بازدید 7148

طوفان «سیارا» در اروپا ۶ کشته برجای گذاشت

منابع خبری گزارش دادند که طوفان ویرانگر «سیارا» در اروپا طی چند روز ۶ کشته بر جای گذاشته است.
کد خبر: ۹۵۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰ 11 February 2020

بر اساس این گزارش، در لهستان یک نوجوان ۱۵ ساله به همراه مادرش بر اثر ریزش سقف ساختمان یک تفریح‌گاه اسکی جان باختند. همچنین در تفریح‌گاه کوهستانی بوکوینا تاترانسکا در نزدیکی مرز لهستان و اسلواکی سه گردشگر مجروح شدند.

در سوئد نیز یک نفر با قایقش در جنوب‌ آب های فگن غرق شده و فرد همراه او هم در این حادثه ناپدید شده است.

در تحولی دیگر یک کامیون بر اثر شدت وزش باد در اتوبان‌های آلمان واژگون و راننده‌اش جان باخته است. همچنین سقوط یک درخت در اسلوانی جان یک راننده را گرفته است.

در جمهوری چک نیز ۵ نفر بر اثر حوادث مرتبط با طوفان سیارا مجروح شده و به بیمارستان منتقل شدند. در این کشور کابل برق حدود ۲۹۰ هزار نفر قطع شده است. در شمال فرانسه نیز ۱۳۰ هزار واحد مسکونی بدون برق هستند.

همچنین در آلمان وزش باد با سرعت ۱۰۰ مایل در ساعت برق ۵۰ هزار واحد مسکونی را قطع کرده، خدمات ریلی با اختلال گسترده مواجه است و صدها پرواز به فرودگاه های آلمان لغو و یا با تاخیر انجام شده است. مدارس این کشور نیز در بخش‌های شمالی امروز تعطیل بودند. آلمان ها این طوفان را "زابینه" نام‌گذاری کرده‌اند.

در انگلیس اما طوفان سیارا خسارت‌های گسترده ای را در چند روز گذشته برجای گذاشته و جان یک نفر را گرفته است. منابع خبری می‌گویند که سقوط درخت بر خودروی مرد ۵۸ ساله در منطقه همپشایر سبب مرگ وی شده است.

مجلس عوام انگلیس امروز درباره وضعیت آب و هوایی نشست اضطراری تشکیل داد.

ترزا ویلیرز وزیر محیط زیست انگلیس اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته بین ۴۰ تا ۸۰ میلی‌متر بارندگی صورت گرفته و این وضعیت در برخی مناطق به طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل منجر شده است. وی همچنین اعلام کرد که دست کم ۵۰۰ واحد مسکونی در آب فرو رفته و احتمال افزایش این رقم زیاد است.

همچنین تعدادی از مسابقات ورزشی در انگلیس لغو شده و رسانه های این کشور به کنایه از طرح ادعایی رییس جمهوری آمریکا درباره خاورمیانه موسوم به «معامله قرن»، طوفان سیارا را طوفان قرن نامیده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل