا گيريم اقاى روحانى با استعفا يا استيضاح رفت خب چه كسى
قرار جاى رئيس جمهور بشيند و مملكت را از بن بست در بياورد اگر
قرار معاون رئيس جمهور جاى ايشان باشد كه باز هم وضع همين است
مشكل ما اين است كه روساى جمهور قبلى مثل رفسنجانى و خاتمى و
احمدى نژاد هم به بن بست رسيدند پس با اين شرايط هر شخصى در
اينده رئيس جمهور شود به بن بست خواهد رسيد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
اصلا رییس جمهور نیازی نیست وقتی رییس جمهور اختیاری ندارد چه نیازی است همان ها که اختیار دارند باید بیایند و پاسخگو باشند نه یک مقام بی اختیار را مقصر مشکلات معرفی کنند.
فقط در ایران این منطق حاکم است که می گویند روحانی نباید استعفا بدهد می گویند باید بماند و کار را درست کند روحانی می گوید اگر من بلد بودم که کار را خراب نمی کردم
بنظر بنده ایشان از همان اول هم صلاحیت رئیس جمهوری نداشتند ولی به هر حال شدند بهتر است به دلیل عدم توانایی مدیریتی و اینکه کسان دیگه مثلا واعظی و نوبخت برای ایشان تصمیم سازی میکنن و بنظر میرسد که اکثر برنامه های ریخته شده برای ایشان بیشتر دشمن شاد کن است تا حل مشکل مردم و جامعه.لذا به صلاح ما هست که ایشان استعفا دهد شاید در حل مشکل مردم و ضعفا فرجی حاصل شود.
زمانی که سیاستهای کلان کشور تغییر میکند مهره ها هم عوض میشود احمدی نژاد و روحانی دو مهره از یک نخ تسبیح بودند حال انکه این سیاستهای کلی کشور است که باید بمفهوم واقعی اصلاح شود
در چنین شرایطی الگوی مدیریت ایثارگرانه جواب می دهد یعنی علی رغم میل باطنی اصولگرایان بایستی به آقای روحانی کمک کنند . شرایط عادی بود حقیر خواستار استیضاح می شدم ولی کشور به هم دلی و گذشت نیاز دارد
بزرگترین اشتباه را روحانی در سال 92 انجام داد که برای ریاست جمهوری آمد. در دوره احمدی نژاد نهادهاچنان قوی شدند که همه ستون ها را در دست گرفتند و رییس جمهور و مجلس هر دو بی اختیار هستند و تنها می توانند به بلندگویی که در اختیار دارند دلخوش باشند که البته بد هم نیست
همان زمان هم اصلاح طلب ها باید ریاست جمهوری را رها می کردند و نمی گذاشتند اپوزوسیون داخلی ضعیف شود. اگر یک اصولگرا هم سر کار میامد باز هم برجام بسته میشد و شاید مذاکره با آمریکا هم تا کنون انجام شده بود
چنانکه در دور بعدی با مجلس اصولگرا و ریاست جمهوری اصولگرا از رییس جمهوری آمریکا برای دیدار از ایران دعوت خواهد شد.
در چنین فضای بسته ای تنها کاری که از دست منتقدان برمی آید نگهداشتن تریبون است تا حرف هایشان را بزنند
رفتار نهایا برآیند اندیشه های تصمیم گیران و منتقدان است و منتقدان وظیفه دارند تا از تریبون هتیی که در آختیار دارند حرفشان را بزنند هر چه صدای منتقدان بیشتر و پذیرش اجتماعی آن بیشتر باشد تاثیرش در رفتار سران بیشتر است.
اصلاح طلب ها و اعتدال گرایان نباید گمان کنند که تنها با به دست گرفتن قدرت است که می توانند کار را پیش ببرند

با این وضع روحانی تا لحظه آخر که می تواند باید بماند اگرهم استیظاح شود نباید پا پس بکشد زیرا تریبون با ارزشی اکنون در دستش هست که می تواند رفتار ها را به چالش بکشد و دستکم ذهن مردم را روشن کند .
تاریخ در باره خوب و بد هر کس قضاوت خود را خواهد داشت نباید به آنچه امروز می بینیم بسنده کنیم
بودونبودش فرقی ندارد .چون کاره ای نیست.بامردم نیز روراست نبود.
با سلام... در کشور ما مدیریت منسجم با مدیریت واحد اشتباه گرفته میشود در مدیریت منسجم حدود وثغور مسئولیتها مشخص وقابل احصا ودر نتیجه مسئولیت هر گونه قصور وکوتاهی وسومدیریت هم مشخص میشود نمیشود مثلا با وجود اینکه درصد بالایی از اقتصاد کشور اعم از واردات ویا صادرات ویا نظام بانکی خارج از ید قدرت دولت باشد اما مسئول تمام نابسامانی های اقتصادی را دولت بدانیم در همه زمینه ها وضع به همینطور است بنظر این حقیر چیزی که بیشتر از همه دراین شرایط لازم است صراحت لهجه وشفافیت وتناسب پاسخگویی با میزان قدرت ومسئولیت است
هسته ای بهانه بود. برجام یعنی ما بر جای خود هستیم.
روحانی هرگز استعفا نخواهد و اگه هم به احتمال ۱% در یه لحظه به ذهنش خطور کند, در ذهنش این تفکر را خفه خواهند کرد چون استغفای او جریانی را فرهنگ سازی خواهد که دامن بسیاری را خواهد گرفت که هرگز از قدرت جدا نخواهند شد و حتی بعد مرگ هم توقعاتی دارند
این فقط یک بازی برای انتقاد پذیری و ادای مردم سالاری برای فرافنکی و گمراه کردن افکار عمومی و زمان خریدن برای ایجاد وجهه های ظاهرا دلسوز و دلواپس مردم است
راه تجارت بسته باشد فرقی نمیکند جه کسی رئیس جمهور باشد. آمار غلط به مردم ندهید لطفا
مشکل اصلی اقتصادی است و در مملکت ما اقتصاد یعنی صادرات نفت و مشتقات نفتی
بادرود

متاسفانه این شانتاژها تماما به خاطر منافع فردی و سیاسی و حزبی هست که تنها جیزی که در آن لحاظ نشده منافع ملی هست و دلیل آن هم فقط و فقط بی اطلاعی ما مردم هست که دقیقا نمدانیم کجا بودیم و به کجا کشیده شدیم . متوجه اعمال و رفتارمان که برای نظام هزینه دارد نیستیم ما مردمی هستیم که یک روز به چپ و یک روز به راست می رویم بدون اینکه حتی برای یک روز هم حاضر باشیم هزینه بدهیم و بر سر انتخاب خودمان ثابت و محکم بمانیم
ما زود فراموش می کنیم بهمین دلیل اسه که در هر دولتی بحران داریم و روز به روز هم بدتر می شویم ودوباره از سر خط با همان اشتباهات می نویسیم
امیدمان به روشها و افرادیست که در این 40 سال به خوبی آزموده شده و نتیجه نگرفته ایم
ولی دقیقا هر زمان قرار است تغییری ایجاد شود از سوی همین افراد علم مخالفت بلند می شود و ما مردم فراموشکار زیر آن علم سینه چاک میدهیم .
به دلیل همین رفتار ما هر جا که دست بالا داشتیم ولی به ناگه اعمالی انجام دادیم که محکوم شدیم .یقینا هر تلاشی از جانب هر دولتی محکوم به شکست است .

و خلاصه اینکه کار بسیار خراب تر از این است که همه چیز را گردن روحانی و ظریف بیندازیم و بس
ایراد کار جای دیگریست
بدرود
فقط 55 درصد بودجه کشور دست دکتر روحانی است و 45 درصد دیگر در اختیار ایشون نیست.توی این فشار اقتصادی ایشون با این 55 درصد بودجه چگونه می تواند مملکت را اداره کند. یکم انصاف داشته باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
این امارو از کجا میاری . فقط شرکتهای دولتی 50 درصد بودجه کشور دستشونه.
کل قوه قضائیه 2.2 درصد کل بودجه صدا و سیما و فرهنگی های غیر دولتی وحوزه ها و... کمتر از 1.5 درصد
در بودجه های نظامی هم که کمتر از 20 درصد است بخش زیادیش دست وزارت و صنایع دفاع و.. است که دولتی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
اگر هم 10 درصدش دست دولت باشه باز بابت اون ده درصد چه عملکرد مثبت و خروجی حاصل شده و اینهمه اختلاس از کجا میره و در عین حال مگه روحانی در زمان رای گیری از مردم و وعده و وعید و والله و بالله گفتن این موضوع روو نممیدونسته .پس هیچ از مسئولیت و لزوم پاسخگویی دولت کم نمیکنه .
البته که امار شما هم کاملا غلطه و بیش از 80 درصد مستقیم و 10-15 درصد هم در قالب توافقنامه های دولتی غیر مستقیم زیر نظر و مدیریت دولته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
دوست عزیز چرا خودت رو زدی به اون راه؟! اگه اون 45 درصد رو هم بدن به روحانی، ایشون باید حقوق نیروهای مسلح و تامین امنیت مرزها رو هم بر عهده بگیره. فکر کردی اون 45 درصد (به قول خودت) رو گذاشتن یک کناری و خرج نمیشه؟
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
بهش بگو همون 55 درصد رو به جایی که بده به فک و
- فامیلاش یک هکمی هم برای مردم خرج کنه
دولت ندانم کار روحانی در سایه قدرت طلبان شکل گرفته
برای اینکه رسائی با اون سابقش تو پوستر تبلیغاتی زده روحانی برود وهمانگونه که این بزرگوار امر فرمودند روحانی باید بروند
وقتی انتخابات را ببازی می گیرید و بی تاثیر نتیجه این می شود مردم هیچگاه نتوانستند نماینده واقعی خود را در انتخابات ها انتخاب کنند همیشه تحمیلی بود
اونایی که میگین روحانی کاره ای نیست بفرمایند ایشون که همیشه پست کلیدی داشته نمی دونسته قدرت نداره ؟پس چرا کاندید شد پس چرا وعده وعید داد همون زمان که وعده 100 روزه داد بعد 100 روز زد زیرش فهمیدم کلیدش شکسته است فیلمه وعده صد روزه اش هم هست کسی نمیتونه کتمان کنه
خداوکیلی وقتی به کسی که هیچ برنامه ای نداره و فقط از طریق تهمت زدن به رقبا رای جمع می کنه رای می دهید دیگه توقع نداشته باشید
ماشالله اینهمه کارشناس داشتیم و خبر نداشتیم این ادما ک این همه نظر میدن مشیه شغلهاشونم بگن ببینیم کدومشون ی پست اجرایی دارند مطمئن هستم ک اینا ادمای پر ادعایی هستندک فقط حرف میزنند و کارایی ندارند اگه واقعا مشکلات مملکتو میفهمیدید اینهمه ب ادما گیر نمیدادید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
حس کردن تورم و بیکاری و گرانی و نامنی شغلی و اقتصادی و اجتماعی کارشناسی می خواد؟؟؟؟؟؟؟؟
روحانی اگر هم بخواهد استعفا بدهد قوم و قبیله و دوستانش نمی گذارند آنها برای تا 1400 با روحانی برنامه ریزی کرده اند مثلا طرف ده میلیارد وام می خواسته بگیرد تا الان کارهایش را انجام داده اجازه نخواهد داد روحانی استعفا بدهد تا همه وام را نگرفته یا آقازاده ای که می خواهد در شرکت نفت استخدام بشود هر کی استعفا بدهد را با سنگ می زند
دریک دستگاه اجرایی کشور کار می کنم در طول سوابق کاری به این حد رانت و لابی ندیده ام در اداور قبلی حداقل با فاسد برخورد می شد ولی در دولت گل وبلبل خلاف به صورت آشکارا انجام می شود و همگان آن را می بینند ولی کسی نیست برخورد کند
انقدر بد عمل کرده و بهتر بگوییم هیچ عملی نکرده و معدود کارهای در برنامه نظیر برجام و ارتباط با دنیا و طرح سلامت هم که به هیچ عنوان قابل بیان و دفاع نیست که بیش از بقیه حوزه های بی خیالی و بی عملی قابل نقد است و بیشترین زیانها را این بخشها به کشور و مردم زده و دولت چاره ای ندارد .
البته نه به سبب شرمساری و قبول این عملکرد بلکه به سبب شیطنت و خودخوتهی این جماعت که به هیچ عنوان کشور و مردم برایشان مهم نیستند و از این رویکرد قصد ساختن و داستانسرایی از خود دارند و بدتر از همیشه تقصیرها را به گردن نیروهای خیالی بیاندازند و هیچ کاری نمیتواند نظیر استعفا به این روند کمک کند.
خود مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری خودش فرمود که نقش رئیس جمهور نباید روبان چینی و تشریفاتی باشد.
چون ریس جمهور خیلی وقته ت این مملکت هیچ اختیاری نداره ووفقط یه پست تشریفاتی شده
به نظر من استعفا دادن دکتر روحانی علی رقم هزینه هایی که برای نظام دارد بهتر از بودن ایشان است چون از یک طرف بعضی از اصلاح طلبان به تقابل با دولت برامدند و هم اصولگرایان که برنامه های جناحیشان توسط دولت استقبال نمیشود و از طرفی دیگر بقیه سازمانها و نهادهای مستقل از دولت طرحها و مصوبات دولت را بنا به دلائلی رد میکنند هر حرکتی و یا صحبتی از طرف دولت که باشد را محکوم ودولت را به غربزدگی و.. خطاب میکنند .دولتی که در هر کشوری مستقر میشود باید حداکثر اپوزیسیون را داشته باشد تا بتواند طرحهای خود را برای اداره کشور داشته باشد و به همین دلیل که هیچ اشتراکی میان دولت و سایر نهادها نیست بهتر دولت استعفا داده و هزینه بیشتری برای نظام به بار نیاید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
به عنوان کسی که روحانی رای نداده میگم ایشون باید بمانه و مسئولیت بپذیره.
نظر شخصی من بسیار با نویسنده محترم نزدیک است
سوال اصلی اما به نظرم شیوه اجرای اهکارهای ایجاد مفاهمه ملی است
و البته تحقق این امر بدون مداخله جدی و قوی رهبری را امری نه تنها بعید
که محال میدانم،
چون هیچ کاری نکرده ودولتش غرب گراست -چون مردم در فقر وندارین -چون پراید شده70میلیون -چون جوانها نمی توانند ازدواج کنند به خاطر هزینه های ازدواج (خرین ماشین عروس در شهرمان کی دیدیم)-چون یخچال دومیلیونی شده15 میلیون -چون وعده الکی میده -چون نمیتواند زیر دستان را کنترل وهر کدامشان مافیایی هستن - چون فاصله طبقاتی بیداد میکنه در آخر چون زدن به بی خیالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
برای این موارد روحانی باید زودتر استعفا میدا د.اما حالا افراد دیگری کە در راس کارند وبدون اجازە ی آنها هیچ کس قدرت ندارد باید ضمن عذر خواهی استعفا دهند.
خودش نیمده ولی اجازه داره بره اگر بخواد. توکل به خدا
من که می دانم شما این نظر را منتشر نمی کنید اما با این وجود می نویسم. در همه جای دنیا انتخابات و دمکراسی به بنبست رسیده و افراد با کمک رسانه ها یک سری وعده به مردم می دهند و بعد از انتخابات آن وعده ها را فراموش می کنند. در اواخر دوران ریاست جمهوری هم وقت و انرژی کشور برای جنگهای انتخاباتی از بین می رود و کشور بلاتکلیف می شود. ما به نسخه های کارآمدتری برای اداره کشور نیاز داریم. اگر کسی وعده دروغین به مردم داد باید محاکمه شود. اگر کسی تصمیمی بر خلاف مصالح ملی گرفت باید محاکمه شود. کشور را باید نخبگان اداره کنند. هوش مصنوعی هم می تواند به کمک نخبگان در اداره کشور بیاید. هوش مصنوعی همچنین می تواند مسوولین اجرایی کشور را کنترل کند. بنظر من اگر مردم امنیت, رفاه نسبی و آزادیهای مشروع مدنی در امور شخصی داشته باشند خیلی هم به دنبال انتخابات نیستند.
روحاني شايد بد شانسي آورد كه از اون طرف ترامپ ريس جمهور آمريكا شد،با اين شرايط فرقي نمي كنه كه چه كسي رييس جمهور باشه،اصولگرا ،اصلاح طلب،پايداري و غيره همه امتحانشون پس دادن،كسايي كه توي اين شرايط همه تقصيرات و گردن يه نفر ميندازن آدم هاي فرصت طلبي هستن كه دنبال منافع شخصي خودشون هستند،البته بازنده هميشه يكي هست: مردم
صبح جمعه یا عصر جمعه جوابتو می دم
به نظر بنده چون ادبیات صحبت کردن جناب دکتر روحانی و جناب دکتر ظریف و بقیه اعضای کابینه ی وی همچون ادبیات سخن گفتن کوچک زاده و رسایی شده، به این دلیل جناب دکتر روحانی باید استعفا بدهد.
اگر ما به روحانی رای دادیم به این دلیل بود که با روشی دیگر و با سخنی دیگر (غیر از رسایی نیا و کوچک زاده و رییسی) به کارزار انتخابات آمد!
تابناک محلی برای ارائه نظرات کارمندان بیکار و پرکردن اوقات فراغت کارمندان بیکار در محل کار!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
امروز پنج شنبه است و ادارات تعطیله
اصلا استعفا تو نظام جمهوری اسلامی تعریف نشده پس دلیلی نداره استعفا بده...خیلیا خیلی کارا کردن خم به ابرو نیاوردن ایشون هم همونجوری ادامه بده...اگه استعفا بده بعد ها ازش به عنوان تنها کسی در نظام جمهوری اسلامی یاد میشه که اونقدر افتضاح بود که مجبور شد استعفا بده،مقصردتمااامی بدبختی های ملت ایران معرفی میشه،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
سانسور چی نه چندان محترم،شخصبت داشته باش و یا کلا سانسور کن کامنت منو یا بیخود میکنی جمله اخرم که اصل کاری بود رو سانسور میکنی.
روحانی در موارد استراتژیک که مستقیما بر مسائل اقتصادی و اجتماعی تاثیر گذار است صاحب اختبار نیست مانند ارتباط با امریکا یا حمایت از شبه نظامیان کشورهای همسایه و اختصاص بودجه به امور متفرقه در کشورهای همسایه و .... بنابراین نمی توان تنها ایشون رو مسئول این وضع مملکت دانست
روحانی نه صداقت دارد و نه تعهد صداقت ندارد وقتی می بیند اختیاری ندارد استعفا نمی دهد. کسانی که می گویند دولت اختیار دارد احتمالا در این کشور زندگی نمی کنند اختیارات رییس دولت از یک امام جمعه هم کمتر است دولت حتی نمی تواند مجوز اکران یک فیلم یا انتشار یک کتاب را بدهد چون مثلا اگر امام جمعه نورآباد ممسنی با انتشار کتاب مخالفت کند سریع کتاب جمع می شود رییس دولت حتی نمی تواند از سانسور سخنانش در صدا و سیما جلوگیری کند رییس جمهور حتی توان برگزاری همه پرسی را ندارد رییس جمهور در سیاست خارجی و داخلی هیچ نقشی ندارد نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و اطلاعاتی اصلا زیر نظر دولت نیستند چنین دولت و رییس جمهوری به چه درد می خورد؟ همان هایی که همه اختیارات را دارند بیایند جلو و پاسخگوی مشکلات کشور باشند ما دولت تدارکاتچی و مجلس تشریفاتی که شوراانتخاب کند نمی خواهیم.
ای کاش دور دوم آقای رئیسی رئیس جمهور میشدند و روحانی تا این حد ضربه نمیتونستند بزنم.به نظر من ایشون هر چه سریعتر باید با چه با استعفا یا استیضاح کنار بروند و همراه با تیمشان بابت ناکارامدیهایشان محاکمه شوند
دلتون رو برای استعفای روحانی صابون نزنین. چون هیچ مسوولی در ایران استعفا بده نیست تا روحانی دومیش باشه........ضمناً روحانی باعث وبانی مشکلات کشور نیست...اما کابینه اش ناکارامدان خطرناکی بودن .خودش هم منفعل بود.......................
در انتخابات گذشته نه روحانی و نه رقبای روحانی هیچ کدام حتی شایستگی انتخاب شدن به عنوان فرماندار یا شهردار یک کلان شهر را هم نداشتند و انتخاب بین بد و بدتر بود و الان هم مشکل کشور ساختار ایران هست نه رئیس جمهور قدرت کافی دارد نه کسانی که در راس امور هستند شایستگی و درایت مسولیت
تحلیل گر این متن خودشو زده به خواب یا فکر می کنه مردم خوابن ؟!!
بعد چهل سال دوباره می خوان همه چیز رو بندازن گردن رییس جمهور !
هرریس جمهوری بیاد داستان همینه که هست چونکه دربرابر زورگوییهای آمریکا ایستادن نتیجه اش همینه.
فقط باید مسولین ارشد مثل مردم عادی شوند در زندگی کردن تا مردم هم اونها رو قبول کنند وگرنه با تغییر رییس جمهور اتفاقی نخواهد افتاد
نه تنها باید بر کنار بشه بلکه باید دادگاهی بشود باید از جای باز خواست شروع شود
اصلا این سیستم ریاست جمهوری چهار ساله که یک بار هم میتونه تمدید بشه اصلا خوب نیست وقتی معلوم شد یکی در انجام وظایفش ناتوان هست چرا باید تا آخر بمونه و چرا باید رفتنش با استعفا و پر سر و صدا باشته چرا استعفا اینقدر پر هزینه است؟

سیستم باید پویا باشه یعنی رییس جمهور اولا فقط یک دوره حق داشته باشه فقط چهار سال نه هشت سال و ثانیا هروقت خسته شد باید راحت بره کنار یکی دیگه بیاد خیلی عادی خیلی طبیعی و همه هم با هم دوست باشند
یکنفر رو تو این مملکت نشونم دهید که به دلیل بی کفایتی استعفا داده باشد؟
یکنفر رو تو این مملکت نشونم دهید که به دلیل بی کفایتی استعفا داده باشد؟ هواپیما رو زدند استعفا که هیچی یه اسم هم معرفی نکردن.
علت کاملن مشخصه
علت استعفا: ناکارامدی خارق العاده در تمام زمینه ها
بيشتر كسانى كه با رإى خود رداى رياست جمهورى را تن اقاى روحانى كردند با روحانيت وحتى اسلام فاصله داشتند و فكرميكردند از طريق او وحاميانش موفق به براندازى ميشوندحالا ديدند كه نشد دوباره راه ديگرى پيدا كردندانهم براندازى از طريق استعفا لذا از وى ميخواهند استعفا دهد تا به ارزوى محال حود برسند ولى مخالفين اززاوبه ديگرى خواهان استعفاى رئيس جمهورند چون كسى كه با راى مردم رئيس جمهور شده وحالا خودش استعفا داده نمى تواند عدم ازادى در انتحابات را فرياد بكشد
به نظر می رسد شایعات اخیر راجع به استعفای روحانی توسط مخالفان دولت و تندروها باشد. آنها از ماجرای مطرح شدن رفراندوم و امکان ابلاغ پالرمو احساس خطر کرده اند. آنها مخالف پابرجا ماندن دیپلماسی هستند. در حالیکه ما همچنان و اتفاقا با وجود ترامپ این فرصت را داریم که با دیپلماسی آمریکا را منزوی کنیم.و البته این به معنای نادیده گرفتن و عدم استفاده از قوای نظامی در جایگاه خود نیست.
چون با کدخداپرستی مملکت را به فنه داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
شما برو روسيه رو بپرست همه چي درست ميشه
این روزها جوری مسائل را وانمود میکنند که بودن یا نبودن رئیس جمهور اصلا اهمیتی ندارد و ظاهرا هم ندارد.
از میرزای رضای کرمانی در زمان اعدام پرسیدند آیا ازکار خود پشیمان نشدی گفت تنها حرف یکنفر مرا به تفکر واداشت و آن زمانی بود که ناصرالملک از من پرسید آیا با کشتن ناصرالدین شاه نادری در آستین داشتی که میخواستی او را جانشین ناصرالدین شاه کنی. حالا هم روحانی برود کس بهتری جای او میاید؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
نه !
سلام
بی زحمت، فقط اگر قرار شد رئیس جمهور تشریف ببرند، یک نفر لطف کند روز جمعه خبرش را به ایشان بدهد.
ممنون
دکتر احمدی نژاد باید رییس جمهور شود. هر چه زودتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
خدا به دور
با سلام
اینکه بگوییم هر کس با استعفای رئیس جمهور موافق است یک امری جناحیست دروغ محض است.
من خواهان استعفا و یا استیضاح رئیس جمهور بدلیل ناکارامدی ایشان در این سمت هستم. دلیل من هم وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم ...
همین آشه و همین کاسه. افراد مهم نیستن. جهتگیری کلان مهمه که در تضاد خواست مردمه
نظربیشتردوستان اینه که روحانی چون کاره ای نیست استعفا می‌دهدولی بنظر حقیر ایشان چون آدم امنیتی هست با توجه به وضعیت خراب موجود ازدولت به قسمتهای امنیتی تر منتقل ودولت جدید نظامی خواهد شد
نه اجازه میدن بیایانهای خوزستان مالچ بپاشن نه مشکل گردوغباررو حل میکنن.باز تابستون و باز گرد و غبار.خدایا شکرت
بنظرم باید این پست کلا حذف بشود و از این دوگانگی بین جمهوریت و حکومت بگذریم و شکل قالب آن که حکومت است انتخاب شود
ای کاش همین امروز استعفا بده.
رای بی رای. قانون اساسی باید عوض شود و رفراندوم شود کلیه مسولان کشور باید نظر اکثریت ملت را بپذیرند
اگر روحانی بخواد استعفا بده که نمیده حضرات اجازه نمیدن....
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
یکی از خائن هارو شناسایی کردم''''اسمش تابناکه
رئیس جمهور بعدی رو هم خواهیم دید. تا الان که هر کی اومده گفتیم باز خدا پدر قبلی رو بیامرزه.
مقصر دلواپسان و آمریکا می باشند
با استعفا یا بی استعفا رای نمی دیم
یعنی از این پیش بینی چرندتر که ممکنه مجلس اصولگرای آینده روحانی را استیضاح کنند وجود ندارد. مگر با اتفاقاتی که در گذشته روی داده میشود گفت مجلس در راس امور است؟ اصلا مجلس مگر چه حق و اجازه ای دارد تا کار بزرگ اینچنینی انجام دهد. مجلس شورای اسلامی حتی در خصوص افزایش نرخ بنزین هم اطلاعی نداشت چه برسد به اینکه جلوی افزایش نرخ بنزین را بگیرد! بعد میخواهد رئیس جمهور را استیضاح کند؟
هیچ روحانی بدرد ریس جمهوری نمیخوره چون فقط حرف می زنند
منظور از «نو شدن جمهوری خواهی» حذف اصلاح مبحث نظارت استصوابی شورای نگهبان و احترام به مردم سالاری و رای و حق رای مردم هست نه تغییر قوه مجریه، شمایی که دم از مصادره به مطلوب اتفاقات و رویدادهای اخیر توسط این و آن می زنید چطور همین جمله ساده را به کام خود تفصیر میکنید؟
کلا راه حل کشور کنار رفتن همه رجال سیاسی 40 ساله کشور و میدان دادن به نسل جوان انقلاب است
استعفا بی استعفا میدانید چرا؟زیرا که تا تحویل مجلس جدید دولت موقت یا دولت معاون اول اصلا به صلاح نیست وخودش آماده سازی برای هرج و مرج است آنگهی بودجه رااین دولت تحویل داده واین مجلس هم تصویب کرده وتحویل میدهد پس بیخیال این موضوع شوند رسانه ها وخواهشا رسانه هاهم ازاین نظر کینه به دل نگیرند
هر چه زودتر با اون کلیدش در وازه را باز کنه بره تو خونه اش بشینه خیلی بهتره
چون رئیس جمهور در ایران دکوره و نمی زارن که هبچ کاری انجام بده وتپام ندانم کاریها را به او ربط می دهند
در طول این چهل و یک سال ما رئیس جمهور نداشتیم و کشور را اصول گریان اداره میکردند و میکنند و فقط نام اصلاحات وجود دارد. قیمت هر روز وهر سال دست دلال بوده است. هر سال ارزش پول ملی پایین می آد . جالبه هر کس در این کشور رئیس جمهور شد و دوره اش تموم شد یا ممنوع تصویر شد یا فتنه گر ! پس باید قبول کرد که دولت دست دیگری هست و این دولت ها فقط ظاهری و غیرکارآمد هستند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
احسنت .
ماان شااله دردوره بعد به رییس جمهوری باید رای دهیم که اهل هیچ جناحی نباشدچون هرچناحی از این دوجناح اصلی بیاید فقط کارش این است که تا مسوولین جناح قبلی راهرچقدرهم خدمتگزار باشد رابردارد وقوم وقبیله خودراسرکاربیاورد
پس باید از دوره فعلی عبرت یگیریم وفردی راانتخاب کنیم به دور از احساسات وبا اگاهی وشناخت کامل وبدون اینکه طرفذار جناح خاصی باشد.وبهانه جوییهای الکی کندوتقصیرات وعدم مدیریت صحیح رادایم گردن دیگران بیندازد
روحانی فقط یک رئیس هست! نه جمهور! اینو باید بدونید که مردم میدونند
نویسنده ی این متن استعفای رئیس جمهور را از دیدگاه خودش و هم جناحیها و جناح مخالف بحث کرد امااااا اینکه نگاه و خواست جامعه از حسن روحانی چیست؟ (در این نوشتار چیزی درباره آن نیست). مردم سوالاتی دارند در خصوص مسایل مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی مثلا اینکه تعداد کشته های آبان چند نفرند و یا اینکه ناگفته های سقوط هواپیمای اوکراینی کدامند و یا اینکه دادگاه بررسی قصور برگزار کنندگان مراسم تشییع سردار سلیمانی در کرمان و مجازات آنها چه زمانی برگزار خواهد شد. از آنجا که رئیس جمهوری به لحاظ عددی بزرگترین رأی را از ملت دریافت می کند ظاهرا نوک پیکان مردم برای پاسخ به این سوالات، به سمت او نشانه می رود. او یا باید بتواند جواب بدهد و یا اینکه استعفا کند (به همین سادگی) ولی از سوی دیگر همه میدانیم که نظام حالت جزیره ای دارد و رئیس جمهور علیرغم آنکه رئیس جمهور همه ی ایرانیان و همه ی جزیره هاست، عملا به بسیاری از این جزیره ها کمترین دسترسی ای ندارد. بنابراین او در تریبون فریاد می زند که من به شورای نگهبان و قوه قضاییه و سپاه و ... دسترسی ندارم و اینها جوابگوی مکاتباب من نیستند و فکر می کند که این سخنان باید افکار عمومی را قانع کند ولی نه افکار عمومی قانع می شوند و نه سیستم به او در این جزیره ها دسترسی می دهد. بنابراین نظر خود روحانی هم قطعا باید بر استعفا باشد
اما درباره استیضاح، فرض کنید مجلس حسن روحانی را به مجلس بخواند و از او سوالات بپرسد و بخواهد استیضاحش کند. این استیضاح با یک استدلال ساده شکست خواهد خورد. روحانی خواهد گفت که من به عنوان رئس جمهوری به این جزیره ها دسترسی ندارم، شما به عنوان مجلس سعی کنید تحقیق و تفحص کنید. هر چند ممکن است روحانی از ریاست جمهوری خلع شود اما توپی را به زمین مجلس می اندازد که عملا آنها نمی توانند به جای دیگری پاس بدهند. ایا مجلس می تواند در خصوص تعداد کشته های آبان ماه یا جزئیات سقوط هواپیمای اوکراینی گزارش درست به مردم بدهد؟ آیا بعد از استضاح و برکناری روحانی ، آنگاه نوبت به استعفای دسته جمعی نمایندگان مجلس میرسد ؟
اقای روحانی در مناظره انتخاباتی خود برخورد اقای قالیباف با تظاهر کنندگان را پیش کشید و خطاب به اقای قالیباف گفت من سرهنگ نیستم من یک حقوقدانم و با این جمله ارا به سمت اقای روحانی چرخید اما بسیاری از مردم ساده لوح نمیدانستند که یک سرهنگ قدرت مدیریت اجرایی بسیار قویتری در کشور های جهان سوم دارد تا یک روحانی دارای ژست روشنفکرانه متمایل به غرب ، برجام نافرجام تورم چندصد درصدی و عدم شجاعت در فریاد زدن مشکلات مردم روشن نشدن علت غرق شدن کشتی سانچی و سقوط هواپیمای مسافر بری در اشتباه پدافند موشکی کارنامه درخشانی نیست و ایشان بهتر است استعفاءدهد
ایران در حال حاضر به فردی اجرایی و اقتصادی نیاز دارد بنحویکه بتواند امکانات محدود را با تقاضاهای نامحدود به بهترین شکل ممکن بهینه سازی نماید. جناب رییس جمهور در شش سال گذشته سوای از مسئله تحریم، بهر دلیلی که بنده به دو مورد از آنها یعنی فقدان بکارگیری همکاران اقتصادی ورزیده( به استثنای دکتر طیب نیا) و همچنین پیروی از سیاستهای اقتصادی شبه نئولیبرالی اشاره میکنم، نتوانستند در حوزه اقتصادی موفق ظاهر شوند. شاید اصلاً بهتر بود ایشان دور دوم وارد میدان رقابت نمیشدند و وعده های مجدد غیر عملی به مردم نمیدادند.
دیگر استعفای روحانی هم جواب نمی‌دهد خواسته‌های مردم (ببخشید منظور خودم هستم) خیلی بیشتر از اینهاست
تمام منافع طلبان و فرصت طلبان هر دو جناح دور روحانی جمع شدند تا فقط بخورند.
روحانی و تیم مذاکره کننده ایران عالی درخشیدند شش قطعنامه سازمان ملل را با یک قطعنامه ملغی نمودند .حق غنی سازی ایران به رسمیت شناخته شد. تمام شرکتهای خارجی ازدول مختلف به ایران سرازیر شدند حتی شرکت های امریکایی؟! ولی افسوس در فرودگاه با کفش ازظریف استقبال شد؟! فرمایش شد که شرکتهای امریکایی حق سرسرمایه گذاری درایران ندارند؟! ترامپ آمد.گفتند برجامی که هیچی نفعی برای آمریکاندارد،ماندن درآن چه ضرورتی دارد؟!اگرشما بودید چه کار میکردید؟! بایستی خیانت کارانی که نگذاشتند برجام بماند و ازهمان اول بنای ناسازگار ی با این توافق را داشتند محاکمه شوند؟! صفراوف در یک برنامه چندسال قبل اعلام کرد روزی که ایران به غرب نزدیک شود روز نابودی روسیه است!؟ حالا شما بخوان پایان این ماجرا؟!! وبگرد دنبال منافع طلبان وعاملین اصلی بهم خوردن این معادله را؟
ملت عزیز. روشن فکران گرامی .سیاستمداران مومن .:
اگه بی طرف قضاوت کنید .دوره حساسی داریم در صورتی که روحانی هم داخلش به رقص درآید وا مصیبتها.دشمن داخلی و خارجی هم دنبال همین برنامه است که مملکت به آشوب بکشند. پس بهوش باشید .روحانی استعفا ندهد .اگه خودش هم خواسته باشد ما باید نگذاریم استعفا دهد.
تمام این گفته ها به طرف رهبری مثل شیر مانع این کار خواهند شد. ما تا رهبر داریم غمی نداریم .
بیاید روحانی را کمکس کنید تا دروغ نگه ،.شعار نده . کمی همت کنه .پایبند به قسم خود شود . برای مردم کار کند.
این اتفاق نشان می دهد ایشان در مسولیتهای قبلی هم کارایی لازم را نداشتند......جواب این شرایط را چه کسی میدهد....متاسفانه بعضیا میگن تو مملکت ما رییس جمهور اختیار نداره.....اگه اینطوره بیجا می کنند برای ریاست جمهوری کاتدید می شوند
مهمترین دستاورد دولت روحانی این بود که نشان داد در ایران رییس جمهور هیچ کارست!
روحانی از سر مردم هم زیاده .
روحانی باید از احمدی نژاد عبرت بگیرد و برود
فکر کنم بعضی نظردهندگان خودشان می دانند روحانی اختیارات بسیاری دارد ولی برای اهداف دیگری این حق را انکار می کنند یعنی از روی جهالت حرف نزده اند بلکه با شیطنت بسیار چیزهای دیگری را در سر دارند
واقعا فکر میکنید روحانی مقصر هست ؟
واقعا فکر میکنید رئیس جمهور و مجلس و تمام نهادهای مثلا انتخابی و در اصل آنها هم انتخاب شدە کارە ایی هستند؟
واقعا فکر میکنید روحانی مقصر هست ؟
توکشور ما ریس جمهور مقام تشریفاتی هست وقدرتی نداره
اتفاقا با بررسی وضع موجود روحانی بسیار هم خوب عمل کرده که یک ماشین پنچر را ۷سال راه برده.
استعفا را کسانی مطرح می کنند که بگویند رئیس جمهور را نمیگذارند کار کند:
باید بعد از اتمام 8 سال اقای روحانی و گروهش جوابگوی تمام کارهایی که کرده اند باشند
خنده ها - کلید نشان دادن ها - برجام ها -اقتصاد و در دادگاه عدالت مردم جوابگو باشند
پس الکی هی نگید استعفا استعفا .............؟؟؟؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی