بازدید 7116
۲

آمریکا و آلمان چندین دهه از ۱۲۰ کشور جاسوسی کرده‌اند

برخی رسانه ها از جاسوسی آمریکا و آلمان از بیش از یکصد کشور جهان از طریق یک شرکت رمزگذاری در سوئیس خبر دادند
کد خبر: ۹۵۸۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲ 12 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ‎‎ از خبرگزاری فرانسه، برخی رسانه‌ها در سوئیس، آمریکا و آلمان روز سه شنبه اعلام کردند واشنگتن و برلین از طریق یک شرکت فعال در زمینه رمزگذاری مکالمات، به مدت دهه‌ها از بیش از یکصد کشور جهان جاسوسی کرده اند.

پس از جنگ جهانی دوم، شرکت ”کریپتو آ گ“ (Crypto AG) بازار تجهیزات رمزنگاری جهان را در دست گرفت. این شرکت میلیون‌ها دلار تجهیزات خود را به بیش از ۱۲۰ کشور جهان فروخته است.

بر اساس نتایج تحقیقاتی که با مشارکت ”واشنگتن پست“، شبکه تلویزیونی ”زد د اف“ آلمان و ”رادیو-تلویزیون سوئیس“ انجام شده است، سازمان جاسوسی آمریکا، موسوم به ”آژانس اطلاعات مرکزی CIA“ ”کریپتو آگ“ را در سال ۱۹۷۰ به طور مخفیانه خریداری کرد. این اقدام در چارچوب یک مشارکت فوق محرمانه با سرویس‌های اطلاعاتی آلمان، موسوم به ”ب ان د BND“ (آژانس اطلاعات فدرال) صورت گرفت. اما دستگاه اطلاعاتی آلمان در سال ۱۹۹۰ از این مشارکت خارج شد و سازمان سیا ”کریپتو آگ“ را در سال ۲۰۱۸ به شرکتی دیگر واگذار کرد.

بر اساس این تحقیق، دو دستگاه اطلاعاتی آلمان و آمریکا تجهیزات شرکت ”کریپتو آگ“ را به گونه‌ای دستکاری کردند که بتوانند به راحتی رمز‌های به کار رفته در مکالمات رمزگذاری شده کشور‌ها (مشتریان) را بازگشایی کنند.

به گفته واشنگتن پست، هنوز نه مقامات سیا و نه مقامات اطلاعاتی آلمان اظهار نظری در این مورد ارائه نکرده اند.

برند اشمیت باوئر (Bernd Schmidbauer)، هماهنگ کننده پیشین دستگاه اطلاعاتی آلمان در گفتگو با شبکه تلویزیونی ”زد د اف“ وجود عملیات موسوم به ”روبیکن“ (Rubicon) را تاییدکرد.

از سوی دیگر، شرکت سوئدی ”کریپتو“، که ”کریپتو آگ“ را خریداری کرده است، ضمن رد هر گونه ارتباط با دستگاه‌های اطلاعاتی آلمان و آمریکا، نتایج تحقیق اخیر را دربردارنده هشداری بزرگ بر شمرد. در همین راستا، مقامات سوئیس روز سه شنبه اظهار داشتند از روز پانزدهم ژانویه، تحقیقاتی در این زمینه آغاز کرده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
الان هم موارد مشابه تر و خطرناکتر با سیستمهایی نظر تلفن های همراه و سیستم عامل اندروید و ویندوز اجرا میشه! رسانه هایی مانند واتس آپ، تلگرام و ... الان همین کار رو می کنن.
علت اینکه برخی از کشورها مانند چین و روسیه به دنیال ساخت پردازشگرها، سیستم عامل بومی و اینترنت داخلی هستند هم جلوگیری از این جاسوس هاست.

البته اگر خودت رو بخواب بزنی می تونی فرض کنی اینها توهمه!
بیست و چند سال پیش که بحث بهبود کیفیت در کشور موسوم به ایزو بالا گرفته بود به نگرانیهای افراد بصیر در باب احتمال تله جاسوسی شیطان بزرگ و هم پیالگی هایش از این رهگذر توجهی نشد. هر چند نتیجه کار جز اتلاف وقت و هزینه های زاید و درز اطلاعات درون سازمانی تشکیلات حکومتی هوده ای نداشت. بحث ایزو امری مربوط به شرکت ها بوده و قابل اجرا در سازمانهای دولتی نیست. و گرنه باید سوئیس به عنوان مرجع اجرای ایزو کیفیت عملکرد ادارات دولتی خود را جهت الگوبرداری به جهانیان عرضه می کرد. یا مکانیزه کردن امور اداری بدون استقرار نظام اداری روزآمد و کارآمد حداقل در برخی از بخشها زیانبار بوده است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر